Data: 2012-09-14 22:08:48 | |
Autor: megrims | |
Koniec świata się zbliża | |
Data: 2012-09-14 21:08:14 | |
Autor: tο | |
Koniec wiata si zblia | |
megrims wrote:
http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558 Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo- luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma tradycyjny, niezawodny napęd na tył. PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy produkt. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-09-15 08:20:31 | |
Autor: megrims | |
Koniec świata się zbliża | |
W dniu 2012-09-14 23:08, tο pisze:
megrims wrote:No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód. BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków iść w tym kierunku? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2012-09-15 09:22:09 | |
Autor: tο | |
Koniec wiata si zblia | |
megrims wrote:
No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód. Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :)) BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-09-16 17:59:44 | |
Autor: megrims | |
Koniec świata się zbliża | |
W dniu 2012-09-15 11:22, tο pisze:
megrims wrote:Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego przeniesienia napędu. A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka: http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2012-09-16 17:48:26 | |
Autor: tο | |
Koniec wiata si zblia | |
megrims wrote:
A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku "rasowy hałas". :> -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-09-16 21:22:37 | |
Autor: megrims | |
Koniec świata się zbliża | |
W dniu 2012-09-16 19:48, tο pisze:
megrims wrote:Ale to dowcip? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2012-09-16 19:56:25 | |
Autor: tο | |
Koniec wiata si zblia | |
megrims wrote:
W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środkuAle to dowcip? Nie, nawet nadali jej imię: symposer. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-09-16 21:29:26 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Koniec świata się zbliża | |
W dniu 2012-09-16 21:22, megrims pisze:
W dniu 2012-09-16 19:48, tο pisze: Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała: - Jestem Mućka, cześć. - Krasula. - Pierwszy raz tutaj? - Nie, k..., drugi... |
|
Data: 2012-09-16 19:57:29 | |
Autor: tο | |
Koniec wiata si zblia | |
Artur Maśląg wrote:
Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała: - Jestem Mućka, cześć. Wchodzi murzyn z papugą na ramieniu do baru, barman pyta zdziwiony: - Skąd to masz? - Z Afryki -- odpowiedziała papuga -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-09-15 13:35:23 | |
Autor: BartekK | |
Koniec świata się zbliża | |
W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowePowinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej) napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod 45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie praktyczne zastosowanie. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-09-15 17:40:19 | |
Autor: J.F. | |
Koniec świata się zbliża | |
Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisa(a):
W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze: To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-) Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami. No i nie pracuje na postoju na swiatlach. Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic przeniesienie mechaniczne Powinny i w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej) napdzajcej generator, a nie tokowego. Sprawno duo wiksza (pod 45%) IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza. masa malutka, To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-) spala wszystko co popadnie Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie zapalic .. J. |
|
Data: 2012-09-15 12:40:34 | |
Autor: J.F. | |
Koniec świata się zbliża | |
Dnia Fri, 14 Sep 2012 22:08:48 +0200, megrims napisa(a):
http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558 Koniec jak koniec ... jakby mialo naprawde palic 2.5/100, to raczej poczatek pewnej epoki :-) J. |