Komputer poleasingowy.

Data: 2017-11-08 13:33:45
Autor: Marcin G.
Komputer poleasingowy.
Być może niedługo będę kupował komputer stacjonarny i zastanawiam się nad poleasingowym.
W zwi±zku z tym potrzebuję kilku porad.
Zastosowania:
1. Programowanie,
2. Czasami obróbka zdjęć,
3. Sporadycznie obróbka video,
4. Pozostałe zastosowania domowe z wyj±tkiem gier.

Wymagania:
1. CPU min i7 2 gen. lub min i5 3 gen. z pełnym wsparciem wirtualizacji (vt-x, vt-d, itp., dotyczy to również BIOS-u, a nie tylko CPU),
2. Min 8 GB RAM,
3. Firmy w zasadzie w grę wchodz± tylko Dell, Fujitsu, HP i Lenovo,
4. USB 3.0,
5. Obudowa mini/midi/tower, żadne SFF nie wchodzi w grę,
6. Windows,
7. W miarę cichy.

Teraz pytania:
1. Które najmniej problematyczne?
2. Które maj± najbardziej typowe podzespoły (w razie konieczno¶ci wymiany)?
3. Czy warto i¶ć w odpowiadaj±ce im Xeony?

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-11-08 14:17:15
Autor: jureq
Komputer poleasingowy.
W dniu Wed, 08 Nov 2017 13:33:45 +0100, użytkownik Marcin G. napisał:

2. Które maj± najbardziej typowe podzespoły (w razie konieczno¶ci
wymiany)?

Na to pytanie nie odpowiem, ale dam radę, który podzespół musi być typowy żeby zakup miał sens. Oczywi¶cie: zasilacz.

Data: 2017-11-09 19:12:36
Autor: Jawi
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-08 o 15:17, jureq pisze:
Na to pytanie nie odpowiem, ale dam radę, który podzespół musi być typowy
żeby zakup miał sens. Oczywi¶cie: zasilacz.
Ale akurat to w firmowych polisingowych najczę¶ciej nietypowy element :)
Ostatnio chciałem sprawdzić zasilacz pod obci±żeniem, typowy markowy, My¶lę podł±czę do kopma pod jakim¶ obci±żeniem i pomierzę napięcia i nie dało rady, do jakiego¶ HP i drugiego lenovo. Nietypowe wtyczki do płyty głównej.

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2017-11-09 23:54:00
Autor: pueblo
Komputer poleasingowy.
Witaj Jawi, 09 lis 2017 w
news:5a049a96$0$15198$65785112news.neostrada.pl napisałe¶/a¶:
[...]

My¶lałem, że głównym problemem s± wymiary tj. nie da się nic normalnego wsadzic do obudowy takiego polisinga. A wtyczki to nie możnaby uci±ć i podmienić na dobre?

Data: 2017-11-10 00:31:30
Autor: Marcin Debowski
Komputer poleasingowy.
On 2017-11-09, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
[...]

Wtyczki pewnie tak - o ile sam zasilacz nie ma jakis monitoruj±cych ustrojstw komunikuj±cych się z czym¶-tam, ale te zasilacze s± często do¶ć nietypowych kształtów i pewnie trzebaby tez kombinować gdzie wcisn±ć standardowe PSU.

Z drugiej strony jak to nie ma być jaki¶ SFF to może i trafi sie co¶ bardziej standardowego.

--
Marcin

Data: 2017-11-10 07:34:16
Autor: jureq
Komputer poleasingowy.
W dniu Thu, 09 Nov 2017 23:54:00 +0000, użytkownik pueblo napisał:

My¶lałem, że głównym problemem s± wymiary tj. nie da się nic normalnego
wsadzic do obudowy takiego polisinga. A wtyczki to nie możnaby uci±ć i
podmienić na dobre?

Nie do końca. Te płyty s± często zasilane tylko z 5V (bez 12V). I dlatego musiałby¶ mieć zasilacz z dużym zapasem. Bo może się okazać, że zasilacz 400W ma tylko 200W na 5V.

Data: 2017-11-10 09:41:58
Autor: z
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-09 o 19:12, Jawi pisze:
[...]

Trzeba szukać i nie kierować się tylko obudow± ale kablami. Da się znaleĽć :-)
Swoj± drog± po kiego h... taki dell czy hp wymy¶la koło na nowo i wprowadza sobie swój standard ATX skoro cała reszta gratów w zasadzie standardowa. PO CO?
Rozumiem jakie¶ slimy czy inne mini obudowy.
Ale w zwykłej budzie ATX?

Data: 2017-11-10 16:52:46
Autor: RadoslawF
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-10 o 09:41, z pisze:

[...]

Żeby¶ w ramach oszczędno¶ci nie kupił tańszego zasilacza od
konkurencji.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-10 22:16:24
Autor: z
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-10 o 16:52, RadoslawF pisze:
Żeby¶ w ramach oszczędno¶ci nie kupił tańszego zasilacza od
konkurencji.

To wiadomo.
Ale to jest polityka niekonsekwentna bo s± też standardowe zasilacze

Data: 2017-11-10 23:27:22
Autor: RadoslawF
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-10 o 22:16, z pisze:

Żeby¶ w ramach oszczędno¶ci nie kupił tańszego zasilacza od
konkurencji.

To wiadomo.
Ale to jest polityka niekonsekwentna bo s± też standardowe zasilacze

Ale wtyk jest niestandardowy i to odstrasza 99% oszczędnych.
Pozostały jeden procent to elektronicy którzy potrafi± oryginalny
naprawić. Elementy w metalowej puszce zasilacza s± jak najbardziej
ogólnie dostępne.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-11 01:01:33
Autor: Marcin Debowski
Komputer poleasingowy.
On 2017-11-10, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Pozostały jeden procent to elektronicy którzy potrafi± oryginalny
naprawić. Elementy w metalowej puszce zasilacza s± jak najbardziej
ogólnie dostępne.

Jak znam życie, to przy co bardziej popularnych modelach, pewnie da się na Ebayu/Aliexpress kupić bez problemu za parę złotych przej¶ciówki.

--
Marcin

Data: 2017-11-11 14:30:12
Autor: z
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-10 o 23:27, RadoslawF pisze:
Ale wtyk jest niestandardowy i to odstrasza 99% oszczędnych.

No wła¶nie dostałem w pracy polizinga i5 ze standardowym zasilaczem ATX Della ze standardowymi wtyczkami. :-)

Data: 2017-11-12 16:07:58
Autor: B.G
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-11 o 14:30, z pisze:

No wła¶nie dostałem w pracy polizinga i5 ze standardowym zasilaczem ATX Della ze standardowymi wtyczkami. :-)

Zawsze to jaki¶ plus :)
Ale, naprawdę nie martw się zasilaczem.
Sam zakupiłem - na przestrzeni czasów - kilkana¶cie poleasingowców. (od P3 do i5)
U żadnego z użytkowników nigdy nie uszkodził się żaden zasilacz.
A zreszt± - najważniejsze jest to, że wewn±trz nietypowego zasilacza s± typowe elementy.

--
B.G

Data: 2017-11-13 12:11:53
Autor: Poldek
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-08 o 13:33, Marcin G. pisze:
[...]

Kupiłem z 1,5 roku temu Fujitsu Esprimo P910 Zerowatt z i5 i Windows 7 Professional i jest b±ba. Miał już fabrycznie SSD, dołożyłem drugie SSD + SSHD 2TB + RAM 20 GB i czego chcieć więcej? Cicho jak w kaplicy cmentarnej.

Data: 2017-11-13 03:21:04
Autor: TurboPascal
Komputer poleasingowy.
Wielka b±ba - kto nie wieży, ten tromba...

Data: 2017-11-13 03:55:03
Autor: TurboPascal
Komputer poleasingowy.
Wielka b±ba - kto nie wieży, ten tromba...

               ...to nie ja, to G±browicz - a morze jaki¶ inny...

Data: 2017-11-13 14:35:14
Autor: Marek
Komputer poleasingowy.
Wielka b±ba - kto nie wieży, ten tromba...

  >             ...to nie ja, to G±browicz - a morze jaki¶ inny...

Ha ha ha, morze to jest szerokie i głębokie i może po nim pływać jaki¶ inny... :)

Data: 2017-11-14 11:10:18
Autor: Akarm
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-13 o 14:35, Marek pisze:
Wielka b±ba - kto nie wieży, ten tromba...

  >             ...to nie ja, to G±browicz - a morze jaki¶ inny...

Ha ha ha, morze to jest szerokie i głębokie i może po nim pływać jaki¶ inny... :)

Jeste¶ idiot± od urodzenia, czy to się teraz tak porobiło?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-11-15 14:07:26
Autor: Marek
Komputer poleasingowy.
> [...]

Ha ha ha, morze to jest szerokie i głębokie i może po nim pływać jaki¶ inny... :)

Jeste¶ idiot± od urodzenia, czy to się teraz tak porobiło?

Nie zauważyłe¶ kolego,k że poprawiłem tylko bł±d ortograficzny powinno być "a może jaki¶ inny" i nie wiem kto tu jest idiot± chyba ten co tego nie zauważa.
pozdrawiam

Data: 2017-11-15 14:17:23
Autor: Stregor
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-15 o 14:07, Marek pisze:
> [...]

Nie zauważyłe¶ kolego,k że poprawiłem tylko bł±d ortograficzny powinno być "a może jaki¶ inny" i nie wiem kto tu jest idiot± chyba ten co tego nie zauważa.

Zauważył.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-11-15 20:02:26
Autor: Roman Tyczka
Komputer poleasingowy.
On Wed, 15 Nov 2017 14:17:23 +0100, Stregor wrote:

> [...]

Nie zauważyłe¶ kolego,k że poprawiłem tylko bł±d ortograficzny powinno być "a może jaki¶ inny" i nie wiem kto tu jest idiot± chyba ten co tego nie zauważa.

Nie szczyp się, potwierdĽ, że to jednak on jest idiot± :-)

Roman Tyczka

Data: 2017-11-15 16:48:41
Autor: TurboPascal
Komputer poleasingowy.
 i jest b±ba

Wielka b±ba - kto nie wieży, ten tromba...

             ...to nie ja, to G±browicz - a morze jaki¶ inny...

Ha ha ha, morze to jest szerokie i głębokie i może po nim pływać jaki¶ inny... :)

Nie zauważyłe¶ kolego, że poprawiłem tylko bł±d ortograficzny - powinno być "a może jaki¶ inny"

To wszystko moja wina, ubolewam - popełniłem wielki ortograficzny feler. Nie sprawdziłem w słowniku.
Napisałem "morze", a oczywi¶cie to słowo powinno być pisane przez samo RZET...

Data: 2017-11-17 02:54:10
Autor: Akarm
Komputer poleasingowy.
W dniu 2017-11-16 o 01:48, TurboPascal pisze:

To wszystko moja wina, ubolewam - popełniłem wielki ortograficzny feler. Nie sprawdziłem w słowniku.
Napisałem "morze", a oczywi¶cie to słowo powinno być pisane przez samo RZET...

S±dzisz, ze Marek zrozumie? :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-11-17 10:35:47
Autor: Roman Tyczka
Komputer poleasingowy.
On Fri, 17 Nov 2017 02:54:10 +0100, Akarm wrote:

To wszystko moja wina, ubolewam - popełniłem wielki ortograficzny feler. Nie sprawdziłem w słowniku.
Napisałem "morze", a oczywi¶cie to słowo powinno być pisane przez samo RZET...

S±dzisz, ze Marek zrozumie? :D

Heh, nie dajecie za wygran±, beczka trwa w najlepsze :-)

Roman Tyczka

Data: 2017-11-13 12:20:23
Autor: Jacek Maciejewski
Komputer poleasingowy.
Dnia Mon, 13 Nov 2017 12:11:53 +0100, Poldek napisał(a):

Fujitsu Esprimo P910 Zerowatt

A za ile je¶li nie tajemnica?

--
Jacek