Komputer z USA

Data: 2009-12-28 22:06:41
Autor: ikov
Komputer z USA
Znajomi dostali komputer (stacjonarny) z USA, jutro mam go zobaczyć, ale jest jedna rzecz - jak wygląda sprawa z zasilaniem? Amerykańce mają 110V, więc czy potrzebna jest wymiana zasilacza? Przez telefon dowiedziałem się, że podobno w anglojęzycznej instrukcji jest informacja, że zasilacz sam wykrywa jaki to jest prąd i automatycznie przełącza się w odpowiedni tryb, ale wcześniej się z czymś takim nie spotkałem. Wolałbym nie ryzykować strzału z kondensatorów i spalenia nowego sprzętu. Czy spotkaliście się z podobną sytuacją (komp z USA w PL)?
A jeśli chodzi o wymianę zasilacza, to chyba już od strony sprzętu nie ma żadnych różnic w zasilaniu pomiędzy europejskimi a amerykańskimi komputerami?

Data: 2009-12-28 22:22:30
Autor: GLaF
Komputer z USA
Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:06:41 +0100, ikov napisał(a):

[...]

Zerknij na tabliczkę znamionową zasilacza. Jeśli jest, że input może być od
110 V do 230 V i 50 HZ do 60 Hz, wtedy nie ma problemu. Wystarczy dać
"polski" kabel i tyle.

--
GLaF

Data: 2009-12-28 22:28:20
Autor: GLaF
Komputer z USA
Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:22:30 +0100, GLaF napisał(a):

[...]

No i koniecznie sprawdź, czy zasilacz ma przełącznik 230 <-> 110. Niektóre
mają przełącznik, niektóre dostosowują się automatycznie, a niektóre są
przystosowane tylko do jednego woltażu.

--
GLaF

Data: 2010-01-01 15:56:42
Autor: Łukasz Lech
Komputer z USA
GLaF pisze:

Zerknij na tabliczkę znamionową zasilacza. Jeśli jest, że input może być od
110 V do 230 V i 50 HZ do 60 Hz, wtedy nie ma problemu. Wystarczy dać
"polski" kabel i tyle.

I koniecznie ustawić odpowiednio przełącznik bo inaczej się bardzo widowiskowo spali!
Testowałem to na starym niepotrzebnym zasilaczu od 486 więc od tego czasu mogły się pojawić zabezpieczenia, ale lepiej tego nie sprawdzać na sprawnym sprzęcie.

--
Łukasz Lech
http://lechlukasz.wordpress.com - o górach, informatyce i nie tylko

Data: 2010-01-01 17:20:04
Autor: Maciej Bojko
Komputer z USA
On Fri, 01 Jan 2010 15:56:42 +0100, Łukasz Lech
<lechll@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

O ile taki przełącznik znajdzie.
A właśnie, nawet ciekawe pytanie: ręka do góry, kto widział ostatnio
wyprodukowany sprzęt, który NIE JEST 100-240 V, 50/60 Hz (bez żadnych
przełączników)? --
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-01-01 15:28:45
Autor: rs
Komputer z USA

<lechll@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

nie przenosny? prawie kazdy, a przynajmniej zdecydowana wiekszosc nie
jest uniwersalna. dwa dni temu kupiona maszynka do golenia whal'a,
mimo, ze bezprzewodowna rowniez ma ladowarke tylko na jedna napiecie,
wiec jeszcze z ta globalizacja nie tak globalnie do konca. <rs>

Data: 2009-12-28 23:40:27
Autor: Osadnik
Komputer z USA
ikov pisze:
Znajomi dostali komputer (stacjonarny) z USA, jutro mam go zobaczyć, ale jest jedna rzecz - jak wygląda sprawa z zasilaniem? Amerykańce mają 110V, więc czy potrzebna jest wymiana zasilacza?

Tabliczka znamionowa wyjaśni wszystko.
aczkolwiek co do samego napięcia 110V i używania zasilacza na 230 (czyli w druga stronę).
Całe szczęście ze współcześnie produkuje sie sprzęt komputerowy uniwersalny na twe dwa napięcia.
Miałem awarie sieci energetycznej po silnych wiatrach co skończyło sie napięciem około 110V w gniazdku i charakterystycznym czerwonym światłem ze zwykłych żarówek. Oblookałem tabliczki znamionowe zasilacza i monitora - przyjmowały 110V wiec odpaliłem je zwyczajnie - i działało jak gdyby nigdy nic :) I to był jedyny raz kiedy korzystałem ze 110V w PL :)

Data: 2009-12-29 08:53:18
Autor: qwerty
Komputer z USA
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhbc92$pl$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

zbyt niskie napięcie nie uszkodzi sprzętu

Data: 2009-12-29 10:19:41
Autor: Radosław Sokół
Komputer z USA
qwerty pisze:
zbyt niskie napięcie nie uszkodzi sprzętu

A tu się mylisz, najgroźniejsze dla przetwornic impulsowych
jest właśnie zasilanie napięciem niższym od dopuszczalnego,
bo próbują nadrobić to zwiększając prąd.

Data: 2009-12-29 11:31:25
Autor: qwerty
Komputer z USA
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2009122909194200@grush.one.pl...
A tu się mylisz, najgroźniejsze dla przetwornic impulsowych
jest właśnie zasilanie napięciem niższym od dopuszczalnego,
bo próbują nadrobić to zwiększając prąd.

Wiem, ale przy przekroczeniu wartości prądu (przeciążenie) zasilacz powinien sam się wyłączyć. Jeżeli ma się Codegen to nie ma na co liczyć.
BTW: http://www.codegen.pl/zasilacze-komputerowe/
"Pomimo, iż wybór lepszego zasilacza nie przekłada się bezpośrednio na zwiększenie istotnych dla przeciętnego użytkownika komputera parametrów, ważne jest zainwestowanie w sprzęt, który jest w stanie zapewnić naszemu komputerowi długie i bezawaryjne funkcjonowanie. Większość problemów sprzętowych wynika z zastosowania zasilacza zbyt niskiej jakości."
Czyżby poprawili jakość?

Data: 2009-12-29 21:01:23
Autor: ikov
Komputer z USA
Tabliczka znamionowa wyjaśni wszystko.

Dziś zobaczyłem ten sprzęt - jest to Dell Zino HD - i tak jak laptopy, działa na zewnętrznym zasilaczu, na którym dopuszczalne napięcie wg. tabliczki to 100V do 240V - a więc powinno działać bez żadnych problemów. Oby.

A co do 110V to prawię dekadę temu składałem kompa, na zasilaczu był przełącznik 110/220. Niby na 220V ustawiony, ale nie dało się go do końca przesunąć (jakby coś mu tam przeszkadzało). Po podłączeniu przygasły światła, kupa dymu i pryskający elektrolit... na szczęście nie pociągnął za sobą nic więcej, a w sklepie wymienili mi zasilacz bez większych problemów.

Komputer z USA