Koncepcje polityczne we wspomnieniach po Kuroniu......

Data: 2009-11-15 09:39:09
Autor: Endriu
Koncepcje polityczne we wspomnieniach po Kuroniu......
Prawica i lewica to dwie cywilizacje?
http://www.prawica.net/node/19714

"[...] Mieliśmy w kościele do spania dwie salki, którymi mogliśmy
dowolnie gospodarzyć. Bardzo szybko dogadaliśmy się, że w pierwszej
części spać będą ci, którzy wolą kłaść się wcześniej, a drugą zajmą
nocne marki długo w noc gadające. Już wkrótce ze zdumieniem
spostrzegłem, że my w tych pokoikach podzieliliśmy się na lewicę i
prawicę. Wcześnie kładli się spać prawicowi, a w noc gadali lewicowi i
w żadnej mierze nie dotyczyło to powiązań towarzyskich, bo różnie w
zasypianiu były wyraźne. Często, gdy myśmy do snu się układali, to
prawica wstawała o siódmej na poranną mszę. Prawicowi nosili piżamy,
lewica ich nie używała. Prawica obnosiła się z rytuałem mycia, lewica
robiła to mimochodem. W pokoju prawicy panował idealny porządek,
niemal jak w żołnierskiej izbie, a u nas nigdy nie dało się tego
opanować. Bardzo wyraźne były również różne style ubierania się w
obydwu pokojach. Prawicowa młodzież nosiła garnitury i byli to
przeważnie sami mężczyźni. U nas dziewczyn zawsze było więcej niż
garniturów (s. 492-93). [...]".

Pozdrawiam
Endriu

Data: 2009-11-16 12:41:43
Autor: skippy
Koncepcje polityczne we wspomnieniach po Kuroniu......
Mam wrażenie że Jacek pomieszał kryteria i prawdziwym a może wyjściowym było poranne wstawanie na mszę.

Koncepcje polityczne we wspomnieniach po Kuroniu......