Data: 2012-07-24 21:56:12 | |
Autor: Marcin N | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:
Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci(...) Fajny pomys³. Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania? Skoro przep³ywomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien ca³kiem dok³adnie pokazywaæ chwilowe zu¿ycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej. -- MN |
|
Data: 2012-07-24 20:09:30 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku. Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy zajmuje dobre 3-4 km. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 20:11:39 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie(...)Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 22:20:00 | |
Autor: Marcin N | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze:
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia? Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza. Głośno myślę, może idę na manowce. -- MN |
|
Data: 2012-07-24 20:30:42 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow noAaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-) Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie na listwie i dlugosc trwania impulsu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-07-24 23:02:41 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jun018$7g7$1@news.task.gda.pl...
To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia? To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie? Głośno myślę, może idę na manowce. To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow. Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200 bedzie spalal w okolicach 15-18. Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie. Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w zakret" pod katem praw fizyki. Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach reklamowych. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-07-24 22:51:57 | |
Autor: WIADRO | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego nie za³apa³em, co ma zmiana ci¶nienia do przep³ywu, przep³yw to przep³yw nie zale¿nie czy w ca³ym uk³adzie (przed i za przep³ywomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA - przep³yw bêdzie taki sam.. mo¿esz pokazaæ jaki¶ filmik, zdjêcia jak to dzia³a? jest jaki¶ na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywa³ dane z 'dwóch kó³', tj np dane z przep³ywomierza i dane z obrotów niezale¿nie? |
|
Data: 2012-07-25 08:05:48 | |
Autor: Ivam | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu Pompa pracuje impulsowo w zależności od ciśnienia w układzie. Duze ciśnienie-pompa nie działa. Ciśnienie maleje-pompa rusza. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-07-25 08:23:33 | |
Autor: AZ | |
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY | |
On 2012-07-25, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik. Chyba nie :-) -- Artur ZZR 1200 |