Komputery, obd, oszustwa i takie tam...

Data: 2018-11-06 20:33:02
Autor: Irokez
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
W dniu 2018-11-06 o 18:05, sczygiel@gmail.com pisze:

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

--
Irokez

Data: 2018-11-06 11:51:55
Autor: WS
On Tuesday, November 6, 2018 at 8:32:58 PM UTC+1, Irokez wrote:

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

bez odciecia paliwa tez sie da, tak dzialaly gaznikowe silniki, pozniej wymyslili do nich dodatkowy zawor odcinajacy przy hamowaniu

BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

Data: 2018-11-06 11:59:19
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 6 listopada 2018 20:51:57 UTC+1 użytkownik WS napisał:
> [...]

BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

No wlasnie.
W fordzie pokazuje zero. Tyle ze jak pokojarzylem fakty to on zero okazuje tez w innych sytuacjach kiedy wiem ze nie powinien. U ciebie moze po prostu pokazuje prawde. Ale 2l/100km to nieco sporo jak na samo hamowanie silnikiem.

Ciekawe.

Data: 2018-11-06 20:57:26
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 06.11.2018 o 20:51, WS pisze:
BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To programista umieszcza tam liczbę większą.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-11-06 12:31:56
Autor: WS
On Tuesday, November 6, 2018 at 8:57:39 PM UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To programista umieszcza tam liczbę większą.

Jako programista uwazam, ze wpisac 2 zamiast zera to mozna na poteznym kacu tylko ;). Zwlaszcza, ze przez to sie nie dzieli... tylko sumuje

Data: 2018-11-06 20:58:50
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

W Octavii i A3 wyświetla 0L przy puszczonym pedale gazu do ~1200obr/min.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-11-06 21:54:08
Autor: Pszemol
"WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote in message news:d2a30142-fb03-4ad1-af11-0c05c5e61c7cgooglegroups.com...
[...]

Może te 2 litry na setkę to jest minimalna ilość paliwa jaka jednak
idzie do cylindrów w czasie odcięcia, np. do smarowania pierścionków?

Data: 2018-11-06 23:22:43
Autor: WS
On Wednesday, November 7, 2018 at 4:59:14 AM UTC+1, Pszemol wrote:

Może te 2 litry na setkę to jest minimalna ilość paliwa jaka jednak
idzie do cylindrów w czasie odcięcia, np. do smarowania pierścionków?

Musi w tym byc jakas sciema, bo te 2 litry wyswietla niezaleznie od predkosci, nie ma znaczenia, ze jest to ~140km/h na autostradzie, czy ~30 na wiejskiej drodze, predkosc obrotowa silnika podobna...

Data: 2018-11-07 15:48:48
Autor: Queequeg
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna

A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
Klocki hamulcowe na korbowodzie?

A czemu niby dotrysk paliwa miałby hamować? Przecież jeśli już, to zmniejsza to hamowanie. Silnik hamuje ze względu na sprężanie, czy to mieszanki czy powietrza.

Komputery, obd, oszustwa i takie tam...