Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.

Data: 2012-01-17 21:55:35
Autor: Obserwator
Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.

Na salonie24 W.Gadowski zamiescil bardzo wazny tekst o klamcach.

Kim sa ci klamcy ktorzy rozpanoszyli sie na polskiej scenie politycznej?

Dlaczego normalny czlowiek w obliczu klamstwa staje sie bezradny?  Autor tekstu probuje na to pytanie odpowiedziec.

Ten tekst polecam obroncom komunistow, pelowcow, esldowcow, peselowcow,
palikociarzy i szczegolnie mkarwanowi.

*Człowiek chcący rozumnie i sensownie żyć bywa chwilami kompletnie bezbronny.
Jak bowiem inaczej określić sytuację, gdy staje przed nim ktoś pozbawiony
hamulców i kłamie, kłamie zupełnie nie zważając na to, ze jego rozmówca zna
prawdę.

Jeśli kłamcy odda się do dyspozycji telewizyjne studio, to może kłamać bez
dyskomfortu spoglądania komukolwiek w oczy.

Kiedy, w normalnym życiu, zostanie przyłapany na kłamstwie – traci
wiarygodność. Kiedy jednak na ekranie telewizora bezczelnie łże, nic mu nie
doskwiera. Przeciwnie, może liczyć na polizanie kości i pięć minut pławienia
się w zaszczytach.

Co wobec kłamstwa może zrobić człowiek poczciwy?

Właściwie niewiele, kłamcy nie przegada, bo ten z góry nastawiony jest na
wielomówstwo.

W gębę nie przyleje, a jak nawet, to odciśnie się na jednej facjacie, a za nią
gęgają setki innych.

Co da się zrobić?

Ano tylko przechować prawdę, uparcie, odmawiając jakichkolwiek kompromisów,
przenieść ją dalej i przekazać innym – jedni wyśmieją, inni obojętnie wzruszą
ramionami, zawsze jednak istnieje szansa, że ktoś tego wysłucha i poniesie dalej.

Czy taka sztafeta ma jakikolwiek sens?

Jeśli pamiętanie prawdy nie ma sensu, to co ma sens? Prawda czasu, etapu, ekranu?

A może prawda w ogóle nie ma sensu?

Może sens ma tylko to, co przydaje się tu i teraz?

Może...

Zawsze, gdy dochodzę do takiego wniosku, czuję na sobie spojrzenie tych,
których zamęczono w bezpieczniackich celach, zabijano strzałem w tył głowy,
gwałcono....przecież oni też mogli przystać do tamtej wizji prawdy i ocalić to
co jest najważniejsze – życie.

W końcu lepiej by przeżyło jak najwięcej tych porządnych. Tylko, czy ci co
zaparli się swojej prawdy nadal są tacy sami?

Od nas los nie wymaga właściwie nawet najmniejszej z tamtych ofiar. Najwyżej
krzywo spojrzy dziennikarzyna, szef w pracy nie da podwyżki, może nawet
wyleje. No i co z tego?

Ich moce kończą się w momencie gdy rozmawiamy szczerze – wtedy nawet papugi
powtarzające jak to generał Błasik naciskał na pilotów, spuszczają głowy i
mówią: - wiesz jak jest, mam kredyt.

Kredyt działa dziś tak jak kiedyś esbecka pała.

Są też tacy, tych jest więcej, którzy nie chcą nic widzieć ani słyszeć – kiedy
słyszą: Smoleńsk, natychmiast, aby ubiec najmniejsze wątpliwości, tryskają
polemiczną erudycją – ty debilu, nienawistniku, chcecie rozwalić Polskę ...i
tym podobne rytualne zaklęcia.

Niby tacy racjonalni, a jak przychodzi co do czego, to w zaklęcia uciekają i
jeszcze zżymają się, gdy widzą, że taka „magia” spływa po nas jak woda po gęsi.

Nic się nie da zrobić, z ludźmi którzy z rożnych powodów, boją się prawdy, są
osobistymi nieprzyjaciółmi prawdy lub, co najczęstsze, chcą po prostu być w
tym większym stadzie, a przynajmniej w stadzie, które medialnie tak się
nadyma, ze sprawia wrażenie większego.

Dziś pukamy się w głowę, gdy przypominamy sobie w co wierzyła ta medialna
większość trzydzieści lat temu.

Sami rechotają wtedy najgłośniej.

Za następne trzydzieści lat nasi potomkowie nie będą mogli wyjść ze zdumienia,
że wtedy w Polsce wierzono Rosjanom i ich ustalenia uznawano za niepodważalne.

Wtedy Jaruzelski straszył nas, ze Sowieci wejdą, dziś mówią, że jak będziemy
rozgrzebywać Smoleńsk, to doprowadzimy do wojny z Rosją.

Wciąż jest więc tak samo, a my cóż, skoro chcemy być konsekwentni, to
konsekwentnie będziemy kręcić głową i powtarzać: coś tu bardzo nieprzyjemnie
pachnie! - bo zdrada, nawet ta nieuświadomiona, zawsze ma ten sam zapach –
spoconych ze strachu gaci.*

http://wgadowski.salon24.pl/382328,kto-pierze-te-gacie

Data: 2012-01-18 08:08:31
Autor: J-23
Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.
On 17 Sty, 22:55, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Na salonie24 W.Gadowski zamiescil bardzo wazny tekst o klamcach.

Kim sa ci klamcy ktorzy rozpanoszyli sie na polskiej scenie politycznej?

Dlaczego normalny czlowiek w obliczu klamstwa staje sie bezradny?

dobra, a na czym opiera sie tzw. WIARA? podaj kilka konkretow

Data: 2012-01-18 16:16:13
Autor: Obserwator
wrote:
> [...]
>
> Dlaczego normalny czlowiek w obliczu klamstwa staje sie bezradny?

dobra, a na czym opiera sie tzw. WIARA? podaj kilka konkretow

..stan przed lustrem i popatrz na siebie. Twoj wiara w Tuska to wlasnie klasyczny przyklad.

Data: 2012-01-18 08:23:09
Autor: J-23
Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.

to jest taka wiara, jak go..o prawda

Data: 2012-01-18 16:30:14
Autor: Obserwator
Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.
J-23 <khanula@gazeta.pl> napisał(a):
to jest taka wiara, jak go..o prawda

nooo......sam widzisz ze warto przejrzec sie w lustrze:)

Data: 2012-01-18 09:44:48
Autor: J-23
Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.
On 18 Sty, 17:30, " Obserwator" <fajny.d.arz...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
J-23 <khan...@gazeta.pl> napisał(a):

> to jest taka wiara, jak go..o prawda

nooo......sam widzisz ze warto przejrzec sie w lustrze:)

rozumiem ze opierasz swoje objawienia na obserwowaniu wlasnej du..y w
lustrze

Data: 2012-01-19 06:17:34
Autor: stevep

wrote:
> [...]

dobra, a na czym opiera sie tzw. WIARA? podaj kilka konkretow

.stan przed lustrem i popatrz na siebie. Twoj wiara w Tuska to wlasnie

A "twój" nawiedzona wiara w Kaczyńskiego?

--
stevep

Komunizm zawsze opiera sie na klamstwie i dezinformacji.