Komu L-4, komu? Chętni: sąd i zakład pracy.

Data: 2013-01-07 10:42:47
Autor: Bydlę
Komu L-4, komu? Chętni: sąd i zakład pracy.
Sytuacja wygląda tak:

delikwentka została pozwana przed sąd w sprawie cywilnej.
Niestety, rozchorowała się przed terminem rozprawy, na czas obejmujący i rozprawę.
Zwolnienie lekarskie otrzymane w przychodni delikwentka złożyła w zakładzie pracy.
Sąd żąda (jako dowodu niemożności stawienia się na rozprawie) oryginału zwolnienia, którego to oryginału zakład pracy (i słusznie) z rąk wypuścić nie chce.

Jak rozwikłać taką zagwozdkę?
(sąd dostał faxem owo zwolnienie, ale upiera się przy oryginale)

--
Bydlę

Data: 2013-01-07 11:28:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.01.2013 10:42, Bydlę pisze:

[...]

Kopia z poświadczeniem zgodności z oryginałem.

Data: 2013-01-07 14:52:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Jan 2013, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 07.01.2013 10:42, Bydlę pisze:

(sąd dostał faxem owo zwolnienie, ale upiera się przy oryginale)

Kopia z poświadczeniem zgodności z oryginałem.

  Hm... jak sąd *już* zażądał oryginału, to nie wiem czy zadowoli
się "byle czym" :] - musi?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-07 14:58:50
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Dla sądu w sumie kopia poświadczona powinna być "jak oryginał" - w
odróżnieniu od dość anonimowego faksu.

Inne opcje: poświadczenie "za zgodność" ale notarialne lub zwrócenie się
do wystawcy o duplikat.

Data: 2013-01-07 20:30:26
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Mon, 07 Jan 2013 14:58:50 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

w urzędach rozmaitych oświadczenie, że ta kopia jest zgodna z oryginałem
często wystarczają

a co dopiero poświadczenia notarialne za zgodnośc kopii z oryginałem jak
najbardziej funcjonują w sądzie

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/index.php

Data: 2013-01-08 20:26:52
Autor: Jingiel
Komu L-4, komu? Chętni: sąd i zakład pracy.

Inne opcje: poświadczenie "za zgodność" ale notarialne lub zwrócenie się
do wystawcy o duplikat.

Notariusza przyprowadzi do zakładu pracy? Przecież nie chcą wydać L-4 nawet na chwilę,

--
Jingiel

Data: 2013-01-09 13:17:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.01.2013 20:26, Jingiel pisze:

Notariusza przyprowadzi do zakładu pracy? Przecież nie chcą wydać L-4
nawet na chwilę,

Jak się da, to się zrobi.

Data: 2013-01-08 13:42:40
Autor: Icek
W dniu 2013-01-07 10:42, Bydlę pisze:
[...]

ksero zwykłę i po oryginalną pieczątkę do lekarza

Icek

Data: 2013-01-08 18:18:08
Autor: agusia
Komu L-4, komu? Chętni: sąd i zakład pracy.
Można wystąpić o wystawienie duplikatu

--
__________
Pozdrawiam

Data: 2013-01-09 13:17:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.01.2013 18:18, agusia pisze:
Można wystąpić o wystawienie duplikatu

Naucz się poprawnie cytować!

Data: 2013-02-05 14:21:07
Autor: Bydlę
On 2013-01-07 10:42:47 +0100, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> said:

Sytuacja wygląda tak:

[...]

I podaję rozwiązanie (nie, nie teoretyczne, opiszę jak było):

- sąd otrzymał faksem zwolnienie,
- zakład pracy, uproszony na kolanach, wypożyczył oryginał zwolnienia na dzień rozprawy,
- sąd nie zainteresował się oryginałem, stwierdzając, że w aktach ma rzeczone przesłane faksem, więc mu wystarczy.

Jak w piach poszły uprzednie żądania Wysokiego Sądu, za co pozwana nie ma żalu, bo rzecz poszła (ze zwolnieniem, nie ze sprawą) po jej myśli.
:)

--
Bydlę

Komu L-4, komu? Chętni: sąd i zakład pracy.