Komu zgłaszać brak zielonego na przejeździe rowerowym?

Data: 2012-11-14 23:20:32
Autor: Piecia aka dracorp
Komu zgłaszać brak zielonego na przejeździe rowerowym?
Witam
Do kogo powinno się zgłaszać brak zapalanego zielonego światła na przejeździe rowerowym? Sygnalizacja jest wspólna dla pieszych i rowerzystów. Piesi mają przycisk, rowerzyści nie. Dobrze bo to jest zgodne z przepisami. Ale zielone nie zapala się samoczynnie dla rowerzystów*.
Może ktoś od razu może się podzielić wzorem pisma? I ostatnia sprawa: pismo przesyłać w postaci papierowej czy elektronicznej? *) Inna sprawa że i dla pieszych bym tego chciał. No ale jezdnia to teren zakazany dopuszczalny tylko dla samochodów.

--
Pozdrawiam Piecia

Data: 2012-11-15 03:19:30
Autor: kaczor1
On 15 Lis, 08:20, Piecia aka dracorp <drac...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Do Zarządcy Drogi.
Jeśli nie wiesz kto to, to zgodnie z KPA Urząd do którego wyślesz
pismo, ma obowiązek przesłać je do właściwej jednostki.

http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=2187.msg33469#msg33469

Data: 2012-11-15 08:40:04
Autor: cytawa
Piecia aka dracorp pisze:

[...]

W Lublinie takie sa.
Ale ja mam inne pytanie. Chodzi o sekwencje swiatel. Na kilku skrzyzowaniach zauwazylem, ze najpierw sie zapala zielone dla samochodow na wprost i w prawo, a potem dopiero po kilku sekundach dla pieszych. I jest taka sytuacja, ze samochody juz dojezdzaja do przejscia i w tym momencie piesi nagle wchodza pod jadacy samochod. Wydaje mi sie, ze gdyby swiatla sie zapalaly rownoczesnie to nie bylo by takiego naglego wchodzenia pod jadacy samochod.

Jan Cytawa

Data: 2012-11-15 00:53:12
Autor: PJ
Komu zgłaszać brak zielonego na przejeździe rowerowym?
//Wydaje mi sie, ze gdyby swiatla sie zapalaly rownoczesnie to nie
bylo by takiego naglego wchodzenia pod jadacy samochod.

to jest urzednicze skurw....ew. bezdenna glupota ...w DE najpierw
puszcza sie ruch pieszo-rowerowy a pozniej (2-3s) samochody, kierowca
widzi wiec juz ruch na przejsciu/przejezdzie i niebezpieczenstwo
maleje ...a zglasza sie do lokalnego zarzadcy drog ew. w Urzedzie
Miasta/Gminy ale z gory uprzedzam ze walka z urzedniczym betonem moze
trwac tygodniami ...

P.

Data: 2012-11-15 10:04:26
Autor: johnkelly
W dniu 2012-11-15 09:53, PJ pisze:
[...]

I takie też u nas są zalecenia. Tylko niektórzy i tak wiedzą lepiej bo najważniejszą kwestią jest "przepustowość".

P.

Pozdrawiam
Maciej Róşalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-11-15 03:24:39
Autor: kaczor1
On 15 Lis, 08:40, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Piecia aka dracorp pisze:

> [...]

momencie piesi nagle wchodza pod jadacy samochod. Wydaje mi sie, ze
gdyby swiatla sie zapalaly rownoczesnie to nie bylo by takiego naglego

Jest to sytuacja, która jest niezgodna z prawem:

"Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na
ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał
możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z
pierwszeństwem przejazdu lub przejścia."
Dz.U. z 2003 nr 220 poz. 2181, Załącznik nr 3, p.8.3.2.

Data: 2012-11-15 12:48:34
Autor: cytawa
kaczor1 pisze:

[...]

O taka wiedze mi chodzi. Dziekuje. Nosze sie z zamiarem napisania do naszych lubelskich wladz, ktore prawde mowiac ostatnio duzo zrobily dla rowerzystow. Nawet bym powiedzial za duzo niepotrzebnie, ale to osobny temat i byc moze sa jakies inne uwarunkowania, o ktorych nie mam pojecia.

Byc moze oni sobie nawet nie zdaja sprawy z wielu rzeczy, wiec mozna im podpowiedziec.

Jan Cytawa

Data: 2012-11-15 09:54:40
Autor: mbut
W dniu 12-11-15 08:40, cytawa pisze:
Piecia aka dracorp pisze:

[...]

Ja nikomu nie ufam, czyli żadnemu kierowcy, jak chcę przejść nawet na zielonych to sprawdzam wzrokiem czy nie nadjeżdża jakiś ślepy kierowca. Światła nie gwarantują bezpieczeństwa, ponieważ przez wielu kierowców są ignorowane, także lepiej sprawdzić przed przejściem przez jezdnię czy droga jest wolna i nie będzie problemu.
Widzę co się dzieje na skrzyżowaniach to aż głowa boli, ludzie uważają, że na ich zielonym świetle nic im się nie może stać, nic bardziej błędnego.
pozdr

Komu zgłaszać brak zielonego na przejeździe rowerowym?