Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)

Data: 2013-02-07 08:30:18
Autor: Robson
Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
W dniu 2013-02-06 22:38, animka pisze:
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

Złoty szpadel za wykopek przyznany!
Żadna to nowina, Raspberry od wielu miesięcy jest dostępny, używam go od paĽdziernika...

Data: 2013-02-07 10:41:17
Autor: Marx
On 07.02.2013 08:30, Robson wrote:
[...]

news dotyczy uboższej i tańszej wersji, tak więc złote oko za nieczytanie przyznane
Marx

Data: 2013-02-07 13:54:34
Autor: animka
W dniu 2013-02-07 08:30, Robson pisze:
W dniu 2013-02-06 22:38, animka pisze:
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Komputer-za-75-zl-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

ZĹ‚oty szpadel za wykopek przyznany!
Żadna to nowina, Raspberry od wielu miesięcy jest dostępny, używam go od
paĹşdziernika...

Aha, to fajnie. Napisz coĹ› o tym komputerku, do czego siÄ™ przydaje itp.

--
animka

Data: 2013-02-07 21:25:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-02-07 13:54, Użytkownik animka napisał:

Złoty szpadel za wykopek przyznany!
Żadna to nowina, Raspberry od wielu miesięcy jest dostępny, używam go od
paĽdziernika...

Aha, to fajnie. Napisz co¶ o tym komputerku, do czego się przydaje itp.

Wersja droższa do zabawy i jako plajer divixów, tańsza, diabli
wiedz± do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-08 00:50:44
Autor: animka
W dniu 2013-02-07 21:25, RadoslawF pisze:
[...]

wiedzą do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

Do divixów, mp3 , zdjeć i innych filmów mam malutką mantę na USB. Ma pilota. Podłączam do niej dongla z kartą pamięci potem kabelkami do telewizora i mam obraz. Można ją wszędzie wziąć ze soba.

--
animka

Data: 2013-02-08 01:22:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-02-08 00:50, Użytkownik animka napisał:

Aha, to fajnie. Napisz co¶ o tym komputerku, do czego się przydaje itp.

Wersja droższa do zabawy i jako plajer divixów, tańsza, diabli
wiedz± do czego, jak dla mnie ma za mało pamięci.

Do divixów, mp3 , zdjeć i innych filmów mam malutk± mantę na USB. Ma pilota. Podł±czam do niej dongla z kart± pamięci potem kabelkami do telewizora i mam obraz. Można j± wszędzie wzi±ć ze soba.

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przeno¶ne maj± kilka wad
w zakresie odtwarzania filmów. Maj± zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te które maj± bywa że zostaj± poprawione
kolejn± wersj± i też kłopot. Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje się na nim najczę¶ciej linuxa
a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
odtwarzacza. A po poprawieniu jakiego¶ kodeka nowsz± wersj±
nie ma problemu z jej dograniem do urz±dzenia w odróżnieniu
od odtwarzaczy. Dla nielubi±cych klawiatury s± do maliny
zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
miało to kupił bym od ręki.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-10 15:33:15
Autor: Michal
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
W dniu 2013-02-08 01:22, RadoslawF pisze:

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przenośne mają kilka wad
w zakresie odtwarzania filmĂłw. MajÄ… zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te ktĂłre majÄ… bywa ĹĽe zostajÄ… poprawione
kolejną wersją i też kłopot.

Jak ktoś lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zresztą pod ssaczy pojawiły się nawet sprzętowe odtwarzacze ze wsparciem dla tego kodeka pt. "zło i lewizna".
A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowią problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedyś były "wysztkoodtwarzające" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspierające H264/AVC i 99% materiału wideo nie stanowi problemu jeśli tylko wybierze się świadomie odpowiedni model. A jak ktoś nie ogląda filmów z płyt DVD/BluRay to jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych formatów.

Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje się na nim najczęściej linuxa
a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
odtwarzacza.

To ja poproszÄ™ odtwarzacz Iplex i innych PL vodĂłw pod linuksa ;P
Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

BTW:
Można już w PL oficjalnie kupić Avatara 3D na bluray inaczej niż
z TV Panasonica za parę kzł, czy nadal zostają aukcje lub amazon.co.uk?

A po poprawieniu jakiegoĹ› kodeka nowszÄ… wersjÄ…
nie ma problemu z jej dograniem do urządzenia w odróżnieniu
od odtwarzaczy. Dla nielubiÄ…cych klawiatury sÄ… do maliny
zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
miaĹ‚o to kupiĹ‚ bym od rÄ™ki.  :-)

O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do komputerka za kilkadziesiąt zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemności nie należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to wcześniej mi się odechciewa.

--
/MB

Data: 2013-02-10 15:49:26
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-02-10 15:33, Użytkownik Michal napisał:

Odtwarzacze te stacjonarne jak i przeno¶ne maj± kilka wad
w zakresie odtwarzania filmów. Maj± zaimplementowane nie
wszystkie kodeki a te które maj± bywa że zostaj± poprawione
kolejn± wersj± i też kłopot.

    Jak kto¶ lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zreszt± pod ssaczy pojawiły się nawet sprzętowe odtwarzacze ze wsparciem dla tego kodeka pt. "zło i lewizna".
A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowi± problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedy¶ były "wysztkoodtwarzaj±ce" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspieraj±ce H264/AVC i 99% materiału wideo nie stanowi problemu je¶li tylko wybierze się ¶wiadomie odpowiedni model. A jak kto¶ nie ogl±da filmów z płyt DVD/BluRay to jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki maj± wsparcie dla większej ilo¶ci kodeków i aktualizacje firmware wprowadzaj±ce obsługę kolejnych formatów.

Nie jest kwesti± że kto¶ lubi tylko w jakim formacie materiał
dostanie czy ¶ci±gnie. Można oczywi¶cie najpierw go wrzucić
na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radz±cy sobie
z różnymi kodekami.

Taki wynalazek jak malinka jest
jednak komputerem, instaluje się na nim najczę¶ciej linuxa
a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
odtwarzacza.

To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.
Może jestem wyj±tkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim łukiem. I tak to co tam jest pojawia się na sieci
w divixie.

Ale skoro sprzęt ma kartę sieciow± to nie ograniczajmy go do
pendriva czy dysku przeno¶nego. Twoje problemy z iplex i
silverlight chyba jednak należ± do przeszło¶ci:
http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-player-tvp-vod.html

[...]

O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do komputerka za kilkadziesi±t zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemno¶ci nie należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiatur± i myszk±, to wcze¶niej mi się odechciewa.

Ja tam się na odtwarzaczach sieciowych nie do końca orientuje
ale wedle tego wpisu na stronie do której linka już podawałem
przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
"Dostęp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a skoro możemy z niego korzystać za darmo na wszystkich sprzętach z Windowsem, Androidem czy iOS, z pewno¶ci± uruchomienie tego typu zasobów również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."

Pozdrawiam

Data: 2013-02-10 19:02:53
Autor: Michal
Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)
W dniu 2013-02-10 15:49, RadoslawF pisze:

Nie jest kwestią że ktoś lubi tylko w jakim formacie materiał
dostanie czy ściągnie. Można oczywiście najpierw go wrzucić
na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radzący sobie
z różnymi kodekami.

Ale masz jakiekolwiek legalne materiały wideo zakodowane źródłowo w RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radzą sobie bez problemu.

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.

No właśnie wątek zboczył na wykorzystanie tego komputerka jako media center, do czego IMHO on się nie nadaje. To już lepiej jakiś tani tablet na Androidzie z HDMI do takich zastosowań - też uniwersalny, a coraz więcej VODów itp. nawet w PL gdzie kodeki Microsoftu są bardzo popularne, jest dostosowywanych do Androida ze względu na jego popularność - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwają ....od baaardzo dawna.

MoĹĽe jestem wyjÄ…tkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim Ĺ‚ukiem. I tak to co tam jest pojawia siÄ™ na sieci
w divixie.

Ale chodzi o to by korzystać z darmowych lub bardzo tanich VODów zgodnie z prawem, a nie wychodzić z założenia, że można poradzić sobie z pirackich źródeł. NA IPLEXie jest dużo dobrego kina, często unikalnego nigdzie indziej niedostępnego (nawet wypożyczalnie stacjonarne tego nie mają), cykliczne akcje festiwalowe typu Sputnik nad Polską itp. Pojawia się tam kino którego często nawet piraci nie ruszają ze względu na niszowość, ale jak ktoś jest zainteresowany głównie kolejnym wcieleniem ekranizacji komiksów to rzeczywiście na iplexie nie ma za bardzo czego szukać.

Ale skoro sprzęt ma kartę sieciową to nie ograniczajmy go do
pendriva czy dysku przenośnego. Twoje problemy z iplex i
silverlight chyba jednak należą do przeszłości:
http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-player-tvp-vod.html

A sprawdzałeś, czy tylko wyszukałeś w google. Bo ja sprawdzałem sfrustrowany brakiem iplexa w sieciowym blurayu chcąc podłaczyć nie używany komputer z linuksem pod TV dla takich VODów i IPLEX itp. wartościowe serwisy nie działają. Ten artykuł ktoś napisał chyba czysto teoretycznie, bez sprawdzania co potwierdzają nawet komentarze.
Nie działa ze względu na Silverlight i DRM i już. Jak sam sprawdzisz i uzyskasz pozytywne rezultaty to się pochwal.

[...]
Windowsem, Androidem czy iOS, z pewnością uruchomienie tego typu zasobów
również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."

Natomiast ja sprawdzałem i artykuł rozmija się z rzeczywistością.

--
/MB

Data: 2013-02-10 20:40:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-02-10 19:02, Użytkownik Michal napisał:

[...]

    Ale masz jakiekolwiek legalne materiały wideo zakodowane Ľródłowo w RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radz± sobie bez problemu.

Mam. Przy czym sam rmvb nie wyczerpuje tzw. rzadkich kodeków
które u mnie bywaj± przydatne.

Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.

    No wła¶nie w±tek zboczył na wykorzystanie tego komputerka jako media center, do czego IMHO on się nie nadaje. To już lepiej jaki¶ tani tablet na Androidzie z HDMI do takich zastosowań - też uniwersalny, a coraz więcej VODów itp. nawet w PL gdzie kodeki Microsoftu s± bardzo popularne, jest dostosowywanych do Androida ze względu na jego popularno¶ć - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwaj± ...od baaardzo dawna.

Z linka którego podawałem wynika że Iplex działa nie tylko na
windowsie.

Może jestem wyj±tkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
szerokim łukiem. I tak to co tam jest pojawia się na sieci
w divixie.

    Ale chodzi o to by korzystać z darmowych lub bardzo tanich VODów zgodnie z prawem, a nie wychodzić z założenia, że można poradzić sobie z pirackich Ľródeł. NA IPLEXie jest dużo dobrego kina, często unikalnego nigdzie indziej niedostępnego (nawet wypożyczalnie stacjonarne tego nie maj±), cykliczne akcje festiwalowe typu Sputnik nad Polsk± itp. Pojawia się tam kino którego często nawet piraci nie ruszaj± ze względu na niszowo¶ć, ale jak kto¶ jest zainteresowany głównie kolejnym wcieleniem ekranizacji komiksów to rzeczywi¶cie na iplexie nie ma za bardzo czego szukać.

¦ci±gnięcie na dysk i odtworzenie bez reklam w chwili dla mnie
dogodnej nie jest niezgodne z prawem.

[...]

A sprawdzałe¶, czy tylko wyszukałe¶ w google. Bo ja sprawdzałem sfrustrowany brakiem iplexa w sieciowym blurayu chc±c podłaczyć nie używany komputer z linuksem pod TV dla takich VODów i IPLEX itp. warto¶ciowe serwisy nie działaj±. Ten artykuł kto¶ napisał chyba czysto teoretycznie, bez sprawdzania co potwierdzaj± nawet komentarze.
Nie działa ze względu na Silverlight i DRM i już. Jak sam sprawdzisz i uzyskasz pozytywne rezultaty to się pochwal.

Ale artykuł dotyczył linuxa, czyli odpowiada malince z linuxem
a ty jak twierdzisz sprawdzałe¶ to na sieciowym blurayu, naprawdę
nie widzisz różnicy ?

[...]

Natomiast ja sprawdzałem i artykuł rozmija się z rzeczywisto¶ci±.

To tak z ciekawo¶ci na jakim linuxie i androidzie sprawdzałe¶ ?

Pozdrawiam

Data: 2013-02-15 11:22:31
Autor: Marx
On 10.02.2013 15:33, Michal wrote:
To ja poproszÄ™ odtwarzacz Iplex i innych PL vodĂłw pod linuksa ;P
XBMC + XBMC-SD
Jeszcze jakieĹ› pytania?
Marx

Data: 2013-02-10 14:40:51
Autor: DooMiniK
On 07/02/2013 12:54, animka wrote:
[...]

Nadaje siÄ™ dla studentĂłw, fascynatĂłw do zabawy z Linuksem. Dla domowego
użytkownika bez sensu (poza nauką) - fatalne parametry, konieczność
dokupienia masy dodatków. Ja nie mam pomysłu na to urządzenie -
szczególnie mnie śmieszy brak zegara czasu rzeczywistego.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)