Komu(ch) pomaga艂 aparatczyk?

Data: 2015-12-09 04:53:01
Autor: stevep
Komu(ch) pomaga艂 aparatczyk?
# - W tamtym czasie ponosi艂em wi臋ksze ryzyko pomagaj膮c tym, kt贸rzy  roznosili ulotki ni偶 ci, kt贸rzy te ulotki roznosili - m贸wi艂 kilka dni temu  w programie "Piaskiem po oczach" pose艂 PiS, Stanis艂aw Piotrowicz, o swojej  przesz艂o艣ci w PZPR. Polityk by艂 cz艂onkiem egzekutywy partii w Prokuraturze  Wojew贸dzkiej i Rejonowej w Kro艣nie. Reporterzy "Czarno na bia艂ym" TVN 24  na Podkarpaciu, gdzie obecny pose艂 pe艂ni艂 funkcj臋 prokuratora, pytali  by艂ych cz艂onk贸w "Solidarno艣ci" o jego dzia艂ania.. W poniedzia艂ek w  programie "Jeden na jeden" Stanis艂aw Piotrowicz podkre艣la艂, 偶e nie 偶a艂uje  tego, i偶 nale偶a艂 do PZPR i pe艂ni艂 w贸wczas obowi膮zki prokuratora. - Mo偶na  by艂o pozosta膰 po to, by nie艣膰 pomoc tym, kt贸rzy byli nies艂usznie  represjonowani, i ja to robi艂em - przekonywa艂. T艂umaczy艂, 偶e gdyby jego  prawdziwa dzia艂alno艣膰, czyli "sprzyjanie tym, kt贸rzy mieli nies艂usznie  problemy z prawem", zosta艂a ujawniona, to grozi艂aby mu za to "znacznie  surowsza kara" ni偶 ta, jak膮 mogli otrzyma膰 贸wcze艣ni dzia艂acze opozycji  antykomunistycznej. Piotrowicz: Nie 偶a艂uj臋, 偶e by艂em w PZPR. Kto艣 musia艂  by膰 Trzeba by艂o w... czytaj dalej 禄 - My艣l臋, 偶e zrobi艂em wiele. Ma艂o tego,  偶y艂em w poczuciu satysfakcji, 偶e wielu ludzi co艣 mi zawdzi臋cza -  powiedzia艂 Piotrowicz. "Zachowa艂 si臋 przyzwoicie" By艂y dzia艂acz  "Solidarno艣ci" z Jas艂a, Antoni Pikul, osadzony w areszcie na trzy miesi膮ce  m.in. za kolporta偶 ulotek, dzisiejszy wiceburmistrz Jas艂a wspomina艂, 偶e  Piotrowicz "jak na komunistycznego prokuratora", i to w stanie wojennym,  zachowywa艂 si臋 "przyzwoicie" wobec niego. - Od tej strony trudno mi go 藕le  wspomina膰 - przyzna艂. Nie potwierdzi艂 jednak, 偶e obecny pose艂 prowadzi艂  w贸wczas dzia艂alno艣膰 na rzecz "Solidarno艣ci". - Mo偶e by艂 tak  zakonspirowany, 偶e nie wiedzia艂, 偶e w og贸le ryzykuje.. Ja w ka偶dym razie o  tym nic nie wiem, w zwi膮zku z tym nie traktuj臋 powa偶nie tych s艂贸w -  stwierdzi艂. - Mog臋 tylko milcze膰 w tym momencie. Nie chcia艂bym  warto艣ciowa膰, ale jakbym by艂 na jego miejscu, to nigdy bym tak nie  powiedzia艂 - doda艂, komentuj膮c s艂owa Piotrowicza o tym, 偶e ryzykowa艂 on  bardziej ni偶 roznosz膮cy ulotki.  "Ponosi艂em wi臋ksze ryzyko, pomagaj膮c tym,  kt贸rzy roznosili ulotki ni偶 ci, kt贸rzy te ulotki roznosili" - Nikt nigdy  nie... czytaj dalej 禄 "Nie pami臋tam by komukolwiek z Jas艂a pomaga艂 pan  Piotrowicz" Pomocy dla cz艂onk贸w "Solidarno艣ci" ze strony Piotrowicza nie  pami臋ta te偶 Andrzej Kachlik, by艂y cz艂onek zarz膮du zwi膮zku w Ja艣le,  wielokrotnie zatrzymywany przez SB. - Nie pami臋tam, by komukolwiek z Jas艂a  pomaga艂 pan Piotrowicz, a znam wszystkie przypadki os贸b, kt贸re wchodzi艂y  wtedy w kolizje z 贸wczesn膮 w艂adz膮 - powiedzia艂. - Ja sobie nie przypominam  takich przypadk贸w, gdzie by w tym czasie pan pose艂 Stanis艂aw Piotrowicz  pomaga艂 w jakikolwiek spos贸b ludziom 鈥濻olidarno艣ci鈥 - opowiada艂 kolejny  贸wczesny zwi膮zkowiec, Zygmunt B艂a藕, cz艂onek zarz膮du 鈥濻olidarno艣ci鈥 regionu  Podkarpacie, potem przewodnicz膮cy regionu, internowany w stanie wojennym.  Sam pose艂 Piotrowicz nie chcia艂 w rozmowie z reporterem zdradzi膰, komu z  opozycjonist贸w pomaga艂 w tamtym czasie. #
Ze strony:
http://skroc.pl/a52d3

--
stevep
-- -- -

Data: 2015-12-09 05:28:50
Autor: Mark Woydak
Komu(ch) pomaga艂 aparatczyk?
U偶ytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Mia艂 prawdopodobnie na my艣li te wydarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=OEyKP3VD25U ;-)))

Mark Woydak

--

Komu(ch) pomaga艂 aparatczyk?