Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)

Data: 2013-02-07 13:44:36
Autor: 4CX250
Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:keuihq$kgg$1node1.news.atman.pl...
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

-- animka

Bez Ethernetu kupa.

Data: 2013-02-07 13:53:58
Autor: barach

--
animka

Bez Ethernetu kupa.
Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

Data: 2013-02-07 14:30:38
Autor: 4CX250
Użytkownik "barach" <barach2@onet.eu> napisał w wiadomości news:kf0854$o2p$1speranza.aioe.org...
[...]

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

Marek

Data: 2013-02-07 13:34:05
Autor: Dominik & Co
Dnia 07.02.2013 4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał/a:

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

No i? Aktywne huby USB zniknęły?

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-02-07 14:34:22
Autor: 4CX250
Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kf0ad5$k7f$1node2.news.atman.pl...
Dnia 07.02.2013 4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał/a:

Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

A zauważyłeś że toto ma tylko jeden USB?

No i? Aktywne huby USB zniknęły?

Przepustowość spada.

Marek

Data: 2013-02-07 14:39:10
Autor: 4CX250

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:5113ad65$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń przez HUBa.

Data: 2013-02-07 19:11:08
Autor: Michal
W dniu 2013-02-07 14:39, 4CX250 pisze:

Dodam jeszcze częste problemy kompatybilności, nie widać często urządzeń
przez HUBa.

I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

--
/MB

Data: 2013-02-10 22:21:54
Autor: astro
Michal wrote:
I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N. Nigdy nie sprawial zadnych problemow. Pracuje stabilnie, pingi praktycznie identyczne jak na modemie PCI, tylko zasieg lepszy (antene latwiej ustawic w dogodnym miejscu). W przypadku sprzetu bezprzewodowego wole nawet sieciowki zewnetrzne, gdyz dzieki przedluzaczowi USB latwiej jest dogodnie ustawic antene. Mozna do karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna, ale powoduje to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego sygnalu z AP). Zgadza sie, modemy ADSL, "mydelniczki" dostarczane przez operatorow czesto sprawialy problemy, ale to raczej wina badziewnosci samych urzadzen, nie sposobu podlaczenia. Ewentualnie ta klasa urzadzen do stabilnej pracy potrzebuje wiecej niz 5V i 0.5A.

Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie). Swoja droga wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola Linuksa.

dźwiękowe

Sprzet wysokiej jakosci, czasem audiofilski tez czesto jest podlaczany przez USB. Poszukaj urzadzen DAC (digital-to-analog converter) z USB. Poczawszy od tanich, Audiotrak Prodigy Cube, Nostromo 4, skonczywszy na Cambridge Audio.

Wydaje mi sie, ze problemy wynikajace z zastosowania magistrali USB wynikaja z jakosci samych urzadzen, sama magistrala jednak bardzo dobrze sprawdza sie w roznych zastosowaniach.

Ewentualnie sa spowodowane badziewnym kontrolerem na plycie glownej badz niestabilnym zasilaniem.

Np. tani DAC HiFiMan Express HM-101
www.dobreprogramy.pl/HiFiMan-Express-HM101-malenstwo-o-ogromnych-mozliwosciach,Lab,30030.html
na ogol pracuje bardzo dobrze, czasami jednak mocno szumi lub wydaje trzaski. Uzaleznione jest to od komputera do ktorego jest podlaczony. Chyba spowodowane jest to zakloceniami pochodzacymi od zasilacza lub od innych urzadzen podpietych na USB. Zle filtruje zaklocenia zasilania 5V. Lepsze modele tego problemu nie sprawiaja.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-18 17:00:14
Autor: Michal
W dniu 2013-02-10 23:21, astro pisze:

Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N.

Chyba sieciówki wifi, bo z modemem to AFAIK ma on niewiele wspólnego.

[...]

Ale to nadal karta na USB - strasznie nie lubię użerać się ze sterownikami sprzętu sieciowego na USB. Kartę PCI/miniPCI/PCCard wkładasz i zapominasz że jest czy to w laptopie, czy w pececie - raz że nic nie wystaje z portu jak ten TPLINK i łatwo wyłamać (strasznie wkurzają mnie te standardowe dongle dołączane np: do tabletów 10" - psuje wygodę używania podłączone kablem USB) czy w PC, z tym że starałem się trzymać z dawnych czasów Orinocco i PRISMów, z nowszych Atherosów z moim ulubionym Planetem WL-8310 - bardzo czuła i wszędzie obsługiwana z automatu karta na Atherosie AR5xxx.

Mozna do karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna,
ale powoduje to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

To zależy - ze starych czasów (chyba 2001 albo 2002 r. gdy w PL wolna ADSLka od TEPSy kosztowała po 150 i więcej PLNów) na dachu poniewiera mi się jeszcze yagi/uda od Hiperlinka z 15m RPSMA i żadna pogoda jej nie straszna - USB raczej tak nie wystawisz. Z tym że od ładnych paru lat nie używa się w miastach 2,4 GHz - to raczej na peryferiach/wioskach gdzie nie ma kabla, a i "syfu w eterze" jakby mniej.

Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza
czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego
sygnalu z AP).

Bo to chyba na Ralinku jest - chipsety w odróżnieniu od Atherosów o stosunkowo małej czułości, za to walące mocą sygnału tak, że zaśmiecają pasmo jak diabli.

[...]

A te np: Sagemy Fast 800 od Neostrady/Net24 to już jest wogóle sprzęt dla lubiących "mocne wrażenia" ;)

Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej
stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie). Swoja droga
wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola Linuksa.

Robiłem parę instalacji E3131 z Aero2 pod linuksem (ma całkiem fajną aplikację hiszpańską bardzo podobną do playowskiej pozwalającą ludziom przyzwyczajonym do programu z windows przestawić się na obsługę pod linuksem, ale ile czasem trzeba namachać się kablem USB przy gorszej pogodzie to szkoda mówić i transmisja czasem praktycznie ustaje. Przy tym używanie karty Aero2 na smartphonie z Androidem to czysty relaks.

[...]

Taka moda wynikająca też z częściowo konieczności - raz że nowe mobo praktycznie nie mają już klasycznych PCI, a kart PCI-E w rozsądnej cenie jest mało, dwa że i tak Microsoft od Visty w górę tak skopał stos dźwiękowy, że dobre DSP robią za proste i głupie kodeki, do tego wyciął warstwę TCP/IP z Firewire (do NT 5.x i pod linuksem działa świetnie), dodatkowo brakuje wspomnianych PCI, że sam z żalem sprzedałem dopiero co moją ulubioną Audigy2 ZS GOLD SB0350 :(

Dźwiękówki na PCI z powodu slotów i oślego uporu Microsoftu po prostu wymierają zastępowane gorszymi rozwiązaniami - albo zwykłym kodekiem na mobo, w lepszym wariancie DAC na USB bo inaczej się nie da albo nie ma sensu. Zresztą przez ewolucję współczesnych PC powoli dotyka to i innych urządzeń - do następnej mobo chyba nie kupię już nawet napędu DVDRW (nadal używam Plextora i TEACa na IDE) tylko włożę go w kieszeńna USB bo nie będzie do czego ich podłączyć, zresztą i tak teraz napędu optycznego używa się raz na ruski rok.

--
/MB

Data: 2013-02-08 18:00:50
Autor: Kamil
Użytkownik "barach" napisał:

Dlaczego? Zawsze mozesz sobie kupic za dyche sieciowke pod usb...

To jest zupa na gwoździu.

Pzdr

Data: 2013-02-07 19:16:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik 4CX250 napisał:
[...]

Dlatego lepiej kupic wersje B z ethernetem...

Data: 2013-02-11 00:58:31
Autor: gadacz
W dniu 2013-02-07 19:16, Mr. Misio pisze:
Użytkownik 4CX250 napisał:
[...]

i mieć święty spokój ;)
do mnie wersja B przyjedzie we wtorek
i zobaczymy co z tego ciekawego wyniknie.
Założenia są proste:
Samba,
EKG,
FTP - tylko dla mnie,
VNC,
a jak da rade coś odtworzyć w 1080p po sieci,
mam na myśli po drucie, to będzie fajno.
Jak na zabawkę za 200zł jest/będzie spoko :)
No i jeszcze kilka zastosowań zapewne się znajdzie,
bo chciałem coś w rodzaju drona z tego zrobić,
tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

pozdrówka
gadacz

Data: 2013-02-11 01:15:04
Autor: Mr. Misio
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;) Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

Data: 2013-02-11 00:28:21
Autor: Filip
On 11-02-2013 01:15, Mr. Misio wrote:
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;) Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-02-11 02:50:45
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Filip napisał:

Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

A roznice doplacisz w rachunkach za prad ;)

Data: 2013-02-12 02:29:13
Autor: gadacz
W dniu 2013-02-11 01:15, Mr. Misio pisze:
Użytkownik gadacz napisał:

tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;)
Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

a masz jakieÅ› fajne sÄ…siadki? bo u mnie to tragedia ;p
a wracając do dronowego tematu, to już są plany na 3 maszyny :)

tylko jedyny problem to połączyć wiedzę
modelarskÄ…, programistycznÄ…, finansowÄ…, elektronicznÄ…, konstruktorskÄ…
i będzie git majonez ;p
Bo drony na malinie są i na jutubie można obadać jak to wygląda.
Ja się podjarałem, więc zamawiam kolejne 2 sztuki :D

pozdrówka
gadacz

Data: 2013-02-12 10:02:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik gadacz napisał:

[...]

to zwieksz zasieg drona :D

[...]

hehehehehehe

:)

Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)