Komputery, obd, oszustwa i takie tam...

Data: 2018-11-07 21:03:53
Autor: J.F.
Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji porownac z OBD.
Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

Jezdze teraz z OBD i Torque. I tam sobie patrze spalanie, chwilowe, przeplywy itp.

I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko 1.2l/h jednak w silnik idzie.
A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo.

Torque nie uzywalem.
Moj opel diesel ponizej pewnej predkosci pokazuje spalanie na godzine, i jest wtedy 1-1.2 l/h.
Przy hamowaniu silnikiem pokazuje 0, ale jak obroty spadna gdzies do ok 1000, to paliwo zaczyna byc podawane.
Moge jechac rozpedem na luzie, wtedy komputer przelicza to male spalanie na 100km ... jak predkosc spada, to spalanie rosnie :-)

Co do dokladnosci - predkosciomierz mi zawyza sporo. Licznik km IMO tez zawyza, ale mniej.
Zuzycie paliwa miedzy tankowaniami w/g komputera rozni sie od tego z dystrybutora, ale tu sa odchylki w obie strony.
Musialbym sprawdzic, wydawalo mi sie, ze pewne warunki (np miasto albo powolna trasa) powoduja zawyzenie lub zmniejszenie w stosunku do dystrybutora.

Ale co najciekawsze - komputer ma pamiec, zeruje przy tankowaniu, mam potem dystans, zuzycie paliwa, i srednie spalanie.
I sa roznice sredniego spalania w/g kompa w stosunku do zuzycia paliwa w/g komputera dzielonego przez dystans.
Jak on to liczy ?

Hm, ten silnik ma wypalanie DPF, wtedy spalanie rosnie do ~4l/h, a w czasie spokojnej jazdy to  i 12l/100 moze sie pokazac.
Moze komp jakos inaczej liczy podaje jesli w miedzy tankowaniami sie wypalanie trafilo ?

J.

Komputery, obd, oszustwa i takie tam...