Komputer przestał się budzić za pomoc± klawiatury

Data: 2012-09-10 14:26:14
Autor: vcore
Komputer przestał się budzić za pomoc± klawiatury
Witam,

Od dłuższego czasu korzystam z funkcji u¶pienia komputera (Windows 7 Ultimate 64 z Service pack i najnowszymi aktualizacjami), od zawsze aby rozpocz±ć pracę wystarczyło że klikn±łem ENTER na klawiaturze, jednak przedwczoraj przycisk ten przestał działać i aby go obudzić muszę klikn±ć przycisk na budzie, klawiatura ani myszka nie działaj±... W tym czasie nie instalowałem żadnego nowego oprogramowania ani tym bardziej nie zmieniałem konfiguracji sprzętu.

Jaki jest tego powód, i jaki lek na to?

Pozdrawiam

Data: 2012-09-10 22:12:23
Autor: PK
Komputer przestał się budzić za pomocą klawiatury
On 2012-09-10, vcore <fiftyfive.pl@gmail.com> wrote:
Witam,

Od dłuższego czasu korzystam z funkcji uśpienia komputera (Windows 7 Ultimate 64 z Service pack i najnowszymi aktualizacjami), od zawsze aby rozpocząć pracę wystarczyło że kliknąłem ENTER na klawiaturze, jednak przedwczoraj przycisk ten przestał działać i aby go obudzić muszę kliknąć przycisk na budzie, klawiatura ani myszka nie działają... W tym czasie nie instalowałem żadnego nowego oprogramowania ani tym bardziej nie zmieniałem konfiguracji sprzętu.

Jaki jest tego powĂłd, i jaki lek na to?

Co masz ustawione w BIOS? System operacyjny (jak i inne oprogramowanie
- np. takie dostarczone przez producenta) może zmieniać te ustawienia.

Poza tym ustawienia mogła zmienić aktualizacja Windowsa (np. taka
dotyczÄ…ca "power management"). Pogrzeb w panelu kontrolnym (niestety
nie wiem gdzie konkretnie, bo nie bardzo mam W7 pod ręką :)).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-11 07:59:54
Autor: Andrzej S
W dniu 2012-09-11 00:12, PK pisze:

Co masz ustawione w BIOS? System operacyjny (jak i inne oprogramowanie
- np. takie dostarczone przez producenta) może zmieniać te ustawienia.

Troche obok, ale niedaleko.
Jak programowo (Windows) siegnac do BIOS?

Konkretnie W BIOS ustawiam czas i date budzenia. Data - oprĂłcz daty -
ma tylko opcje "disabled" i nie ma "everyday". Niestety, po obudzeniu
data "disabled" przyjmuje w BIOS wartosc "dzisiaj" i jutro budzenia
juz nie bedzie. Trzeba recznie znĂłw ustawic na "disabled"

Gdybym przed wylaczeniem potrafil programowo (Windows) siegnac do BIOS
i ustawic date na "jutro", byloby po sprawie.

pozdr
--
A S

Data: 2012-09-12 18:01:13
Autor: PK
On 2012-09-11, Andrzej S <andrewstasiewicz_xxx_@gmail.com> wrote:
Troche obok, ale niedaleko.
Jak programowo (Windows) siegnac do BIOS?

Do BIOS dostajesz się przez bezpośredni zapis i odczyt pamięci BIOSu.
Tu jest jakiś tekst o tym (nie wiem co w środku, bo nie czytałem):
http://bochs.sourceforge.net/techspec/CMOS-reference.txt

Generalna trudność polega na tym, że to nie jest wystandaryzowane, więc
musisz wiedzieć gdzie co jest. Niektórzy producenci dołączają do kompów
programy, które oczywiście "wiedzą". Poza tym sporo programów czyta
BIOSy (np. te wypluwajÄ…ce informacje o systemie typu SIW, systemy
operacyjne :)). Nie wiem czy istniejÄ… jakieĹ› uniwersalne do zapisywania.

W Windows koniec końców ta komunikacja odbywa się przez debug.exe :).

pozdrawiam,
PK

Komputer przestał się budzić za pomoc± klawiatury