Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie

Data: 2009-06-19 12:42:33
Autor: Clive Codringher
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
Objaw jest taki: Po wciśnięciu przycisku włączenia, komputer uruchamia się na 1 sek (wiatraczek na procku lekko drgnie, mrugną kontrolki) i zaraz gaśnie. Ponowne wciśnięcie przycisku włączenia nic nie daje - komp nie reaguje. Zwarcie zworki power switch na płycie daje te same objawy.

Pytanie moje jest takie:

Co padło? Zasilacz czy płyta główna? Odłączyłem wszystko co się dało i objaw jest nadal ten sam...

Data: 2009-06-19 11:25:00
Autor: Lisciasty
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśn ie
On 19 Cze, 12:42, Clive Codringher <nie.mus...@znac.mojego.maila>
wrote:
Co padło? Zasilacz czy płyta główna? Odłączyłem wszystko co się dało i
objaw jest nadal ten sam...

Najprawdopodobniej elektrolity w zasilaczu lub na płycie.
Jak to jest 5-letni zasilacz kupiony za 50 zł, wypieprzyć
i kupić nowy za przynajmniej 200 zł lub używany
regenerowany Fortron z pewnego źródła.
Jeżeli okaże się że to płyta, wymienić kondensatory
lub dać wymienić komuś kto się zna (o ile się opłaci).

Pzdr.
L.

Data: 2009-06-19 14:16:44
Autor: MarlonB

Użytkownik "Clive Codringher" <nie.musisz@znac.mojego.maila> napisał w wiadomości news:h1fq6s$e2f$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Miałem to samo. Wymieniłem zasilacz na inny i działało. Czasem udawało mi się uruchomić komputer po odłączeniu wszystkich kabli - oprócz prądu oczywiście. I wtedy działał stabilnie, aż do następnej próby włączenia. Podobno "wadliwy" zasilacz zachowywał się poprawnie na innym komputerze. Nie udało mi się dojść do końca co było nie tak.

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-19 15:09:48
Autor: Jacek
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
Najpierw reset BIOSU, potem zmiana zasilacza, nastepnie plyty.

Data: 2009-06-19 15:22:14
Autor: BETON
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
95%  zasilacz

Data: 2009-06-19 15:32:00
Autor: Clive Codringher
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
BETON pisze:
95%  zasilacz

Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny zasilacz i sprawdzę.

Data: 2009-06-19 15:37:51
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Clive Codringher" napisał:
Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny zasilacz i sprawdzę.

może najpierw wymątuj ten zasilacz, podłącz i uruchom (zwarcie zworką odpowiednich pinuf:O) i pomierz mierniczkiem napięcia czy się zgadzają, oraz sprawdź mierniczkiem czy wszystkie żyły w kablu zasialcza są dobre, żebyś potem nie klął:O)

Data: 2009-06-19 20:47:38
Autor: Irokez
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h1g4ee$9ca$2atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma sensu, na luzie impulsówki w których wysychaja kondensatory pracują w 99% poprawnie.
Pod obciążeniem dopiero umierają bo brakuje energii.

Także podmiana zasilacza a potem raczej to juz płyty.

--
Irokez

Data: 2009-06-19 22:11:20
Autor: KILu
Papa Smerf wrote:
może najpierw wymątuj ten zasilacz, podłącz i uruchom (zwarcie zworką
odpowiednich pinuf:O) i pomierz mierniczkiem napięcia czy się zgadzają,

Po pierwsze wypadaloby taki zasilacz najpierw obciazyc (najlepiej
wszystkie najwazniejsze linie, nie tylko 12V), po drugie... prawidlowe
wskazania multimetru niczego nie musza dowodzic. Prosty miernik nie pokaze
Ci jak wyglada ten prad - tak naprawde moga tam byc rozne smieci,
tetnienia, szpilki.

k,

Data: 2009-06-19 23:39:40
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "KILu" napisał:
Po pierwsze wypadaloby taki zasilacz najpierw obciazyc (najlepiej
wszystkie najwazniejsze linie, nie tylko 12V),

ja mówię o prostym sprawdzeniu, jeśli napięcia prostego mierniczka będą ok, to na 90% zasilacz sprawny:O)

chodzi o to żeby nie pluć sobie w brodę że sie kupiło nowiutki drogi zasialcz, gdy przyczyną była uszkodzona zyła kabla zasilajacego, czy coś podobnego:O)

Data: 2009-06-20 09:32:20
Autor: PSYLO
Papa Smerf pisze:
ja mówię o prostym sprawdzeniu, jeśli napięcia prostego mierniczka będą ok, to na 90% zasilacz sprawny:O)

A pozostali Ci słusznie mówią, że takie sprawdzenie o niczym nie świadczy ;)

--
PSYLO

Data: 2009-06-20 16:55:53
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "PSYLO" napisał:
A pozostali Ci słusznie mówią, że takie sprawdzenie o niczym nie świadczy ;)

wiec co proponujesz?
kupowanie nowych zasialczy do skutku aż jakiś zacznie działać, a jeśli nie to kolejno płyty, procki i tak dalej?:O)

Data: 2009-06-20 19:51:52
Autor: PSYLO
Papa Smerf pisze:
wiec co proponujesz?
kupowanie nowych zasialczy do skutku aż jakiś zacznie działać, a jeśli nie to kolejno płyty, procki i tak dalej?:O)

Podłączenie innego zasilacza (dobrego!) w sytuacji, gdy obawy wskazują na 95% (IMHO) jego winę. Na pewno będzie to skuteczniejsze, niż stosowanie pomiarów, których wynik nie będzie miał nic wspólnego z rzeczywistością.

--
PSYLO

Data: 2009-06-20 21:26:14
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "PSYLO" napisał:
Podłączenie innego zasilacza (dobrego!) w sytuacji, gdy obawy wskazują na 95% (IMHO) jego winę.

podłączanie dobrych części do złych części jest chyba najgorszym z możliwych sposobów, bo ryzykujesz spaleniem tego innego dobrego zasilacza:O(

Na pewno będzie to skuteczniejsze, niż stosowanie pomiarów, których wynik nie będzie miał nic wspólnego z rzeczywistością.

dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

Data: 2009-06-21 11:41:39
Autor: PSYLO
Papa Smerf pisze:
podłączanie dobrych części do złych części jest chyba najgorszym z możliwych sposobów, bo ryzykujesz spaleniem tego innego dobrego zasilacza:O(

_Dobremu_ zasilaczowi nic się nie stanie.

dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

Czytaj wcześniejsze posty.

--
PSYLO

Data: 2009-06-21 16:08:42
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "PSYLO" napisał:
_Dobremu_ zasilaczowi nic się nie stanie.

tylko skąd wziąć ten dobry, skoro w sklepach sama chińszczyzna?:O)

dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?
Czytaj wcześniejsze posty.

więc odniosę się:
prosty miernik nie pokaże śpilek i śmieci, ale owe szpilki i śmieci zakłucą wynik pomiaru (często znacząco) i po tym dowiemy się że coś jest nie tak:O)

Data: 2009-06-24 06:38:16
Autor: KILu
Papa Smerf wrote:
prosty miernik nie pokaże śpilek i śmieci, ale owe szpilki i śmieci
zakłucą wynik pomiaru (często znacząco) i

....a czesto wcale. :) I o to wlasnie chodzi.

k,

Data: 2009-06-21 16:07:58
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h1jenl$pc3$1atlantis.news.neostrada.pl...

dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

    Bo nie są wykonywane pod obciążeniem.

    Zrób taki eksperyment. do +12V podłącz rezystor 1 k?
i zmierz napięcie za rezystorem, dalej będzie to 12V,
a teraz wstaw w szereg choćby 1 diodę LED i ponownie dokonaj pomiaru za rezystorem.

Data: 2009-06-21 16:42:11
Autor: JoteR
"Marcin Wasilewski" napisał:

[...]

Zamykając obwód?

i ponownie dokonaj pomiaru za  rezystorem.

Z całym szacunkiem, ale to zupełnie bez sensu. W ten sposób zbada jedynie napięcie przewodzenia LED ;-)

JoteR

Data: 2009-06-23 01:03:43
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:h1lgsc$fq4$1inews.gazeta.pl...
"Marcin Wasilewski" napisał:
[...]

    Wpinając się miernikiem między rezystorem a LED-em?

Data: 2009-06-23 09:18:56
Autor: Irokez
Órzytkownik "PSYLO" napisał:
[...]

Dobry zasilacz się wyłączy w przypadku przeciążenia.

Na pewno będzie to skuteczniejsze, niż stosowanie pomiarów, których wynik nie będzie miał nic wspólnego z rzeczywistością.

dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

Bo są statyczne, a jeżeli mamy do czynienia z niestabilnością potrzebne sa pomiary dynamiczne pod obciążeniem.

Widać że jesteś teoretyk, ja praktyk i nie tylko w sprzęcie PC.

--
Irokez

Data: 2009-06-23 12:23:06
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Irokez" napisał:
Dobry zasilacz się wyłączy w przypadku przeciążenia.

pewnie ze dobry się wyłaczy, tylko powiedz mi no teoretyku udający praktyka, gdzie to sprzedają dobre zasilacze komputerowe i w jakich cenach?:O)
bo jak ostatnio zajrzałem po sklepach komputerowych to była wyłącznie "chińszczyzna"!:(
nawet te podobno markowe miały nalepkę: "Made in China"

Bo są statyczne, a jeżeli mamy do czynienia z niestabilnością potrzebne sa pomiary dynamiczne pod obciążeniem.

uszkodzenia widoczne bez obciążenia też się zdażają, a co do obciażenia to jaki widzisz problem?
podłaczasz opornik i masz pomiary z obciążeniem, widzę że robisz z igły widły!:O)

Data: 2009-06-23 16:46:18
Autor: GLaF
Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:23:06 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Órzytkownik "Irokez" napisał:
Dobry zasilacz się wyłączy w przypadku przeciążenia.

pewnie ze dobry się wyłaczy, tylko powiedz mi no teoretyku udający praktyka,

Brakuje argumentów, to robimy wycieczki osobiste?

gdzie to sprzedają dobre zasilacze komputerowe i w jakich cenach?:O)
bo jak ostatnio zajrzałem po sklepach komputerowych to była wyłącznie "chińszczyzna"!:(

Np. Enermax, Be-quiet, Chieftec i wiele innych.

nawet te podobno markowe miały nalepkę: "Made in China"

Chińczycy pod odpowiednią kontrolą z odpowiednimi narzędziami potrafią
robić dobre urządzenia.

[...]

Objawy od początku wskazywały na zasilacz. Twój pomiar nie mógłby wykluczyć
uszkodzenia zasilacza, a co najwyżej go potwierdzić. Więc niezależnie od
jego wyniku i tak byłby potrzebny drugi, sprawny zasilacz.

--
GLaF

Data: 2009-06-23 17:31:46
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "GLaF" napisał:
Brakuje argumentów, to robimy wycieczki osobiste?

to była odpowiedź na wycieczkę osobistą z braku argumentów przedpiscy, ale chyba nie zauważyłeś?:O)

Np. Enermax, Be-quiet, Chieftec i wiele innych.

przejrzałem w interneci i są to dość drogie zasilacze (500zł) ale czy jesteś pewien że nie są "Made in China" ? bo wyglądają dokłądnie jak chińskie, czyli kolejny odkużacz z wielkim wiatrakiem, a radiatory odprowadzające ciepło są wewnątrz blaszanej puszki,zamiast na zewnatrz obudowy, więc mimo wysokiej ceny nawet na pierwszy żut oka nie wygladają na coś solidnego!:O(

Chińczycy pod odpowiednią kontrolą z odpowiednimi narzędziami potrafią
robić dobre urządzenia.

teoretycznie może i tak, ale ja w życiu nie kupiłem dobrego chińskiego urządzenia, nieważne kto tam ich kontrolował, to tak jak byś powiedział że w polsce w PRL potrafili robić dobre rzeczy gdy ich ktoś kontrolował, to przecież ironia, bo nieważnae kto by kontrolował PGRy to i tak by upadły:O)

Objawy od początku wskazywały na zasilacz. Twój pomiar nie mógłby wykluczyć
uszkodzenia zasilacza, a co najwyżej go potwierdzić. Więc niezależnie od
jego wyniku i tak byłby potrzebny drugi, sprawny zasilacz.

na ogół żeby podłączyć drugi zasilacz to trzeba go kupić!:O)
a zawsze to lepiej najpierw sprawdzić (nawet zwykły miernik wykazał by szpilki i śmieci w napięciu, bo one zakłuciły by wynik pomiaru), bo zawsze to lepsze niż kupić nowy zasilacz za 500zł w przypadku gdy przyczyną było by zwykłe uszkodzenie kabelka, prawda?:O)

Data: 2009-06-23 19:42:15
Autor: GLaF
Dnia Tue, 23 Jun 2009 17:31:46 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Np. Enermax, Be-quiet, Chieftec i wiele innych.

przejrzałem w interneci i są to dość drogie zasilacze (500zł) ale czy jesteś

Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy poniżej
150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

pewien że nie są "Made in China" ? bo wyglądają dokłądnie jak chińskie,

Są produkowane w Chinach.

[...]

Że co? Mowa była o zabezpieczeniach. Co do tego ma miejsce umieszczenia
radiatorów. Zresztą na zewnątrz radiatory mają chyba tylko zasilacze
pasywne.

[...]

A ja kupiłem. Co prawda sporo droższe niż tania chinszczyzna, ale Made in
China (choć projekt japoński).

to tak jak byś powiedział że w polsce w PRL potrafili robić dobre rzeczy gdy ich ktoś kontrolował, to przecież ironia, bo nieważnae kto by kontrolował PGRy to i tak by upadły:O)

Masz jakieś konkretne zastrzeżenia wobec działów produkcji i kontroli
jakości w fabrykach produkujących ww. zasilacze? Czy tylko tak sobie
offtopujesz?

[...]

Albo pożyczyć. Nawet ze sklepu.

a zawsze to lepiej najpierw sprawdzić (nawet zwykły miernik wykazał by szpilki i śmieci w napięciu, bo one zakłuciły by wynik pomiaru), bo zawsze

Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku? Bardzo
wątpię. Zresztą to tylko pomiar jednego z wielu parametrów zasilacza. Dobry
wynik wcale nie oznacza, że zasilacz nie jest padnięty.
Wspominałeś o obciążeniu zasilacza opornikiem. Abstrahując od sensowności
tego pomiaru, żeby obciążenie było miarodajne, musiałoby być conajmniej 100
watowe. Pożyczyć taki zestaw rezystorów nie jest łatwo, a tanie nie są.
to lepsze niż kupić nowy zasilacz za 500zł w przypadku gdy przyczyną było by zwykłe uszkodzenie kabelka, prawda?:O)

Kabelki i styki zawsze warto sprawdzić, tu się zgadzam. Ale to już na
odłączonym zasilaczu.

--
GLaF

Data: 2009-06-23 22:50:43
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "GLaF" napisał:
Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy poniżej
150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

teoria że drogie jest dobre nie jest prawdziwa:O)

Są produkowane w Chinach.

a jednak, czyli dobrze zauważyłem w sklepie:O(

Że co? Mowa była o zabezpieczeniach. Co do tego ma miejsce umieszczenia
radiatorów. Zresztą na zewnątrz radiatory mają chyba tylko zasilacze
pasywne.

tak, mowa o zabezpieczeniach, a dokładniej o jakości zasilacza, skoro sama konstrukcja jest wadliwa (chińska) to wielce prawdopodobnie zabezpieczenia, oraz cały zasilacz jest podobnej jakości:O(
mi wystarczył jeden żut oka na konstrukcję i się przekonałem że nie mam szans kupić dobrego zasialcza, bo go po prostu w sklepie nie mają, mają tylko chińszczyzne:O(
a dobry zasialcz powinien być pasywny!:O)

A ja kupiłem. Co prawda sporo droższe niż tania chinszczyzna, ale Made in
China (choć projekt japoński).

włąsnie dzisiaj szlag mnie trafił!:O(
znajomenu w kompie stopiła się wtyczka łacząca zasilacz z płytą, wiec chciałem mu ją wymienić, gdy sie zabrałem do roboty okazało się że kupiona 2 lata temu stacja lutownicza (gorące powietrze, rozlutownica, lutownica, odciąg oparów) nie działa prawidłowo i nie byłem nawet w stanie wylutować wtyczki, stacja wcześniej działała, ale po roku leżakowania w szafie zdechła, a była made in china i wszystko jasne!:O(

Masz jakieś konkretne zastrzeżenia wobec działów produkcji i kontroli
jakości w fabrykach produkujących ww. zasilacze? Czy tylko tak sobie
offtopujesz?

mam zastrzezenia do produktów wszelkiej maści robionych w chinach!!!

Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku?

a niby dlaczego nie? juz mówiłem, miernik nie zmierzy poprawnie, zazwyczaj pokaże dziwny wyniek i to już będzie informacja ze coś jest nie tak:O)

[...]

żarówki halogenowe 100W chodzą chyba po zeta, czy dwa:O)

Data: 2009-06-24 01:09:08
Autor: GLaF
Dnia Tue, 23 Jun 2009 22:50:43 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Órzytkownik "GLaF" napisał:
Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy poniżej
150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

teoria że drogie jest dobre nie jest prawdziwa:O)

A gdzie napisałem, że drogie oznacza dobre?

[...]

Czyli zasilacz z aktywnym chłodzeniem = zły projekt = słabe zabezpieczenia?

[...]

Czyli zero konkretów. Nie znamy produktu, ale krytykujemy dla zasady.

Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku?

a niby dlaczego nie? juz mówiłem, miernik nie zmierzy poprawnie, zazwyczaj pokaże dziwny wyniek i to już będzie informacja ze coś jest nie tak:O)

Dziwny, czyli jaki?

--
GLaF

Data: 2009-06-24 20:00:50
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "GLaF" napisał:
A gdzie napisałem, że drogie oznacza dobre?

ok, może przeinterpretowałem, ale zasilacze kture podałeś w necie chodzą po 5stuwek:O)

Czyli zasilacz z aktywnym chłodzeniem = zły projekt = słabe zabezpieczenia?

znaczy zły projekt (tania wadliwa chińszczyzna), ale to nie jedyne wady konstrukcyjne widoczne na pierwszy żut oka, to że nie ma wyprowadzeń radiatorów na zewnątrz, oraz brak ich czernienia, dalej można zobaczyć brak separacji galwanicznej, oraz odprowadzanie zakłuceń przytwornicy do przewodu ochronnego, czyli na obudowę, jak się by dokładniej przyjrzeć to mozna by tego masę znaleść, w każdym razie jak mają tyle wad to aż dziwne żeby zabezpieczenia zrobili pożądnie?:O)

acha, widziałem niejeden chiński markowy zasialcz w kturym jednak te zabezpieczenia nie zadziałały i popaliły płyty, procesory i siebie:O(

Dziwny, czyli jaki?

czyli na przykład kilkakrotnie wyższy, to zależy od konstrukcji miernika

Data: 2009-06-24 20:54:20
Autor: JoteR
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
"Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał:

Órzytkownik zasilacze kture 5stuwek
pierwszy żut oka,
odprowadzanie zakłuceń przytwornicy masę znaleść, zabezpieczenia zrobili pożądnie
acha, zasialcz w kturym

W mordę, co za sraluch...
Won do plonkownicy.

JoteR

Data: 2009-06-24 21:18:29
Autor: GLaF
Dnia Wed, 24 Jun 2009 20:00:50 +0200, Papa Smerf napisał(a):

A gdzie napisałem, że drogie oznacza dobre?

ok, może przeinterpretowałem, ale zasilacze kture podałeś w necie chodzą po 5stuwek:O)

Już pisałem, to zależy od mocy. Najsłabsze (w sensie mocy) są po ok. 200
zł.

[...]

Teraz to już wymyślasz. Dyskutować z urojeniami nie zamierzam.

Dziwny, czyli jaki?

czyli na przykład kilkakrotnie wyższy, to zależy od konstrukcji miernika

Jak wyżej.

--
GLaF

Data: 2009-06-24 22:05:41
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "GLaF" napisał:
Teraz to już wymyślasz. Dyskutować z urojeniami nie zamierzam.

nie wymyślam, to są fakty, wystarczy samemu sprawdzić, ale skoro wolisz wierzyc w mit solidnego sprzętu a chin to już twoja sprawa:O)

Data: 2009-06-24 23:43:52
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Wed, 24 Jun 2009 22:05:41 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Órzytkownik "GLaF" napisał:
Teraz to już wymyślasz. Dyskutować z urojeniami nie zamierzam.

nie wymyślam, to są fakty, wystarczy samemu sprawdzić, ale skoro wolisz wierzyc w mit solidnego sprzętu a chin to już twoja sprawa:O)

Zanim trafisz do plonkownicy, powiem tylko tyle, że bez sprzętu z chin
chodziłbyś zapewne nagi, głodny, jeżdziłbyś konno o ile nie zeżarłbyś
konia, ogrzewał drewnem a spałbyś na igliwiu, i tak dalej. Tak więc śnij
słodko.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-06-25 13:10:46
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał:
Zanim trafisz do plonkownicy,

nie strassz, nie strasz bo już się boję!:O)

powiem tylko tyle, że bez sprzętu z chin
chodziłbyś zapewne nagi, głodny, jeżdziłbyś konno o ile nie zeżarłbyś
konia, ogrzewał drewnem a spałbyś na igliwiu, i tak dalej.

ojej, większych bzdur dawno nie słyszałem!:O)
gdyby nie sprzęt z chin to w chinach chodzili by głodni, nadzy i jeździli konno, u nas było by dokładnie odwrotnie, ale dzieki takim jak ty właśnie zmierzamy w kierunku jaki opisałeś!:O(

Data: 2009-06-25 17:56:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Papa Smerf pisze:
[...]

Fakty są takie, jakie są. Możesz im zaprzeczać, ale to raczej temat dla lekarza a nie na grupę o sprzęcie.

EOT

Data: 2009-06-19 15:57:43
Autor: Jacek
Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
A skasowales CMOS?

Data: 2009-06-22 10:36:33
Autor: Clive Codringher
Clive Codringher pisze:
BETON pisze:
95%  zasilacz

Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny zasilacz i sprawdzę.

Sprawdzone - zasilacz. Na innym wstał od razu i działa. Dzięki za pomoc.

Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie