Komputerowy terrorysta z Nysy

Data: 2010-12-28 12:36:12
Autor: januszek
Komputerowy terrorysta z Nysy
Za Opolska Gazeta:

"21-letni nysanin założył portal wykrecnumer.pl, który miał być bardzo dochodowy. Śledczy uznali jednak, że stworzony przez niego system zagraża bezpieczeństwu państwa i oskarżyli go o terroryzm komputerowy.
[...]
Ustalono, że dzięki założonemu przez nysanina portalowi internauci mogli wysyłać krótkie wiadomości tekstowe oraz dzwonić do wybranych przez siebie osób, podając się za kogoś innego.
[...]
Grzegorz O. przyznał się do popełnienia zarzucanych mu czynów, złożył wniosek o dobrowolne poddanie się karze w postaci: czterech lat pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem wykonania kary na okres próby 6 lat, grzywny w wysokości 10. 800 zł. Do tego dozór kuratora.

SprawÄ™ rozpozna SÄ…d Rejonowy w Opolu."

całość: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8875175,.html

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-12-28 17:14:58
Autor: rAzor
[OT] Komputerowy terrorysta z Nysy
Darz bór! U¿ytkownik... he he - januszek raczy³ napisaæ:
Za Opolska Gazeta:

"21-letni nysanin za³o¿y³ portal wykrecnumer.pl, który mia³ byæ bardzo
dochodowy. ¦ledczy uznali jednak, ¿e stworzony przez niego system
zagra¿a bezpieczeñstwu pañstwa i oskar¿yli go o terroryzm komputerowy.
[...]
Ustalono, ¿e dziêki za³o¿onemu przez nysanina portalowi internauci mogli
wysy³aæ krótkie wiadomo¶ci tekstowe oraz dzwoniæ do wybranych przez
siebie osób, podaj±c siê za kogo¶ innego.

Znowu Nysa - nota bene piêkne miasto! I m³odzie¿ atomowa.
Pozdrawiam! (carolinus!)
--
Sátoraljaújhely

Data: 2010-12-28 21:44:10
Autor: Marek Dyjor
januszek wrote:
[...]

wniosek o dobrowolne poddanie siÄ™ karze w postaci: czterech lat
[...]

A ja usiÅ‚ujÄ™ zrozumieć za co tego czÅ‚owieka skazano?  albo czego nie opisano do koÅ„ca, bo z samego opisu usÅ‚ugi nie widze niczego zabronionego. Ten wyrok to jakieÅ› kuriozum.

Data: 2010-12-28 21:49:31
Autor: Maruda
Komputerowy terrorysta z Nysy
W dniu 2010-12-28 21:44, Marek Dyjor pisze:

A ja usiłuję zrozumieć za co tego człowieka skazano? albo czego nie
opisano do końca, bo z samego opisu usługi nie widze niczego
zabronionego. Ten wyrok to jakieÅ› kuriozum.

Pozwolił na działania poza "ich" kontrolą. Tanio go obeszło, bo należała się czapa (tj. dożywocie).

--
DziÄ™kujÄ™.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2010-12-28 22:46:02
Autor: Leszek
Komputerowy terrorysta z Nysy
In article <ifdi6j$e3k$1@news.onet.pl>, mdyjor@poczta.onet.pl says...>
januszek wrote:
> [...]
> Ustalono, ??e dziÄ?ki za??o??onemu przez nysanina portalowi internauci
> mogli wysy??aÄ? kr??tkie wiadomo??ci tekstowe oraz dzwoniÄ? do wybranych
> przez siebie os??b, podajÄ?c siÄ? za kogo?? innego.
> [...]
> Grzegorz O. przyzna?? siÄ? do pope??nienia zarzucanych mu czyn??w, z??o??y??
> wniosek o dobrowolne poddanie siÄ? karze w postaci: czterech lat
> pozbawienia wolno??ci z warunkowym zawieszeniem wykonania kary na okres
> pr??by 6 lat, grzywny w wysoko??ci 10. 800 z??. Do tego doz??r kuratora..
>
> SprawÄ? rozpozna SÄ?d Rejonowy w Opolu."

A ja usi??ujÄ? zrozumieÄ? za co tego cz??owieka skazano?  albo czego nie opisano do ko??ca, bo z samego opisu us??ugi nie widze niczego zabronionego. Ten wyrok to jakie?? kuriozum.

Za to, ze zrobil system z ktorego mozna bylo wysylac smsy i podawac dowolny numer telefonu nadawcy. Czyli ze np. twoja zona wyslala na twoj numer telefonu smsa z numerem telefonu twojej kolezanki Basi jako nadawcy, o tresci "wczorajsza noc byla wspaniala, nie moge sie doczekac weekendu". Potem wziela twoj telefon i zaniosla do sadu jako dowod domniemanej zdrady oraz wniosek o orzeczenie rozwodu z twojej winy.

Robi sie wesolo, co nie? A to tylko jedno z bardziej lajtowych mozliwych zastosowan takiego serwisu.

Data: 2010-12-28 23:23:22
Autor: Alek
Leszek wrote:

[...]

Przy pomocy m³otka mo¿na sprawê za³atwiæ tak, ¿e rozwód wcale nie bêdzie potrzebny, ale m³otków nikt nie zakazuje.
Pytanie jest takie: jaki przepis naruszy³ autor tamtego serwisu.

Data: 2010-12-29 17:41:52
Autor: Marek Dyjor
januszek wrote:
[...]

z??o??y?? wniosek o dobrowolne poddanie siÄ? karze w postaci:
czterech lat pozbawienia wolno??ci z warunkowym zawieszeniem
[...]

Straszne...  jaki przepis konkretnie z³ama³?

Data: 2010-12-29 20:22:51
Autor: m4rkiz
Komputerowy terrorysta z Nysy
?U¿ytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:MPG.2784790797db816f5b@news.gazeta.pl...
[...]

lol
czyli podczas wysylania listow panienka z okienka powinna legitymowac nadawce?
i oczywiscie nalezy zlikwidowac znaczki jako zagrozenie dla bezpieczenstwa panstwa!

Data: 2010-12-29 00:37:08
Autor: Iksinski

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifdi6j$e3k$1news.onet.pl...

A ja usiÅ‚ujÄ™ zrozumieć za co tego czÅ‚owieka skazano?  albo czego nie opisano do koÅ„ca, bo z samego opisu usÅ‚ugi nie widze niczego zabronionego. Ten wyrok to jakieÅ› kuriozum.

IMHO jak zwykle dziennikarzyny nie dopisały wszystkiego. Tutaj http://www.telepolis.pl/news.php?id=20277
napisali, że został skarżony "m.in o oszustwo komputerowe i zakłócenie pracy systemu informatycznego".
Podejrzewam, że w jakiś sposób włamał się/obszedł zabezpieczenia któregoś z opów i to mu chcieli przykleić.

Tutaj http://prawo.vagla.pl/node/8719 napisali: "dwa takie doniesienia do prokuratury zostały skierowane: jedno od UKE, który powołuje się na art. 287. § 1. KK (wpływanie na automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych lub zmiana, usuwanie albo wprowadzanie nowego zapisu danych informatycznych), drugie od ABW właśnie, która uznała, że doszło do naruszenia art. 269. § 1. KK (niszczenie, uszkadzanie, usuwanie lub zmienianie danych informatycznych o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju, bezpieczeństwa w komunikacji, funkcjonowania administracji rządowej, innego organu państwowego lub instytucji państwowej albo samorządu terytorialnego albo zakłócanie lub uniemożliwianie automatycznego przetwarzania, gromadzenia lub przekazywania takich danych).

Z tego powinien się IMHO wykręcić, tym bardziej, że żeby skorzystać z tego serwisu trzeba było chyba podawać prawdziwy numer telefonu, więc ewentualnego "terrorystę" można było namierzyć przy współpracy właściciela serwisu - a na pewno chciałby współpracować ;-)

No i jakoś dziwnie szybko zgodził się na dobrowolne poddanie karze... Na adwokata raczej miał kasę bo serwis sprzedał do UK, więc może jednak miał coś za uszami? ;-)

Data: 2010-12-29 08:20:36
Autor: januszek
Komputerowy terrorysta z Nysy
Iksinski napisa?(a):

[...]

No i jakoś dziwnie szybko zgodził się na dobrowolne poddanie karze... Na adwokata raczej miał kasę bo serwis sprzedał do UK, więc może jednak miał coś za uszami? ;-)

Ten serwis to po prostu bramka VOIP. Myślę, że zgodził się na dobrowolne poddanie karze bo tak mu podpowiedziano... że będzie lepiej. Więcej o sprawie jest też tu: http://niebezpiecznik.pl/post/4-lata-wiezienia-za-spoofing-callerid-dla-polaka/

j.

Data: 2010-12-29 07:45:58
Autor: januszek
Komputerowy terrorysta z Nysy
Marek Dyjor napisa?(a):

A ja usiÅ‚ujÄ™ zrozumieć za co tego czÅ‚owieka skazano?  albo czego nie opisano do koÅ„ca, bo z samego opisu usÅ‚ugi nie widze niczego zabronionego. Ten wyrok to jakieÅ› kuriozum.

Wyrok???

j.

Data: 2010-12-29 20:20:48
Autor: news-gazeta
januszek pisze:
[...]

Nie łatwiej było założyć domenę i serwer na jakimś zagranicznym hostingu? Wieki by zajęło dotarcie do delikwenta - jeśli by dotarli
w ogóle.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-03 20:41:37
Autor: niusy.pl
Komputerowy terrorysta z Nysy

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@news.pl>

[...]

Najlepiej było od razu urodzić się tam albo chociaż wyprowadzić

Komputerowy terrorysta z Nysy