Komputery, obd, oszustwa i takie tam...

Data: 2018-11-06 21:59:16
Autor: Pszemol
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:e2466e78-7429-402d-aed1-738b9515c8a3googlegroups.com...
Bez przesadnych wstepow:
Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych dziwnosci.

Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji porownac z OBD.

Zaniżał o 0,7-1,2 w stosunku do czego?

Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

Podejrzewam że to jest coś tak jak z przewidywaniem ilości km jakie zostało na kończącym się baku benzyny - w pewnym momencie pokazuje 0km mimo że auto jedzie. Po prostu znajdujesz się w granicy błędu, szumu pomiarowego, i wskazania są niedokładne lub mylące, więc są zastępowane etykietą z zerem.
Co nie znaczy że komputer nie liczy sobie tego za kulisami dokładniej a to co pokazuje na wyświetlaczu jest na pokaz.

W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

Chyba za bardzo przeżywasz te odczyty...
Potraktuj to jako orientacyjne wskaźniki a nie przyrządy pomiarowe.

Data: 2018-11-06 23:02:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
Ford cos tam namieszal bo znajomy tez sie skarzyl ze Mondeo IV TDCI ma rozbieznosc 1l/100 km (komp vs dystrybutor) jak tankujesz zasieg jest kosmiczny wiekszy niz w Pasku ale potem szybciej sie kurczy i realnie przejezdzasz mniej :-)

Mondeo srednie 6,69 manual

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2009&power_s=140&power_e=140&gearing=1&powerunit=2

Passat srednie 6,43 automat

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gearing=2&powerunit=2

Data: 2018-11-07 02:28:52
Autor: sczygiel
W dniu środa, 7 listopada 2018 04:59:15 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
>
> Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem > okazji porownac z OBD.

W stosunku do zmierzonego zuzycia przy dystrybutorze.
Niestety nie mialem okazji miec auta znanego z OBD i komputerem.
Foke mialem z kompem bez obd. Fiesta jest z obd ale bez kompa. escape ma oba ale go nie znam za dobrze. To hamerykanska technologia i w sumie nie wiem co to za wynalazek (I4 2,5L, 2012 rok)

> [...]

Chyba za bardzo przeżywasz te odczyty...
Potraktuj to jako orientacyjne wskaźniki a nie przyrządy pomiarowe.

Tak tez je traktuje, ale wrodzona sklonnosc do badania jak to jest dokladnie albo na ile niedokladnie to jest nie daje mi spokoju :)

Komputery, obd, oszustwa i takie tam...