Komputery, obd, oszustwa i takie tam...

Data: 2018-11-06 23:57:40
Autor: Tomasz Pyra
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
Dnia Tue, 6 Nov 2018 09:05:11 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Bez przesadnych wstepow:
Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych dziwnosci.

Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji porownac z OBD.

A co pokazywał prędkościomierz przy 100km/h?
Może taki "przypadkowy błąd" że do wyliczenia zużycia paliwa została wzięta
zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko 1.2l/h jednak w silnik idzie. A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo. Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).

Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?
Parametry jasnozielone, to te gdzie wartości są bezpośrednio odczytywane z
ECU (lub jakiś czujników telefonu).
Ciemnoniebieskie to już funkcje samego Torque gdzie wylicza je, często na
różne pokrętne (i słabo precyzyjne) sposoby na podstawie innych parametrów
(bywa że równiez już wyliczonych czy estymowanych).

Zgaduję że robi to na podstawie ilości pobranego powietrza  i założeniu
mieszanki stechiometrycznej.
Czyli właśnie w warunkach hamowania silnikiem - dostaniesz błędny wynik.

Poszukaj parametru z czasem otwarcia wtryskiwaczy (niektóre ECU go
raportują) - on będzie bardziej wiarygodny pod tym względem.

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

Data: 2018-11-07 02:25:59
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 6 listopada 2018 23:57:42 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

Predkosciomierz pokazywal 100 przy 105-107 GPS-owych wskazaniach. Zgrubsza.
Ale juz przebieg byl raczej dobrze pokazany. No i OBD wewnetrznie dobrze liczy predkosc. Tylko pokazuje uzytkownikowi mniejsza (w usa pokazuje dobrze)..

> [...]

Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?

W ktorym miejscu? Tam gdzie sie dodaje wskaznik na dashboard mam tylko czarne i ciemnozielone. Te ciemno zielone sa aktywne.

[...]

Pieron wie co tam se bierze. Nie ma przeszkod aby brac load z pedalu przyspieszenia i sobie kreatywnie cos przeliczyc. Poszperam se tam.

> [...]

Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

Taka jest powszechna opinia. A co sie dzieje praktycznie trudno stwierdzic bez grzebnięcia. Zerkne w te czasy wtryskow.

Komputery, obd, oszustwa i takie tam...