Konfiguracja pamieci przy uszkodzonym slocie

Data: 2010-04-17 19:55:12
Autor: PeJot
Konfiguracja pamieci przy uszkodzonym slocie
Czołem.

Pewna płyta główna obsługuje pamięci DDR400 albo DDR2 667/533, obydwa typy w Dual Channel. Niestety, jeden ze slotów DDR2 nie rozpoznaje pamięci ( sprawę znam jedynie ustnie ). Zakładając, że potrzeba 1GB pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą* kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ?  Procesor to obecnie P4 3GHz, w podstawkę można wsadzić np. Core 2 Duo E6700, tylko czy przy takich ograniczeniach pamięci ma to sens ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-17 21:56:36
Autor: MadMan
Dnia Sat, 17 Apr 2010 19:55:12 +0200, PeJot napisał(a):

Zakładając, że potrzeba 1GB pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą* kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ?

DDR400 - przepustowość będzie wyższa, opóźnienia mniejsze. Niestety cena
też będzie znacząco wyższa. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-17 22:20:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-04-17 19:55, PeJot pisze:
pamięci ( sprawę znam jedynie ustnie ). Zakładając, że potrzeba 1GB
pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą*
kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ? Procesor to

Pierwsza. Wyższa przepustowość (porównywalna z "DDR2 800",
abstrahując od niepoprawnej nazwy), niższe opóźnienia.

obecnie P4 3GHz, w podstawkę można wsadzić np. Core 2 Duo E6700, tylko

Pentium 4 uwielbia przepustowość.

Data: 2010-04-17 22:40:28
Autor: PeJot
Radosław Sokół pisze:
[...]

Pierwsza.

OK, te moduły mam w ręce.

Wyższa przepustowość (porównywalna z "DDR2 800",
abstrahując od niepoprawnej nazwy), niższe opóźnienia.

obecnie P4 3GHz, w podstawkę można wsadzić np. Core 2 Duo E6700, tylko

Pentium 4 uwielbia przepustowość.

O ile rozumem DDR400 będą spowalniać w/w procesor ? W tym układzie szkoda kasy na Core 2 Duo ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-18 00:23:44
Autor: MC
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hqcsm0$b8e$1news.onet.pl...
Czołem.

Pewna płyta główna obsługuje pamięci DDR400 albo DDR2 667/533, obydwa typy w Dual Channel. Niestety, jeden ze slotów DDR2 nie rozpoznaje pamięci ( sprawę znam jedynie ustnie ).

Może to nie jest skutek uskodzenia slotu tylko akurat takiej konstrukcji płyty? Nie wszystkie sloty muszą akceptować te same rodzaje i pojemności. Zajrzyj do instrukcji.

Data: 2010-04-18 08:13:01
Autor: PeJot
MC pisze:
[...]

Nie, to jest ewidentne uszkodzenie slotu. W tygodniu poeksperymentuję.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Konfiguracja pamieci przy uszkodzonym slocie