Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Data: 2010-04-12 06:30:23
Autor: SQ2KL
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
za TVP.INFO

http://www.tvp.info/twoje-info/kondolencje-z-miedzynarodowej-stacji-kosmicznej/1648974

Kondolencje

- Chcieliśmy złożyć kondolencje waszym rodakom. Łączymy się w smutku z
całą Polską, ze wszystkimi Polakami i ich przyjaciółmi. Będziemy
oglądać was ze stacji kosmicznej - powiedział w imieniu całej załogi
ISS Soichi Noguchi.

Amatorskie połączenie

Połączenie było możliwe dzięki udziałowi klubu w programie ARISS
(Amateur Radio on International Space Station). ARISS to robocza grupa
wolontariuszy ukierunkowana na rozwój i przeprowadzenie łączności
amatorskich za pomocą zainstalowanej na statku kosmicznym stacji.

"Agencje kosmiczne powierzyły ARISS zadanie organizowania łączności
dla szkół. Po zaplanowaniu łączności, wolontariusze będący operatorami
amatorskich łączności satelitarnych montują stację naziemną w wybranej
szkole. W czasie 10 minutowej łączności ze stacją kosmiczną astronauta
odpowiada na pytania przygotowane przez uczniów" - opisuje program
ZSiT nr 3 w Katowicach.

--
Krystian Górski SQ2KL
Blog o ARISS www.sq2kl.pl

Data: 2010-04-12 18:41:54
Autor: Stanislaw Sidor
Newsuser SQ2KL (krystian.gorski@gmail.com) wrote:

[...]

Czy udostepnicie publicznie zapis foniczny lacznosci?

--
(STS)
Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.

Data: 2010-04-12 11:36:26
Autor: SQ2KL
On 12 Kwi, 18:41, "Stanislaw Sidor" <sts_nos...@uranos.eu.org> wrote:
Newsuser SQ2KL (krystian.gor...@gmail.com) wrote:
> [...]

--
(STS)
Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.

http://www.sq2kl.pl/?p=337

Na stronie http://abramowski.edu.pl/ Zespołu Szkół Technicznych i
Ogólnokształcących Nr 3 w Katowicach ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w
Katowicach pojawiło się świetnie opracowane z przeprowadzonej
łączności.
Znajdują się tam rownież:

Pytania i odpowiedzi z nawiązanego połączenia z ISS [PDF]
http://abramowski.edu.pl/sites/default/files/Pytania1.pdf
Nagranie transmisji [MP3]
http://m4rcin.octanum.info/ARISS.mp3

Data: 2010-04-14 13:29:05
Autor: Atlantis
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Ko smicznej
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Data: 2010-04-14 19:52:11
Autor: ZeN
Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości news:4bc5a665$0$17616$65785112news.neostrada.pl...
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Zerknij tu:
http://www.sq2kl.pl/?p=186
i tu:
http://abramowski.edu.pl/ariss

ZeN
:)

Data: 2010-04-14 14:11:17
Autor: sq6ade
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Ano ;)

We własnej wiosce czy mieście również możecie aranżować takie akcje.
Nie jest do tego potrzebny ani super sprzęt ani super operator czy
wybitny znawca tematu okołokosmicznego.
Tylko chęci i czasu trza. Z tym gorzej.

Data: 2010-04-14 20:28:01
Autor: Atlantis
W dniu 2010-04-14 19:52, ZeN pisze:

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Czyli jak rozumiem nie stosuje się żadnego systemu śledzenia położenia
stacji na niebie, połączonego z ruchomą anteną? ;)
Właśnie czegoś takiego byłem ciekaw.

Data: 2010-04-14 20:35:27
Autor: ZeN
Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc608bf$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z tego co widać na zdjęciach to tylko laptop z odpalonym Orbitronem...
Dlatego cała łączność to max 10 minut ;)

ZeN

Data: 2010-04-14 21:06:11
Autor: SP6STZ
ZeN pisze:
[...]

A dokładnie: 145.200 uplink, 145.800 downlink, chyba że coś się zmieniło ale wątpię.
73! SP6STZ

Data: 2010-04-15 09:02:20
Autor: JJJK
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał(a):
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Odpowiedzi ze stacji słuchałem za pomoca stareńkiego ręcznego Alinco S1J
z półmetrowym drutem jako anteną.

Janusz

Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej