Komputer się zawiesza, ciąg dalszy

Data: 2009-10-02 15:52:03
Autor: Alfer_z_pracy
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
Dawno temu pisałem już o moim felernym komputerze. Komp to: Intel Core2 Duo E6300 1.86 GHz, 2 GB RAM, Windows Media Center, 3 dyski 160 GB, karta graficzna NVidia 128 MB.W ogromnym skrócie: wiesza się nieregularnie. Pomińmy detale, w międzyczasie testowałem już pamięć, odpinałem różne peryferia, testowałem napięcie na zasilaczu, temperatury procesora i takie tam różne. Nie udało mi się znaleźć winowajcy. W końcu się z tym pogodziłem, to się zdarza nie aż tak często abym z tym żyć nie mógł, a lada chwila kupię nowy komputer i problem się sam rozwiąże :-) Ale mam jeszcze jedno pytanie. Ostatnio zawieszka poszła o krok do przodu i być może na podstawie tego co napiszę ktoś mądry wymyśli gdzie leży pies pogrzebany.

Otóż do tej pory po zawieszce zamrażało się wszystko totalnie (tylko dźwięk wibrował, o ile coś grało w trakcie zawieszki np. przy oglądaniu filmu). Jednak wówczas należało wcisnąć reset i komp się normalnie restartował i uruchamiał od początku.

Natomiast obecnie po zawieszce wciśnięcie resetu nic nie daje, komp nadal wisi. Jedyne co można zrobić to wyłączyć go głównym przyciskiem i to po kilkusekundowym przytrzymaniu.

I teraz istotna sprawa: po ponownej próbie uruchomienia komputer się nie włącza. To znaczy włącza się dioda power, zaczyna coś tam rzęzić w dyskach czy w wiatrakach, ale nie ma "piknięcia" startowego, ekran jest czarny. Trzeba go znowu wyłączyć na amen i dopiero po ok. 3-5 minut odpoczynku da się normalnie uruchomić (jest już "pik" i pokazują się wpisy Biosu i wszystko normalnie sie uruchamia). Tak jakby coś się przegrzewało i wymagało ostudzenia. Ki diabeł?

Pozdrawiam
A.
www.alfer.pl

Data: 2009-10-02 15:56:47
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
dlatego uzywam tylko oryginalnych mobo Intela - najstabilniejsze plyty glowne jakie znam

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390 (20090902) __________

Data: 2009-10-02 17:04:34
Autor: Tomaszek
pIOTER pisze:
__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390 (20090902) __________

Tak byś jeszcze zaczął netykiety używać to byłoby jeszcze lepiej.
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-10-02 17:11:15
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
jakos to tylko jednemu psycholowi przeszkadza

Data: 2009-10-02 17:17:42
Autor: RyAn
pIOTER pisze:
jakos to tylko jednemu psycholowi przeszkadza

pIOTER

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390 (20090902) __________

Wszystkim matołeczku przeszkadza. Daj się zbadać.
PLONK

--
RyAn

Data: 2009-10-02 17:23:17
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
ponoc nie ma ludzi normalnych, są tylko niezdiagnozowani. Zastanow sie wiec nim cos takiego napiszesz

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4476 (20091002) __________

Data: 2009-10-02 17:38:05
Autor: Dawid
pIOTER pisze:
ponoc nie ma ludzi normalnych, są tylko niezdiagnozowani. Zastanow sie wiec nim cos takiego napiszesz

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4476 (20091002) __________

Wszystkim przeszkadza.Rzygać się chce od tych wstawek.
Doradzasz, mądrzysz się, a nie umiesz parę razy kliknąć na własnym komputerze.Jak nie wiesz co zrobić, to przeczytaj to
http://forum.softgroup.pl/viewtopic.php?t=20
Pozdrawiam

Data: 2009-10-02 17:44:03
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
niedawno przeinstalowywalem system i jakos przestawienie noda umknelo mojej uwadze, dzieki

pIOTER

Data: 2009-10-02 19:06:23
Autor: qwerty
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ha57nn$65v$1@nemesis.news.neostrada.pl...
niedawno przeinstalowywalem system i jakos przestawienie noda umknelo mojej uwadze, dzieki

Ale i tak Outlook Express nie skonfigurowany.

Data: 2009-10-02 19:13:27
Autor: RyAn
Komputer się zawiesza, ciąg dalsz y
pIOTER pisze:
ponoc nie ma ludzi normalnych, s? tylko niezdiagnozowani. Zastanow sie wiec nim cos takiego napiszesz

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4476 (20091002) __________

No to się zdiagnozuj zamiast erupcjami "yntelektu" tryskać.

--
RyAn

Data: 2009-10-02 20:23:24
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
przynajmniej jego troche posiadam w odroznieniu od ciebie

pIOTER

Data: 2009-10-03 18:36:06
Autor: RyAn
pIOTER pisze:
przynajmniej jego troche posiadam w odroznieniu od ciebie

pIOTER
Jeśli tak mówisz to pewnie prawda :-)

--
RyAn

Data: 2009-10-03 19:06:49
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
kazdy tak moze powiedziec, nietrudno jest byc madrzejszym od ciebie

pIOTER

Data: 2009-10-03 22:06:46
Autor: qwerty
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ha80fq$r55$1@atlantis.news.neostrada.pl...
kazdy tak moze powiedziec, nietrudno jest byc madrzejszym od ciebie

On przynajmniej potrafi skonfigurować czytnik. Widać masz IQ musztardy.

Data: 2009-10-03 22:39:51
Autor: pIOTER
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
i na tym widac jego umiejetnosci sie koncza
twoje Iq niestety ciagle pozostaje ponizej zera niezaleznie od tego jak bardzo sie starasz

Data: 2009-10-05 10:25:31
Autor: Paweł
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:ha55b3$8lg$1atlantis.news.neostrada.pl...
jakos to tylko jednemu psycholowi przeszkadza
pIOTER
__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
wirusow 4390 (20090902) __________

To jest juz nas dwoch psycholi.
Czy jak chodzisz w gości to pierdzisz przy stole bo też nikomu to nie przeszkadza? --
Paweł

Data: 2009-10-02 19:50:54
Autor: =Marcos=
[...]

Np. chipset może być walnięty na wiele sposobów. Zasilacz zresztą też. Mogą być to rzeczy niewykrywalne dla typowych programów diagnostycznych, np. może spadać napięcie na pamięciach gdy równocześnie twardy mocno pracuje i karta graficzna pociągnie więcej mocy. Do czego zmierzam - ciężko cokolwiek wykluczyć bez drugiego, w 100% sprawnego zestawu płyta-procesor-pamięci-zasilacz, a najlepiej jeszcze grafika.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2009-10-02 23:33:09
Autor: Zet
[...]

Jaki zasilacz (marka model), jaki stan kondensatorów elektrolitycznych na płycie
głównej ( http://www.grush.one.pl/article.php?id=elektrolit ) ?
--
Pozdro!
Zet

Data: 2009-10-03 10:27:27
Autor: Alfer
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
Jaki zasilacz (marka model)

Mode Com FEEL-350ATX

jaki stan kondensatorów elektrolitycznych na płycie

Kondensatory są w porządku.

Zdjąłem wentylator z procesora do przeczyszczenia, pokryty był futerkiem z kurzu, podejrzewam że to mogło być przyczyną konieczności studzenia po zawieszce (przegrzewanie procesora).

A.

Data: 2009-10-03 12:51:38
Autor: Zet
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
Mode Com FEEL-350ATX

Ta linia zasilaczy (Feel) od ModeCom nie jest udana, zmień zasilacz na ModeCom
MC350W albo jakiegoś taniego Fortrona o podobnej mocy, jak masz większy zapas
gotówki poszukaj czegoś na http://zenfist.pl/ (wybrany model możesz kupić
oczywiście gdzie indziej).
--
Pozdro!
Zet

Data: 2009-10-05 22:33:47
Autor: pmlb
Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
Natomiast obecnie po zawieszce wciśnięcie resetu nic nie daje, komp nadal wisi. Jedyne co można zrobić to wyłączyć go głównym przyciskiem i to po kilkusekundowym przytrzymaniu.

Bo taka juz zaleta plyt ATX, ze wylacznik jest elektroniczny a nie mechaniczny:) I dla zabezpieczenia przypadkowego wylaczenia stosuje sie opoznienie 5 sekundowe.

[...]

Przeczysc dokładnie wszelkie elementy gdzie przylega radiator lub wiatraczek. W BIOS ustaw wszystko na "domyslne" i jesli na pl;ycie sa zainstalowane czujniki porawnie BIOS powinien monitorowac najwazniejsze miejsca na plycie. Poszukaj tez programow monitorujacych do twojej plyty, i ustaw alerty tak by przed zwisem informawala o nienormalnym stanie temperatury. Wowczas przynajmniej bedziesz miec informacjie ktory to dostaje goraczki.
Zasilacz 350W na twoj komputer spokojnie wystarczy:) bez przesady... Ja mam ze dwa razy wiecej "smieci" a zasilacz 300W i daje bez problemu rade ze wszystkim.
Raz jeszcze uczulam, gdzies jest problem z odprowadzaniem ciepla (wskazuje na to, twoje ostatnie zdanie dotyczace przymusowego studzenia) i tu szukaj przyczyny.

Pozdrawiam
A.
www.alfer.pl

Komputer się zawiesza, ciąg dalszy