Komuniści, oddajcie nagrablennoje

Data: 2013-06-04 11:10:50
Autor: khanula
Komuniści, oddajcie nagrablennoje
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:30:06 UTC+2 użytkownik abc napisał:
Fundusz Kościelny, o czym nieczęsto się pamięta, jest formą, w jaką państwo

zwraca Kościołowi 90 procent zagrabionego przez komunistów majątku.

Dziesięć procent (czyli to, co zostało odebrane przez komunistów niezgodnie

z ich własnym prawem) można było odebrać w naturze, resztę państwo

zdecydowało się wypłacać Kościołowi w formie rozmaitych dodatków

przechodzących przez Fundusz Kościelny.

A wszystko dlatego, że gdyby Rzeczpospolita miała zwrócić wszystko to

zwyczajnie by zbankrutowała.

Winę za to ponosi zaś nie Kościół, bo to nie on zmusił komunistów do

ograbienia się, ale złodziejska PZPR.

Jeśli więc chcemy mieć do kogoś pretensje to do tej właśnie formacji, i do

tych, którzy z dumą podkreślają, że są jej spadkobiercami.

Więcej

http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/terlikowski_zlikwid ujmy_fundus...
 juz pisalem:
ja bym proponowal by kosciol oddal to wszystko co nakradl, nagrabil czesto ogniem i mieczem, przez wieki swojego istnienia - z nawiazka + procenty

Data: 2013-06-04 20:23:30
Autor: abc
[...]

Kościół ma majątek z nadań królewskich i nadań innych właścicieli.

W czasach piastowskich biskupów i biskupstwa obdarowywali głównie
monarchowie. I od razu trzeba powiedzieć, że były to duże nadania, biskupi
zaliczali się do największych posiadaczy ziemskich - mówi prof. Janusz
Tazbir i dodaje:

W XVII-wiecznych kazaniach wręcz wskazywano, że jedną z głównych cech
dobrego katolika jest jego hojność, żeby nie powiedzieć obowiązek
obdarowywania Kościoła.

http://www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/skad-kosciol-ma-majatek-rozmowa-prof-januszem-tazbirem

Data: 2013-06-05 00:51:43
Autor: khanula
W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 20:23:30 UTC+2 użytkownik abc napisał:
> [...]

W XVII-wiecznych kazaniach wręcz wskazywano, że jedną z głównych cech

dobrego katolika jest jego hojność, żeby nie powiedzieć obowiązek

to ten prof. nie wie ze jak banbook wszystko moze to nie moze sobie zrobic forsy do upojenia?

Komuniści, oddajcie nagrablennoje