Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)

Data: 2013-02-06 22:38:49
Autor: animka
Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
Data: 2013-02-07 08:30:18
Autor: Robson
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
W dniu 2013-02-06 22:38, animka pisze:
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

Z³oty szpadel za wykopek przyznany!
¯adna to nowina, Raspberry od wielu miesiêcy jest dostêpny, u¿ywam go od pa¼dziernika...

Data: 2013-02-07 10:41:17
Autor: Marx
On 07.02.2013 08:30, Robson wrote:
[...]

news dotyczy ubo¿szej i tañszej wersji, tak wiêc z³ote oko za nieczytanie przyznane
Marx

Data: 2013-02-07 13:54:34
Autor: animka
W dniu 2013-02-07 08:30, Robson pisze:
W dniu 2013-02-06 22:38, animka pisze:
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

ZÅ‚oty szpadel za wykopek przyznany!
Żadna to nowina, Raspberry od wielu miesięcy jest dostępny, używam go od
października...

Aha, to fajnie. Napisz coÅ› o tym komputerku, do czego siÄ™ przydaje itp.

--
animka

Data: 2013-02-07 21:25:28
Autor: RadoslawF
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
Dnia 2013-02-07 13:54, U¿ytkownik animka napisa³:

Z³oty szpadel za wykopek przyznany!
¯adna to nowina, Raspberry od wielu miesiêcy jest dostêpny, u¿ywam go od
pa¼dziernika...

Aha, to fajnie. Napisz co¶ o tym komputerku, do czego siê przydaje itp.

Wersja dro¿sza do zabawy i jako plajer divixów, tañsza, diabli
wiedz± do czego, jak dla mnie ma za ma³o pamiêci.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-08 00:50:44
Autor: animka
W dniu 2013-02-07 21:25, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-02-07 13:54, Użytkownik animka napisał:

[...]

Wersja droższa do zabawy i jako plajer divixów, tańsza, diabli
wiedzą do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

Do divixów, mp3 , zdjeć i innych filmów mam malutką mantę na USB. Ma pilota. Podłączam do niej dongla z kartą pamięci potem kabelkami do telewizora i mam obraz. Można ją wszędzie wziąć ze soba.

--
animka

Data: 2013-02-08 01:22:17
Autor: RadoslawF
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
Dnia 2013-02-08 00:50, U¿ytkownik animka napisa³:

Aha, to fajnie. Napisz co¶ o tym komputerku, do czego siê przydaje itp.

Wersja dro¿sza do zabawy i jako plajer divixów, tañsza, diabli
wiedz± do czego, jak dla mnie ma za ma³o pamiêci.

Do divixów, mp3 , zdjeæ i innych filmów mam malutk± mantê na USB. Ma pilota. Pod³±czam do niej dongla z kart± pamiêci potem kabelkami do telewizora i mam obraz. Mo¿na j± wszêdzie wzi±æ ze soba.

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przeno¶ne maj± kilka wad
w zakresie odtwarzania filmów. Maj± zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te które maj± bywa ¿e zostaj± poprawione
kolejn± wersj± i te¿ k³opot. Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje siê na nim najczê¶ciej linuxa
a to oznacza ¿e obs³uguje wielokrotnie wiêcej formatów od
odtwarzacza. A po poprawieniu jakiego¶ kodeka nowsz± wersj±
nie ma problemu z jej dograniem do urz±dzenia w odró¿nieniu
od odtwarzaczy. Dla nielubi±cych klawiatury s± do maliny
zestawy do obs³ugi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
mia³o to kupi³ bym od rêki.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-10 15:33:15
Autor: Michal
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
W dniu 2013-02-08 01:22, RadoslawF pisze:

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przenośne mają kilka wad
w zakresie odtwarzania filmów. Mają zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te które mają bywa że zostają poprawione
kolejną wersją i też kłopot.

Jak ktoś lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zresztą pod ssaczy pojawiły się nawet sprzętowe odtwarzacze ze wsparciem dla tego kodeka pt. "zło i lewizna".
A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowią problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedyś były "wysztkoodtwarzające" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspierające H264/AVC i 99% materiału wideo nie stanowi problemu jeśli tylko wybierze się świadomie odpowiedni model. A jak ktoś nie ogląda filmów z płyt DVD/BluRay to jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych formatów.

Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje się na nim najczęściej linuxa
a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
odtwarzacza.

To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

BTW:
Można już w PL oficjalnie kupić Avatara 3D na bluray inaczej niż
z TV Panasonica za parę kzł, czy nadal zostają aukcje lub amazon.co.uk?

A po poprawieniu jakiegoÅ› kodeka nowszÄ… wersjÄ…
nie ma problemu z jej dograniem do urządzenia w odróżnieniu
od odtwarzaczy. Dla nielubiÄ…cych klawiatury sÄ… do maliny
zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
miaÅ‚o to kupiÅ‚ bym od rÄ™ki.  :-)

O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do komputerka za kilkadziesiąt zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemności nie należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to wcześniej mi się odechciewa.

--
/MB

Data: 2013-02-10 15:49:26
Autor: RadoslawF
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
Dnia 2013-02-10 15:33, U¿ytkownik Michal napisa³:

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przeno¶ne maj± kilka wad
w zakresie odtwarzania filmów. Maj± zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te które maj± bywa ¿e zostaj± poprawione
kolejn± wersj± i te¿ k³opot.

    Jak kto¶ lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zreszt± pod ssaczy pojawi³y siê nawet sprzêtowe odtwarzacze ze wsparciem dla tego kodeka pt. "z³o i lewizna".
A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowi± problemu - i tak wymienia siê to co generacjê. Kiedy¶ by³y "wysztkoodtwarzaj±ce" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspieraj±ce H264/AVC i 99% materia³u wideo nie stanowi problemu je¶li tylko wybierze siê ¶wiadomie odpowiedni model. A jak kto¶ nie ogl±da filmów z p³yt DVD/BluRay to jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki maj± wsparcie dla wiêkszej ilo¶ci kodeków i aktualizacje firmware wprowadzaj±ce obs³ugê kolejnych formatów.

Nie jest kwesti± ¿e kto¶ lubi tylko w jakim formacie materia³
dostanie czy ¶ci±gnie. Mo¿na oczywi¶cie najpierw go wrzuciæ
na komputer i skonwertowaæ do jedynie s³usznego formatu tyle
¿e to strata czasu. Lepiej jednak mieæ odtwarzacz radz±cy sobie
z ró¿nymi kodekami.

Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje siê na nim najczê¶ciej linuxa
a to oznacza ¿e obs³uguje wielokrotnie wiêcej formatów od
odtwarzacza.

To ja poproszê odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
Tu sprawa rozbija siê o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na podstawie umów z dostawcami sprzêtu jak Panasonic czy Samsung

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.
Mo¿e jestem wyj±tkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim ³ukiem. I tak to co tam jest pojawia siê na sieci
w divixie.

Ale skoro sprzêt ma kartê sieciow± to nie ograniczajmy go do
pendriva czy dysku przeno¶nego. Twoje problemy z iplex i
silverlight chyba jednak nale¿± do przesz³o¶ci:
http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-player-tvp-vod.html

[...]

O VOD Silverlight wy¿ej (a kupno licencji na windows za kilkaset z³ do komputerka za kilkadziesi±t z³ to IMHO nieporozumienie), dodatkowo obs³uga takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemno¶ci nie nale¿y. Jak mam uruchomiæ laptop z windows pod³aczony do TV by obejrzeæ film na iplexie, u¿eraæ siê z logowaniem, klawiatur± i myszk±, to wcze¶niej mi siê odechciewa.

Ja tam siê na odtwarzaczach sieciowych nie do koñca orientuje
ale wedle tego wpisu na stronie do której linka ju¿ podawa³em
przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
"Dostêp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a skoro mo¿emy z niego korzystaæ za darmo na wszystkich sprzêtach z Windowsem, Androidem czy iOS, z pewno¶ci± uruchomienie tego typu zasobów równie¿ na Ubuntu, nie powinno stanowiæ dla ¿adnej stacji problemów."

Pozdrawiam

Data: 2013-02-10 19:02:53
Autor: Michal
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
W dniu 2013-02-10 15:49, RadoslawF pisze:

Nie jest kwestią że ktoś lubi tylko w jakim formacie materiał
dostanie czy ściągnie. Można oczywiście najpierw go wrzucić
na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radzący sobie
z różnymi kodekami.

Ale masz jakiekolwiek legalne materiały wideo zakodowane źródłowo w RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radzą sobie bez problemu.

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.

No właśnie wątek zboczył na wykorzystanie tego komputerka jako media center, do czego IMHO on się nie nadaje. To już lepiej jakiś tani tablet na Androidzie z HDMI do takich zastosowań - też uniwersalny, a coraz więcej VODów itp. nawet w PL gdzie kodeki Microsoftu są bardzo popularne, jest dostosowywanych do Androida ze względu na jego popularność - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwają ....od baaardzo dawna.

Może jestem wyjątkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim Å‚ukiem. I tak to co tam jest pojawia siÄ™ na sieci
w divixie.

Ale chodzi o to by korzystać z darmowych lub bardzo tanich VODów zgodnie z prawem, a nie wychodzić z założenia, że można poradzić sobie z pirackich źródeł. NA IPLEXie jest dużo dobrego kina, często unikalnego nigdzie indziej niedostępnego (nawet wypożyczalnie stacjonarne tego nie mają), cykliczne akcje festiwalowe typu Sputnik nad Polską itp. Pojawia się tam kino którego często nawet piraci nie ruszają ze względu na niszowość, ale jak ktoś jest zainteresowany głównie kolejnym wcieleniem ekranizacji komiksów to rzeczywiście na iplexie nie ma za bardzo czego szukać.

Ale skoro sprzęt ma kartę sieciową to nie ograniczajmy go do
pendriva czy dysku przenośnego. Twoje problemy z iplex i
silverlight chyba jednak należą do przeszłości:
http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-player-tvp-vod.html

A sprawdzałeś, czy tylko wyszukałeś w google. Bo ja sprawdzałem sfrustrowany brakiem iplexa w sieciowym blurayu chcąc podłaczyć nie używany komputer z linuksem pod TV dla takich VODów i IPLEX itp. wartościowe serwisy nie działają. Ten artykuł ktoś napisał chyba czysto teoretycznie, bez sprawdzania co potwierdzają nawet komentarze.
Nie działa ze względu na Silverlight i DRM i już. Jak sam sprawdzisz i uzyskasz pozytywne rezultaty to się pochwal.

Ja tam się na odtwarzaczach sieciowych nie do końca orientuje
ale wedle tego wpisu na stronie do której linka już podawałem
przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
"Dostęp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a
skoro możemy z niego korzystać za darmo na wszystkich sprzętach z
Windowsem, Androidem czy iOS, z pewnością uruchomienie tego typu zasobów
również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."

Natomiast ja sprawdzałem i artykuł rozmija się z rzeczywistością.

--
/MB

Data: 2013-02-10 20:40:41
Autor: RadoslawF
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
Dnia 2013-02-10 19:02, U¿ytkownik Michal napisa³:

[...]

    Ale masz jakiekolwiek legalne materia³y wideo zakodowane ¼ród³owo w RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radz± sobie bez problemu.

Mam. Przy czym sam rmvb nie wyczerpuje tzw. rzadkich kodeków
które u mnie bywaj± przydatne.

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.

    No w³a¶nie w±tek zboczy³ na wykorzystanie tego komputerka jako media center, do czego IMHO on siê nie nadaje. To ju¿ lepiej jaki¶ tani tablet na Androidzie z HDMI do takich zastosowañ - te¿ uniwersalny, a coraz wiêcej VODów itp. nawet w PL gdzie kodeki Microsoftu s± bardzo popularne, jest dostosowywanych do Androida ze wzglêdu na jego popularno¶æ - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwaj± ...od baaardzo dawna.

Z linka którego podawa³em wynika ¿e Iplex dzia³a nie tylko na
windowsie.

Mo¿e jestem wyj±tkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim ³ukiem. I tak to co tam jest pojawia siê na sieci
w divixie.

    Ale chodzi o to by korzystaæ z darmowych lub bardzo tanich VODów zgodnie z prawem, a nie wychodziæ z za³o¿enia, ¿e mo¿na poradziæ sobie z pirackich ¼róde³. NA IPLEXie jest du¿o dobrego kina, czêsto unikalnego nigdzie indziej niedostêpnego (nawet wypo¿yczalnie stacjonarne tego nie maj±), cykliczne akcje festiwalowe typu Sputnik nad Polsk± itp. Pojawia siê tam kino którego czêsto nawet piraci nie ruszaj± ze wzglêdu na niszowo¶æ, ale jak kto¶ jest zainteresowany g³ównie kolejnym wcieleniem ekranizacji komiksów to rzeczywi¶cie na iplexie nie ma za bardzo czego szukaæ.

¦ci±gniêcie na dysk i odtworzenie bez reklam w chwili dla mnie
dogodnej nie jest niezgodne z prawem.

[...]

A sprawdza³e¶, czy tylko wyszuka³e¶ w google. Bo ja sprawdza³em sfrustrowany brakiem iplexa w sieciowym blurayu chc±c pod³aczyæ nie u¿ywany komputer z linuksem pod TV dla takich VODów i IPLEX itp. warto¶ciowe serwisy nie dzia³aj±. Ten artyku³ kto¶ napisa³ chyba czysto teoretycznie, bez sprawdzania co potwierdzaj± nawet komentarze.
Nie dzia³a ze wzglêdu na Silverlight i DRM i ju¿. Jak sam sprawdzisz i uzyskasz pozytywne rezultaty to siê pochwal.

Ale artyku³ dotyczy³ linuxa, czyli odpowiada malince z linuxem
a ty jak twierdzisz sprawdza³e¶ to na sieciowym blurayu, naprawdê
nie widzisz ró¿nicy ?

[...]

Natomiast ja sprawdza³em i artyku³ rozmija siê z rzeczywisto¶ci±.

To tak z ciekawo¶ci na jakim linuxie i androidzie sprawdza³e¶ ?

Pozdrawiam

Data: 2013-02-15 11:22:31
Autor: Marx
On 10.02.2013 15:33, Michal wrote:
To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
XBMC + XBMC-SD
Jeszcze jakieÅ› pytania?
Marx

Data: 2013-02-10 14:40:51
Autor: DooMiniK
On 07/02/2013 12:54, animka wrote:
[...]

Nadaje się dla studentów, fascynatów do zabawy z Linuksem. Dla domowego
użytkownika bez sensu (poza nauką) - fatalne parametry, konieczność
dokupienia masy dodatków. Ja nie mam pomysłu na to urządzenie -
szczególnie mnie śmieszy brak zegara czasu rzeczywistego.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-07 13:44:36
Autor: 4CX250
Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:keuihq$kgg$1node1.news.atman.pl...
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

-- animka

Bez Ethernetu kupa.

Data: 2013-02-07 13:53:58
Autor: barach
W dniu 07.02.2013 13:44, 4CX250 pisze:
[...]

Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

Data: 2013-02-07 14:30:38
Autor: 4CX250
Użytkownik "barach" <barach2@onet.eu> napisał w wiadomości news:kf0854$o2p$1speranza.aioe.org...
[...]

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

Marek

Data: 2013-02-07 13:34:05
Autor: Dominik & Co
Dnia 07.02.2013 4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał/a:

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

No i? Aktywne huby USB zniknęły?

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-02-07 14:34:22
Autor: 4CX250
Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kf0ad5$k7f$1node2.news.atman.pl...
Dnia 07.02.2013 4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał/a:

Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

No i? Aktywne huby USB zniknęły?

Przepustowość spada.

Marek

Data: 2013-02-07 14:39:10
Autor: 4CX250

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:5113ad65$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń przez HUBa.

Data: 2013-02-07 19:11:08
Autor: Michal
W dniu 2013-02-07 14:39, 4CX250 pisze:

Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń
przez HUBa.

I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

--
/MB

Data: 2013-02-10 22:21:54
Autor: astro
Michal wrote:
I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N. Nigdy nie sprawial zadnych problemow. Pracuje stabilnie, pingi praktycznie identyczne jak na modemie PCI, tylko zasieg lepszy (antene latwiej ustawic w dogodnym miejscu). W przypadku sprzetu bezprzewodowego wole nawet sieciowki zewnetrzne, gdyz dzieki przedluzaczowi USB latwiej jest dogodnie ustawic antene. Mozna do karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna, ale powoduje to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego sygnalu z AP). Zgadza sie, modemy ADSL, "mydelniczki" dostarczane przez operatorow czesto sprawialy problemy, ale to raczej wina badziewnosci samych urzadzen, nie sposobu podlaczenia. Ewentualnie ta klasa urzadzen do stabilnej pracy potrzebuje wiecej niz 5V i 0.5A.

Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie). Swoja droga wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola Linuksa.

dźwiękowe

Sprzet wysokiej jakosci, czasem audiofilski tez czesto jest podlaczany przez USB. Poszukaj urzadzen DAC (digital-to-analog converter) z USB. Poczawszy od tanich, Audiotrak Prodigy Cube, Nostromo 4, skonczywszy na Cambridge Audio.

Wydaje mi sie, ze problemy wynikajace z zastosowania magistrali USB wynikaja z jakosci samych urzadzen, sama magistrala jednak bardzo dobrze sprawdza sie w roznych zastosowaniach.

Ewentualnie sa spowodowane badziewnym kontrolerem na plycie glownej badz niestabilnym zasilaniem.

Np. tani DAC HiFiMan Express HM-101
www.dobreprogramy.pl/HiFiMan-Express-HM101-malenstwo-o-ogromnych-mozliwosciach,Lab,30030.html
na ogol pracuje bardzo dobrze, czasami jednak mocno szumi lub wydaje trzaski. Uzaleznione jest to od komputera do ktorego jest podlaczony. Chyba spowodowane jest to zakloceniami pochodzacymi od zasilacza lub od innych urzadzen podpietych na USB. Zle filtruje zaklocenia zasilania 5V. Lepsze modele tego problemu nie sprawiaja.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-18 17:00:14
Autor: Michal
W dniu 2013-02-10 23:21, astro pisze:

Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N.

Chyba sieciówki wifi, bo z modemem to AFAIK ma on niewiele wspólnego.

[...]

Ale to nadal karta na USB - strasznie nie lubię użerać się ze sterownikami sprzętu sieciowego na USB. Kartę PCI/miniPCI/PCCard wkładasz i zapominasz że jest czy to w laptopie, czy w pececie - raz że nic nie wystaje z portu jak ten TPLINK i łatwo wyłamać (strasznie wkurzają mnie te standardowe dongle dołączane np: do tabletów 10" - psuje wygodę używania podłączone kablem USB) czy w PC, z tym że starałem się trzymać z dawnych czasów Orinocco i PRISMów, z nowszych Atherosów z moim ulubionym Planetem WL-8310 - bardzo czuła i wszędzie obsługiwana z automatu karta na Atherosie AR5xxx.

Mozna do karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna,
ale powoduje to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

To zależy - ze starych czasów (chyba 2001 albo 2002 r. gdy w PL wolna ADSLka od TEPSy kosztowała po 150 i więcej PLNów) na dachu poniewiera mi się jeszcze yagi/uda od Hiperlinka z 15m RPSMA i żadna pogoda jej nie straszna - USB raczej tak nie wystawisz. Z tym że od ładnych paru lat nie używa się w miastach 2,4 GHz - to raczej na peryferiach/wioskach gdzie nie ma kabla, a i "syfu w eterze" jakby mniej.

Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza
czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego
sygnalu z AP).

Bo to chyba na Ralinku jest - chipsety w odróżnieniu od Atherosów o stosunkowo małej czułości, za to walące mocą sygnału tak, że zaśmiecają pasmo jak diabli.

[...]

A te np: Sagemy Fast 800 od Neostrady/Net24 to już jest wogóle sprzęt dla lubiących "mocne wrażenia" ;)

Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej
stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie). Swoja droga
wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola Linuksa.

Robiłem parę instalacji E3131 z Aero2 pod linuksem (ma całkiem fajną aplikację hiszpańską bardzo podobną do playowskiej pozwalającą ludziom przyzwyczajonym do programu z windows przestawić się na obsługę pod linuksem, ale ile czasem trzeba namachać się kablem USB przy gorszej pogodzie to szkoda mówić i transmisja czasem praktycznie ustaje. Przy tym używanie karty Aero2 na smartphonie z Androidem to czysty relaks.

[...]

Taka moda wynikająca też z częściowo konieczności - raz że nowe mobo praktycznie nie mają już klasycznych PCI, a kart PCI-E w rozsądnej cenie jest mało, dwa że i tak Microsoft od Visty w górę tak skopał stos dźwiękowy, że dobre DSP robią za proste i głupie kodeki, do tego wyciął warstwę TCP/IP z Firewire (do NT 5.x i pod linuksem działa świetnie), dodatkowo brakuje wspomnianych PCI, że sam z żalem sprzedałem dopiero co moją ulubioną Audigy2 ZS GOLD SB0350 :(

Dźwiękówki na PCI z powodu slotów i oślego uporu Microsoftu po prostu wymierają zastępowane gorszymi rozwiązaniami - albo zwykłym kodekiem na mobo, w lepszym wariancie DAC na USB bo inaczej się nie da albo nie ma sensu. Zresztą przez ewolucję współczesnych PC powoli dotyka to i innych urządzeń - do następnej mobo chyba nie kupię już nawet napędu DVDRW (nadal używam Plextora i TEACa na IDE) tylko włożę go w kieszeńna USB bo nie będzie do czego ich podłączyć, zresztą i tak teraz napędu optycznego używa się raz na ruski rok.

--
/MB

Data: 2013-02-08 18:00:50
Autor: Kamil
Użytkownik "barach" napisał:

Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

To jest zupa na gwoździu.

Pzdr

Data: 2013-02-07 19:16:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik 4CX250 napisał:
[...]

Dlatego lepiej kupic wersje B z ethernetem...

Data: 2013-02-11 00:58:31
Autor: gadacz
W dniu 2013-02-07 19:16, Mr. Misio pisze:
Użytkownik 4CX250 napisał:
[...]

i mieć święty spokój ;)
do mnie wersja B przyjedzie we wtorek
i zobaczymy co z tego ciekawego wyniknie.
Założenia są proste:
Samba,
EKG,
FTP - tylko dla mnie,
VNC,
a jak da rade coś odtworzyć w 1080p po sieci,
mam na myśli po drucie, to będzie fajno.
Jak na zabawkę za 200zł jest/będzie spoko :)
No i jeszcze kilka zastosowań zapewne się znajdzie,
bo chciałem coś w rodzaju drona z tego zrobić,
tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

pozdrówka
gadacz

Data: 2013-02-11 01:15:04
Autor: Mr. Misio
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;) Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

Data: 2013-02-11 00:28:21
Autor: Filip
On 11-02-2013 01:15, Mr. Misio wrote:
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;) Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-02-11 02:50:45
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Filip napisał:

Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

A roznice doplacisz w rachunkach za prad ;)

Data: 2013-02-12 02:29:13
Autor: gadacz
W dniu 2013-02-11 01:15, Mr. Misio pisze:
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;)
Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

a masz jakieÅ› fajne sÄ…siadki? bo u mnie to tragedia ;p
a wracając do dronowego tematu, to już są plany na 3 maszyny :)

tylko jedyny problem to połączyć wiedzę
modelarskÄ…, programistycznÄ…, finansowÄ…, elektronicznÄ…, konstruktorskÄ…
i będzie git majonez ;p
Bo drony na malinie są i na jutubie można obadać jak to wygląda.
Ja się podjarałem, więc zamawiam kolejne 2 sztuki :D

pozdrówka
gadacz

Data: 2013-02-12 10:02:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik gadacz napisał:

[...]

to zwieksz zasieg drona :D

[...]

hehehehehehe

:)

Data: 2013-02-16 00:51:05
Autor: krzychu
Komputer za 75 z³ ju¿ w Europie. Mo¿e ktos siê skusi ;-)
gdzie to mozna kupic - model b - za te 35 dolarow ?

Data: 2013-02-16 11:39:05
Autor: Przemek
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
gdzie to mozna kupic - model b - za te 35 dolarow ?

http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html?isRedirect=true
Przem

Data: 2013-02-16 12:09:39
Autor: marfi
Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl> napisał w wiadomości news:kfnno4$g3q$1speranza.aioe.org...
gdzie to mozna kupic - model b - za te 35 dolarow ?

http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html?isRedirect=true
Przem

  Kieruje na kamami.pl ?
--
marfi

Data: 2013-02-18 17:07:48
Autor: Przemek
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
Kieruje na kamami.pl ?

Sprawdź DNS, jako żywo kieruje na element14.com.
Jak nie, to wejdź bezpośrednio i w wyszukiwarce daj "raspberryPi".
Przem

Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)