Komunizm a żydowska tożsamość etniczna w Polsce

Data: 2009-03-22 12:29:52
Autor: jozek
Komunizm a żydowska tożsamość etniczna w Polsce
Użytkownik "mkarwan"napisał w wiadomości

W 1991 roku ukazała się w Berkeley książka Jaffa Schatza "Pokolenie: Wzlot i upadek żydowskich komunistów w Polsce". Autor zajmuje się w niej grupą żydowskich komunistów, nazywanych przez niego "pokoleniem", którzy doszli do władzy w Polsce po II Wojnie. Jest to ważna praca, gdyż rzuca światło na procesy identyfikacyjne całego pokolenia komunistów Żydów w Europie wschodniej. (...)

Material raczej nie na grupe dyskusyjna (objetosc)
ale zmusilem sie do przeczytania.
Uderzylo mnie, ze w tekscie "kultura swiecka" zawsze jest zaopatrywana
w epitet "zydowska" (moze prawie zawsze, no ale nie mialem sily
przesledzic tych 31KB jeszcze raz).
Zgadzasz sie z tym, ze nie ma niezydowskiej kultury swieckiej ?

  Józek

Data: 2009-03-22 13:15:03
Autor: mkarwan
Użytkownik "jozek" <jostar_usunto_@polbox.com> napisał w wiadomości news:gq57fh$ivj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywiście mogłem podać tylko link, ale czasami tego rodzaju materiały pojawiają się na krótko i później znikają.
Teraz pozostaną w archiwum google.

Data: 2009-03-22 15:14:46
Autor: jozek
[...]

Rozumiem, ze na temat pytania konczacego moj post
nie masz nic do powiedzenia (zgadzasz sie w pelni sie
z cytowanym przez siebie tekstem)...

 Józek

Komunizm a żydowska tożsamość etniczna w Polsce