Data: 2012-07-24 18:31:44 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Ktos tu kiedys jeczal ze brakuje mu wskaznika paliwa a ktos wrzucil linka
do przeplywomierza, o tego: http://www.conrad.pl/Przep%C5%82ywomierz-BioTech-FCH-M,-2x6-mm,-5-24-V,-10000-strokes%2Fl,-%2B2-%25.htm?websale7=conrad&pi=155374 Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy ktora mialem zamontowana. Do pina 3 podpinamy +12v po stacyjce, do pina 2 mase + czerwony przewod z Sigmy, do pina 1 czarny przewod z Sigmy. Ustawiamy wielkosc kola na 1000mm i voila ;-) Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu. W moim przypadku aktualne wskazanie mozna sobie w buty wlozyc (a i tak jest w litrach na godzine) bo pompa pracuje jak spadnie cisnienie wiec przy rozgrzanym silniku potrafi przez kilkanascie sekund pokazywac 0,0 l/h a przy zimnym potrafi skakac 0,2 l/h i zaraz 3,0 l/h. Ale aktualne to raczej bajer. Laczna ilosc spalonego paliwa wyglada na w miare prawdziwa, musze spalic caly zbiornik i to dokalibrowac. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 21:56:12 | |
Autor: Marcin N | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:
Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci(...) Fajny pomysł. Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania? Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej. -- MN |
|
Data: 2012-07-24 20:09:30 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku. Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy zajmuje dobre 3-4 km. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 20:11:39 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie(...)Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 22:20:00 | |
Autor: Marcin N | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze:
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia? Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza. Głośno myślę, może idę na manowce. -- MN |
|
Data: 2012-07-24 20:30:42 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow noAaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-) Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie na listwie i dlugosc trwania impulsu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 23:02:41 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jun018$7g7$1@news.task.gda.pl...
To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia? To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie? Głośno myślę, może idę na manowce. To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow. Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200 bedzie spalal w okolicach 15-18. Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie. Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w zakret" pod katem praw fizyki. Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach reklamowych. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-07-24 22:51:57 | |
Autor: WIADRO | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego nie załapałem, co ma zmiana ci¶nienia do przepływu, przepływ to przepływ nie zależnie czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA - przepływ będzie taki sam.. możesz pokazać jaki¶ filmik, zdjęcia jak to działa? jest jaki¶ na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj np dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie? |
|
Data: 2012-07-25 08:05:48 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu Pompa pracuje impulsowo w zależności od ciśnienia w układzie. Duze ciśnienie-pompa nie działa. Ciśnienie maleje-pompa rusza. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-07-25 08:23:33 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-25, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik. Chyba nie :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-25 14:29:22 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na A nie my¶lałe¶ o innym podej¶ciu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów z licznika prędko¶ci (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika paliwa (oczywi¶cie puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się w ten sposób mierzyć: - pozostał± ilo¶ć paliwa (litry) - pozostał± odległo¶ć (km) - spalanie (litry na setkę) Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km. Oczywi¶cie "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przeł±czyć na rezerwę. Widzisz jakie¶ przeciwwskazania? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-07-25 20:16:15 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-25, Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-25 23:02:59 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jupk6f$t6c$1@node1.news.atman.pl...
interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie sie nie zmieni. Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi malo. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-07-26 06:58:54 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-25, Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:
Wiesz, w zeszlym roku do Chorwacji zajechalem na trzech zbiornikach a wrocileminteresowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na na szesciu, to jest lekka roznica ;-) Zasieg to druga sprawa - u mnie w zaleznosci od jazdy wacha sie miedzy 260 a 400 km. Pobawie sie w weekend. Bo tu sprawe komplikuja dwie pompy ;-)Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-26 07:44:03 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:
Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi malo. To i tak dobrze, ja mam w mie¶cie 220, a w trasie nawet 260 - od zatankowania pod korek to momentu gdy muszę przeł±czyć na rezerwę (16l + 5l rezerwy). W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo. O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach? Jest jaki¶ inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-07-26 07:51:09 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-26, Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:
Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komor plywakowychW sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo. sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-26 11:07:12 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On Thu, 26 Jul 2012 07:51:09 +0000 (UTC), AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komorplywakowych sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie. U mnie cały bak jest nad gazinkami, a i tak jest pompa. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-07-26 07:42:00 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może wystarczyłby wskaĽnik położenia przepustnicy (np. w procentach) - bo to jest ciężko wyczuć. Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie U mnie nie ma pomp :( -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-07-26 07:52:54 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-26, Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:
Wydaje mi sie, ze nie koniecznie bo pewnie dochodzi do tego wzorku jeszczeNie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej obciazenie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-26 08:10:06 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może wystarczyłby wskaĽnik położenia przepustnicy (np. w procentach) - bo to jest ciężko wyczuć. Mi się wydaje (podkre¶lam że tylko wydaje), że obci±żenie wpływa na obroty, czyli im większe obci±żenie, tym bardziej trzeba odkręcić, żeby utrzymać te same obroty, i st±d jest wzrost spalania przy większym obci±żeniu. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-07-26 13:06:57 | |
Autor: ARO | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Wydaje mi sie, ze nie koniecznie bo pewnie dochodzi do tego wzorku jeszcze W przybliżeniu proporcjonalnie do obci±żenia zmienia się podci¶nienie w kolektorze ss±cym. Takie szacowanie po¶rednie jednak można sobie o kant dupy roztłuc. Obawiam się, że bez przepływomierza nie razbieriosz. Tym bardziej jeżeli ma to być produkt komercyjny, możliwy do montażu przez przeciętnego imbecyla, a nie sztuka dla sztuki i montaż jedynie we własnym motocyklu + u dwóch znajomych. W trampku na V biegu na prostej trasie ile obrotów - takie spalanie. Tak w przybliżeniu sle tylko dla zakresu od 4750 do 6000 rpm. Rezerwę wł±czam powyżej 250km. Kwestia wyczucia motonga. Więcej chyba do szczę¶cia nie potrzebuję. Co innego jak to była ponad litrowa lokomotywa, gdzie powyżej 5000rpm wir się w baku robi. Może tam by mi się cos takiego przydało. Pomy¶l o nowych motocyklach z wtryskiem. Tam sprawa jest bardzo prosta - pomiar czasu otwarcia wtrysku. Skalibrować najlepiej do¶wiadczalnie. Mi by się nie chciało bawić w wyliczanie przepływów, lepko¶ci, przekrojów i innych nieprzyjemnie brzmi±cych wielko¶ci. A czy przypadkiem Wartboghini 353 (Wartburg das ist gut und kräftig Maschine, Zwietakt, drei Zylinder) nie miało przepływomierza? Może warto podejrzeć jak to było zbudowane... pzdr -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-07-26 12:47:13 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-26, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
Dokladnie o tym mowilem, w gaznikach podcisnieniowych steruje sie tylko przepustnicami powietrza w gardzielach a samo podcisnienie podnosi dopiero te wlasciwe. Przeplywomierz jest tutaj najdokladniejszy ale tez i najdrozszy, jak bedzie mi sie chcialo to sobie kupie ten 9mm do 6,5l/min i zobaczymy wtedy. To raczej zabawa dla zabawy i rozwiazanie dla mnie. Eee swojego motonga to juz mam tak wyczutego ze po wskazowce potrafie ocenic ile mam jeszcze litrow w zbiorniku. Rezerwy nie uzywam, tzn mam caly czas przelaczone na rezerwe bo wiem kiedy na wskaziku zaczynam zuzywac rezerwe. Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie cos z Lady Samary ale tam to OIDP dzialalo wlasnie na podcisnieniu, ten wskaznik znaczy sie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-26 22:59:31 | |
Autor: ARO | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał :
Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie Tak, dokladnie mowie o "eko-wskazniku". ZTCP kierowca mial na blacie prymitywna linijke diodowa, ktora pokazywala w duzym przyblizeniu ile pali (jednostek) w danej chwili. Jeszcze w ubieglym wieku kolega mial takie auto i nieco wspomnien zostalo. Kilka lat temu wlasnie przy okazji budowy miernika spalania dla FJ znalazlem na necie szczatkowe informacje o istnieniu przeplywomierza w Wartburgu, niestety bez detali. Lade samare widzialem tylko z daleka, ale skoro tak pamietasz, to moze miec sens. Korelacje pomiedzy podcisnieniem a chwilowym spalaniem fajnie widac w przypadku auta wyposazonego w gaz sekwencyjny i wskaznik spalania (tzw. komputer pokladowy). Trzeba sie podlaczyc z oprogramowaniem serwisowym pod sterownik gazu (m.in. b. popularny STAG daje taka mozliwosc) i tam bedzie widac aktualne podcisnienie, czas wtrysku, predkosc obr silnika - wszystko w formie wykresu. Brakuje tylko aktualnego zuzycia, ktore trzeba sobie odczytac podczas jazdy z komputera pokladowego i porownywac na biezaco z parametrami ze sterown. gazu. -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-07-26 21:11:16 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-26, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
Pewnie jakies bardzo prymitywne to musialo byc. W Samarze to bylo wskazowkowe,Nie wiem nawet ktory to ale mowisz o takim eco-wskaziniku? Kojarze takie o takie: http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/08/41/48/2508414839 -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-27 04:01:36 | |
Autor: mgawronski | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 23:11:16 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
On 2012-07-26, ARO <ask_me@prv.pl> wrote: W Trabancie tez byl. Schemat http://tnij.org/rkov Gawron AT |
|
Data: 2012-07-26 08:53:07 | |
Autor: ARO | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci :
Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie Możesz przyj±ć że na jedno pompnięcie przypada taka sama dawka paliwa. To przykładzie FJ1200, bo miałem i swojego czasu bawiłem się w pomiary spalania przez zliczanie impulsów z pompy - badałem czy pr±d płynie przez pompę czy nie. FJuta sprzedałem, zanim cokolwiek sensownego z tego powstało. Przekrój takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z ostatnich 5 sekund może być ciężko okre¶lić, bo przecież wiemy jak działa cały układ zasilania, ale oszacowanie ilo¶ci przepompowanej wachy w znacznie dłuższym okresie np. w ci±gu ostatniej np. minuty będzie bardziej miarodajne. -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-07-26 07:01:34 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-26, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-26 09:23:06 | |
Autor: Marcin N | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu 2012-07-26 09:01, AZ pisze:
Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-) Daj znać, jak Ci pójdą próby. Fajnie by było, gdyby się okazało, że prosty licznik rowerowy potrafi wyłapywać impulsy elektryczne od pompy. -- MN |
|