Komputer sam się włącza

Data: 2010-05-01 09:20:24
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
Witam,

Zaobserwowałem parę razy, że komputer w nocy sam się uruchamia (Windows 7). Dzieje się to tylko w stanie S3. Może to istotne: płyta Gigabyte P55A-UD3R. Komputer zasilany jest poprzez UPS. Jak zdiagnozować i wyeliminować przyczynę?

Data: 2010-05-01 13:26:39
Autor: DooMiniK
Komputer sam się włącza
On 2010-05-01 08:20, Marek wrote:
Witam,

[...]

Ruch myszÄ…, wciskanie klawiszy klawiatury budzi komputer?

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2010-05-02 01:32:15
Autor: Marek
Komputer sam się włącza

Ruch myszÄ…, wciskanie klawiszy klawiatury budzi komputer?

Ruch myszą nie, ale przycisk "power" w klawiaturze owszem. Gdyby jednak klawiatura wysyłała spontanicznie informację o przyciśnięciu tego przycisku, to komputer wyłączałby się również. A to się nie dzieje.

Może to istotne: klawiatura i mysz laserowa to bezprzewodowy Logitech Wave.

Data: 2010-05-02 02:39:59
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-02 01:32, Marek pisze:

Ruch myszÄ…, wciskanie klawiszy klawiatury budzi komputer?

Ruch myszÄ… nie, ale przycisk "power" w klawiaturze owszem. Gdyby jednak
klawiatura wysyłała spontanicznie informację o przyciśnięciu tego
przycisku, to komputer wyłączałby się również. A to się nie dzieje.

Może to istotne: klawiatura i mysz laserowa to bezprzewodowy Logitech Wave.

Znalazłem przyczynę - nie sądziłem, że da się włączyć komputer z schedullera :-o

Data: 2010-05-01 14:05:24
Autor: Andrzej Libiszewski
Komputer sam się włącza
Dnia Sat, 01 May 2010 09:20:24 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Iść na właściwą grupę, poświęconą systemowi i sprawdzić harmonogram zadań.

"Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

Data: 2010-05-02 01:28:01
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-01 14:05, Andrzej Libiszewski pisze:

Iść na właściwą grupę, poświęconą systemowi i sprawdzić harmonogram zadań.

W jaki sposób w harmonogramie zadań jakiegokolwiek systemu operacyjnego można Twoim zdaniem ustawić włączenie się komputera? Z tego co wiem aby harmonogram zadań wykonywał się komputer musi być włączony.

Data: 2010-05-02 02:38:49
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-02 01:28, Marek pisze:
[...]

Sorry, można. W życiu nie wpadłbym na to, że takie rzeczy są możliwe.

Data: 2010-05-02 09:20:37
Autor: Andrzej Libiszewski
Komputer sam się włącza
Dnia Sun, 02 May 2010 01:28:01 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Nie jest ustawione włączanie tylko wybudzanie.

Z tego co wiem aby harmonogram zadań wykonywał się komputer musi być włączony.

Przecież jest włączony, tylko w uśpieniu.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-05-02 10:47:36
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-02 09:20, Andrzej Libiszewski pisze:

Przecież jest włączony, tylko w uśpieniu.

Ciekawy jest ten stan uśpienia. Z tego co wyczytałem S3 polega na tym, że podtrzymywana jest jedynie zawartość pamięci RAM i ew. porty np. USB. W/g danych technicznych płyty głównej pobór mocy w tym stanie wynosi poniżej 1W. Napięcie odłączone jest od procesora (w odróżnieniu od S1).
Moja filozofia rozumowania była taka: skoro procesor nie pracuje to jakim cudem harmonogram zadań (który w domyśle jest programem komputerowym wymagającym aktywności procesora) może go wzbudzić? Może orientujesz się jak to działa? Czy harmonogram Windowsowy ustawia parametry budzenia w BIOSie? Jak to od strony sprzętowej wygląda?

Data: 2010-05-02 11:17:55
Autor: Leszek K.
Komputer sam się włącza
Dnia Sun, 02 May 2010 10:47:36 +0200, Marek napisa³(a):

... Czy harmonogram Windowsowy ustawia parametry budzenia w BIOSie?

Dok³adnie

Jak to od strony sprzêtowej wygl±da?

Nie na wszystkich p³ytach dzia³a.

Data: 2010-05-02 12:22:01
Autor: Marek
Komputer sam siê w³±cza
W dniu 2010-05-02 11:17, Leszek K. pisze:
[...]

Dziêki! No to wszystko jasne. Ju¿ podejrzewa³em, ¿e duchy nawiedzi³y komputer :-)

Data: 2010-05-03 19:46:51
Autor: Tomaszek
Komputer sam siê w³±cza
W dniu 2010-05-02 11:17, Leszek K. pisze:
... Czy harmonogram Windowsowy ustawia
parametry budzenia w BIOSie?

Dok³adnie

To jak rozumiem w biosie mo¿na to zrobiæ samemu?

Data: 2010-05-03 18:31:54
Autor: Leszek K.
Komputer sam siê w³±cza
Dnia Mon, 03 May 2010 19:46:51 +0200, Tomaszek napisa³(a):

W BIOS-ie mo¿esz tylko w³±czyæ.

Data: 2010-05-01 17:49:46
Autor: Piotr Wozniacki
Komputer sam się włącza

"Marek" <brak@email.com> wrote in message news:hrgkpg$mm3$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Zakładam, że podstawowe zadania (jak Windows Update) wyłączyłeś albo przesunąłeś z godzin nocnych.

Spróbuj jeszcze wejść w Media Center, i wyłączyć aktualizację programu TV...

Data: 2010-05-02 01:34:01
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-01 17:49, Piotr Wozniacki pisze:
Zakładam, że podstawowe zadania (jak Windows Update) wyłączyłeś albo
przesunÄ…Å‚eÅ› z godzin nocnych.

Spróbuj jeszcze wejść w Media Center, i wyłączyć aktualizację programu
TV...

Szczerze mówiąc nie zaglądałem tam gdyż uznałem, że jeśli komputer jest wyłączony to żadne aktualizacje i harmonogramy nie mogą działać. Czy mylnie zakładam?

Data: 2010-05-02 02:41:04
Autor: Marek
Komputer sam się włącza
W dniu 2010-05-02 01:34, Marek pisze:
[...]

Jednak mylnie założyłem. Nie spodziewałem się, że mozna zaprogramować w samym Windows godzinę włączenia. No i to jest przyczyną...

Komputer sam się włącza