Komputery, obd, oszustwa i takie tam...

Data: 2018-11-06 09:05:11
Autor: sczygiel
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
Bez przesadnych wstepow:
Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych dziwnosci.

Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji porownac z OBD.

Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

Jezdze teraz z OBD i Torque. I tam sobie patrze spalanie, chwilowe, przeplywy itp.

I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko 1.2l/h jednak w silnik idzie. A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo. Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).

Ponoc komputery VAG pokazuja spalanie dobrze. Kumpel mowil ze mu sie zgadza to co na stacji z tym co pokazywalo jego audi a4.

OBD pokazuje predkosc bardzo dokladnie. Porownalem z gps jak i z paroma przedszkolnymi radarami.

Tyle moich obserwacji.

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Data: 2018-11-06 20:33:02
Autor: Irokez
W dniu 2018-11-06 o 18:05, sczygiel@gmail.com pisze:

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

--
Irokez

Data: 2018-11-06 11:51:55
Autor: WS
On Tuesday, November 6, 2018 at 8:32:58 PM UTC+1, Irokez wrote:

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

bez odciecia paliwa tez sie da, tak dzialaly gaznikowe silniki, pozniej wymyslili do nich dodatkowy zawor odcinajacy przy hamowaniu

BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

Data: 2018-11-06 11:59:19
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 6 listopada 2018 20:51:57 UTC+1 użytkownik WS napisał:
> [...]

BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

No wlasnie.
W fordzie pokazuje zero. Tyle ze jak pokojarzylem fakty to on zero okazuje tez w innych sytuacjach kiedy wiem ze nie powinien. U ciebie moze po prostu pokazuje prawde. Ale 2l/100km to nieco sporo jak na samo hamowanie silnikiem.

Ciekawe.

Data: 2018-11-06 20:57:26
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 06.11.2018 o 20:51, WS pisze:
BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To programista umieszcza tam liczbę większą.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-11-06 12:31:56
Autor: WS
On Tuesday, November 6, 2018 at 8:57:39 PM UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To programista umieszcza tam liczbę większą.

Jako programista uwazam, ze wpisac 2 zamiast zera to mozna na poteznym kacu tylko ;). Zwlaszcza, ze przez to sie nie dzieli... tylko sumuje

Data: 2018-11-06 20:58:50
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

W Octavii i A3 wyświetla 0L przy puszczonym pedale gazu do ~1200obr/min.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-11-06 21:54:08
Autor: Pszemol
"WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote in message news:d2a30142-fb03-4ad1-af11-0c05c5e61c7cgooglegroups.com...
[...]

Może te 2 litry na setkę to jest minimalna ilość paliwa jaka jednak
idzie do cylindrów w czasie odcięcia, np. do smarowania pierścionków?

Data: 2018-11-06 23:22:43
Autor: WS
On Wednesday, November 7, 2018 at 4:59:14 AM UTC+1, Pszemol wrote:

Może te 2 litry na setkę to jest minimalna ilość paliwa jaka jednak
idzie do cylindrów w czasie odcięcia, np. do smarowania pierścionków?

Musi w tym byc jakas sciema, bo te 2 litry wyswietla niezaleznie od predkosci, nie ma znaczenia, ze jest to ~140km/h na autostradzie, czy ~30 na wiejskiej drodze, predkosc obrotowa silnika podobna...

Data: 2018-11-07 15:48:48
Autor: Queequeg
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

A czemu niby dotrysk paliwa miałby hamować? Przecież jeśli już, to zmniejsza to hamowanie. Silnik hamuje ze względu na sprężanie, czy to mieszanki czy powietrza.

Data: 2018-11-06 21:59:16
Autor: Pszemol
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:e2466e78-7429-402d-aed1-738b9515c8a3googlegroups.com...
[...]

Zaniżał o 0,7-1,2 w stosunku do czego?

Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

Podejrzewam że to jest coś tak jak z przewidywaniem ilości km jakie zostało na kończącym się baku benzyny - w pewnym momencie pokazuje 0km mimo że auto jedzie. Po prostu znajdujesz się w granicy błędu, szumu pomiarowego, i wskazania są niedokładne lub mylące, więc są zastępowane etykietą z zerem.
Co nie znaczy że komputer nie liczy sobie tego za kulisami dokładniej a to co pokazuje na wyświetlaczu jest na pokaz.

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Chyba za bardzo przeżywasz te odczyty...
Potraktuj to jako orientacyjne wskaźniki a nie przyrządy pomiarowe.

Data: 2018-11-06 23:02:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
Ford cos tam namieszal bo znajomy tez sie skarzyl ze Mondeo IV TDCI ma rozbieznosc 1l/100 km (komp vs dystrybutor) jak tankujesz zasieg jest kosmiczny wiekszy niz w Pasku ale potem szybciej sie kurczy i realnie przejezdzasz mniej :-)

Mondeo srednie 6,69 manual

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2009&power_s=140&power_e=140&gearing=1&powerunit=2

Passat srednie 6,43 automat

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gearing=2&powerunit=2

Data: 2018-11-07 02:28:52
Autor: sczygiel
W dniu środa, 7 listopada 2018 04:59:15 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem > okazji porownac z OBD.

W stosunku do zmierzonego zuzycia przy dystrybutorze.
Niestety nie mialem okazji miec auta znanego z OBD i komputerem.
Foke mialem z kompem bez obd. Fiesta jest z obd ale bez kompa. escape ma oba ale go nie znam za dobrze. To hamerykanska technologia i w sumie nie wiem co to za wynalazek (I4 2,5L, 2012 rok)

> [...]

Chyba za bardzo przeżywasz te odczyty...
Potraktuj to jako orientacyjne wskaźniki a nie przyrządy pomiarowe.

Tak tez je traktuje, ale wrodzona sklonnosc do badania jak to jest dokladnie albo na ile niedokladnie to jest nie daje mi spokoju :)

Data: 2018-11-06 23:57:40
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 6 Nov 2018 09:05:11 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

A co pokazywał prędkościomierz przy 100km/h?
Może taki "przypadkowy błąd" że do wyliczenia zużycia paliwa została wzięta
zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

[...]

Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?
Parametry jasnozielone, to te gdzie wartości są bezpośrednio odczytywane z
ECU (lub jakiś czujników telefonu).
Ciemnoniebieskie to już funkcje samego Torque gdzie wylicza je, często na
różne pokrętne (i słabo precyzyjne) sposoby na podstawie innych parametrów
(bywa że równiez już wyliczonych czy estymowanych).

Zgaduję że robi to na podstawie ilości pobranego powietrza  i założeniu
mieszanki stechiometrycznej.
Czyli właśnie w warunkach hamowania silnikiem - dostaniesz błędny wynik.

Poszukaj parametru z czasem otwarcia wtryskiwaczy (niektóre ECU go
raportują) - on będzie bardziej wiarygodny pod tym względem.

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

Data: 2018-11-07 02:25:59
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 6 listopada 2018 23:57:42 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

Predkosciomierz pokazywal 100 przy 105-107 GPS-owych wskazaniach. Zgrubsza.
Ale juz przebieg byl raczej dobrze pokazany. No i OBD wewnetrznie dobrze liczy predkosc. Tylko pokazuje uzytkownikowi mniejsza (w usa pokazuje dobrze)..

> [...]

Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?

W ktorym miejscu? Tam gdzie sie dodaje wskaznik na dashboard mam tylko czarne i ciemnozielone. Te ciemno zielone sa aktywne.

[...]

Pieron wie co tam se bierze. Nie ma przeszkod aby brac load z pedalu przyspieszenia i sobie kreatywnie cos przeliczyc. Poszperam se tam.

> [...]

Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

Taka jest powszechna opinia. A co sie dzieje praktycznie trudno stwierdzic bez grzebnięcia. Zerkne w te czasy wtryskow.

Data: 2018-11-06 23:58:11
Autor: Kris
W dniu wtorek, 6 listopada 2018 18:05:12 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
[...]

Torque PRO czy Torque Lite starczy?

Data: 2018-11-07 02:29:36
Autor: sczygiel
W dniu środa, 7 listopada 2018 08:58:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
> Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

mam pro. lite daje chyba tylko jeden odczyt dac na dashboard.

Cena niewielka, mysle ze warto kupic.

Data: 2018-11-19 04:56:26
Autor: Kris
W dniu środa, 7 listopada 2018 11:29:38 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

mam pro. lite daje chyba tylko jeden odczyt dac na dashboard.

Cena niewielka, mysle ze warto kupic.

Ja z tych co podobnie jak Kogutek uważam ze do jazdy potrzebny mi jest prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa.
Ale fakt faktem ze ostatnio torque lite zainstalowałem żeby zobaczyć co to za błąd i skasować go w Twingo żony
A interfejs bluetooth ze dwa lata temu, za dosłownie kilkanasób zł u chińczyków zamówiłem i zadziałał.
A błąd P0420(cokolwiek to znaczy) skasowałem i nowy nie wyskakuje.

Data: 2018-11-07 15:47:30
Autor: Queequeg
sczygiel@gmail.com wrote:

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Jak jest w samochodzie to nie wiem (Yariska pokazuje 0.00, ale nie wiem czy faktycznie odcina, czy tylko sobie pokazuje), ale Hayabusa (motocykl na wtrysku) nie odcina wtrysku po puszczeniu gazu -- podobno żeby było mniejsze szarpnięcie przy jego dodaniu, ale nie wiem na ile to prawda.

Data: 2018-11-07 21:03:53
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
[...]

Torque nie uzywalem.
Moj opel diesel ponizej pewnej predkosci pokazuje spalanie na godzine, i jest wtedy 1-1.2 l/h.
Przy hamowaniu silnikiem pokazuje 0, ale jak obroty spadna gdzies do ok 1000, to paliwo zaczyna byc podawane.
Moge jechac rozpedem na luzie, wtedy komputer przelicza to male spalanie na 100km ... jak predkosc spada, to spalanie rosnie :-)

Co do dokladnosci - predkosciomierz mi zawyza sporo. Licznik km IMO tez zawyza, ale mniej.
Zuzycie paliwa miedzy tankowaniami w/g komputera rozni sie od tego z dystrybutora, ale tu sa odchylki w obie strony.
Musialbym sprawdzic, wydawalo mi sie, ze pewne warunki (np miasto albo powolna trasa) powoduja zawyzenie lub zmniejszenie w stosunku do dystrybutora.

Ale co najciekawsze - komputer ma pamiec, zeruje przy tankowaniu, mam potem dystans, zuzycie paliwa, i srednie spalanie.
I sa roznice sredniego spalania w/g kompa w stosunku do zuzycia paliwa w/g komputera dzielonego przez dystans.
Jak on to liczy ?

Hm, ten silnik ma wypalanie DPF, wtedy spalanie rosnie do ~4l/h, a w czasie spokojnej jazdy to  i 12l/100 moze sie pokazac.
Moze komp jakos inaczej liczy podaje jesli w miedzy tankowaniami sie wypalanie trafilo ?

J.

Komputery, obd, oszustwa i takie tam...