Komputery z Castoramy

Data: 2010-05-20 20:20:07
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:4461.00000058.4bf57bbbnewsgate.onet.pl...
Kupowaliscie kiedys w Castoramie?

Czy sa takie sklepy, ktore pozwola na testowanie sprzetu typu/klasy notebook?

Chodzi mi o to, zebym mogl zabrac laptopa do domu, wybrany konkretny model i
testowac, sprawdzic rzeczy wazne i mniej wazne:

- uruchomic 50 aplikacji, OE, cztery komunikatory, exela, painta, fotoszopa,
arcadię i 12 innych i zobaczyc jak to pracuje
- sprwadzic egronomie, klawisze,
- otworzyc pokrywe i zamknac, posluchac czy piszczy i jakie ma zatrzaski
- popatrzec na matryce w warunkach w jakich _ja_ bede pracowal, a nie w sklepie
- poznać filozofie danego komputera
- uruchomic moje oprogramowanie na jakaim pracuje (moj komputer się muli pod
tymze) i sprawdzic na danym testowanym laptopie
- sprawdzic takie glupoty jak to, czy nie szumia zbyt glosno wiatraki
- obejrzec w spokoju gdzie sa wszystkie porty, czy sensownie

Jedny słowem - czy sa sklepy, gdzie bede mogl zaplacic, i miec 2-5-7 dni na
decyzje i ewentualny zwrot nienaruszonego sprzetu?

Tak mozna w Castoramie, zwracam wszystko czego nie zuzyje, nie pytaja dlaczego,
tylko wyplacaja kase. Ale w Castoramie nie sprzedawaja notebookow...

czy sa takie fajne sklepy?

Zapytaj w Erze :)

Data: 2010-05-20 20:40:45
Autor: mis
Komputery z Castoramy
Zapytaj w Erze :)

albo jakimś lokalnym, małym sklepie, czasem można się w takich sprawach "dogadać". Ewentualnie w sklepie internetowym, czyli z prawem do zwrotu w ciągu 10 dni ? Stracisz co prawda koszty przesyłki w obie strony ale za to wybór modeli będzie spory.

Tomek

Data: 2010-05-20 20:57:21
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "mis" <mis@uszatek.pl> napisał w wiadomości news:4bf58231$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
[...]

IMHO mozna zwrócić towar nieużywany :)

Data: 2010-05-21 05:00:21
Autor: Budzik
Komputery z Castoramy
Osobnik posiadający mail santana@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

podaj przepis albo hau hau

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2010-05-21 11:32:46
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21052010.10BEC94Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

Rozumiesz skrót IMHO gamoniu? A co to jest hau hau? Tak się z rodzicami witasz? :)

Data: 2010-05-21 10:28:20
Autor: januszek
Komputery z Castoramy
Santana napisał(a):

Rozumiesz skrót IMHO gamoniu? A co to jest hau hau? Tak się z rodzicami witasz? :)

Taa, mam wrażenie, że osioł z psem usiłują się dogadać ;) Wracając do meritum: Nie ma przepisów na podstawie których konsument może zwrócić (kupiony w sklepie) sprzedawcy towar bo mu się nie podoba. Nie ma też przepisów, które zabraniają aby sklep takie zwroty przyjmował.

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-21 12:37:33
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhvco23.a75.januszekgimli.mierzwiak.com...
Santana napisał(a):

[...]

Taa, mam wrażenie że jeszcze leniwiec dołączył ;) Przeczytaj czego dotyczy wątek a później przemyśl to co napisałeś. Nie ulega wątpliwości że można zwrócić towar bez podania przyczyny, ja tylko poddałem w wątpliwość czy może on być używany. A to na co godzi się sprzedawca dobrowolnie jest wogóle poza dyskusją.

Data: 2010-05-21 10:58:25
Autor: januszek
Komputery z Castoramy
Santana napisał(a):

[...]

No tak - ale dyskusja nie dotyczy zwrotu bez podania przyczyny - tylko zwrotu po testach uzytkowych.

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-21 13:09:28
Autor: Konrad N.S.
Komputery z Castoramy
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhvcpqg.ac8.januszekgimli.mierzwiak.com...

No tak - ale dyskusja nie dotyczy zwrotu bez podania przyczyny - tylko
zwrotu po testach uzytkowych.

tak lub inaczej, nie sądzę, żeby chodziło pytającemu o testy "niszczące".

a sam przyznam, że szkoda, że nie ma takiej możliwości, lub, że mało jaki sprzedawca/sklep ją daje. sam także obejrzałbym niejedno w domu spokoniej i dokładniej, i zmienił z niejednym moją decyzję zakupową.

zwłaszcza w przypadku laptopa jest tyle zmiennych wpływajacych na jakość i wygodę czy odbiór sprzętu przez nabywającego, że nie sposób wszystkiegiego stwierdzić bądź sprawdzić w sklepie.

Data: 2010-05-21 13:33:38
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-21 13:09, Konrad N.S. pisze:
a sam przyznam, że szkoda, że nie ma takiej możliwości, lub, że mało jaki sprzedawca/sklep ją daje. sam także obejrzałbym niejedno w domu spokoniej i dokładniej, i zmienił z niejednym moją decyzję zakupową.
A potem byłby płacz jakie te komputery drogie, gdyby sprzedawca musiał w
cenie nowego sprzętu umieszczać jeszcze obniżki cen sprzętu
"testowanego", którego nikt po normalnej cenie później nie kupi.

zwłaszcza w przypadku laptopa jest tyle zmiennych wpływajacych na jakość i wygodę czy odbiór sprzętu przez nabywającego, że nie sposób wszystkiegiego stwierdzić bądź sprawdzić w sklepie.
W dużych sklepach masz egzemplarze testowe, które stoją, możesz je do
woli macać. Oczywiście ich wybór jest ograniczony i ceny zazwyczaj
wyższe niż w sklepach internetowych - już chyba wiadomo dlaczego.

Maciek

Data: 2010-05-21 19:12:56
Autor: knrdz
Komputery z Castoramy
Maciek pisze:

A potem byłby płacz jakie te komputery drogie, gdyby sprzedawca musiał w
cenie nowego sprzętu umieszczać jeszcze obniżki cen sprzętu
"testowanego", którego nikt po normalnej cenie później nie kupi.

Wystarczy żeby "podrożały" do cen amerykańskich, tam zwroty (i sprzedaż refurbów po obniżonej cenie) to standard.

Data: 2010-05-22 00:03:57
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-21 19:12, knrdz pisze:
Wystarczy żeby "podrożały" do cen amerykańskich, tam zwroty (i sprzedaż refurbów po obniżonej cenie) to standard.
Tylko, że tam mogłyby być w takim razie jeszcze tańsze :->

Maciek

Data: 2010-05-21 18:00:26
Autor: Budzik
Komputery z Castoramy
Osobnik posiadający mail januszek@polska.irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

tej, nie doczytałes, ze my tu o wysyłkowej (poza lokalem...)?

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2010-05-21 18:00:22
Autor: Budzik
Komputery z Castoramy
[...]

imho to nie ja tu gamon.
no i pracujesz na plonka...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2010-05-21 20:19:18
Autor: Strachu S.
Komputery z Castoramy
imho to nie ja tu gamon.
no i pracujesz na plonka...

Ja jestem.
A dlatego, że jestem, to pytam, dzięki grupie się czegoś dowiem.

Strachu S.

Data: 2010-05-21 20:43:01
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21052010.2FDCAFD1budzik61.poznan.pl...
[...]

Zalałem się łzami :)

Data: 2010-05-20 21:02:30
Autor: Czarek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-20 20:40, mis napisał/a:
Ewentualnie w sklepie internetowym, czyli z prawem do zwrotu w ciągu 10 dni

Znasz wymagania jakie należy spełnić aby oddać sprzęt w ciągu tych 10 dni? Kilkudniowe użytkowanie/testowanie np. laptopa nie wchodzi w grę.

--
Cz.

Data: 2010-05-20 21:22:35
Autor: bagno
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:ht4140$10jh$1news.mm.pl...
[...]

Podaj jakąś podstawe. Bo z tego co wiem to nie dość, że wchodzi w grę
to jeszcze można powiedzieć, że właśnie po to te przepisy zostały stworzone.

Data: 2010-05-20 21:25:18
Autor: Santana
Komputery z Castoramy

Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bf58bfc$0$17102$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tzn. po co? Żeby sobie poużywać i oddać? Pokrętne myslenie ;)

Data: 2010-05-20 22:01:22
Autor: bagno
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:ht42au$ai9$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Żeby pouzywywac i stwierdzic czy to jest to co chcielismy kupic. Bardzo
pokretne.

Ja na przyklad kupilem plyte i procesor a jak po 2 dniach doszedlem
do wniosku, ze amd to jednak gowno to odeslalem. Bylo rozpakowane
i uzywane. Nikt nie robil problemow.

Data: 2010-05-20 22:09:46
Autor: Czarek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-20 22:01, bagno napisał/a:
[...]

Trafiłeś na nieświadomego swoich praw sprzedawcę lub sprzedawca wcześniej określił w opisie swojej aukcji/sklepu internetowego możliwość zwrotu (wolno mu)
W zwykłym sklepie jeśli produkt spełnia opisywane przez producenta cechy, nie masz prawnie takiej możliwości (chyba że sprzedawca się na to godzi ale to jego indywidualna decyzja nie wymuszona prawem)

--
Cz.

Data: 2010-05-20 22:40:26
Autor: bagno
Komputery z Castoramy

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:ht4524$1eqs$3news.mm.pl...
[...]

Jasne. Chodzi konkretnie o sklep agito ktory najwyrazniej zna i
respektuje prawo. Mowa byla oczywiscie o sklepie internetowym.

"Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie
w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za
zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
 jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od
daty dokonania przedpłaty."

Oznacza to ni mniej ni więcej, że towar może być rozpakowany
i używany. Natomiast połamanie go na 7 części przekracza już
granice zwykłego zarządu.

Data: 2010-05-20 22:18:35
Autor: MAR
Komputery z Castoramy
W dniu 2010.05.20 21:02, Czarek pisze:
[...]

Owszem, jest możliwe. Z tym, że należy oddać towar w stanie oryginalnym, tj. nie wskazującym na użycie, poza otwartym opakowaniem oczywiście.
To trudne w przypadku laptopów z preinstalką systemu. Zainstalowanie i spersonalizowanie systemu powoduje, że taki sprzęt nie nadaje się do zwrotu.
Chyba że sklep nie robi problemu, ale to wtedy jego dobra wola.

--
Mar

Data: 2010-05-27 12:30:26
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Komputery z Castoramy
. Zainstalowanie i spersonalizowanie systemu powoduje, że taki sprzęt nie nadaje się do zwrotu.

Samo personalizowanie to pryszcz. Wiekszosc laptopow ma mozliwosc przywrocenia ustawien fabryczbych.
Ale np. zuzycie baterii, zarejestrowanie produktu (zaczyna bic okres gwarancyjny, limitowane w czasie uslugi producenta, itp.).
No i jak mi sklep przyslalby "nowego" laptopa ze sladami paluchow na matrycy to chyba bym im odeslal bombe w paczce :]

::f::

Data: 2010-05-27 12:34:11
Autor: Piotr M
Komputery z Castoramy
W dniu 27 maja 2010 12:30, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
[...]

W naszych realiach to (i nie tylko) się zdarza. Bo mamy jeszcze za mało wymagający rynek. Dlatego nie rozumiem wszystkich krytykantów, sprzeciwiających się co do możliwości kupowania, macania, używania i oddawania/wymieniania. To bardzo pożądana i dla wszystkich opłacalna możliwość. Sedno jest w tym, aby sprzedawcy nie oferowali tych produktów jako nowych. Na rynkach wysokorozwiniętych czegoś takiego nie ma, konkurencja by ich zjadła.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-05-27 21:39:24
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-27 12:34, Piotr M pisze:
[...]
Ok, sprzedawcy nie będą oferowali takich komputerów jako nowe, tylko
używane, czyli zapewne z rabatem. Kto za ten rabat zapłaci, bo chyba nie
liczysz, że sprzedawca? Jeśli sprzedawca ma nie dokładać do interesu, to
wszystkie koszty musi ponieść kupujący, w tym rabaty udzielane na
używany sprzęt.
Maciek

Data: 2010-05-27 21:54:41
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputery z Castoramy
On Thu, 27 May 2010 21:39:24 +0200, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]
Wytłumacz mi więc jak to jest - gdzie indziej działa a u nas nie.

Mamy jednak ciągle za słabą pozycję konsumenta.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-05-27 23:56:43
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-27 21:54, Grzegorz Krukowski pisze:
Wytłumacz mi więc jak to jest - gdzie indziej działa a u nas nie.
Mamy jednak ciągle za słabą pozycję konsumenta.
Działa, tylko że tam te komputery mogłyby być tańsze. Część ceny każdego
z nich stanowi właśnie możliwość przetestowania i zwrotu. I proszę mi
nie wyjeżdżać z tym, że jak to, przecież w USA komputery są już i tak
tańsze, to miałyby być jeszcze tańsze?? Porównywanie naszego rynku do
rynku USA mija się z celem. Na wysoką cenę detaliczną sprzętu ma wpływ
wiele czynników i wskazywanie jako jedynych winnych tej sytuacji tych
wstrętnych burżuazyjnych spekulantów (czytaj sprzedawców) jest
nieporozumieniem.

Maciek

Data: 2010-05-28 11:45:00
Autor: WiesłaW
Komputery z Castoramy
Dnia 27-05-2010 o 23:56 Maciek napisał na pl.comp.pecet:

Porównywanie naszego rynku do rynku USA mija się z celem.Na wysoką cenę  detaliczną sprzętu ma wpływ wiele czynników

Pewnie, że mija się z celem. Tak samo jak porównywanie polskich
ulic i niemieckich. Najlepiej ubolewać, że u nas nic się nie
opłaca i szukać jakichś wyimaginowanych przeszkód. Chyba nawet
jeść się nie opłaca, bo i tak gó**o z tego.
Nie zmienia to faktu, że niektórzy zauważają i głośno mówią
jakie u nas jest dziadostwo.
Jak sobie przypominam artykuł z 1887r to tak sobie myślę, że
przez 120 lat nic się nie zmieniło i chyba nieprędko się zmieni.
http://hamlet.pro.e-mouse.pl/teksty/?id=prusb&idu=002#end

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-05-28 12:04:55
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-28 11:45, WiesłaW pisze:
[...]
Rany! Następny "mondry". Tłumaczę przecież, że forma porównywania jest
niewłaściwa. Jeśli porównywać ceny, to trzeba wziąć pod uwagę wielkość
rynku, podatki i inne obciążenia nakładane przez państwo, inne ceny
wpływające na cenę (np. ceny paliw, również mocno przez państwo obłożone
akcyzami, podatkami itd) i masę innych rzeczy. Doszukiwanie się w
wysokich cenach tylko i wyłącznie winy spekulantów, kułaków i innych
wrogów ludu zalatuje mi starą, dobrą bolszewicką szkołą. A po tych
niemieckich doskonałych ulicach to się może najpierw przejedź, żebyś
potem legend nie powtarzał.

Maciek

Data: 2010-05-28 20:18:08
Autor: Dawid
Komputery z Castoramy
Maciek pisze:
[...]

Popieram Wiesława i o rany ale pie......
. A po tych
niemieckich doskonałych ulicach to się może najpierw przejedź, żebyś
potem legend nie powtarzał.

Jeżdżę tymi drogami i nasze nie sięgają im do wód gruntowych :-)
Niestety to nie legendy, ale prawda.Nasze nowe drogi są gorsze od ich starych dróg.

Data: 2010-05-28 21:55:19
Autor: Maciek
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-28 20:18, Dawid pisze:
Rany! Następny "mondry". Tłumaczę przecież, że forma porównywania jest
Popieram Wiesława i o rany ale pie......
To popieraj i dalej się oburzaj, że te ceny w USA takie niskie, bo u nas
wstrętni spekulanci marże mają bandyckie :-D

Jeżdżę tymi drogami i nasze nie sięgają im do wód gruntowych :-)
Niestety to nie legendy, ale prawda.Nasze nowe drogi są gorsze od ich starych dróg.
Jasne. I wszystkie takie mają.

Maciek

Data: 2010-05-31 17:30:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Komputery z Castoramy

"Dawid" 4c0008de$0$17091$65785112@news.neostrada.pl

: Jeżdżę tymi drogami i nasze nie sięgają im do wód gruntowych :-)
: Niestety to nie legendy, ale prawda.Nasze nowe drogi są gorsze od ich
: starych dróg.

Nic dziwnego -- ostatnio zanotowano podniesienie poziomu wód gruntowych. ;)

Data: 2010-05-31 17:29:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Komputery z Castoramy

"Maciek" 4bfeeaa5$0$19160$65785112@news.neostrada.pl

Działa, tylko że tam te komputery mogłyby być tańsze.
Część ceny każdego z nich stanowi właśnie możliwość
przetestowania i zwrotu.

Największa część tracona jest w związku ze stratą
atrakcyjności -- im starszy towar, tym niższa jego
cena. Inne straty to koszt dzierżawy sklepu (nawet,
jeśli jest to własny sklep -- można by go było
komuś dzierżawić) koszt elektryczności itd...

Data: 2010-05-28 06:54:46
Autor: januszek
Komputery z Castoramy
Maciek napisał(a):

[...]

Hmm, w niektórych branżach jest to już przecież praktykowane, sprzedaje
się naprzykład samochody "nowe" wcześniej służące jako prezentacyjne ;) j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-31 17:25:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Komputery z Castoramy

"Piotr M" htlhv5$gad$1@mx1.internetia.pl

[...]

Niech oferują jako macane, ale za 100% ceny nowego? :)
Ciekawe, że ,,macane'' buty sprzedają się jak nowe,
choć but jest (jakby to określić) bardziej osobisty
niż osobisty (z definicji swej) komputer.

IMO sprzedawca powinien dać możliwość pomacania; powinien
poopowiadać; porównać z innymi, podobnymi komputerami;
opowiedzieć o nadchodzących promocjach i nowych
rozwiązaniach technicznych...

I za to powinien brać wynagrodzenie, nie za sam fakt (namaszczany
przez Ozorowskich i jemu podobnych kapłanów) ,,posiadania'' sklepu
,,w okolicy''. :)

Co więcej -- w takim sklepie powinna być możliwość ,,pomacania''
oprogramowania, tak aby kupiec nie kupował kota (być może
rysiowatego) w worku. :)

Używane komputery można by było taniej sprzedawać tym, którym
nie przeszkadza, że do klawiatury już ktoś dotykał, a dysk już
był zapisywany...

Data: 2010-05-20 21:17:51
Autor: Piotr M
Komputery z Castoramy
W dniu 20 maja 2010 20:40, mis pisze:

albo jakimś lokalnym, małym sklepie, czasem można się w takich sprawach
"dogadać".

W małych sklepach to właśnie trudniej. Nieraz nawet nie chcą odpalić takiego laptopa (np żeby sobie oglądnąć matrycę), bo podczas pierwszego uruchamiania system się wstępnie konfiguruje i już laptop "nie jest nowy"

Data: 2010-05-20 22:37:52
Autor: Animka
Komputery z Castoramy
W dniu 2010-05-20 21:17, Piotr M pisze:
[...]

Można dysk sformatować i będzie jak nieużywany.

--
animka

Komputery z Castoramy