Komunikacja sterownika skrzyni DSG

Data: 2019-02-18 17:59:12
Autor: cef
Komunikacja sterownika skrzyni DSG
Kilka dni temu przytrafiła mi się awaria, której opis zamieszczam i proszę
o ewentualne uwagi. Pacjent VW Passat 2,0 tdi skrzynia DSG - 6-biegowa+R

Samochód normalnie funkcjonował, przed samym zdarzeniem był rozgrzany -
wcześniej zrobił ponad 20km w ruchu miejskim.
Zaparkowałem na 10min i po powrocie do auta silnik odpalił,
wrzuciłem wsteczny bieg i podjechałem trochę do tyłu.
Do tyłu było trochę pod górkę, nie wcisnąłem hamulca i samochód
z wrzuconym wstecznym (R) bez gazu i hamulca lekko stoczył spowrotem
  do przodu - około 1m.
Silnik jakby się zadławił, popracował przez chwilę nierównomiernie i zgasł -
tak jakby się zdusił. Ale niestety nie dał się uruchomić ponownie.
Rozrusznik kręcił, ale silnik bardzo nierównomiernie pracował -
przy przytrzymaniu rozrusznika te kilka sekund rozrusznik kręęcił a potem rozruch się wyłączał. Podjąłem 5-6 prób w ciągu kilku minut, reset itp i zdecydowałem wezwać lawetę.
Po 15 minutach silnik odpalił i te kilka dni funkcjonuje normalnie.
Nie było żadnych alarmów ani zapalonych kontrolek.

Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?
Bo jeśli nie, to mechanik więcej nie wymyśli niż ktoś tutaj :-)
Czy to jakiś typowy przypadek błędu komunikacji sterownika skrzyni
z resztą, któy odwiesza się po 15 minutach?

Data: 2019-02-18 09:09:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Komunikacja sterownika skrzyni DSG
-- Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?

Podłącz do vcds i daj znać ;-)

Data: 2019-02-18 18:23:56
Autor: cef
W dniu 2019-02-18 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Czy takie zachowanie pozostawia jakiś ślad błędu w sterowniku?

Podłącz do vcds i daj znać ;-)

Nie mam się gdzie podłączyć. Musiałbym zajechać do mechanika,
dlatego pytam czy jest po co.

Data: 2019-02-18 23:32:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Komunikacja sterownika skrzyni DSG
-- Nie mam się gdzie podłączyć. Musiałbym zajechać do mechanika, dlatego pytam czy jest po co.

po wystapieniu takiej usterki i tak bym pojechal no chyba ze chcesz przycebulic sto pln i wywalic pozniej pare tysi na ew. naprawe skrzyni ... plan minimum to dongiel na BT za 5 pln ale nie dam glowy ze skrzynie obsluzy czy tylko sterownik silnika

Data: 2019-02-20 07:10:31
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c6ae460$0$486$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A moze to problem z paliwem, a nie z DSG ?

J.

Data: 2019-02-20 01:43:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Komunikacja sterownika skrzyni DSG
-- A moze to problem z paliwem, a nie z DSG ?

zalecasz fusy czy tarota ?

Data: 2019-02-21 16:48:49
Autor: cef
W dniu 2019-02-20 o 07:10, J.F. pisze:
[...]

Ze wszystkim może być problem, ale skoro normalnie potem jeździł,
to uznalem, że to raczej nie paliwo. Zwłaszcza, że w grudniu padła
pompa paliwa i była wymieniana.
Ale jak się dowiem, to napiszę tutaj, bo właśnie dziś rano się zadławił
i sukinsyn nie odpalił
i mechanik się nim musi zająć.

Data: 2019-02-22 13:44:17
Autor: cef
W dniu 2019-02-21 o 16:48, cef pisze:

[...]

Klasyczny przypadek niedomagania.
Jak mechanik podszedł, to odpaliło.
Błędów brak, wszystko działa, sprawdzono co się da
i niby jest OK, ale strach jeździć :-)

Komunikacja sterownika skrzyni DSG