Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Komputer spalania w gaznikowym moto DIY

Komputer spalania w gaznikowym moto DIY

Data: 2012-07-24 21:56:12
Autor: Marcin N
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:

Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
ktora mialem zamontowana.
(...)

Fajny pomys³.
Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
Skoro przep³ywomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien ca³kiem dok³adnie pokazywaæ chwilowe zu¿ycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej.

--
MN

Data: 2012-07-24 20:09:30
Autor: AZ
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:

Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
ktora mialem zamontowana.
(...)

Fajny pomysł.
Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej.

Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.

Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
zajmuje dobre 3-4 km.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-24 20:11:39
Autor: AZ
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
On 2012-07-24, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
(...)

Fajny pomysł.
Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest inaczej.

Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.

Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
zajmuje dobre 3-4 km.

Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-24 22:20:00
Autor: Marcin N
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze:

Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.

To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.

Głośno myślę, może idę na manowce.

--
MN

Data: 2012-07-24 20:30:42
Autor: AZ
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
On 2012-07-24, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.

To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.

Głośno myślę, może idę na manowce.

Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow no
i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-)

Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie
na listwie i dlugosc trwania impulsu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-24 23:02:41
Autor: Ivam
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jun018$7g7$1@news.task.gda.pl...
To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?

To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie?

Głośno myślę, może idę na manowce.

To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow.

Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200 bedzie spalal w okolicach 15-18.

Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie.

Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w zakret" pod katem praw fizyki.

Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach reklamowych.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-07-24 22:51:57
Autor: WIADRO
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY

Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku..

Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
zajmuje dobre 3-4 km.

nie za³apa³em, co ma zmiana ci¶nienia do przep³ywu, przep³yw to przep³yw nie zale¿nie czy w ca³ym uk³adzie (przed i za przep³ywomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA - przep³yw bêdzie taki sam..

mo¿esz pokazaæ jaki¶ filmik, zdjêcia jak to dzia³a?
jest jaki¶ na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywa³ dane z 'dwóch kó³', tj np dane z przep³ywomierza i dane z obrotów niezale¿nie?

Data: 2012-07-25 08:05:48
Autor: Ivam
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu

Pompa pracuje impulsowo w zależności od ciśnienia w układzie. Duze ciśnienie-pompa nie działa. Ciśnienie maleje-pompa rusza.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-07-25 08:23:33
Autor: AZ
Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
On 2012-07-25, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:

Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.

Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
zajmuje dobre 3-4 km.

nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu, przepływ to przepływ nie zależnie czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA - przepływ będzie taki sam..

No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw
i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik.

możesz pokazać jakiś filmik, zdjęcia jak to działa?
jest jakiś na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj np dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie?

Chyba nie :-)

--
Artur
ZZR 1200

Komputer spalania w gaznikowym moto DIY

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona