Konfiguracja kompa do foto i grafiki

Data: 2009-03-29 22:04:01
Autor: SK
Konfiguracja kompa do foto i grafiki
Siostra poprosiła mnie abym pomógł jej złożyć kompa do obróbki i katalogowania zdjęć (ma do uporządkowania kilkadziesiąt tys. rawów)oraz do składu publikacji, robi jakieś przewodniki foldery itp. nawet po 200 stron.
Do tej pory pracuje tylko w pakiecie Corela na kompie z XP, z prockiem Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz, jakaś karta grafiki ATI z 1GB ramu chyba dobra, 2GB DDR i jakimś chyba niezłym monitorze 20" NEC choć już starawym.
Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów corela trwa wieki (dłużej niż wypicie filiżanki kawy:)), przy dużych powiększeniach fotek zawiesza się, a gotowe prace przychodzące z drukarni mają inne kolory niż te które widzi na monitorze.

Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i oprogramowania która by jej sprostała?

Wydaje mi się że wąskim gardłem jest trochę mało ramu nieskalibrowany monitor i corel który chyba do robienia tak dużych publikacji nie służy

-Myślałem o jakimś EIZO 24" - tylko który w miarę niedrogi model, tak do 5tys? + kalibrator tylko jaki model?
-Photoshopie i  InDesign- gdzie oprogramowanie najtaniej kupić?
-Czy Bridge z pakietu Adobe do katalogwania zdjęć wystarczy czy może kupić jakiś inny program np. Microsoft Expression Media?
-no i macie jakąś sprawdzoną konfigurację kompa do grafiki? Czy warto inwestować w nowy komp na procku intela i7 i ddr3 czy tylko dokupić ramu do starego? A może Mac?

Data: 2009-03-30 13:23:12
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "SK" <meloman93@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:gqokoo$kcf$1mx1.internetia.pl...

Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów corela trwa wieki (dłużej niż wypicie filiżanki kawy:)), przy dużych powiększeniach fotek zawiesza się,

Więcej RAMu i może szybszy dysk

>a gotowe prace przychodzące z
drukarni mają inne kolory niż te które widzi na monitorze.

A ma o tym pojęcie ? jakie przestrzenie barwne ? RGB, CMYK ? na poczatek niech poczyta jak przygotowywac do druku materiały - najczęsciej zalecenia są na sronie drukarni. potem ew. kalibracja monitora - samodzielnie się nie da tego dobrze zrobić i potrzebny jest kalibrator. (dobry ok 1000 zl)

Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i oprogramowania która by jej sprostała?

oprogramowania ?

Wydaje mi się że wąskim gardłem jest trochę mało ramu nieskalibrowany monitor

zgadza się

i corel który chyba do robienia tak dużych publikacji nie służy

???

-Myślałem o jakimś EIZO 24" - tylko który w miarę niedrogi model, tak do 5tys? + kalibrator tylko jaki model?

wejdź na grupę pl.comp.grafika lub pl.rec.foto-cyfrowa w archiwum znajdziesz mnóstwo watków opisujacych wybor monitora i kalibrację

[...]

pl.comp.grafika

Data: 2009-03-30 14:36:57
Autor: adym
Konfiguracja kompa do foto i grafiki
Użytkownik "SK" :
Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i
oprogramowania która by jej sprostała?

Niestety praca w takich programach jak Corel wymaga takze umiejetnosci dostosowania sie do posiadanego sprzetu. Przykladem tutaj moze byc np. korzystanie z duplikowania obiektow, zamiast kopiowania ich do schowka.
Z monitorem dobrze kombinujesz, powinien byc kalibrowany.
Pozatym nalezało by przejsc na 64 bitowy system i dolozyc tyle ramu ile sie da.
 Procek zupelnie wystarczy i tak jest bardzo mocny, karta grafiki tutaj nie ma znaczenia, w wydajnosci nie pomoze, a jak dobrze skalibrujesz monitor to kazda bedzie dobra.
I tyle, trzeba isc raczej w optymalizacje wykorzystania funkcji oprogramowania niz ulepszanie sprzetu.

Data: 2009-03-30 13:09:39
Autor: januszek
adym napisał(a):

Pozatym nalezało by przejsc na 64 bitowy system i dolozyc tyle ramu ile sie da.

A widziales 64 bitowego Corela? ;)

j.

--
"Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

Data: 2009-03-30 15:18:45
Autor: adym
Konfiguracja kompa do foto i grafiki
Użytkownik "januszek" :
Pozatym nalezało by przejsc na 64 bitowy system i dolozyc tyle ramu
ile sie da.

A widziales 64 bitowego Corela? ;)

rozumiem, ze zartujesz bo chodzi mi o obsluge duzej ilosci ramu w windzie, nie o przyspieszenie corela

Data: 2009-04-06 22:04:31
Autor: kk
SK pisze:
[...]

- LCD Eizo S2231W - pivot, dobre parametry (po skalibrowaniu)
- procek może zostać
- windows 64 bit przepustowość szyny zrobi swoje własnie przy sporych projektach (uwaga na ograniczoną ilość sterowników do peryferii-skanery, drukarki)
- od 4GB RAM wzwyż (przy win 64bit)
- kalibracja - albo zakup własnego kalibratora, albo w formie usługi (ok 100zł)
- jako przestrzeń robocza 2 dyski w RAID 0 (striping) ale tutaj uwaga - musisz poczytać o ryzyku takiego układu - obowiązkowo dodatkowy nośnik jako backup. jesli jest kasa można ułożyć 4 dyski w stripe+mirror zdaje sie że to jest RAID 0+1 (wikipedia) wtedy bezpieczeństwo znacznie wzrasta, lub też dysk SSD, a jak chcesz zaszaleć to może 2 dyski SSD w RAID, ale tyle mocy to już przesada - obejrzyj na youtube wydajność dysków SSD w RAID.

Właściwie to problem skupia się na stworzeniu odpowiednio szybkiej macierzy dyskowej, bo tutaj jest wąskie gardło.

Mac to faktycznie ulubieniec grafików, ale za tą cenę można złożyć kilkakrotnie szybszego blaszanego "brzydala".

--
www.karolkepka.com
Fotografia ślubna

Konfiguracja kompa do foto i grafiki