Komuniści, oddajcie nagrablennoje

Data: 2013-06-04 19:30:06
Autor: abc
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
Fundusz Kościelny, o czym nieczęsto się pamięta, jest formą, w jaką państwo
zwraca Kościołowi 90 procent zagrabionego przez komunistów majątku.

Dziesięć procent (czyli to, co zostało odebrane przez komunistów niezgodnie
z ich własnym prawem) można było odebrać w naturze, resztę państwo
zdecydowało się wypłacać Kościołowi w formie rozmaitych dodatków
przechodzących przez Fundusz Kościelny.

A wszystko dlatego, że gdyby Rzeczpospolita miała zwrócić wszystko to
zwyczajnie by zbankrutowała.

Winę za to ponosi zaś nie Kościół, bo to nie on zmusił komunistów do
ograbienia się, ale złodziejska PZPR.

Jeśli więc chcemy mieć do kogoś pretensje to do tej właśnie formacji, i do
tych, którzy z dumą podkreślają, że są jej spadkobiercami.

Więcej
http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/terlikowski_zlikwid ujmy_fundus...

Data: 2013-06-04 11:10:50
Autor: khanula
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:30:06 UTC+2 użytkownik abc napisał:
[...]

 juz pisalem:
ja bym proponowal by kosciol oddal to wszystko co nakradl, nagrabil czesto ogniem i mieczem, przez wieki swojego istnienia - z nawiazka + procenty

Data: 2013-06-04 20:23:30
Autor: abc
[...]

Kościół ma majątek z nadań królewskich i nadań innych właścicieli.

W czasach piastowskich biskupów i biskupstwa obdarowywali głównie
monarchowie. I od razu trzeba powiedzieć, że były to duże nadania, biskupi
zaliczali się do największych posiadaczy ziemskich - mówi prof. Janusz
Tazbir i dodaje:

W XVII-wiecznych kazaniach wręcz wskazywano, że jedną z głównych cech
dobrego katolika jest jego hojność, żeby nie powiedzieć obowiązek
obdarowywania Kościoła.

http://www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/skad-kosciol-ma-majatek-rozmowa-prof-januszem-tazbirem

Data: 2013-06-05 00:51:43
Autor: khanula
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 20:23:30 UTC+2 użytkownik abc napisał:
> [...]

W XVII-wiecznych kazaniach wręcz wskazywano, że jedną z głównych cech

dobrego katolika jest jego hojność, żeby nie powiedzieć obowiązek

to ten prof. nie wie ze jak banbook wszystko moze to nie moze sobie zrobic forsy do upojenia?

Data: 2013-06-04 19:51:54
Autor: abc
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
Co to są dobra martwej ręki można przeczytać tu
http://portalwiedzy.onet.pl/2785,,,,dobra_martwej_reki,haslo.html

Co to jest Fundusz Kościelny powołany na mocy art. 8 ustawy z dnia 20 marca
1950 r. o przejęciu przez Państwo dóbr martwej ręki można przeczytać tu
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/221/Fundusz_koscielny.html

W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r. Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

Data: 2013-06-04 20:03:12
Autor: zdumiony
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:51ae294a$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r. Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

"Idż i rozdaj biednym wszystko co posiadasz"

Data: 2013-06-04 20:13:48
Autor: abc
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
"Idż i rozdaj biednym wszystko co posiadasz"

Na sześć dni przed Paschą Jezus przybył do Betanii, gdzie mieszkał Łazarz,
którego Jezus wskrzesił z martwych. Urządzono tam dla Niego ucztę. Marta
posługiwała, a Łazarz był jednym z zasiadających z Nim przy stole.

Maria zaś wzięła funt szlachetnego i drogocennego olejku nardowego i
namaściła Jezusowi nogi, a włosami swymi je otarła. A dom napełnił się wonią
olejku.

Na to rzekł Judasz Iskariota, jeden z uczniów Jego, ten, który miał Go
wydać: Czemu to nie sprzedano tego olejku za trzysta denarów i nie rozdano
ich ubogim?

Powiedział zaś to nie dlatego, jakoby dbał o biednych, ale ponieważ był
złodziejem, i mając trzos wykradał to, co składano.

Na to Jezus powiedział: Zostaw ją! Przechowała to, aby /Mnie namaścić/ na
dzień mojego pogrzebu. Bo ubogich zawsze macie u siebie, ale Mnie nie zawsze
macie.

http://verbumdei-pl.blogspot.com/2013/03/ubogich-zawsze-macie-u-siebie-ale-mnie.html

Data: 2013-06-05 19:25:26
Autor: zdumiony
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:51ae2e6c$0$1208$65785112news.neostrada.pl...
dzień mojego pogrzebu. Bo ubogich zawsze macie u siebie, ale Mnie nie zawsze
macie.
Czyżbyś nie zgadzał się z papieżem Franciszkiem na temat koscioła ubogiego?

Data: 2013-06-04 20:24:18
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:kola51$ij4$1node1.news.atman.pl...
[...]

Może popatrzycie na mapy. Przed II WŚ i po II WŚ. Przypominam, że na tzw. "ziemiach odzyskanych" polski kościół katolicki nic nie posiadał.
Ale katabasy mają bezdenne gardła.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-06-04 15:14:06
Autor: LaL
On 4 Cze, 20:24, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "zdumiony" <zdumi...@jestem.pl> napisał w wiadomościnews:kola51$ij4$1node1.news.atman.pl...

> [...]

grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie

Aaaa.. to nie słyszałeś że kler od Polski żąda majątku z ziem, które
do Polski już nie należą , czyli chcą by polacy płacili za kościoły co
nam ruscy zabrali ziemie na wschodnich granicach, które wogóle teraz
do Polski nie należą. Niech idą do Putina to Putin ich szybko załatwi,
za to że tak naprawdę to były kościoły prawosławne, które kler przed
wojną chciał zagrabić i teraz fałszywie wmawia że to były katolickie i
jeszcze my mamy płacić za kościoły które już nie leżą w naszych
granicach. Nie pójdą do Putina czy na Ukraine , to ich by zajebali na
karę śmierci za grabienie narodu, z oszukańczych postulatów, tylko do
tych naiwnych posłów debilnych z Polski, co złapać powietrza już nie
nadążają od obciągania klerowi watykańskiemu tak ćwierka kler.

Data: 2013-06-04 15:45:27
Autor: LaL
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
NAJNOWSZE OSZUSTWO KOŚCIOŁA
 Opublikowano Maj 30th, 2013

Bezczelność kleru przechodzi wszelkie granice. Duchowni nie znają
innego słowa niż "daj". Dawać ma im państwo, czyli my wszyscy, i
oczywiście wierni.  Kościół katolicki jest niczym nienasycony potwór,
wciąż żądny nowych ofiar. Nie ma w Polsce drugiej tak pazernej,
bezwzględnej i bezdusznej instytucji.

Kościół żąda zwrotu majątków ziemskich, które miał, ale i takich,
których nigdy nie posiadał. Domaga się odszkodowań za majątek utracony
w wyniku powojennej zmiany granic, choć przejął majątek innych
Kościołów (np. 100 cerkwi prawosławnych w 1945 r., zbory protestanckie
na Warmii i Mazurach w latach 70.), a po 1990 r. na mocy ustawy z 1989
r. każdy dom zakonny otrzymał 5 ha gruntów, parafie po 15 ha, diecezje
i seminaria po 50 ha. W wyniku realizacji tego zapisu państwo dało
kościelnym podmiotom przynajmniej 37 tys. ha gruntów. Wiele parafii
natychmiast sprzedawało otrzymaną ziemię i występowało o nowe nadanie.
Komisja Majątkowa na koniec swojej haniebnej, oszukańczej działalności
poinformowała, że dała Kościołowi 65,5 tys. ha ziemi. To kolejne
oszustwo. Agencja Nieruchomości Rolnych wyliczyła, że oddała
przynajmniej 76 tys. ha. Kościół, który przed 1939 r. miał na terenach
obecnie leżących w granicach Polski 168,9 tys. ha Teraz ma ich ponad
160 tys., choć wiele najatrakcyjniejszych gruntów sprzedał.

Wielkość swojego majątku Kościół ukrywa. Jawności i przejrzystości boi
się, jak diabeł święconej wody. Wciąż sie przedstawia jako biedny i
skrzywdzony. Dlatego tak trudno znaleźć informację, że w PRL w
pierwszej pięciolatce lat 70. wybudowano 538 świątyń, a w latach 1982-
85 państwo wydało pozwolenia na zbudowanie kolejnych 1376 kościołów.
Takie to były socjalistyczne prześladowania, za które teraz cały naród
płaci miliardy rocznie.

Najnowszym oszustwem Kościoła jest raport opracowany przez ks. prof.
Dariusza Walencika. Nie trzeba go było w ogóle opracowywać, żeby znać
konkluzję: biedny Kościół dostał za mało, więc Fundusz Kościelny i
przyszły odpis od podatku powinny być dwa razy większe. Cóż za
skromność! Mogliby przecież chcieć, żeby były 10 razy większe..

Biedny, umęczony, skrzywdzony Kościół jest największym właścicielem
ziemskim w Polsce i najskromniej licząc, bierze rocznie 80 mln zł
dopłat z UE. Ponadto, wg stanu z 2010 r., posiadał:

budowle sakralne - 17 533,

grunty - ponad 160 tys. ha (od 1989 r. wzrost o ok. 120 tys. ha),

przedszkola i szkoły podstawowe -1240,

szkoły średnie - 417,

szkoły wyższe i uniwersytety - 69,

szpitale -33,

ambulatoria -244,

domy opieki -267,

sierocińce -538,

katolickie oficyny wydawnicze -120,

gazety i czasopisma -300 tytułów,

rozgłośnie radiowe - 50,

ogólnopolska telewizja Trwam.

Kościół katolicki w Polsce ma wszystko, oprócz wstydu, przyzwoitości i
umiaru. Prawicowi politycy wciąż mu donoszą w zębach kolejne prezenty.
Czy kiedyś się wreszcie udławi?

Data: 2013-06-05 01:09:23
Autor: the_foe
[...]

"skromny" KK w Polsce skrzetnie korzysta z prawa które mówi, ze majątek niemieckiego kościoła katolickiego przechodzi na ich własnosć jako "odszkodowanie" za mienie zaburzanskie. "Fizyczny" zaburzanin, jak moja sp babcia nigdy nie doczekała się stosowanej ustawy i nigdy nic nie dostała w zamian. Kosciol ma swoje prawo, z tego co pamietam juz od Bieruta. Po 89 roku skrzetnie z niego korzysta wyszukująć co lepsze kąski na Warmii i Mazurach i na Opolszyznie gdzie były rejony z wiekszością katolicką. Czesto sprzedając "odzyskany" majatek z lokatorami czy dzierzawcami.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-05 08:13:24
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kols33$nbe$1news.dialog.net.pl...

[...]

Nie mieszaj. Bodajże do ubiegłego roku obowiązywała Ustawa z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczpospolitej Polskiej (DzU nr 169, poz. 1418).
Wnioski złożone w odpowiednim terminie będą rozpatrywane nawet po wygaśnięciu obowiązywania ustawy.
I na ten temat nie oczekuję żadnej polemiki. W tym temacie mam dobre rozeznanie.

Data: 2013-06-05 15:17:19
Autor: the_foe
[...]

Bogdan, ja Cie juz prosiłem z 10x, czytaj ze zrozumieniem.
"moja sp babcia nigdy nie doczekała się stosowanej ustawy i nigdy nic nie dostała w zamian". Rozumiesz słowa "nie doczekała się"? Zmarła w 2002 roku.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-05 15:57:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kondou$ct6$1news.dialog.net.pl...
[...]

Odszkodowania dla "Zabużan" w większości zostały zrealizowane w pierwszych latach powojennych - koniec lat 40. oraz w latach 50., a przyjmowały formę zaliczenia wartości mienia zabużańskiego na poczet ceny zakupu nowej nieruchomości od Skarbu Państwa lub ceny opłaty za tzw. prawo użytkowania wieczystego.

Mój kolega za mienie zabużańskie w latach 70-tych dostał domek wolnostojący w ramach rekompensaty.
Nie śledzę ustaw. Przed tą, którą wymieniłem poprzednia była w 2003 roku.

A babcia ubiegała się? Przypuszczam, że twoja babcia zachowywała się jak facet, który prosił boga o wygraną w totolotka. W końcu zirytowany bóg poprosił go, żeby mu dał szansę i wypełnił kupon.

Polecam przeczytanie ustawy. Teraz już po ptokach, ale mieliście czas do 2008 roku o ubieganie się o rekompensatę. Byliście spadkobiercami.

Data: 2013-06-05 19:46:18
Autor: the_foe
[...]

Jak zwykle wiesz lepiej....
Jej matka była jedyna właścicielką, ojciec babki zmarł jeszcze przed wojną. Po powrocie do kraju prababka ubiegała sie o rekompesate. Zgodnie z traktatem z ZSRR wszelkie roszczenia przejęła na siebie Polska. W odpowiedzi dostała postanowienie odmowne: Polska miała nie posiadać dóbr którymi mogła pokryś roszczenia w naturze. Proponawali pieniadze, ale w tak smiesznej kwocie ze prababka odmówiła. Po jej smierci moja babka "odziedziczyła" 1/7 czy 1/8 tych roszczeń. Sprawa wracała na wokande kilka razy, ale zawsze panstwo chciało sie wykpić jakimiś groszami.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-05 20:46:21
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:konth8$jtu$1news.dialog.net.pl...
[...]

I po co ja z tobą dyskutuję jeśli ja przytaczam ci argumenty, a ty je ignorujesz. Przeczytaj ustawę. I w tej ustawie jest 1/5. Ni chuja więcej. Ale dziś po ptokach. Możesz tylko łzy ronić.
Inna sprawa, że ci, którzy zostawili swoje posiadłości opisywali jak to mieszkali w dużych murowanych dworach i obrabiali dziesiątki hektarów. a w rzeczywistości mieszkali w kurnych chatach i obrabiali kilka morgów.
Z mojej strony nic więcej. Kończę tę wymianę zdań.

Data: 2013-06-06 01:18:12
Autor: the_foe
[...]

Pierwszy tekst pisałem w odniesieniu do PRL. Wywalasz argumenty nieistotne dla dyskusji. Jestes po prostu prostackim trollem o dosc specyficznej inteligencji, poprawnie politycznie to okreslajac.

[...]

Koncz i wstydu oszczedz, sobie i Tobie podobnym.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-06 10:13:49
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:koogvl$sts$1news.dialog.net.pl...
[...]

Mój ty geniuszu. Za PRL ofiarowano 1/6 potencjalnej wartości. I trza było brać.
W nowej rzeczywistości ofiarowano niewiele więcej czyli 1/5. A żeście to także olali. Miej pretensje do siebie i swojej rodziny, mó ty geniuszu.

Teraz inna sprawa. Cytujesz klasyków nie mając pojęcia, co one znaczą.
Prosisz, żebym cię zabił i wstydu ci oszczędził. Tak prosił Kmicic Wołodyjowskiego o śmierć ponieważ Wołodyjowski był niezrównanym szermierzem i bawił się Kmicicem.
Będę szlachetny, pozostawię cię przy życiu!

ubawiony

Data: 2013-06-05 16:06:52
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-05 15:17, the_foe pisze:

Bogdan, ja Cie juz prosiłem z 10x, czytaj ze zrozumieniem.
"moja sp babcia nigdy nie doczekała się stosowanej ustawy i nigdy nic nie dostała w zamian". Rozumiesz słowa "nie doczekała się"? Zmarła w 2002 roku.

A ty próbujesz powiedzieć Bodziowi że gdyby babcia doczekała to umarłaby szczęśliwsza? Druga sprawa, młógłbyś naświetlić sprawę jak to wyglądała sprawa z tymi przesiedleniami - tam, na wschodzie  ich wywłaszczano i zostawiono w centralnej i zachodniej Polsce z tobołkiem/walizką w środku lasu?

Data: 2013-06-05 01:02:36
Autor: the_foe
W dniu 2013-06-04 19:51, abc pisze:
W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r. Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

wiekszosc z nich została w ZSRR

--
@foe_pl

Data: 2013-06-07 21:00:10
Autor: pluton_
[...]

Kiedys was wyrzniemy i te dobra wroca do prawowitych wlascieli -
narodu polskiego.

Nullification

Data: 2013-06-07 20:51:34
Autor: u2
W dniu 2013-06-07 21:00, pluton_ pisze:
[...]

LOL tys szambonur, ruski wypierdek.

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-07 21:32:08
Autor: pluton_
Komuniści, oddajcie nagrablennoje

LOL tys szambonur, ruski wypierdek.

Siemka perdalski esbeku.

Nullification

Data: 2013-06-05 01:01:43
Autor: the_foe
W dniu 2013-06-04 19:30, abc pisze:
[...]

No, ale chcesz panstwa koscielnego, a wiara chrzesciajanska zabrania kosciolowi posiadania majątku

Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie.

Jak trudno jest bogatym wejść do Królestwa Bożego.(...) Dzieci, jakże trudno wejść do Królestwa Bożego tym, którzy w dostatkach pokładają ufność. Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do Królestwa Bożego.

Nie możecie służyć Bogu i Mamonie! Nikt nie może służyć dwóm panom.

Nie gromadźcie sobie skarbów na ziemi, gdzie mól i rdza niszczą i gdzie złodzieje włamują się i kradną. Gromadźcie sobie skarby w niebie, gdzie ani mól, ani rdza nie niszczą i gdzie złodzieje nie włamują się i nie kradną. Bo gdzie jest twój skarb, tam będzie serce twoje.

Idź, sprzedaj wszystko, co masz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną

--
@foe_pl

Data: 2013-06-05 12:07:17
Autor: Aleksander
Komuniści, czarni - oddajcie nagrablennoje
Po co kościołowi majątek ??? Kościół powinien zajmowac się sprawami wiary, a nie gromadzeniem majątku. To kościół jest złodziejszki, a PZPR tylko pokazała mu jego miejsce, i walczyła o dobra narodu, społeczeństwa które kościół zagrabił.  Oddajcie wszystkie dobra ludziom, przecież sami nic nie wytworzyliście, jesteście tylko darmozjadami.

Alx

Data: 2013-06-05 06:09:41
Autor: LaL
Komuniści, czarni - oddajcie nagrablennoje
On 5 Cze, 12:07, "Aleksander" <powa...@tlen.pl> wrote:
Po co ko cio owi maj tek ??? Ko ci powinien zajmowac si sprawami wiary, a
nie gromadzeniem maj tku. To ko ci jest z odziejszki, a PZPR tylko
pokaza a mu jego miejsce, i walczy a o dobra narodu, spo ecze stwa kt re
ko ci zagrabi .  Oddajcie wszystkie dobra ludziom, przecie sami nic nie
wytworzyli cie, jeste cie tylko darmozjadami.

Alx

Memoriale Kościuszki z 1814 r. pisanym do A.J. Czartoryskiego",
 Kościuszko surowo oceniał kler katolicki: ,,nie można żywić nadziei,
 by kapłani - J. Ż) zmienili swój sposób postępowania, gdyż jest ich
 żywotnym interesie otumanianie ludu kłamstwami poprzez lęk przed
 piekłem, poprzez chimeryczne dogmaty, abstrakcyjne i niezrozumiałe
 myśli teologii".  Dokument ten obfitował w niezwykle krytyczne oceny
 postępowania Kościoła katolickiego, szczególnie kapłanów obwinianych
 utrzymywanie ciemnoty i wstecznictwa: ,,Widzieliśmy rządy
despotyczne,
 posługujące się religią, sądząc że będzie to najsilniejszym oparciem
 dla władzy, wówczas wyposażono w jak największe bogactwa kapłanów
 kosztem nędzy ludzkiej, przyznawano im oburzające przywileje,
sadzając
 ich nawet obok tronu, słowem, tak dalece nie poskąpiono klerowi
 przywilejów, dóbr i bogactw, że z tego powodu połowa narodu cierpi i
 jęczy w biedzie, podczas gdy on wcale nie pracując, opływa we
 wszystko". (...) kapłani zawsze będą korzystali z ciemnoty ludu, z
jego
 przesądów i będą posługiwali się religią (bądźcie tego pewni) jak
 maską, pod którą kryje się hipokryzja i zbrodniczość ich poczynań".
 Trudno o mocniejsze słowa. Dodać należy, iż Naczelnik świadomie nie
 wykonywał praktyk religijnych, co spotkało się z dezaprobatą i
 napomnieniem ze strony biskupa Turskiego, który usilnie namawiał go
do
 obowiązkowej dla każdego katolika spowiedzi wielkanocnej .

 Kościuszko z pasją pisał o negatywnej roli, jaką Kościół katolicki
 odegrał w historii Polski. Potępiał także szerzące się przejawy
 fanatyzmu religijnego: ,,Fanatyzm dodaje wprawdzie mocy duszy, ale
 napełnia człowieka ślepotą i tamuje wzrost myśl, dlatego nigdy nie
 zrówna bohaterstwu wolności"  Religijne zaślepienie utożsamiał z
 przemocą: Bywały czasy, kiedy dla różnych bogów, jakich sobie
 natworzyli ludzie, wzajemnie się zabijali, ale dziś Europa jest
 przekonana, że Bóg natury nie potrzebuje, aby lały dla niego krew
 stworzenia, co nie są zdatne ogarnąć jego istoty".  Samo zjawisko
 fanatyzmu oceniał niezwykle surowo: ,,(...) fanatyzm
najokrutniejszych
 nieszczęść był przyczyną".
   Analizując przyszły model ustrojowy Rzeczypospolitej, Kościuszko
 uważał, że konieczny jest pełny rozdział kościoła od instytucji
 państwa, propagując stanowczo jego świeckość. Będąc uczulonym na
 kwestie edukacji, stanowczo przeciwstawiał się powierzaniu jej
klerowi
 katolickiemu.  Stosunek do Kościoła przekładał się na praktykę
działań
 Insurekcji.

Data: 2013-06-05 15:36:42
Autor: the_foe
W dniu 2013-06-05 12:07, Aleksander pisze:
[...]

Stosunek PZPR do KK nie był jednoznaczny. Na początku, po wojnie komuchy kokietowali Kosciół, włodarze z Bierutem na czele chodzili w procesjach koscielnych. Religie ze szkół usunieto dopiero za Gomułki. Pozny Bierut i poźny Gomułka to okres przesladowania KK, ale nie az takiego jak sie pisze, świetych meczenników sie nie znajdzie. Bierut chciał upanstwowic, do pewnego stopnia, KK a Gomułka miał jakis osobisty kompleks co pokazuje cała ta szopka z próbą sekularyzacji Chrztu Polski. Hierarchia okazała się cwansza i bardziej perspektywistyczna, KK wyszedł z tego okresu wzmocniony. Co sie moze wydawac dziwne, to wczesny Gierek był dla KK w Polsce najgorszy, to wtedy ateizacja w Polsce wzrosła skokowo. Duza wewnetrzna migracja, ogromne inwestycje budowlane gdzie urbanisci nie pzrewidywali miejsc na koscioly, swoboda obyczajowa (jak na Polske) i przede wszytkim wszech obecna atomizacja, te glebokie zmiany spoleczne zaczeły spychac KK na margines. Dopiero wybór Polaka na papieza i kompletne załamanie się gospodarki wymusił na władzach do podparcia sie autorytetem Kociola.
Nawet za Jaruzelskiego, kiedy zabijano ksiezy, stosunek władzy do KK nie był tylko wrogi. To rzad Jaruzelskiego zaczał kokietować opozycję chrzescijansko-narodową. Uznał autorytet KK w negocjacjach z opozycją solidarnosciowa.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-07 20:58:49
Autor: pluton_
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
Fundusz Kościelny, o czym nieczęsto się pamięta, jest formą, w jaką
państwo
zwraca Kościołowi 90 procent zagrabionego przez komunistów majątku.

Pedofile, zaplaccie odszkodowania za krzywdy wyrzadzone dzieciom.

[...]

Jedyne co nalezy soe kosciolowi to kulka w leb dla 90% funkcjonariuszy
a reszczi proces i dozywocie na wlasny koszt w wiezieniu.

Nullification

Komuniści, oddajcie nagrablennoje