Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Data: 2010-04-12 18:41:54
Autor: Stanislaw Sidor
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
Newsuser SQ2KL (krystian.gorski@gmail.com) wrote:

Połączenie było możliwe dzięki udziałowi klubu w programie ARISS
(Amateur Radio on International Space Station). ARISS to robocza grupa
wolontariuszy ukierunkowana na rozwój i przeprowadzenie łączności
amatorskich za pomocą zainstalowanej na statku kosmicznym stacji.

Czy udostepnicie publicznie zapis foniczny lacznosci?

--
(STS)
Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.

Data: 2010-04-12 11:36:26
Autor: SQ2KL
On 12 Kwi, 18:41, "Stanislaw Sidor" <sts_nos...@uranos.eu.org> wrote:
Newsuser SQ2KL (krystian.gor...@gmail.com) wrote:
> [...]

--
(STS)
Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.

http://www.sq2kl.pl/?p=337

Na stronie http://abramowski.edu.pl/ Zespołu Szkół Technicznych i
Ogólnokształcących Nr 3 w Katowicach ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w
Katowicach pojawiło się świetnie opracowane z przeprowadzonej
łączności.
Znajdują się tam rownież:

Pytania i odpowiedzi z nawiązanego połączenia z ISS [PDF]
http://abramowski.edu.pl/sites/default/files/Pytania1.pdf
Nagranie transmisji [MP3]
http://m4rcin.octanum.info/ARISS.mp3

Data: 2010-04-14 13:29:05
Autor: Atlantis
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Ko smicznej
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Data: 2010-04-14 19:52:11
Autor: ZeN
Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości news:4bc5a665$0$17616$65785112news.neostrada.pl...
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Zerknij tu:
http://www.sq2kl.pl/?p=186
i tu:
http://abramowski.edu.pl/ariss

ZeN
:)

Data: 2010-04-14 14:11:17
Autor: sq6ade
Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Ano ;)

We własnej wiosce czy mieście również możecie aranżować takie akcje.
Nie jest do tego potrzebny ani super sprzęt ani super operator czy
wybitny znawca tematu okołokosmicznego.
Tylko chęci i czasu trza. Z tym gorzej.

Data: 2010-04-14 20:28:01
Autor: Atlantis
W dniu 2010-04-14 19:52, ZeN pisze:

Sprzętu...?

Chyba wystarczy zwykły sprzęt na 2 m... transmisja na 145.800

Czyli jak rozumiem nie stosuje się żadnego systemu śledzenia położenia
stacji na niebie, połączonego z ruchomą anteną? ;)
Właśnie czegoś takiego byłem ciekaw.

Data: 2010-04-14 20:35:27
Autor: ZeN
Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc608bf$0$17084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z tego co widać na zdjęciach to tylko laptop z odpalonym Orbitronem...
Dlatego cała łączność to max 10 minut ;)

ZeN

Data: 2010-04-14 21:06:11
Autor: SP6STZ
ZeN pisze:
[...]

A dokładnie: 145.200 uplink, 145.800 downlink, chyba że coś się zmieniło ale wątpię.
73! SP6STZ

Data: 2010-04-15 09:02:20
Autor: JJJK
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał(a):
BTW czy może gdzieś są dostępne nagrania wcześniejszych transmisji?
Chętnie zerknąłbym też na jakieś szczegóły techniczne i zdjęcia sprzętu,
który posłużył do łączności. ;)

Odpowiedzi ze stacji słuchałem za pomoca stareńkiego ręcznego Alinco S1J
z półmetrowym drutem jako anteną.

Janusz

Kondolencje z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej