Data: 2012-11-14 21:27:19 | |
Autor: biodarek | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
Już od jakiegoś czasu wiadomo o tym, że Reba od rocznika 2013 będzie tylko ze sprężyną powietrzną Solo Air. Czyli komora negatywna pozostaje, ale jest ona pompowana wraz z komorą pozytywną.
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rlt Dla świadomego użytkownika jest to pozbawienie możliwości indywidualnego ustawienia amortyzatora do konkretnych warunków jazdy. Ale na decyzję pewnie wpłynęła przeważająca liczba osób mówiących, że nie potrafi sobie prawidłowo ustawić widelca z osobno pompowanymi komorami powietrznymi. I akurat z tym skojarzył mi się temat na ForumRowerowym.org pt.: "[Amortyzator]Rock Shox Reba - Dostrojenie". 58 stron w większości z pytaniem typu "ważę x kg, ile psi w pozytywną a ile w negatywną?" Czy rzeczywiście producent kieruje się takimi głosami, zakładam, że nie tylko z Polski? Wprowadzane jest już elektroniczne sterowanie zawieszeniem. Czy dojdzie do tego, że nie będziemy mogli sami ustawić amortyzatora tylko będziemy zdani na ewentualny upgrade firmware? I w końcu pytanie fundamentalne: czy głupiejemy? A jako posiadacz Reby A.D. 2010 mam nadzieję, że Dual Air stanie się kultowe jak dawne Bombery i mimo, że używany - nie straci na wartości :) -- biodarek |
|
Data: 2012-11-14 21:31:37 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
biodarek wrote:
Już od jakiegoś czasu wiadomo o tym, że Reba od rocznika 2013 będzie Czytałem ten temat do pewnego momentu i potem przestałem: w kółko te same głupie pytania bez czytania tego co było wczesniej. Czy rzeczywiście producent kieruje się takimi głosami, zakładam, że nie Od kiedy wycięli Pike'a to nie mam do nich takiego sentymentu. W kwestii Dual Air: ludzie naprawdę głupieją zamieniając mózg na coraz większą ilość kół łańcuchowych na kasecie.. Myśląc o amorach powietrznych nie biorę pod uwage niczego innego niż prawdziwy duaul air. Na szczeście można to jeszcze kupić. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 11/11/2012 Truvativ Firex SL zdechł. Na śmierć! |
|
Data: 2012-11-14 23:07:11 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
W dniu ¶roda, 14 listopada 2012 21:31:39 UTC+1 u¿ytkownik kamil/Endurorider.pl napisa³:
My¶l±c o amorach powietrznych nie biorê pod uwage niczego innego ni¿ prawdziwy duaul air. Na szcze¶cie mo¿na to jeszcze kupiæ. Czyli nie sprzedawaæ starej reby a dbaæ bardziej o ni±. |
|
Data: 2012-11-15 17:43:01 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
U¿ytkownik "Piecia aka dracorp" <dracorp@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cf17c59d-937e-44be-9246-2ca83318ee44googlegroups.com...
Czyli nie sprzedawaæ starej reby a dbaæ bardziej o ni±. Tak d³ugo jak s± ¶lizgi i uszczelki to tak. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 11/11/2012 Truvativ Firex SL zdech³. Na ¶mieræ! |
|
Data: 2012-11-15 08:26:55 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
Dnia Wed, 14 Nov 2012 21:27:19 +0100, biodarek napisa³(a):
Ju¿ od jakiego¶ czasu wiadomo o tym, ¿e Reba od rocznika 2013 bêdzie tylko ze sprê¿yn± powietrzn± Solo Air. Czyli komora negatywna pozostaje, ale jest ona pompowana wraz z komor± pozytywn±. tylko co tak naprawdê znaczy prawid³owo? To¿ to kwestia indywidualna. dajmy na to: pozytywna>negatywna - widelec jest mniej czu³y ale ma wiêkszy skok i lepiej daje sobie radze na wiêkszych nierówno¶ciach pozytywna<negatywna - jest zdecydowanie bardziej czu³y, wybiera li¶cie, ale ma znacznie wiekszy sag i co za tym idzie efektywny skok sie mniejsza. kwestia tego co chce u¿ytkownik. Czy rzeczywi¶cie producent kieruje siê takimi g³osami, zak³adam, ¿e nie tylko z Polski? Wprowadzane jest ju¿ elektroniczne sterowanie zawieszeniem. Czy dojdzie do tego, ¿e nie bêdziemy mogli sami ustawiæ amortyzatora tylko bêdziemy zdani na ewentualny upgrade firmware? I w koñcu pytanie fundamentalne: czy g³upiejemy? najbardziej mnie dziwi tedy - czym reba w u¿ytkowaniu bêdzie sie ró¿niæ od takich reconów ze z³otymi ¶lizgami? (poza nico mniejsz± wag±) Przecie¿ recony to by³y widelce które w swej najwy¿szej opcji (z t³umikiem MC) ró¿ni³y sie od reby tylko tym ze by³y solo air. No ale widaæ i¿ RS chce pozycjonowaæ swe widelce tylko na podstawie wagi a nie budowy wewnêtrznej i dzia³ania. |
|
Data: 2012-11-16 21:44:51 | |
Autor: biodarek | |
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox | |
W dniu 2012-11-15 08:26, ...::QRT::... pisze:
Dnia Wed, 14 Nov 2012 21:27:19 +0100, biodarek napisał(a): Tak piszą na forum: "-Nie potrafię ustawić prawidłowo ciśnienia." dajmy na to: Zgadza się. Ja potrzebuję ze trzy ustawienia: do lajtowych, komfortowych wycieczek, do ścigania i w góry. Solo Air już mi na to nie pozwoli.
Tym ruchem rzeczywiście zjechali na wadze. Przy okazji sprawdziłem tabelkę z ilością oleju i chyba jest niezmieniona. To znaczy, że sam tłumik jest ten sam i nadal potrzebuje solidne pół szklanki oleju do działania. Bo kiedyś w ten sposób zszedł z wagi Fox, wprowadzając tłumik FIT z mniejszą ilością oleju. -- biodarek |
|