Konfiguracja kompa do foto i grafiki

Data: 2009-03-30 13:23:12
Autor: Kot Prezydenta
Konfiguracja kompa do foto i grafiki

Użytkownik "SK" <meloman93@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:gqokoo$kcf$1mx1.internetia.pl...

Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów corela trwa wieki (dłużej niż wypicie filiżanki kawy:)), przy dużych powiększeniach fotek zawiesza się,

Więcej RAMu i może szybszy dysk

>a gotowe prace przychodzące z
drukarni mają inne kolory niż te które widzi na monitorze.

A ma o tym pojęcie ? jakie przestrzenie barwne ? RGB, CMYK ? na poczatek niech poczyta jak przygotowywac do druku materiały - najczęsciej zalecenia są na sronie drukarni. potem ew. kalibracja monitora - samodzielnie się nie da tego dobrze zrobić i potrzebny jest kalibrator. (dobry ok 1000 zl)

Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i oprogramowania która by jej sprostała?

oprogramowania ?

Wydaje mi się że wąskim gardłem jest trochę mało ramu nieskalibrowany monitor

zgadza się

i corel który chyba do robienia tak dużych publikacji nie służy

???

-Myślałem o jakimś EIZO 24" - tylko który w miarę niedrogi model, tak do 5tys? + kalibrator tylko jaki model?

wejdź na grupę pl.comp.grafika lub pl.rec.foto-cyfrowa w archiwum znajdziesz mnóstwo watków opisujacych wybor monitora i kalibrację

-Photoshopie i  InDesign- gdzie oprogramowanie najtaniej kupić?
-Czy Bridge z pakietu Adobe do katalogwania zdjęć wystarczy czy może kupić jakiś inny program np. Microsoft Expression Media?
-no i macie jakąś sprawdzoną konfigurację kompa do grafiki? Czy warto inwestować w nowy komp na procku intela i7 i ddr3 czy tylko dokupić ramu do starego? A może Mac?

pl.comp.grafika

Konfiguracja kompa do foto i grafiki