Komunikacja u podnóşa Karkonoszy

Data: 2013-06-23 11:29:06
Autor: j
Komunikacja u podnóşa Karkonoszy
Dzień dobry wszystkim, zwłaszcza praktykom w poruszaniu się komunikacją publiczną w okolicach Jeleniej Góry

Proszę o pomoc w uzuskaniu kilku informacji których jakoś nie potrafię odnaleźć. Chodzi mi o możliwości szybkiego porannego przemieszczenia się z Przesieki do a) Karpacza Górnego i b) Szklarskiej Poręby w pobli że dolnej stacji kolejki linowej na Halę Szrenicką. Znalazłem w rozkładzie jazdy MPK Jelenia Góra autobus z Przesieki linii 18 o 6:04, o 6:24 jest w Cieplicach gdzie kończy kurs. Czy stamtąd można dojechać w pobliżę dworca PKS przed godziną 6:50 (odjazd autobusu do Karpacza)? Który przystanek MPK znajduje się najbliżej dworca PKS?
Jeśli złapanie tego połączenia nie jest możliwe to czy ktoś może polecić inne rozwiązanie?
Jest w rozkładzie przelotowy autobus z Legnicy do K. Białego Jaru o godz. 7:45. Nie wiem jakie są zwyczaje w tamtych stronach, czy zdarza się że z powodu kompletu pasażerów nie zabiera nikogo z Jeleniej Góry?

Gdzie w pobliżu tejże apteki Pod Koroną znajduje się przystanek PKS linii do Szklarskiej Poręby? Na którym przystanku w Szklarskiej Porębie należy wysiąść by mieć jak najbliżej do kolejki na Halę Szrenicką?

Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi i pozdrawiam
j.

Data: 2013-06-23 13:16:07
Autor: Piotr
Komunikacja u podnóża Karkonoszy

Użytkownik "j" <jmk3107@gmail.com> napisał w wiadomości news:kq6fo4$25v$1mx1.internetia.pl...
[...]

Z mojego doświadczenia (pobyt na kampinguw Miłkowie) komunikacja publiczna praktycznie nie istnieje, a busów tak jak w na Podhalu nie było.
Pozdrowienia

Data: 2013-06-23 16:03:33
Autor: apoleto44
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 13:16:07 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:

Z mojego doświadczenia (pobyt na kampinguw Miłkowie) komunikacja publiczna praktycznie nie istnieje, a busów tak jak w na Podhalu nie było.

Musiałeś mieć wyjątkowo pechowe doświadczenie, bo akurat w przypadku Karpacza nie ma problemów z dostaniem się autobusem lub busem ;)

Może np. łapałeś na tzw. obwodnicy (główna szosa do Karpacza), a tamtędy faktycznie prawie nic nie jeździ.

Data: 2013-06-23 15:55:58
Autor: apoleto44
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 11:29:06 UTC+2 użytkownik j napisał:

[...]

A po co jechać na dworzec PKS? Ten konkretny autobus do Karpacza jedzie przez Cieplice i Podgórzyn. Wysiadasz z "18" na przystanku Podgórzyn Dolny i masz prawie godzinę czasu do PKS-u (odjazd 7:15, przystanek w przeciwnym kierunku). Rozkład jazdy pokazuje, że autobusy PKS-u na Karpacz jadą przez Podgórzyn Górny - jeśli to prawda i zmienili tę trasę w ten sposób (nigdy tak nie jeździły, trzeba by zadzwonić do PKS-u i się upewnić), wówczas zdążasz zjechać następną "4" (wg MZK przystanek "Podgórzyn Średni", wg PKS "Podgórzyn 44"). W każdym razie najdogodniejszą przesiadkę masz w Podgórzynie na kursy do Karpacza przez Cieplice.
Nie wiem jakie są zwyczaje w tamtych stronach, czy zdarza się że z powodu kompletu pasażerów nie zabiera nikogo z Jeleniej Góry?

Na pewno nie będzie miał kompletu, bo dużo pasażerów wysiada w Jeleniej.

Gdzie w pobliżu tejże apteki Pod Koroną znajduje się przystanek PKS linii do Szklarskiej Poręby? Na którym przystanku w Szklarskiej Porębie należy wysiąść by mieć jak najbliżej do kolejki na Halę Szrenicką?

Musisz podejść 1 przystanek w stronę Jeleniej (jakieś 0,5 km), przystanek w przeciwną stronę (wg PKS "Jelenia Góra Cieplice Skrzyż", wg MZK "Marcinkowskiego"). Ewentualnie jechać "4", którą dojedziesz bezpośrednio do tego przystanku. W każdym razie też najlepiej przesiadać się w Cieplicach. Wysiadasz na głównym przystanku w Szklarskiej Porębie Górnej (wygląda jak mały dworzec autobusowy), skąd do wyciągu trzeba podejść ok. 1 km czarnym szlakiem.

Data: 2013-06-24 19:48:32
Autor: j
W dniu 24.06.2013 00:55, apoleto44@gmail.com pisze:

[...]

Cześć,

Dzięki wielkie za informacje. Popatrz, a ja jakoś nie zajarzyłem że autobusy do Karpacza jadą przez Podgórzyn. Wydawało mi się (mając w pamięci mapę) że bliżej mają wprost na Marczyce (polami?) :-)

Mam jeszcze pytanie dokreslające. "4" z 6:57 nie jedzie przez Podgórzyn Średni, jak piszesz, tylko przez ul. Żołnierską. Tak stoi w rozkładzie. CZy Podgórzyn Średni to to duże skrzyżowanie ze stacją benzynową? Gdzie na tej Żołnierskiej wysiąść aby się tam dostać?
Nie mogę wyguglać żadnej mapy z nazwami przystanków :-( Teoretycznie jest na jakimś portalu ale się nie wyswietla.

Pozdrowienia
j.

Data: 2013-06-24 12:28:47
Autor: apoleto44
Komunikacja u podnóża Karkonoszy
Hej,

W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 19:48:32 UTC+2 użytkownik j napisał:

Dzięki wielkie za informacje. Popatrz, a ja jakoś nie zajarzyłem że autobusy do Karpacza jadą przez Podgórzyn. Wydawało mi się (mając w pamięci mapę) że bliżej mają wprost na Marczyce (polami?) :-)

Przez Marczyce też jadą (a ściślej obwodnicą Marczyc), ale najpierw przez Podgórzyn. Jest jeszcze wąska asfaltowa droga z Jeleniej do Marczyc przez Staniszów, ale tamtędy nikt nie jeździ, bo można urwać zawieszenie ;)

[...]

Faktycznie, nie zauważyłem. Czyli będzie to najprawdopodobniej przystanek "Żołnierska 44a": http://goo.gl/maps/SDrT4 . Musisz po prostu pilnować, żeby wysiąść na pierwszym przystanku za mostkiem na Podgórnej, tam jest skrzyżowanie i autobus na pewno staje w pobliżu niego. Wysiadasz z autobusu, cofasz się kilka metrów na krzyżówkę i po drugiej stronie ulicy, koło sklepu widzisz drugi przystanek, gdzie najprawdopodobniej staje PKS: http://goo.gl/maps/Be0zI . Najprawdopodobniej, bo chyba rozkład jazdy zmienił się gdzieś tak w maju i teraz wszystkie autobusy z Jeleniej do Karpacza przez Cieplice przejeżdżają przez Podgórzyn ul. Żołnierską. Ale gdzie one tam dokładnie stają - cholera wie. Najlepiej, jakbyś dowiedział się na miejscu jak to jest z tymi PKS-ami (właściciel pensjonatu, wcześniejszy spacerek na przystanek, mieszkańcy etc.) albo zadzwonił do PKS-u. A jak nie, to ja bym nie ryzykował i przesiadał się w Podgórzynie Dolnym (koło restauracji "Nad Stawami") - w rozkładzie jazdy jeleniogórskiego PKS-u jednak zdarzają się dość często nieścisłości.

CZy Podgórzyn Średni to to duże skrzyżowanie ze stacją benzynową?

Nie, stacja benzynowa jest niżej, niedaleko kościoła.
Nie mogę wyguglać żadnej mapy z nazwami przystanków :-( Teoretycznie jest na jakimś portalu ale się nie wyswietla.

Tutaj masz mapkę na stronie MZK z zaznaczonymi przystankami: http://www.mzk.jgora.pl/pl/def/map . Dość schematyczna, ale lepszej nie ma.

Data: 2013-07-12 21:04:35
Autor: borsuk
W dniu 2013-06-23 11:29, j pisze:

Gdzie w pobliżu tejże apteki Pod Koroną znajduje się przystanek PKS

nie było mnie w kraju, ale może jeszcze komuś sie przyda :

Rozkład PKS
http://www.pks.jgora.pl/pl/rozklady

z: Jel.GĂłra Cieplice-Korona (tu jest przystanek PKS)
do: Karpacz Biały Jar

Rozkład MZK z mapą:

http://www.mzk.jgora.pl/pl/def/map

pozdrawiam