Komputery "ratio"

Data: 2016-01-14 18:03:15
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
Używał ktoś z Was takich komputerów nurkowych?
http://www.ratio-computers.com/ix3m/index.htm
Wygląda mi to z daleka na użycie smartfonowego
ekranu OLED zamiast LCD z podświetleniem z tyłu.
Chyba bardzo fajny pomysł, zwłaszcza w ciemności
pod wodą, nocne nurkowanie, jaskinie itp.
Nie obczaiłem tego sprzętu jeszcze aby był gdzieś
lokalnie dostępny do "obmacania". Ktoś widział?

Data: 2016-01-15 11:52:36
Autor: pnk
Komputery "ratio"
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 01:03:17 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
Używał ktoś z Was takich komputerów nurkowych?

Niestety, nie odpowiem merytorycznie, kwestia podświetlenia nie jest specjalnie istotna (dla mnie), raczej w nocy i w jaskiniach nie nurkuję, a głębokości dekompresyjnie ( w Polsce) wymagają, tak, czy inaczej, innych źródeł światła.
Pozdrawiam, i gratuluję - to chyba już 10 lat na grupie :).

PNK

Data: 2016-01-16 21:57:16
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"pnk" <pnowinow@wp.pl> wrote in message news:54738b40-f1f1-4f52-8997-1f0fa5bce821googlegroups.com...
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 01:03:17 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
Używał ktoś z Was takich komputerów nurkowych?

Niestety, nie odpowiem merytorycznie,

:-) ależ merytorycznie odpisałeś...

kwestia podświetlenia nie jest specjalnie istotna (dla mnie),
raczej w nocy i w jaskiniach nie nurkuję,
a głębokości dekompresyjnie ( w Polsce) wymagają,
tak, czy inaczej, innych źródeł światła.

Oczywiście że inne źródło światła masz i świecisz w nocy.
To jasne. Ale zawsze to chyba lepiej gdy komputer
świeci własnym światłem niż gdy trzeba jakiś guzik nacisnąć
w grubej rękawicy - zawsze mnie to wkurzało w moim...
A z drugiej strony, machać latarką główną na zegarek
aby popatrzeć co pokazuje to też niezbyt wygodne i jest
ryzyko że kogoś z boku oślepisz, nie? :-)

Dlatego właściwie mnie te modele zaciekawiły, ze względu
na ten wyświetlacz bo nie wiem jeszcze jakie mają wewnątrz
programy ani jak się ich używa, czy proste/skomplikowane.

Pozdrawiam, i gratuluję - to chyba już 10 lat na grupie :).

Pozdrawiam również. Oj, z przerwami, długimi przerwami...
Szczerze powiem że już długo nie nurkowałem - dwa-trzy
nurki niedawno w Kaliforni, ale nie wspominam zbyt dobrze,
wizura kiepska więc to się nie liczy. W tym roku chcę sobie
coś zorganizować w Azji i ożywić swoją aktywnosć w tym
pięknym hobby.

Data: 2016-01-17 01:24:40
Autor: pnk
Komputery "ratio"
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 01:03:17 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
Używał ktoś z Was takich komputerów nurkowych?
http://www.ratio-computers.com/ix3m/index.htm

Poszukałem trochę w internecie, jak dla mnie zbyt wyrafinowane i imho przerost formy i treści (ale kto bogatemu zabroni ?). PNk

Data: 2016-01-17 07:45:56
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"pnk" <pnowinow@wp.pl> wrote in message news:ced72b63-e126-4030-b1a7-40b948f32fc9googlegroups.com...
[...]

A spotkałeś się szukając w internecie *innych* komputerów
nurkowych które miałyby OLED wyświetlacze znane ze
smartfonów Samsunga czy LG? Takie świecące bez podświetlania?
Mnie dawno temu kolega namówił abym kupił komputer
bezprzewodowy, trimiksowy "bo będę już go miał na całe życie"
i też zaawansowanych funkcji nie używałem w nim nigdy :-)
To jest AERIS Elite T3. Dużo smartfony zmieniły w świecie
wyświetlaczy elektronicznych na przestrzeni ostatnich 10
lat i gdyby OLEDy weszły w świat nurkowy to wyszłoby
to chyba wszystkim na dobre... bo nawet w upalne dni
w tropikach pod wodą jest względnie ciemno i funkcja
samoświecenia (bez podświetlania) jest pozytywna.

Data: 2016-01-17 07:56:59
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:n7g5pd$gld$1dont-email.me...
A spotkałeś się szukając w internecie *innych* komputerów
nurkowych które miałyby OLED wyświetlacze znane ze
smartfonów Samsunga czy LG? Takie świecące bez podświetlania?

Widać już są:
http://www.diveaeris.com/a300-cs-digital-compass/#
Ten wygląda mniej egzotyczny, trzeba się wybrać
do zaprzyjaźnionej bazy nurkowej (w której nie byłem
już kurde 2-3 lata!) i popatrzeć co mają nowego na półkach.

Data: 2016-01-17 08:09:14
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:n7g6e4$j93$1dont-email.me...
[...]

Tu też coś z kolorowym wyświetlaczem ale opisany "LCD"
a nie "OLED", czyli pewnie w nocy nie świeci sam, trzeba
nacisnąć znowu jakiś guzik... A może źle interpretuję?
http://www.atomicaquatics.com/computer.html

Data: 2016-01-17 08:12:09
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:n7g753$mdo$1dont-email.me...
[...]

To jest jednak OLED:
http://www.leisurepro.com/p-atmcbc/atomic-cobalt-2-air-integrated-computer-console
Cytuję:
"Back LightNo, OLED Brightness Control with User Auto Screen Brightness"

No nic... widzę trzeba zacząć zbierać kasę na wymianę komputera ;-)

Data: 2016-01-17 09:58:51
Autor: pnk
Komputery "ratio"
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 15:12:07 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

Zdaje się, że się zdecydowałeś :). To jest, jak biżuteria dla kobiety, ładne i prestiżowe, kup raczej karnet na siłownię, nawet jak nie skorzystasz to strata będzie mniejsza. Co do podświetlenia, to mój zegarek (h2o immersion professional), podświetla się po ruchu przedramienia - i jest to więcej niż wystarczające. Jeśli chodzi o komputery wielogazowe, to raczej co CCRów.

PNk

Data: 2016-01-17 20:45:27
Autor: Pszemol
Komputery "ratio"
"pnk" <pnowinow@wp.pl> wrote in message news:d2ff5065-b572-4830-bc76-682061a121e5googlegroups.com...
Zdaje się, że się zdecydowałeś :)

Na razie podjąłem tylko decyzję że się z nimi zapoznam.
Zamiast wydać $1000 na nowy komputer wolę wydać $900
na bilet lotniczy Chicago-Manila i użyć tam starego komputera :-)

To jest, jak biżuteria dla kobiety, ładne i prestiżowe,

Tak to odbierasz? Ciekawe...
Ja tu nie widzę niczego prestiżowego. Ani ozdobnego.

Intersuje mnie wyłącznie dobra czytelność wskazań
komputera - a z tą czytelnością było różnie w moim T3.

[...]

Nie wiedziałem że istnieją takie patenty na podświetlanie.
Tylko ten h2o immersion to robi czy są inne takie?

I jakiego poruszenia ręką wymaga?

Data: 2016-01-21 11:49:24
Autor: pnk
Komputery "ratio"
Wybacz, napisałem o karnecie, bo sam kupuję rzeczy które coś mi mają ułatwić, a są rodzajem chciejstwa.
Co do h2o to znajdziesz sam, od kilku lat używam tylko głębokościomierzy + zegarek h2o, przedtem Casio Immersion. Komputer Sunnto Spyder tylko do logowania, ewentualnie do określania czasu "no fly". Tak naprawdę, przy nurkowaniu z przewodnikami (Egipt), komputer nigdy mi się nie przydał, w Polsce tym bardziej (nurkowania znacznie płytsze i krótsze).

pnk

Komputery "ratio"