Komu drapią wycieraczki?

Data: 2016-11-20 19:10:42
Autor: Jacek
Komu drapią wycieraczki?
Zawsze byłem przekonany, że jedyną przyczyną drapania (skakania) wycieraczki po szybie jest zły kąt przylegania gumy. Żona niedawno kupiła nowe auto i tam lewa wycieraczka drapała. No jak to? W nowym aucie? Okazało się, że "fabrycznie" ramię wycieraczki było zgięte. Pół minuty roboty i wyprostowałem je ręcznie i drapania ani śladu.

Dla wszystkich, których taki problem dotyka rysunek poglądowy:
__________ to powierzchnia szyby

/  i to \ to guma wycieraczki w przekroju.

Powinno być tak przy ruchu w prawo:
A tak przy ruchy w lewo:

Jak jest inaczej, to śmiało gnijcie ramię wycieraczki i będzie ok.
Pod warunkiem, że guma nie jest jakaś wiekowa i zdeformowana.
Jacek

Komu drapią wycieraczki?