Konfiguracja LAN

Data: 2010-08-05 21:47:56
Autor: Milosz K.
Konfiguracja LAN
Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze wychodze z pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po drugie, chcialbym wlaczyc wspoldzielenie zasobow pod windows. Bez zadnych kombinacji z odrebnym serwerem SAMBA wystawionym na satrym 486, etc. Takie zwykle "Otoczenie sieciowe" w Windows (konfigurowalne plikiem netsetup.exe). Problem w tym, ze jeden komputer jest bezposrednio wpiety do netu (przez wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy, dziesiaty) jest za NAT`em (w tej samej sieci). W zwiazku z powyzszym jak to ustawic. Wszystkie uslugi sa (chyba) wlaczone (tzn udostepnianie plikow i drukarek), jednak przy probie dodania npowego miejsca sieciowego komputery sie nie widza. W zwiazku z tym czy istnieje mozliwosc takiego skonfigurowania sieci i czy bedzie to wymagalo grzebania w konfiguracji switcha/routera, za NAT`em. Wiem, ze google (a teraz rowniez bingi yahhoo) wiedza wszystko, ale czasem trudno sie pogubic w natloku informacji.

Pozdrawiam, M.

Data: 2010-08-06 06:01:55
Autor: jureq
Konfiguracja LAN
Dnia Thu, 05 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

[...]

Logika NAT (SNAT) jest taka, ĹĽe dziaĹ‚a tylko w jednÄ… stronÄ™ - umoĹĽliwia dostÄ™p z komputera w  sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej. W zwiÄ…zku z tym nie uda ci siÄ™ prosto skonfigurować dostÄ™pu z tego jednego do pozostaĹ‚ych.

RozwiÄ…zania widzÄ™ dwa. Oba wymagajÄ… trochÄ™ zabawy z konfiguracjÄ…:
1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak żeby komunikacja między tym jednym a resztą twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a resztą sieci.

Ja raczej polecałbym metodę nr 2.

Data: 2010-08-06 10:52:22
Autor: Mark
Konfiguracja LAN
Dnia Fri, 6 Aug 2010 06:01:55 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

Rozwi±zania widzę dwa. Oba wymagaj± trochę zabawy z konfiguracj±:
1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak żeby komunikacja między tym jednym a reszt± twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a reszt± sieci.

Ja raczej polecałbym metodę nr 2.

Opcja numer 3 - dolaczenie tego komputera do sieci, tzn umieszczenie go
razem z reszta za NAT-em

Chyba najmniej kombinowania... --
Mark

Data: 2010-08-06 11:31:05
Autor: Mariusz Kruk
Konfiguracja LAN
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "jureq"
Logika NAT (SNAT) jest taka, że działa tylko w jedn± stronę - umożliwia dostęp z komputera w  sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej.

W ogólno¶ci - bzdura.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-07 18:18:22
Autor: Milosz K.
Konfiguracja LAN
1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak zeby komunikacja miedzy tym
jednym a reszta twojej sieci odbywala sie przez routing a nie NAT.
2. Konfiguracja VPN do komunikacji miedzy tym jednym komputerem a reszta
sieci.

Jak to sie przedklada na "przepustowosc sieci", bo mam rozumiec, ze VPN idzie przez jakis zewnetrzny serwer. Nie jestem za bardzo w temacie (jak wiekszosc uzytkowników piszacych tutaj po pomoc w okr. kwestii). No i oczywiscie na kwestie bezpieczenstwa sieci. Nie jestem za bardzo przekonany do takich rozwiazan jak "pulpit zdalny" i zdalne zarzadzanie pecetem, a tak jak juz wspomnialem nie jest to na tyle zaawansowana siec, zebyt sie bawic w jaies "szczególne" rozwiazania p.t. odrebny serwer, drogie huby, switche. Tym bardziej, ze "budzet" tez mamy nieco ograniczony ;-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2010-08-06 08:42:52
Autor: Yakhub
Konfiguracja LAN
Dnia Thu, 5 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

[...]

Zdecyduj się: jeżeli drugi komputer jest za NATem, to jest już w innej
sieci. To jest kluczowe.

Opisz dokładnie, jak wygl±da Twoja sieć - jakie s± tam urz±dzenia, jak
poł±czone, które z nich (i jak) jest podpięte do Internetu, jaka jest
adresacja.

--
Yakhub

Data: 2010-08-06 16:14:44
Autor: Radosław Sokół
Konfiguracja LAN
W dniu 05.08.2010 21:47, Milosz K. pisze:
Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze wychodze z
pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po drugie, chcialbym

http://www.ntg.prv.pl/

Pisz na pl.comp.sieci lub - lepiej - pl.comp.os.ms-windows.winnt.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-07 17:57:45
Autor: Milosz K.
Konfiguracja LAN
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010080614144500grush.one.pl...
[...]

Swego czasu tam napisałem, jednak nie potkałem się ze zbyt życzliwym przyjęciem. Dlatego piszę tutaj. W końcu pecet to pecet.

Pozdrawiam, M.

--
Bez sygnaturki ze względów bezpieczeństwa!

Data: 2010-08-08 18:43:07
Autor: Remek
Konfiguracja LAN
Użytkownik "Milosz K." napisał:

Swego czasu tam napisałem, jednak nie potkałem się ze zbyt życzliwym
przyjęciem. Dlatego piszę tutaj. W końcu pecet to pecet.

Je¶li tam pisałe¶ podobnie tzn. ignoruj±c pytania ludzi chc±cych pomóc, to
się nie dziwię. Za moment tutaj będzie to samo.

Jest jeszcze grupa pl.internet.pomoc.

Remek

Data: 2010-08-13 10:22:06
Autor: Radosław Sokół
Konfiguracja LAN
W dniu 07.08.2010 17:57, Milosz K. pisze:
Swego czasu tam napisaÂłem, jednak nie potkaÂłem siĂŞ ze zbyt Âżyczliwym
przyjêciem. Dlatego piszê tutaj. W koñcu pecet to pecet.

Grupa pl.comp.pecet zajmuje się sprzętem komputerowym klasy
PC, ale nie jego oprogramowaniem i konfiguracją. Więc piszesz
na *złą* grupę.

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Konfiguracja LAN