Komu Turek, komu?

Data: 2010-05-31 01:04:29
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
Hedo poprosił o trade swojej osoby oraz 11M$/y przez następne 4 lata.
Ja tego nie widzę, ale będąc na miejscu Raptors zaproponowałbym
obustronne rozwiązanie umowy.
Bo to już jest zwykłe chamstwo - czereśniak podpisuje umowę na +50M$,
gra kilka miesięcy, po czym - mając już zapewnioną przyszłość - chce
się wyplątać z niewygodnej sytuacji i grać w lepszej atmosferze o
wyższe cele.
Nie podoba się? W porządku - rozwiązujemy umowę i się żegnamy.
Ale nie ma mowy o żadnym buy-oucie. Jeszcze gadowi płacić za
nieróbstwo.
A może wymiana z Orlando? Za Cartera? ;-D

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-05-31 12:44:16
Autor: Tomasz Radko
Komu Turek, komu?
W dniu 2010-05-31 10:04, Leszczur pisze:
[...]

Tam poszło, rzecz jasna, o brak szacunku. Turkoglu był niedysponowany,
nie zagrał w jakimś meczu, ale wieczorem był w klubie nocnym. Raptors mu
to wytknęli, on sie bronił, że wpadł tylko na kwadrans, bo znajomi
zadzwonili - normalnie soap opera.

Nie sądzę, aby ktoś wziął Turkoglu w transferze. Nie widzę też
możliwości, aby roziwązano kontrakt bez buyoutu - ostatecznie Raptors
też mają interes w tym, żeby sobie poszedł. A najśmieszniejsze jest to,
że on może dostać podobne pieniądze od kogoś innego, przy obecnej
nadwyżce popytu nad podażą.

Data: 2010-05-31 06:20:32
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 12:44, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> [...]

> się wyplątać z niewygodnej sytuacji i grać w lepszej atmosferze o
> wyższe cele.

Tam poszło, rzecz jasna, o brak szacunku.

Rispekt iz ol dat maters. Pełna zgoda. Ale biznes to biznes.
A gdyby skubaniec grał jak człowiek to i klub by przymknął oko na to i
owo.

Turkoglu był niedysponowany, nie zagrał w jakimś meczu, ale wieczorem był w klubie nocnym.
Raptors mu to wytknęli, on sie bronił, że wpadł tylko na kwadrans, bo znajomi
zadzwonili - normalnie soap opera.

Słuchaj ja wszystko rozumiem - nawet zwleczenie się z łoża boleści gdy
proszą na imprezkę.

Nie sądzę, aby ktoś wziął Turkoglu w transferze.

Pesymista ;-)

Nie widzę też możliwości, aby roziwązano kontrakt bez buyoutu - ostatecznie Raptors
też mają interes w tym, żeby sobie poszedł.

Szczerze mówiąc nie wiem jak wygląda sprawa kontraktu obustronnie
rozwiązanego versus salary cap.
Pamiętasz czy kontrakt Fishera liczył się do sc Jazz? Czy potrzebny
był jakiś waiver od Sterna/rady właścicieli?
Bo jeżeli nie będzie się liczył, to Raptors nie powinni się godzić na
buyout w żadnym wypadku.
Nawet jeśli byłby to buyout za symboliczną złotówkę.

A najśmieszniejsze jest to, że on może dostać podobne pieniądze od kogoś innego, przy obecnej
nadwyżce popytu nad podażą.

I to miałaby być logika przemawiająca za rozwodem za obopólną zgodą.
Teoretycznie Turek może znaleźć następnego frajera.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-05-31 15:39:47
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Pamiętasz czy kontrakt Fishera liczył się do sc Jazz? Czy potrzebny
był jakiś waiver od Sterna/rady właścicieli?

Fisher w 2004 podpisal 6-letni kontrakt ergo gdyby nie odchodzil
dobrowolnie bylby jeszcze w tym sezonie w ksiegach Jazz (AFAIK nie byl).

Bo jeżeli nie będzie się liczył, to Raptors nie powinni się godzić na
buyout w żadnym wypadku.
Nawet jeśli byłby to buyout za symboliczną złotówkę.

Bez jaj, na oferte "za zlotowke" raczej powinni sie rzucic ;-)

I to miałaby być logika przemawiająca za rozwodem za obopólną zgodą.
Teoretycznie Turek może znaleźć następnego frajera.

Ale na pewno nie za takie pieniadze (to powod, dla ktorego nie pojdzie
na zaden buyout tylko bedzie gledzil o trejdzie).

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-05-31 06:53:08
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 15:39, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

Fisher w 2004 podpisal 6-letni kontrakt ergo gdyby nie odchodzil
dobrowolnie bylby jeszcze w tym sezonie w ksiegach Jazz (AFAIK nie byl).

W tym roku nie był. Ale możliwe, że był w poprzednich.
Coś mi się kołacze że tu była jakaś wyjątkowa sytuacja i rada
właścicieli wyraziła zgodę albo na całkowite zdjęcie go z sc Jazz,
albo przez w dwóch-trzech ostatnich sezonach. Ale mogę się mylić.

> [...]
> Nawet jeśli byłby to buyout za symboliczną złotówkę.

Bez jaj, na oferte "za zlotowke" raczej powinni sie rzucic ;-)

Czy ja wiem. Skoro i tak byłby w ich księgach przez 4 lata? Musiałby
być zupełnie nietrejdowalny ORAZ nie mogłaby wchodzić opacja
obustronnego rozwiązania.

> [...]

Ale na pewno nie za takie pieniadze (to powod, dla ktorego nie pojdzie
na zaden buyout tylko bedzie gledzil o trejdzie).

Ględzić sobie może. Jakoś nie widze, żeby Knicks się na niego rzucili
gdy już bedzie pewne, ze nici z LeBrona, Dywana, Bosha i JJ'a.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-05-31 16:59:37
Autor: Szczepan Radzki
Komu Turek, komu?
Ja tam bym go zesłał do NBDL i niech sobie pogra.

Data: 2010-05-31 20:51:05
Autor: sooobi
Komu Turek, komu?
Szczepan Radzki pisze:
Ja tam bym go zesłał do NBDL i niech sobie pogra.

Podoba mi sie ten pomysl. Niech Raptorsi tak zrobia.

Data: 2010-06-01 00:08:15
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
sooobi napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Ja tam bym go zesłał do NBDL i niech sobie pogra.

Podoba mi sie ten pomysl. Niech Raptorsi tak zrobia.

Wg aktualnych przepisow nie moga, bo ma za dlugi staz w NBA.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-06-01 09:13:03
Autor: Szczepan Radzki
Komu Turek, komu?
On 6/1/10 12:08 AM, wiLQ wrote:
sooobi napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Ja tam bym go zesłał do NBDL i niech sobie pogra.

Podoba mi sie ten pomysl. Niech Raptorsi tak zrobia.

Wg aktualnych przepisow nie moga, bo ma za dlugi staz w NBA.

To niech mu płacą normalnie i wypożyczą do jakiegoś badziewnego klubu w Europie. Najlepiej gdzieś do ligi na Węgrzech. :)

Szczepan Radzki

Data: 2010-05-31 20:50:32
Autor: Tomasz Radko
Komu Turek, komu?
W dniu 2010-05-31 15:20, Leszczur pisze:

[...]

Nie wiem. Poszukam. Przypuszczam, że być może liczy się do s.c., ale do
LT już nie.

Bo jeżeli nie będzie się liczył, to Raptors nie powinni się godzić na
buyout w żadnym wypadku.
Nawet jeśli byłby to buyout za symboliczną złotówkę.

Pieniądz jest pieniądz.

[...]

Tylko po co miałby ryzykować?

Data: 2010-05-31 20:52:53
Autor: Tomasz Radko
Komu Turek, komu?
W dniu 2010-05-31 15:20, Leszczur pisze:

Szczerze mówiąc nie wiem jak wygląda sprawa kontraktu obustronnie
rozwiązanego versus salary cap.

62. How do buy-outs affect a team's salary cap?

The agreed-upon buy-out amount (see question number 61) is included in
the team salary instead of the salary called for in the contract. If the
player had more than one season left on his contract, then the buy-out
money is distributed among those seasons in proportion to the original
salary. For example, say a player had three seasons remaining on his
contract, with salaries of $10 million, $11 million and $12 million. The
player and team agree to a buyout of $15 million. The $15 million is
therefore charged to the team salary over the three seasons. Since the
original contract had $33 million left to be paid, and $10 million is
30.3% of $33 million, 30.3% of the $15 million buyout, or $4.545
million, is included in the team salary in the first season following
the buyout. Likewise, 33.33% of $15 million, or $5 million, is included
in the team salary in the second season, and 36.36% of $15 million, or
$5.455 million, is included in the team salary in the third season.

The distribution of the buy-out money is a matter of individual
negotiation. Changing the number of years in which the money is paid
does not change the number of years in which the team's team salary is
charged. In the above example in which the player's contract is bought
out with three seasons remaining, the buyout amount is always charged to
the team salary over three seasons. It does not matter if the player is
actually paid in a lump sum or over 20 years (a spread provision).

Kontrakt obustronnie rozwiązany jest prawdopodobnie traktowany jako
wykup za zero.

Data: 2010-05-31 12:09:50
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 20:52, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Kontrakt obustronnie rozwiÂązany jest prawdopodobnie traktowany jako
wykup za zero.

Fisher się nie liczył przynajmniej w dwóch ostatnich sezonach do sc
Jazz. Stąd właśnie mam wątpliwości.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-06-01 00:04:50
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
> [...]

> wykup za zero.

Fisher się nie liczył przynajmniej w dwóch ostatnich sezonach do sc

Ale przeciez wszystko sie zgadza: kwota wykupu musi byc w ksiegach.
Jesli u Fishera wynosila zero to i zero jest w ksiegach ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-05-31 13:25:35
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
[...]

Tez chcialem o tym napisac, ale z tytulem "szczyt bezczelnosci" ;-)

Bo rece mi opadly przy tych wypowiedziach:
"When the circumstances turned against me, I lost my enthusiasm for this
city," Turkoglu said. "My lawyers have talked to the front office
recently. Honestly, I do not want to go back to Toronto. My lawyers
talked to [Bryan] Colangelo and I hope that they will come up with a
solution soon".

Gdyby ktos pytal miedzy innymi dlatego bede "kibicowal" wlascicielom
przy najblizszych negocjacjach CBA. Plus juz zupelnie absurdalne wydaje mi sie publiczne oglaszanie "chce
zostac sprzedany" w takiej sytuacji. Przeciez to obniza wartosc
(zakladajac, ze jakas jeszcze mial) i tylko utrudnia ewentualny trejd.

A tu jeszcze byl ciag dalszy:
"During this process, I talked to Jay Triano several times. I promised
him that whether he starts me or not, I will do my best on the court.
However, if I had a more temperamental personality, I would have left
the team. Yet, I did exactly the opposite. I did my best."

Wielki kurwa sukces, ze sie staral i nie opuscil druzyny. Brawa!

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-05-31 05:05:59
Autor: sooobi
Komu Turek, komu?
[...]

Tak to bylo zdecydowanie the best. Trzeba bylo opuscic druzyne i
rozwiazac kontrakt tak jak to sie robi w innych zawodach na całym
świecie. Nie podoba się to rozwiązuj umowe i szukaj sobie innego
pracodawcy.
Ja na miejscu NBA przy podpisywaniu nowych umów zacząłbym karać i to
srogo graczy za takie wypowiedzi. Ze chce zostac sprzedany, ze
łaskawie dogral sezon do końca, w dupach sie poprzewracało.

Tak w ogole kazdy z nas wiedzial w dniu podpisania kontraktu ze
Raptorsi zjebali, ale teraz to wygląda jak jeszcze gorzej

Ps: negowane były na grupie kontrakty dla Bynuma, Bryanta, Artesta, Kg
i Sheeda a prosze cała piątkę zobaczymy w finale ligi:)

Data: 2010-05-31 15:42:30
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
> [...]

pracodawcy.
Ja na miejscu NBA przy podpisywaniu nowych umów zacząłbym karać i to

Jak?
Tak w ogole kazdy z nas wiedzial w dniu podpisania kontraktu ze
Raptorsi zjebali, ale teraz to wygląda jak jeszcze gorzej

Yup, sadzilem, ze miesiac miodowy potrwa troche dluzej.

Ps: negowane były na grupie kontrakty dla Bynuma, Bryanta, Artesta, Kg
i Sheeda a prosze cała piątkę zobaczymy w finale ligi:)

No i? --
pzdr
wiLQ

Data: 2010-05-31 07:06:23
Autor: sooobi
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 15:42, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> [...]
> pracodawcy.
> Ja na miejscu NBA przy podpisywaniu nowych umów zacząłbym karać i to

Finansowo oczywiscie.

> Ps: negowane były na grupie kontrakty dla Bynuma, Bryanta, Artesta, Kg
> i Sheeda a prosze cała piątkę zobaczymy w finale ligi:)

No i?

No i taka tylko dygresje rzucilem:)

Chociaz Kobe gra w tych PO jakby byl wart co najmniej 30MLN za sezon.
Kg tez gra tak ze jego pensja wyglada bardzo ok. Nawet Sheed w waznych
meczach gral tak jak od niego oczekiwano.

Data: 2010-05-31 07:47:22
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 16:06, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> Jak?

Finansowo oczywiscie.

IMO obcięcie palca byłoby bardziej dotkliwe ;-)

> No i?

No i taka tylko dygresje rzucilem:)

Chociaz Kobe gra w tych PO jakby byl wart co najmniej 30MLN za sezon.

Za ten sezon - może i tak, ale tylko wtedy jeśli zdobędą tytuł.
BTW obecne playoffs mają się nijak do 90M$ w ciągu następnych 3 lat..

Kg tez gra tak ze jego pensja wyglada bardzo ok. Nawet Sheed w waznych
meczach gral tak jak od niego oczekiwano.

Czyli uważasz, że warto dać ziutkowi 10-20M$ za jedną dobrą serię
playoffs?
Czy nie za coś takiego Jeffries dostał tych kilkadziesiąt baniek? ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-05-31 20:52:41
Autor: sooobi
Komu Turek, komu?
[...]

Chyba ze zdobeda tytuly przez kolejne 3 lata:P

Kg tez gra tak ze jego pensja wyglada bardzo ok. Nawet Sheed w waznych
meczach gral tak jak od niego oczekiwano.

Czyli uważasz, że warto dać ziutkowi 10-20M$ za jedną dobrą serię
playoffs?

Nie, nie uwazam.
Chcialem tylko zwrocic uwage na to ze narzekamy ze ten przeplacony tamten przeplacony a jednak te zespoly ktory tak przeplacily sa teraz w finalach

Data: 2010-06-01 05:35:52
Autor: Leszczur
Komu Turek, komu?
On 31 Maj, 20:52, sooobi <t...@slo.pl> wrote:

> Za ten sezon - może i tak, ale tylko wtedy jeśli zdobędą tytuł.
> BTW obecne playoffs mają się nijak do 90M$ w ciągu następnych 3 lat.

Chyba ze zdobeda tytuly przez kolejne 3 lata:P

Nie zdobędą. Może nawet w tym roku. :-)
No dobra - w tym roku jeszcze jakoś powinni dać radę.

> [...]

Chcialem tylko zwrocic uwage na to ze narzekamy ze ten przeplacony
tamten przeplacony a jednak te zespoly ktory tak przeplacily sa teraz w

A tam - Raptors przepłacili i nie są :-)
Rockets też.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-06-01 00:06:28
Autor: wiLQ
Komu Turek, komu?
sooobi napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Chociaz Kobe gra w tych PO jakby byl wart co najmniej 30MLN za sezon.

Przeciez krytyka extension Kobo nijak nie dotyczyla playoffow 2010.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-06-01 00:57:30
Autor: sooobi
Komu Turek, komu?
On 1 Cze, 00:06, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
sooobi napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Chociaz Kobe gra w tych PO jakby byl wart co najmniej 30MLN za sezon.

Przeciez krytyka extension Kobo nijak nie dotyczyla playoffow 2010.

Ale dotyczyla tego jak gral w sezonie regularnym i skoro tak polecial
w dol w RS to kolejne lata mialy byc tylko gorsze.

Ps: Na poczatku sezonu kiedy Kobe gral duzo tylem do kosza twierdzilem
ze to on jest najlepszym graczem ligi, pozniej Kobe spuscil z tonu
gral slabiutko(jak na niego) kazdy okrzyknal LeBrona niekwestionowanym
numerem 1 ligi. Ale jakbym mial teraz oddac glos na najlepszego gracza
na ziemi to ponownie wybralbym Bryanta.

Komu Turek, komu?