[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta

Data: 2013-11-08 20:31:31
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Komputronik - jak stracic klienta - krótka historia

....wystarczy wprowadzic debilne zasady, czyli jest produkt na polce w danym salonie (co mozna sprawdzic przez neta), idziesz, i chca ci go sprzedac tylko po wyzszej cenie (maja dwie - wyzsza, dla tych co chca wydac pieniadze od razu i nizsza dla tych co zamowia i... moze odbiora).

ale jak wrocisz do domu i zamowisz przez neta ten sam produkt, w tym samym salonie odbior, to zaplacisz np. 50 zl mniej ("cena internetowa"). Powtarzam, ten sam produkt, ten sam egzemparz, z tej samej polki, tylko nie od reki a "zamawiany".

A ogolnie bylem z nich zadowolony, nawet jak mialem zaplacic pare zlotych wiecej niz w innym sklepie. Bo bralem od reki i zawsze dostawalem po cenie "internetowej". No ale cos sie zmienilo...

Szczesliwie, nie samym Komputronikiem swiat stoi, 5 minut obok ten sam produkt, bez zadnych sciem z cenami internetowymi, od reki, w cenie jak w Komputroniku (nawet 3 zlote taniej) - i juz :)

No i zostalem klientem innego sklepu...

A chytry... chytry dwa razy traci ;)

Data: 2013-11-08 20:46:28
Autor: marfi
Użytkownik "Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l5je6e$8r2$1node1.news.atman.pl...

No i zostalem klientem innego sklepu...

  KupiÅ‚eÅ› tablet z Ubuntu?

--
marfi

Data: 2013-11-09 23:52:50
Autor: G Nowak
[...]

Coraz wiecej sklepow tak robi. W Halfords (w UK) sprzedawca, spytany o roznice w cenie, doradzil zamowic przez smartfona i wtedy podac mu numer zamowienia.

--
Pozdr

Data: 2013-11-10 09:42:04
Autor: 2late
On 09/11/2013 23:52, G Nowak wrote:

Coraz wiecej sklepow tak robi. W Halfords (w UK) sprzedawca, spytany o
roznice w cenie, doradzil zamowic przez smartfona i wtedy podac mu numer
zamowienia.

W sumie dobrze, za jakis czas ludzie sie przyzwyczaja a personel sklepu bedzie mozna odciazyc/zredukowac.

Data: 2013-11-12 01:27:44
Autor: Filip454
On 10.11.2013 10:42, 2late wrote:
[...]

Pozdrawiam
-- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2013©

To od czego jest sprzedawca?

Jedyny taki Filip na Usenecie

Data: 2013-11-12 07:54:12
Autor: 2late
On 12/11/2013 01:27, Filip454 wrote:

[...]

Sprzedawca to wymierajacy gatunek. Coraz wiecej ludzi w sklepie tylko oglada, przymierza a kupuje w necie. Sprzedawca kosztuje.

Data: 2013-11-12 08:51:58
Autor: Chris
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Filip454 nabazgrał(a):

[...]

Obecnie staje się zbędny jak dla mnie. W sumie po co ma być skoro nic nie wie a jedynie powtarza teksty z ulotki albo szkoleń sponsorów.

Data: 2013-11-12 12:08:12
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Użytkownik Chris napisał:
Filip454 nabazgrał(a):

[...]

Ciezko ich nazywac sprzedawcami. To klikacze programow sprzedazowych.

Sprzedawca, handlowiec, to jest osoba, do ktorej mowie, ok, przekonal mnie Pan do zakupu, ale za 935,99 tego nie kupie, za 900 biore.

Sprzedawca mowi - git! Sprzedane!.

A nie: JA mam w systemie cene 935,99 i taka musi byc.

Data: 2013-11-12 13:24:49
Autor: Chris
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Filip454 nabazgrał(a):
[...]

A powiem ci że w MM tak się udało :) laptop Sony Vaio po chwili negocjacji i stwierdzeniu że w TechData jest taniej zeszli do ich poziomu :)

Data: 2013-11-12 17:10:16
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Chris napisał:

A powiem ci że w MM tak się udało :) laptop Sony Vaio po chwili
negocjacji i stwierdzeniu że w TechData jest taniej zeszli do ich
poziomu :)

No zdarza sie zdarza, to co powinno byc standardem ;)

Data: 2013-11-12 12:44:27
Autor: Michał Jankowski
W dniu 10.11.2013 10:42, 2late pisze:
[...]

Przecież ekspedient realizujący sprzedaż na zamówienie z internetu ma _więcej_ roboty od tego, który sprzedaje sprzęt wskazany palcem na półce.

   MJ

Data: 2013-11-12 12:34:32
Autor: januszek
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Michał Jankowski napisa?(a):

Przecież ekspedient realizujący sprzedaż na zamówienie z internetu ma _więcej_ roboty od tego, który sprzedaje sprzęt wskazany palcem na półce.

Roboty może ma mniej. Ale zwykle nie musi wydawać własnych pieniędzy na towar, który sprzedaje.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-11-12 12:55:20
Autor: m
W dniu 12.11.2013 12:44, Michał Jankowski pisze:
[...]

Dlaczego więcej?

p. m.

Data: 2013-11-12 12:58:37
Autor: Michał Jankowski
W dniu 12.11.2013 12:55, m pisze:
[...]

Bo musi 'wejść do komputera' i znaleźć odpowiednie zamówienie - a
dalej wszystko przebiega tak samo jak przy sprzedaży z półki.

:)

   MJ

Data: 2013-11-12 13:11:13
Autor: m
W dniu 12.11.2013 12:58, Michał Jankowski pisze:
W dniu 12.11.2013 12:55, m pisze:
[...]

Nie przebiega, bo przy "sprzedaży z półki" musi najpierw wyszukać. Klient nie mówi mu że chce myszkę firmy X model Y, tylko że chce myszkę, żeby mu pasowała do laptopa, ale czarna, ewentualnie czerwona, bezprzewodowa, ale żeby nie żarła dużo baterii itd... I tak będąc trzecim w kolejce w komputroniku nieraz docieram do stanowiska po godzinie (kilka razy byłem zmuszony okolicznościami)

Klient który sobie sam wyszukał w sieci oszczędza, na oko licząc, 10 minut czasu pracy pracownika.

p. m.

Data: 2013-11-12 17:13:03
Autor: Mr. Misio
Użytkownik m napisał:

[...]

No nie. JA przyszelem z wydrukowanym produktem po sprawdzeniu, ze maja go na polce. Powiedzialem TO CHCE, WIEM, ZE TO MACIE. Mieli.

Klient który sobie sam wyszukał w sieci oszczędza, na oko licząc, 10
minut czasu pracy pracownika.

No tak zrobilem. I dostelem "kare" w sensie "mozesz kupic, ale po tej wyzszej cenie".

Data: 2013-11-12 17:54:44
Autor: m
W dniu 12.11.2013 17:13, Mr. Misio pisze:
Użytkownik m napisał:

[...]

Komputronik do dzisiaj miał 2 kategorie klientów: ci którzy kupują w salonie i ci którzy zamawiają przez internet a w salonie odbierają. O jakże niesłuszny jest ten podział - od dzisiaj powinni mieć 3 kategorie: a)ci co w salonie, b)ci co przez internet c)mr.Misio

Skoro wyszukałes że mają, to mogłeś wyszukać też że mają promocję na tych co sobie zamówili przez sieć.

Nie wyszukałeś i wylewasz żale że się nie załapałes na niższą cenę.

Brak zniżki nie jest karą.

p. m.

Data: 2013-11-12 19:37:28
Autor: Mr. Misio
Użytkownik m napisał:

[...]

Zale? No tak, troche. Ale to oni stracili klienta. PRzez glupie rozwiazanie. Co to za kare mam sie logowac i zamawiac to co wiem, ze jest na polce? Bo jak nie zamiwie tego co jest na plce przez interent to musze zaplacic wiecej?

JAk pisalem, moga si epozegnac z moimi zakupami tamze.

Kupowalem wlasnie dlatego, ze wczesniej wystarczylo przyjsc z kartka wydrukowana ze sklepu netowego i sprzedawali po cenie netowej.

Skoro to nie wystarcza to nie bede ich zmuszal do obslugiwania mnie.

[...]

To wyjasnij jak dziala nagroda dla klienta, ktory tak jak ja sprawdzil czy produkt jest i chcial go kupic.

Data: 2013-11-12 21:41:20
Autor: m
W dniu 12.11.2013 19:37, Mr. Misio pisze:
[...]

Nie przewidzieli nagrody dla takiego klienta. Przewidzieli nagrodę dla takiego klienta który sprawdził i zamówił przez internet.

Cinema City ma dla posiadaczy numeru w Orange promocję, polegającą na tym że bilet w środy dla nich kosztuje ok 50% taniej niż w inne dni. Ja przychodzę w czwartek i o zgrozo, nie mam zniżki. No to jak działa nagroda dla klienta który ma telefon w Orange? Dlaczego jestem karany za przyjście w czwartek? To czwartek jest jakimś gorszym dniem?

itd/itp

p. m.

Data: 2013-11-12 22:00:28
Autor: Mr. Misio
Użytkownik m napisał:
[...]

Nie przewidzieli nagrody dla takiego klienta. Przewidzieli nagrodÄ™ dla
takiego klienta który sprawdził i zamówił przez internet.

No coz, ich regulamin, ich sprawa. Jak pisalem - nie musze u nich kupowac i glosuje portfelem. PRzeciez, jak nie chca mojej kasy, to im sie nie bede narzucal.

Moze w handlu jest inaczej, niz w uslugach, i dlatego nie lapie logiki pozbywania si emnie, klienta, glupimi regulaminami.

Cinema City ma dla posiadaczy numeru w Orange promocjÄ™, polegajÄ…cÄ… na

Niespecjalnie trafne.

Data: 2013-11-10 10:16:22
Autor: atm
[...]

To samo ostatnio w MM

Data: 2013-11-10 12:44:22
Autor: Michal
W dniu 2013-11-10 10:16, atm pisze:
Coraz wiecej sklepow tak robi. W Halfords (w UK) sprzedawca, spytany o
roznice w cenie, doradzil zamowic przez smartfona i wtedy podac mu numer
zamowienia.

To samo ostatnio w MM

I wielu innych. W Euro RTV AGD też kupowałem na szybko dla koleżanki
Cruciala M4 i też zamawiałem przez smartfona będąc fizycznie w sklepie
by obsługa mogła to zdjąć z półki po lepszej cenie. To nie firma "Józek
i S-ka" z kapitałem zakładowym 5 zł, gdzie robi się co chce. Duże firmy
tak majÄ… i SAPa nie przeskoczysz. Generalnie chodzi o to by nadal
konkurować ze sklepami internetowymi, a jednocześnie zarabiać ekstra na
Kowalskich którzy nie porównują cen co do 1 zł. Ludzi którzy wchodzą
i kupują, bo nie mają czasu/przyzwyczajeń porównywać cen przez internet
jest w cholerę dużo i te kilkadziesiąt zł w jedną czy drugą stronę przy
większym zakupie nie stanowi dla nich problemu, więc sklep nie będąc
Armią Zbawienia po prostu na tym zarabia nie odcinając się jednocześnie
od klientów wrażliwych na cenę, którzy nie kupią niczego większego od
chleba i marchewki bez skanowania smartfonem kodu paskowego i wrzucenia
tego do porównywarki.
Jak już Mr Misio będzie dużym chłopcem, kupi ten wymarzony tablet z
Ubuntu (ma to chociaż moduł 3/4G?) i nie pizd*e nim przy najbliższej
okazji o ścianę jak okaże się że większość potrzebnych aplikacji jest
tylko w Google Play albo iStore, to zrozumie tą prawidłowość.

--
/MB

Data: 2013-11-10 21:04:54
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Michal napisał:

[...]

Ja im to wygarne, jak znajde chwile czasu ;) Im, komptronikowi.

W sumie przeciez ten ok 1000 miesiecznie moge zostawiac gdzie indziej. Zwlaszcza, ze do ostatniego czasu zaden handlowiec nie robil problemu. Ot, widac znalazl sie nadgorliwy praktykant albo poszly wytyczne z centrali przed swietami.

A choinki jeszcze nie maja, skandal! ;)

Ale po co ta zlosliwosc na koniec?

Data: 2013-11-12 17:13:09
Autor: Michal
W dniu 2013-11-10 21:04, Mr. Misio pisze:
[...]

Próbowaliśmy Ci po prostu pokazać, że to nie tylko Komputronik, a dość
powszechna praktyka w handlu. A że znalazł się osioł działający na dobrą
sprawÄ™ na szkodÄ™ firmy (zazwyczaj handlowcy w takiej sytuacji sami
doradzają zamówienie na miejscu ze smartfona czy nawet stanowiska
sieciowego w sklepie) to inna sprawa. Ja do Komputronika mam od 2008 r.
uraz, ale za co innego - za manipulowanie cenami zamówionego Radeona
4850 gdy błyskawicznie złotówka traciła w relacji do USD i anulowanie
zamówienia po ~tygodniu z propozycją "można zamówić ponownie po nowej
cenie o ~100 zł wyższej".

[...]

Fakt - może nadmierna uszczypliwość, po prostu śledziłem Twoje rozterki
nt. "tabletu z ubuntu do pracy" ;) Po poprzednim urzÄ…dzeniu z Windows
Mobile nauczyłem się że po prostu ma być typowe rozwiązanie z bogatą
bazÄ… aplikacji (w PL warunkach Android, bo nawet urzÄ…dzenia Apple w PL
tak sobie są użyteczne - oficjalnie jesteś odcięty od sporej części
contentu chyba że zakombinujesz z adresem na amerykański itp).
Zobacz jak skończył się choćby eksperyment Samsunga z linuksową Badą -
projekt poległ właśnie na braku zainteresowania developerów tworzeniem
aplikacji na kolejną platformę. Ale zrobisz co będziesz chciał.

--
/MB

Data: 2013-11-12 17:24:30
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Michal napisał:
[...]

Ale po co?

powszechna praktyka w handlu.

Srednio powszechna, ale nabierajaca na sile.

[...]

A za manipulowanie cenami po wejsciu np. przez CENEO to nie masz? ;)

[...]

Wiesz, juz wiem, ze "do pracy" to jest Windows na PC. Wiem, ze Android na Tablecie nie. JEst Ubuntu for Tablets. Podobni=o niektorzy daja rade pracowac na Ubuntu na PC ;) Wiec chcialem zaryzykowac i potestowac. A moze sie uda.

Zobacz jak skończył się choćby eksperyment Samsunga z linuksową Badą -
projekt poległ właśnie na braku zainteresowania developerów tworzeniem
aplikacji na kolejną platformę. Ale zrobisz co będziesz chciał.

Kiedys pewnie tak, jak znajde czas i chec i luzna kase na tablet do testow.

Wiesz, Android to niby linux, ale nawet majac roota to sie niewiele czlowiek "narobi". Potrzebny "dorosly" system, taki, co bede mial kontrole komu daje dostep FTP/SMB do urzadzenia (A nie przez palikacje z PalySklepu).

A "do pracy" ma tez ukryte znacznie, w przeciwienstwie do Androida niekoniecznie chce, zeby do wszystkiego zagladal Gógiel, moje pliki sa moje ;)

Data: 2013-11-15 21:54:30
Autor: Poldek
Mr. Misio wrote:
Użytkownik Michal napisał:
[...]

    PróbowaliÅ›my Ci po prostu pokazać, że to nie tylko Komputronik, a
dość

Ale po co?

Strzelam - po to żeby tanio zbierać dane o klientach?
Zamawiając przez internet trzeba podać jakieś dane. Być może prawdziwe imię i nazwisko oraz numer karty, być może wystarczy pseudonim i bylejaki adres mailowy, ale zawsze są to jakieś dane, z którymi potem można coś robić. Analizować na różne sposoby, udostępniać, przetwarzać.

Kupujesz w sklepie za gotówkę, to nic o Tobie nie wiedzą - skąd przyszedłeś, dlaczego, co jeszcze w życiu kupiłeś itp.

Data: 2013-11-17 11:51:27
Autor: GLaF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Fri, 15 Nov 2013 21:54:30 +0100, Poldek napisa³(a):

Strzelam - po to ¿eby tanio zbieraæ dane o klientach?
Zamawiaj±c przez internet trzeba podaæ jakie¶ dane. Byæ mo¿e prawdziwe imiê i nazwisko oraz numer karty, byæ mo¿e wystarczy pseudonim i bylejaki adres mailowy, ale zawsze s± to jakie¶ dane, z którymi potem mo¿na co¶ robiæ. Analizowaæ na ró¿ne sposoby, udostêpniaæ, przetwarzaæ.

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych w
celach marketingowych...", to te dane s± dla sklepu praktycznie
nieprzydatne.

--
GLaF

Data: 2013-11-18 17:15:28
Autor: jerzu
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
On Sun, 17 Nov 2013 11:51:27 +0100, GLaF
<glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote:

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych w
celach marketingowych...", to te dane s± dla sklepu praktycznie
nieprzydatne.

Czêsto jak nie zaznaczysz, to nie kupisz.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-18 17:45:32
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
U¿ytkownik jerzu napisa³:
[...]

Hehehe, ja jestem dociekiwy i stwierdzam, ze znalazlem kolejny bezsens takiej polityki.

Otoz zamowilem sobie produkt przez internet, skoro tak trzeba, produkt ktory w najblizszym salonie lezy na polce wg ich systemu dostepnosci.

Dostalem potwierdzenie i przez 7 dni moge odebrac, bo jest zarezerwowany.

Czyli przez 7 dni nie moze nikt kupic tego "z polki" jakby przyszedl, nawet po wyzszej cenie :]

Czyz to nie idiotyzm (z punktu widzenia K)?

Gdybym nie musial rezerwowac przez net, zeby miec nizsza cene, to po prostu wszedlbym, kupil, i mieliby sprzedane. A tak maja "zarezerwowane", kupie po nizszej cenie (lub nie, jak zrezygnuje), a przez ten czas produkt jest wylaczony ze sprzedazy (tak, maja jeden egzemplarz w tym salonie do ktorego zamowilem dostawe przez internet z polki tegoz salonu)

;))

Data: 2013-11-18 19:18:00
Autor: animka
W dniu 2013-11-18 17:45, Mr. Misio pisze:
Użytkownik jerzu napisał:
On Sun, 17 Nov 2013 11:51:27 +0100, GLaF
<glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote:

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych w
celach marketingowych...", to te dane sÄ… dla sklepu praktycznie
nieprzydatne.

Często jak nie zaznaczysz, to nie kupisz.

[...]

Kupilam (ale jeszcze nie zaplacilam co prawda) u nich przez interet tablet Goclaver 7 cali. Czekam na odpowiedź na maila, nie otrzymuję. Potem wchodze na stronę i widzę: BRAK.
Zdenerwowalam się i dzwonię do nich. Powiedział mi któryś, że nie mają na stanie. Przecież przed pół godziną był?
Jak kupiłam w innym sklepie, ale już 8 calowy, to w Komputroniku już ten 7 calowy był, ale w sporo wyższej cenie! Sklepy chyba sie zmówiły w sprawie podwyżki cen, bo nigdzie raptem nie było, a potem raptem sie pojawiło jako dostępny właśnie w wyższej cenie.

--
animka

Data: 2013-11-19 00:14:43
Autor: GLaF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Mon, 18 Nov 2013 17:45:32 +0100, Mr. Misio napisa³(a):

U¿ytkownik jerzu napisa³:
[...]

Nie jest to idiotyzm. Na tym w³a¶nie polega rezerwacja. Je¶li towar jest
mocno chodliwy, to zamawiaj± z zapasem, a jak nie, to podejmuj± ryzyko
niesprzeda¿y "przypadkowemu" klientowi, które na d³u¿± metê siê op³aca.
Ciekawe jakby¶ jecha³ po Komputroniku, jakby¶ zamówi³, a sprzedawca by Twój
zarezerwowany towar sprzeda³ komu¶ z ulicy.
Och³oñ trochê.

--
GLaF

Data: 2013-11-19 02:58:23
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
U¿ytkownik GLaF napisa³:
[...]

Ochlonalem i wytlumacze.

Jest towar na polce. I ma 2 ceny. Wchodze z ulicy, i mam wyzsza cene. Nawet jak wchodzac, wiedzialem, ze maja to na polce. Albo... zamawiam przez net, choc wiem, ze maja na polce, bo che miec taniej o te 50 z³.

A moglbym wejsc, powiedziec "wiem, ze macie" a oni sprzedaja po nizszej cenie. Bec dupcenia sie w zamawianie przez internet towaru, ktory maja na polce i widze go przez szybke.

No ale to ich gra ;) Moge se zarezerwowac na 7 dni przez net, a oni nie moga tego sprzedac nikomu z ulicy przez 7 dni.

Data: 2013-11-19 08:15:30
Autor: S³awek Maculewicz
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia 19-11-2013 o 02:58:23 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl>  napisa³(a):

No ale to ich gra ;) Moge se zarezerwowac na 7 dni przez net, a oni nie  moga tego sprzedac nikomu z ulicy przez 7 dni.

No i to jest pomys³ na akcjê internetow±. Upatrujesz sobie jaki¶ sklep i  razem ze znajomymi rezerwujecie ca³y towar na 7 dni.
A sprzedawcy przez ca³y tydzieñ siedz± i ziewaj±...
DO IT!

--
Brak sygnaturki.

Data: 2013-11-19 13:10:39
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
U¿ytkownik S³awek Maculewicz napisa³:
[...]

Ale to bez sensu, bo to bylby celowy sabotaz.

Ja nie mam na celu dokopanie komputronikowi w zaden sposob. Po prostu wyrazam tutaj opinie, ze wymyslony przez nich system 2 cen, ktory o ile gdy towaru nie ma dany salon na polce ma sens, o tyle dziwny jest gdy zeby kupic taniej trzeba zarezerwowac przez net towar, ktory maja na polce.

Gdy wczesniej wystarczylo pokazac karke lub powiedziec "sprawdzielme na necie, wiem, ze produkt XXX macie na polce" - a oni sprzedawali po netowej cenie.

Co przy drobnych zakupach rekompensowalo z kolei utrate rabatu za platnosc gotowka, gdy placilo sie karta. A przy drozszych zakupach bylo znaczaca kwota.

Data: 2013-11-19 13:22:21
Autor: m
W dniu 19.11.2013 13:10, Mr. Misio pisze:
[...]

To jest typowy marketingowy chwyt nazywany gdzieniegdzie "promocja z przeszkodami". Czyli możesz mieć taniej, tylko musisz pokonać niezbyt uciążliwą przeszkodę żeby zdobyć obniżkę. Np. mieć kupon z gazety, powiedzieć aplipapliblikenblau przy zakupie bądź właśnie - awizować sprzedaż wcześniej przez internet.

W ten sposób sprzedają taniej tym których nie stać i poszliby gdzie indziej, zaś tym którym mniej zależy na cenie - sprzedają drożej.

A dodatkowy, pozytywny efekt uboczny jest taki że pozbędą się marudy.

Gdy wczesniej wystarczylo pokazac karke lub powiedziec "sprawdzielme na
necie, wiem, ze produkt XXX macie na polce" - a oni sprzedawali po
netowej cenie.

Widać przeszkoda była zbyt łatwa.

p. m.

Data: 2013-11-19 00:02:38
Autor: GLaF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Mon, 18 Nov 2013 17:15:28 +0100, jerzu napisa³(a):

[...]

Wtedy powiadamiasz odpowiednie s³u¿by, które poprzez na³o¿enie grzywny
wyt³umacz± przedsiêbiorcy, ¿e tak robiæ nie mo¿e.

--
GLaF

Data: 2013-11-18 17:39:24
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle GLaF napisał w niedziela, 17 listopada 2013 11:51:

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych
w celach marketingowych...", to te dane sÄ… dla sklepu praktycznie
nieprzydatne.

Pytanie, czym dokładnie jest "przetwarzanie danych w celach marketingowych"? Teoretycznie chyba nie mogą robić na tych danych data-miningu ani używać ich do personalizowania reklam i promocji na stronie, ale jak to sprawdzisz?

--
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-19 00:09:40
Autor: GLaF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Mon, 18 Nov 2013 17:39:24 +0100, Jan Sto¿ek napisa³(a):

Po g³êbokim namy¶le GLaF napisa³ w niedziela, 17 listopada 2013 11:51:

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych
w celach marketingowych...", to te dane s± dla sklepu praktycznie
nieprzydatne.

Pytanie, czym dok³adnie jest "przetwarzanie danych w celach marketingowych"? Teoretycznie chyba nie mog± robiæ na tych danych data-miningu ani u¿ywaæ ich do personalizowania reklam i promocji na stronie, ale jak to sprawdzisz?

Nie wiem na czym polega to pierwsze, ale do tego drugiego s± ciasteczka.

--
GLaF

Data: 2013-11-19 08:49:04
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle GLaF napisał w wtorek, 19 listopada 2013 00:09:

O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich
danych w celach marketingowych...", to te dane sÄ… dla sklepu
[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Eksploracja_danych

ale do tego drugiego sÄ… ciasteczka.

Tak, a do chodzenia służą buty. Ciasteczka to tylko element wykonawczy umożliwiający rozpoznanie, że Ty to Ty. Natomiast kim jesteś, gdzie mieszkasz, co i ile kupowałeś oraz kiedy, historia zwrotów - to już jest rejestrowane gdzie indziej i może być przetwarzane off-line np. w celu wykrycia wzorca transakcji. A na tym etapie ciasteczka są raczej mało przydatne.

Data: 2013-11-21 16:40:35
Autor: Poldek
GLaF wrote:
[...]

Teraz s± trzy okienka o ró¿nym stopniu zgody. Aby cokolwiek kupiæ, trzeba chocia¿ to "najs³absze" zaznaczyæ. Dane, nawet "anonimowe" co¶ tam zawieraj±. W po³±czeniu z cookiesami mo¿na ju¿ wrzuciæ do bazy danych i potem robiæ wykresy, torty i na tej podstawie tworzyæ strategie dalszej akcji marketingowej.

Data: 2013-11-21 21:59:21
Autor: Jan Stożek
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Po głębokim namyśle Poldek napisał w czwartek, 21 listopada 2013 16:40:

Teraz są trzy okienka o różnym stopniu zgody. Aby cokolwiek kupić,
trzeba chociaż to "najsłabsze" zaznaczyć.

Nie wiem, jak w Komputroniku, ale zwykle "najsłabsze" zawiera zgodę na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji. Bez tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest "przetwarzanie danych osobowych". --

Data: 2013-11-21 22:44:22
Autor: m
W dniu 21.11.2013 21:59, Jan Stożek pisze:
[...]

zgodÄ™ na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji.

Ale kto wykryje że ktoś użył danych do swoich niecnych celów, tj. zrobienia wykresu w excelu i oparcia na tym wykresie swoich dalekosiężnych planów?

Bez
tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest
"przetwarzanie danych osobowych".

Nieprawdą jest że. Wydrukowanie rachunku jest obowiązkiem nakazanym przez inne przepisy.

p. m.

Data: 2013-11-22 00:00:47
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Jan Stożek napisał:
[...]

zgodÄ™ na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji. Bez
tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest
"przetwarzanie danych osobowych".

Smieszne jest to, ze w takim ukladzie nie pownno to dotyczyc zamawiania "na firme". Bo ustawa dotyczy tylko osob fizycznych, prywatnych, a juz danych firm nie, nawet jak wirma to imie i nazwisko, adres i NIP.

Data: 2013-11-11 18:54:13
Autor: Chocobo
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
W dniu 2013-11-10 10:16, atm pisze:

To samo ostatnio w MM

Ja poszed³em w pi±tek kupiæ kamerkê do Saturna,  okaza³o siê, ¿e cena 50z³ wiêksza ni¿ w sklepie netowym. Podszed³em do obs³ugi i szybko znalaz³ siê pan od sklepu internetowego wydrukowa³ papierek który trzeba by³o pokazaæ przy kasie i zakup by³ po cenie netowej. Bez problemów, awantur itp. Inna sprawa, ¿e ten sam produkt w MM jeszcze 50z³ taniej, ale akurat nigdzie w okolicy go nie by³o.

Marcin

Data: 2013-11-12 09:05:48
Autor: jg
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Sat, 09 Nov 2013 23:52:50 +0000, G Nowak napisa³(a):

Coraz wiecej sklepow tak robi. W Halfords (w UK) sprzedawca, spytany o roznice w cenie, doradzil zamowic przez smartfona i wtedy podac mu numer zamowienia.

i to mi przypomina o...:

http://www.youtube.com/watch?v=luAbz5OzWNI

--
jg

Data: 2013-11-12 08:54:21
Autor: Chris
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Mr. Misio nabazgrał(a):

Komputronik - jak stracic klienta - krótka historia

Nie rozumie, masz ofertę tańszą przez net o czym informują ale nie musisz iść i z uporem maniaka żądać od sklepu czegoś czego nie ma .. żal ..

Data: 2013-11-12 12:08:53
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Użytkownik Chris napisał:
Mr. Misio nabazgrał(a):

Komputronik - jak stracic klienta - krótka historia

Nie rozumie, masz ofertę tańszą przez net o czym informują ale nie
musisz iść i z uporem maniaka żądać od sklepu czegoś czego nie ma .. żal ..

Wlasnie. Nie rozumiesz... ;)

Data: 2013-11-12 12:14:29
Autor: miab
W dniu 2013-11-08 20:31, Mr. Misio pisze:
[...]

To proste drogi Watsonie.
Utrzymanie sklepu ze sprzedawcą i półką i produktem na niej kosztuje więcej niż nie utrzymywanie.
Czy wiesz że towar sprzedawany internetowo może nigdy nie widzieć sprzedawcy i jego magazynu, nie mówiąc już o sklepie z półkami.

miab

Data: 2013-11-12 17:15:09
Autor: Mr. Misio
Użytkownik miab napisał:

[...]

No ale produkt, ktory chcialem kupic byl na polce, za szybka i patrzyl na mnie i na sprzedawce.

....i dalej lezy na polce i patrzy na sprzedawce.

....kupilem gdzie indziej.

Wiec podchwytliwe pytanie: ile zarobil na tej transakcji salon komputronika?

Data: 2013-11-12 18:10:48
Autor: miab
W dniu 2013-11-12 17:15, Mr. Misio pisze:
Użytkownik miab napisał:

[...]

Nie jest podchwytliwe.
Komputronik nie jest zainteresowany zwiedzajÄ…cymi i marudzÄ…cymi
z jeżeli już to za dodatkową dopłatą z ich strony.
Zarobił (na płynności obrotu) pozbywając się conajmniej jednego,
a może nawet kilku klientów tej kategorii.
A może nawet nie do końca. Może część z nich odkryje że za zwiedzanie przebieranie, marudzenie i kupno od ręki czasem warto dopłacić.

miab

Data: 2013-11-12 19:39:36
Autor: Mr. Misio
Użytkownik miab napisał:

[...]

hmmm, wchodze, mowie CHCE TO I TO, place, faktyura, 2 minuty i wychodze.

z jeżeli już to za dodatkową dopłatą z ich strony.

j.w.

Zarobił (na płynności obrotu) pozbywając się conajmniej jednego,
a może nawet kilku klientów tej kategorii.

tych co od 1-2 lat zawsze przychodzili po konkret. BRAWO KOMPUTRONIK.

Czasem musialm czekac, bo jakas rodzinka kupowala przez godzine myszke.

A może nawet nie do końca. Może część z nich odkryje że za zwiedzanie
przebieranie, marudzenie i kupno od ręki czasem warto dopłacić.

Doplacac? NA wolnym rynku? Gdzie 5 minut obok to samo maja po ich cenie internetowej od reki i bez marudzacego sprzedawcy :D

LOL :)

Data: 2013-11-12 19:57:47
Autor: RadoslawF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia 2013-11-12 19:39, U¿ytkownik Mr. Misio napisa³:

A mo¿e nawet nie do koñca. Mo¿e czê¶æ z nich odkryje ¿e za zwiedzanie
przebieranie, marudzenie i kupno od rêki czasem warto dop³aciæ.

Doplacac? NA wolnym rynku? Gdzie 5 minut obok to samo maja po ich cenie internetowej od reki i bez marudzacego sprzedawcy :D

Gdyby tak by³o to poszed³ by¶ te 5 minut obok, kupi³ i nie robi³
zamieszania na nieodpowiedniej do tego grupie.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-12 20:27:15
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
U¿ytkownik RadoslawF napisa³:
[...]

Zauwazyles [offtopic] ?

A ze dotyczy HW to nie jest tak do konca NTG. Zwlaszcza, ze ludzie czesto pytaja "gdzie kupic" a nie tylko "co kupic" oraz "wymien zasilacz" ;)

aaaa wlasnie, musze kupic zasilacz, ale nie w Komputroniku :D

Data: 2013-11-12 21:06:26
Autor: RadoslawF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia 2013-11-12 20:27, U¿ytkownik Mr. Misio napisa³:

[...]

Jeste¶ a¿ tak g³upi ¿e uwa¿asz ¿e to usprawiedliwia robienie
wiochy ?

A ze dotyczy HW to nie jest tak do konca NTG. Zwlaszcza, ze ludzie czesto pytaja "gdzie kupic" a nie tylko "co kupic" oraz "wymien zasilacz" ;)

I czêsto kupuj± w komputroniku.

aaaa wlasnie, musze kupic zasilacz, ale nie w Komputroniku :D

A jak siê wysrasz to musisz siê podetrzeæ, ale nie papierem
tylko palcem, bo papier ci podpad³ tak jak komputronik.
Powodzenia w myciu ³apek.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-12 21:58:31
Autor: Mr. Misio
[...]

Ze niby ja robie wioche?

aaaa wlasnie, musze kupic zasilacz, ale nie w Komputroniku :D

A jak siê wysrasz to musisz siê podetrzeæ, ale nie papierem
tylko palcem, bo papier ci podpad³ tak jak komputronik.
Powodzenia w myciu ³apek.

Nie zrozumialem dowcipu. Zejde do piwnicy, moze zalapie.

Data: 2013-11-12 23:35:23
Autor: RadoslawF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia 2013-11-12 21:58, U¿ytkownik Mr. Misio napisa³:

[...]

Tak, ty.

[...]

Nie pomo¿e, wejd¼ na strych, mo¿e osi±gniesz wy¿szy poziom
ni¿ dotychczas i zrozumiesz ¿e to nie by³ dowcip.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-12 20:29:37
Autor: miab
Użytkownik miab napisał:

[...]

Prawie wszyscy duzi tak mają, niektórzy już nawet czegoś takiego jak sklep nie mają(jeśli już to są praktycznie punkty wydawania towaru jak ktoś nie chce do domu, biura).
No chyba że dla idiotów, tam chytasz to co akurat wisi na hakach, bo kontener tego przyszedł i wyrzucili masę towarową na sklep.

miab

Data: 2013-11-12 20:32:14
Autor: Mr. Misio
Użytkownik miab napisał:

Prawie wszyscy duzi tak mają, niektórzy już nawet czegoś takiego jak
^^^^^^^^^
czyli nie wszyscy

sklep nie mają(jeśli już to są praktycznie punkty wydawania towaru jak
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
komputronik akurat ma ze 100 sklepow/salonow zapelnionych towarem, a nie jak morele.net "punkt odbioru".

ktoÅ› nie chce do domu, biura).
No chyba że dla idiotów, tam chytasz to co akurat wisi na hakach, bo
kontener tego przyszedł i wyrzucili masę towarową na sklep.

to racja ;)

Data: 2013-11-13 00:48:56
Autor: Z_D
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
W artykule <l5tvng$7jc$4@node1.news.atman.pl> Mr. Misio napisal(a):

U¿ytkownik miab napisa³:

Prawie wszyscy duzi tak maj±, niektórzy ju¿ nawet czego¶ takiego jak
^^^^^^^^^
czyli nie wszyscy

sklep nie maj±(je¶li ju¿ to s± praktycznie punkty wydawania towaru jak
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
komputronik akurat ma ze 100 sklepow/salonow zapelnionych towarem, a nie jak morele.net "punkt odbioru".

kto¶ nie chce do domu, biura).
No chyba ¿e dla idiotów, tam chytasz to co akurat wisi na hakach, bo
kontener tego przyszed³ i wyrzucili masê towarow± na sklep.

to racja ;)

Baaardzo mnie ta wiocha "komputronikowa" zniesmaczy³a, gdy ostatnio sie u nich zjawi³em.
Kupowa³em karte sieciowa wi-fi i huba USB.
Gdy dosz³o do p³acenia, wyciagam karte p³atnicz±, a oni mi wtedy pokazujê kartkê przyklejona na szybie blatu gdzie pisze:
"Przy p³atno¶ci kart±, RABAT nie przys³uguje"
i towar kosztuje 15 z³ drozej,

         "bo nie _ przys³uguje_ RABAT"................
Po prostu dziadostwo....
Firma melduje sie na gie³dzie, i zaczyna stosowaæ taak prostackie chwyty
 rodem z Koziej Dupy. Nawet nie by³o ich stac na informacjê otwartym tekstem,¿e po prostu
NIE STAÆ ich na obs³uge terminali p³atniczych, jak do tej pory.
Wymy¶lili "brak prawa do RABATU"....

Co za pokrêtne wyjasnienie! Gdy cztery razy chodzi³em do nich z dyskiem(kolejno wymienianym na nowy/inny)
co nieustannie by³y nawalone od poczatku(jeszcze bez u¿ywania) to nawet ich nie by³o staæ na s³owo:"Przepraszamy"
 Dziadostwo i tyle.

--
Pozdr. Z_D

Data: 2013-11-13 09:09:43
Autor: Mr. Misio
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
U¿ytkownik Z_D napisa³:
[...]

Smieszne jest to, ze komputronik tani nie jest, ich "czarne ceny"sa po prostu wysokie, ceny "internetowe" (czerwone) sa nizsze, ale tez nie jakas atrakcja wielka. Spokojnie mozna znalezc produkty taniej, choc o te 10-20 z³otych to zwykle sie nie szczypalem. Bo dzieki temu, ze moglem sprawdzic, ze towar co potrzebuje jest od reki dostepny, to nie szukalem po innych sklepach. Szedlem, placilem te 10-20-30 z³ wiecej niz gdzie indziej, ale mialem pewnosc.

Teraz, po ostatnim wydarzeniu, gdy cos co jest wszedzie dostepne w cenie powiedzmy 450 ma mnie w K kosztowac ok. 530 - to roznica juz jest wieksza niz 20-30 zeta. Co oznacza, ze dla tych 80 zeta jestem gotow zrobic 5-10 minut spaceru do innego sklepu i tam kupic 100 z³ taniej, bez "braku rabatu za brak platnosci gotowka" oraz "bez braku rabatu za brak zamowienia internetowego".

Oczywiscie nie kieruje sie ideologia na maksa. Co bedzie taniej w a nie bedzie na miejscu w komputroniku to sobie u nich zamowie i odbiore (lub nie) jak mi bedzie wygodnie. A co bede chcial, zeby mi przyslano do domu to wybiore na ceneo ;) Niekoniecznie w K.

Data: 2013-11-13 18:12:14
Autor: animka

Użytkownik miab napisał:

[...]

Baaardzo mnie ta wiocha "komputronikowa" zniesmaczyła,
gdy ostatnio sie u nich zjawiłem.
Kupowałem karte sieciowa wi-fi i huba USB.
Gdy doszło do płacenia, wyciagam karte płatniczą, a oni mi wtedy
pokazujÄ™ kartkÄ™ przyklejona na szybie blatu gdzie pisze:
"Przy płatności kartą, RABAT nie przysługuje"
i towar kosztuje 15 zł drozej,

          "bo nie _ przysÅ‚uguje_ RABAT"................
Po prostu dziadostwo....
Firma melduje sie na giełdzie, i zaczyna stosować taak prostackie chwyty
  rodem z Koziej Dupy.

Nawet nie było ich stac na informację otwartym tekstem,że po prostu
NIE STAĆ ich na obsługe terminali płatniczych, jak do tej pory.
Wymyślili "brak prawa do RABATU"....

Co za pokrętne wyjasnienie!

Gdy cztery razy chodziłem do nich z dyskiem(kolejno wymienianym na nowy/inny)
co nieustannie były nawalone od poczatku(jeszcze bez używania)
to nawet ich nie było stać na słowo:"Przepraszamy"

Dziadostwo i tyle.

Mogę Cię pocieszyć, że Komputronik czy wcześniej czy później i tak upadnie.

--
animka

Data: 2013-11-13 18:22:44
Autor: Dawid
W dniu 2013-11-13 18:12, animka pisze:

Mogę Cię pocieszyć, że Komputronik czy wcześniej czy później i tak upadnie.

lol prędzej Ty upadniesz chlopie

Data: 2013-11-14 12:17:17
Autor: animka
W dniu 2013-11-13 18:22, Dawid pisze:
W dniu 2013-11-13 18:12, animka pisze:

Mogę Cię pocieszyć, że Komputronik czy wcześniej czy później i tak upadnie.

lol prędzej Ty upadniesz chlopie

A Ty babsztylu po co siÄ™ wcinasz? :D

--
animka

Data: 2013-11-13 10:30:43
Autor: dfjkldfjkl
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia 2013-11-08 20:31 Mr. Misio napisa³:
[...]

[ciach]

No i zostalem klientem innego sklepu...

Mam tak samo. Parê lat temu chodzi³em czasem do komputronika w ten sposób kupowaæ i nie by³o ¿adnych cen internetowych. Da³o siê? Da³o.

Dla mnie to by³a jedyna zaleta tego sklepu. Bo tanio tam nie by³o i nie jest. Za to mog³em sprawdziæ na ich stronie co jest w sklepie. Pój¶æ i zap³aciæ, bez pieprzenia siê z zamówieniami - przyjête, w trakcie realizacji, gotowe itp. sranie w banie - a wystarczy zdj±æ z pó³ki.

Odk±d siê zaczêli w to bawiæ nie kupujê tam. Na szczê¶cie mam jeszcze Proline, w którym te¿ mo¿na sprawdziæ dostêpno¶æ w oddziale, a "ceny online" s± tam wyj±tkami.

Data: 2013-11-13 22:13:05
Autor: JoteR
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
"dfjkldfjkl" napisa³:

Dla mnie to by³a jedyna zaleta tego sklepu. Bo tanio tam nie by³o

E tam. I bywa³o, i nadal bywa. Dzieñ przed Wiadomym Marszem polaz³em do nich pomacaæ upatrzonego tableta - wg Ceneo mieli go tylko o dychê dro¿ej, ni¿ w najtañszym sklepie internetowym. I bez uprzedniego zamawiania bez jenternet. Haczyk by³ gdzie indziej: gotówka na stó³, p³atno¶æ kart± 2 dychy dro¿ej. A bankomat 2 piêtra ni¿ej ;->

JoteR

Data: 2013-11-14 12:18:28
Autor: animka
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
W dniu 2013-11-13 22:13, JoteR pisze:
"dfjkldfjkl" napisał:

Dla mnie to była jedyna zaleta tego sklepu. Bo tanio tam nie było

E tam. I bywało, i nadal bywa. Dzień przed Wiadomym Marszem polazłem do nich
pomacać upatrzonego tableta - wg Ceneo mieli go tylko o dychę drożej, niż w
najtańszym sklepie internetowym. I bez uprzedniego zamawiania bez jenternet.
Haczyk był gdzie indziej: gotówka na stół, płatność kartą 2 dychy drożej. A
bankomat 2 piętra niżej ;->

Jakiego tableta kupiłeś?

--
animka

Data: 2013-11-14 18:57:32
Autor: JoteR
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
"animka" napisała:

Jakiego tableta kupiłeś?

Nie kupiłem. Nie chciał mi wleźć do wewnętrznej kieszeni, więc najnpierw muszę znaleźć krawca, który wie, jak uszyć marynarę, żeby dało się wygodnie łazić z tabletem, giwerą i innymi przedmiotami codziennego użytku za pazuchą ;->
A macałem http://www.komputronik.pl/product/197903/Komputery/Tablety/Goclever_ARIES_70_3G_Mapa_PL_Gratis.html
Alternatywą był http://www.komputronik.pl/product/197371/Komputery/Tablety/Lenovo_IdeaTab_A3000_4GB_3G_WiFi.html (w Euro taniej)
Chyba się skończy na jakimś (za przeproszeniem) smartfonie. Ale to już NTG.

JoteR

Data: 2013-11-14 20:46:10
Autor: Mr. Misio
Użytkownik JoteR napisał:

Chyba się skończy na jakimś (za przeproszeniem) smartfonie. Ale to już NTG.

Czy ja wiem :) Smartfony to taki emini-komputerki z 4-rdzeniowymi procesorami, ramem i dyskami flash. W bonusie zoptymalizowane (heh) do dzwonienia, jako embedded service a nie opcja ;)

Wyobraz sobie, ze to taki maly laptop, bez klawiatury, ale z kamera, mikrofonem i modemem GSM obslugujacym "jakby" Voipa ;)

Data: 2013-11-15 00:27:02
Autor: animka
W dniu 2013-11-14 20:46, Mr. Misio pisze:
Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Z tabletu Goclaver można tez dzwonić, może służyć jako telefon.

--
animka

Data: 2013-11-15 01:10:46
Autor: JoteR
"Mr. Misio" napisał:

[...]

Chędożenie kotka. Da się na (za przeproszeniem) smartfonie czy inszym tablecie wleźć do BIOS-a? Da się odpalić na nich Dune2? [*] Da się toto zresetować przez "trzech króli"? Niedasie. Dlatego mają swoją grupę, a tu jest to w najlepszym razie OT. Jedynym elementem wspólnym tych urządzeń z PC jest możliwość zmiany zasilacza, choć i to nie zawsze. No i w ostateczności można zbootować z nich peceta by odpalić MS-DOS ;->

[*] - sprawdzić, czy nie ksiądz... ten... tego... znaczy, czy jest coś w rodzaju Dosboxa na Androida. Ale nawet jeśli jest, to i tak więcej wspólnego z PC ma byle nawigacja z Biedronki. Przynajmniej ma Windowsa ;->

JoteR

Data: 2013-11-15 03:49:43
Autor: Mr. Misio
Użytkownik JoteR napisał:
"Mr. Misio" napisał:

[...]

No bo teraz mamy okres przejsciowy ;) Niebawem smartfony beda miec 8-10 cali, ktos wymysli, ze bardzo dobrze sie na nich pracuje, jak moga miec sprzetowa klawiature, potem zwieksza sie mozliwosci, dojdzie bios, mozliwosc wymiany dysku, wgrania innego systemu we w miare prosty sposob, zwieksza sie do 12 cali. Ktos wpadnie na pomysl, ze niewygodne to do dzwonienia, i wymontuje GSM.

Wtedy ludzie odkryja smartblety, cos jak dzisiejsze ultrabooki, oraz ponownie odkryja malutkie telefony, takie z 2-3 calowym wyswietlaczem, co mieszcza sie do kieszonki koszuli i waza <90g oraz dzialaja na baterii 6-7 dni (jak nowa e52 dzialala). ;)

I snapdragon polknie swoj ogon - znow ludzie beda zuywac smart-laptopow i malych komorek do dzwonienia ;))

Data: 2013-11-15 00:25:05
Autor: animka
W dniu 2013-11-14 18:57, JoteR pisze:
"animka" napisała:

[...]

;->
[...]

Włóż w pokrowiec i na szyi sobie powieś ;-)
Obydwa tablety niezÅ‚e TaÅ„szy Goclaver tez nie jest zÅ‚y, tylko jak na moje uszy to muzyke gorzej odtwarza niż mój ukochany tablecik7 (oddaÅ‚am bratanicy, z Å‚adnym etiu i trochÄ™ mi tÄ™skno za nim, ale co tam). Nie dziaÅ‚aÅ‚o w nim Aero2. Goclaver ma 2 sloty na  karty SIM, 2 kamery (robi dobre zdjÄ™cia), no i internet oraz bluetooth Å›migajÄ…. Dla mnie troche za duży, bo 8 cali, żeby siÄ™ z nim gdzieÅ› wozić autobusami. Stawiam go w domu na podstawce i oglÄ…dam filmy jak przy komputerze siedzÄ™. Ewentualnie przyda siÄ™ w razie choroby i łóżka ewentualnie gdzieÅ› na wczasach, ale ja teraz rzadko gdzies wyjeżdżam.

--
animka

Data: 2013-11-13 19:11:55
Autor: jerzu
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
On Fri, 08 Nov 2013 20:31:31 +0100, "Mr. Misio"
<mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:

Komputronik - jak stracic klienta - krótka historia

BTW. Ostatnio kupowa³em laptopa w Karen. I jakie¿ by³o moje
zdziwienie, gdy przesy³ka przysz³a z... Komputronika. --

Data: 2013-11-14 00:06:47
Autor: GLaF
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
Dnia Wed, 13 Nov 2013 19:11:55 +0100, jerzu napisa³(a):

BTW. Ostatnio kupowa³em laptopa w Karen. I jakie¿ by³o moje
zdziwienie, gdy przesy³ka przysz³a z... Komputronika.

1 zdanie regulaminu Karen:
Sklep internetowy dzia³aj±cy pod adresem www.karen.pl prowadzony jest przez
Komputronik S.A.
--
GLaF

Data: 2013-11-14 00:18:49
Autor: Mr. Misio
[...]

Ale jak sie nie wie to sie wydaje, ze to konkurencja ;)

Tak jak MediaMarkt i Saturn - jedna firma, dwa brandy.

Data: 2013-11-14 16:44:56
Autor: jerzu
[offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
On Thu, 14 Nov 2013 00:06:47 +0100, GLaF

Kto czyta regulaminy? ;)