Data: 2010-10-21 11:44:18 | |
Autor: Adam KÅ‚obukowski | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Witam
Jest sytuacja, gdzie znaki pionowe i poziome oznaczające sposób jazdy pasami są w konflikcie: Są cztery pasy.Znak pionowy określa że skręcać w prawo można tylko z prawego skrajnego pasa, a znak pionowy na środkowym/prawym stwierdza że z niego też można skręcać w prawo. link do miejsca: http://maps.google.pl/?ie=UTF8&ll=54.55069,18.506879&spn=0.000394,0.000862&t=h&z=20 oznaczenie poziome jest dobrze widoczne. Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy? Gdzie zgłosić ten problem? Adam Kłobukowski |
|
Data: 2010-10-21 11:58:52 | |
Autor: R2r | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy?Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym". -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-10-21 10:00:02 | |
Autor: masti | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Dnia pięknego Thu, 21 Oct 2010 11:58:52 +0200 osobnik zwany R2r wystukał:
Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy?Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym". a konflikt do zarządcy drogi -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-10-21 12:24:26 | |
Autor: Michał Gut | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym". na wieki wiekow amen:) |
|
Data: 2010-10-21 12:48:32 | |
Autor: Adam KÅ‚obukowski | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
On 21.10.2010 11:58, R2r wrote:
Który znak jest w tej sytuacji ważniejszy?Zacząć od zapoznania się z Ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym". Konkretniej, z którego artykułu to wynika? Bo przeszukałem całą ustawę i nie widzę w niej żadnego rozróżnienia na znaki pionowe i poziome. Adam Kłobukowski |
|
Data: 2010-10-21 13:19:25 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Użytkownik Adam Kłobukowski napisał:
On 21.10.2010 11:58, R2r wrote: PoRD Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. 2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu. A tu masz rozporzadzenie o znakach i sygnalach drogowych: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm pozdrawiam Rozdział 1 Przepisy ogólne § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu; jeżeli jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami ruchu, to znak dotyczy tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad którym znak jest umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego po prawej stronie, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. 2. Kierujący jest obowiązany stosować się do znaku drogowego pionowego umieszczonego na wysyłającym żółte sygnały błyskowe pojeździe, który wykonuje na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne. 3. Znaki drogowe wyrażające zakazy lub nakazy odnoszące się do kierunku jazdy oraz znaki zakazu wjazdu pojazdów o określonych wymiarach, masie lub naciskach osi nie dotyczą kierującego pojazdem szynowym, poruszającego się po wyznaczonej dla niego trasie. 4. Napis lub symbol umieszczony na tabliczce pod znakiem drogowym stanowi integralną część znaku. 5. Jeżeli na znaku lub tabliczce jest podany układ dróg na skrzyżowaniu (schemat skrzyżowania) liniami o różnej szerokości, to linia szersza oznacza drogę z pierwszeństwem. 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych. 7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje się odpowiednio do sygnałów świetlnych do kierowania ruchem. pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-21 12:25:28 | |
Autor: Michał Gut | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
pord stanowi kolejnosc waznosci:
zywy kierujacy ruchem - swiatla - pionowe - poziome |
|
Data: 2010-10-21 04:22:21 | |
Autor: WS | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
On 21 Pa¼, 12:25, Micha³ Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: pord stanowi kolejnosc waznosci: mozesz podac konkretny przepis? WS PS. Rozporzadzenie ... w sprawie znaków i sygna³ów drogowych: § 2 6. Znaki poziome odzwierciedlaj±ce znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowi± powtórzenie zastosowanych znaków pionowych. |
|
Data: 2010-10-21 23:42:27 | |
Autor: Lort | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Kto: WS Gdzie: pl.misc.samochody Kiedy: 21 pa¼dziernik 2010, 13:22:21
On 21 Pa¼, 12:25, Micha³ Gut No przecie¿ go cytujesz, o tu: PS. Rozporzadzenie ... w sprawie znaków i sygna³ów drogowych: Teraz wystarczy w³±czyæ tryb logiczny: je¿eli poziome s± jedynie powtórzeniem pionowych, to znaczy, ¿e znacz±ce s± pionowe. A zarz±dca da³ cia³a. -- Llort |
|
Data: 2010-10-21 15:12:56 | |
Autor: WS | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
On 21 Pa¼, 23:42, Lort <berdyc...@gdzies.w.ua> wrote:
No przecie¿ go cytujesz, o tu: powiedzmy ;) aczkolwiek takiej interpretacji to i sam prof.Falandysz by sie nie powstydzil ;) to jeszcze poprosze o logiczne ;) uzasadnienie : dlaczego znak F-10 jest bardziej znaczacy niz P-8, czyli patrz pytanie autora watku? Hint: F-10 to znak uzupelniajacy (nie ostrzegawczy ani zakazu) ;) |
|
Data: 2010-10-22 09:56:28 | |
Autor: Lort | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
Kto: WS Gdzie: pl.misc.samochody Kiedy: 22 pa¼dziernik 2010, 00:12:56
powiedzmy ;) aczkolwiek takiej interpretacji to i sam prof.Falandysz§ 2 6. Znaki poziome odzwierciedlaj±ce znaki pionowe ostrzegawcze lubTeraz wystarczy w³±czyæ tryb logiczny: je¿eli poziome s± jedynie Uff, bo ju¿ siê ba³em, ¿e przedstawisz tê zale¿no¶æ za pomoc± dwóch implikacji: p->q oraz ~(q->p) [p - pionowy, q - poziomy], bo ta koniunkcja jest prawdziwa tylko dla prawdziwego q i fa³szywego p, co mog³oby stanowiæ powa¿ny kontrargument. to jeszcze poprosze o logiczne ;) uzasadnienie : No przecie¿ by³o! Hint: F-10 to znak uzupelniajacy (nie ostrzegawczy ani zakazu) ;) £e, skoro zwróci³e¶ na to uwagê, to trudno, trzeba powa¿nie. A powa¿nie to kiedy¶ chyba faktycznie by³a w przepisach taka kolejno¶æ (znaki pionowe przed poziomymi), ale wziê³a i znik³a. Prawdopodobnie w nag³ym ataku nieuzasadnionego optymizmu ustawodawca nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿e mog± wyst±piæ ró¿nice w oznakowaniu. -- Llort |
|
Data: 2010-10-22 06:06:53 | |
Autor: Micha³ Gut | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
zadales mi takiego cwieka ze az zaczne sam szukac odpowiedzi bo mnie to zaintrygowalo.
mialem wbite w czaszke ze kolejnosc jest taka i wynika to pord (takze jesli chodzi o poziome i pionowe). :))))) bior±c pod uwagê jakie jaja czasami s± napaskowane na jezdni to logicznie myslac takze bylem w tym utwierdzany ale juz taki pewny nie jestem:) |
|
Data: 2010-10-21 14:09:24 | |
Autor: Robert_J | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
pord stanowi kolejnosc waznosci: Powtórze pytanie zadane przez WS: Gdzie jest taki zapis, bo jako żywo nie dostrzegam? Bo zapis: "§ 2 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych" mówi o znakach zakazu i ostzregawczych. Nawet gdyby stanowił o pozostałych to i tak jest sprzeczny, jeśli znak poziomy stanowi co innego niż pionowy w danym miejscu :-). Nie ma więc mowy o powtórzeniu, bo "brzmienie" jest inne. |
|
Data: 2010-10-22 09:05:59 | |
Autor: Michał Gut | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
pogrzebalem i odszczekuje:)
wpajano mi taka kolejnosc ale faktycznie w pord pioniowe i poziome maja sie uzulepniac. w 2007 znalazlem taka dyskusje na pl.soc.prawo - koniec dyskujsi sprowadzil sie do tego ze uzupelniaja sie i nie ma nigdzie o wyzszosci jednych nad drugimi. a co do przypadku kolegi to teraz zwyczajnie bym zignorowal oba znaki (tzn potraktowalbym je tak jakby ich w ogole nie bylo bo sa sprzeczne) i zachowujac ostroznosc przejechalbym tam gdzie chce. wiec ze srodkowego bym skrecil w prawo uwazajac czy ktos mi sie nie pakuje w prawy bok ze skrajnego prawego pasa. i tyle. |
|
Data: 2010-10-22 15:46:37 | |
Autor: Ramok | |
Konflikt znaków poziomych i pionowych | |
On 22.10.2010 09:05, Michał Gut napisał(a)/has written:
a co do przypadku kolegi to teraz zwyczajnie bym zignorowal oba znakiGdyby zignorować, to w prawo powinno się skręcać z prawego pasa... ;) /Ramok PS Mi też się wydaje, że kiedyś było w przepisach, że pionowe są "ważniejsze" od poziomych, w sytuacji gdy poziome nie uzupełniają pionowych (względnie są z nimi niezgodne tudzież sprzeczne) (argumentacja była taka, że np. na czas remontu pionowe łatwiej/taniej/szybciej ustawić niż przemalować poziome, o ile w ogóle jest je na czym przemalować -w przypadku zmiany nawierzchni). |
|