Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox

Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox

Data: 2012-11-15 08:26:55
Autor: ...::QRT::...
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox
Dnia Wed, 14 Nov 2012 21:27:19 +0100, biodarek napisał(a):

Już od jakiego¶ czasu wiadomo o tym, że Reba od rocznika 2013 będzie tylko ze sprężyn± powietrzn± Solo Air. Czyli komora negatywna pozostaje, ale jest ona pompowana wraz z komor± pozytywn±.
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rlt
Dla ¶wiadomego użytkownika jest to pozbawienie możliwo¶ci indywidualnego ustawienia amortyzatora do konkretnych warunków jazdy. Ale na decyzję pewnie wpłynęła przeważaj±ca liczba osób mówi±cych, że nie potrafi sobie prawidłowo ustawić widelca z osobno pompowanymi komorami powietrznymi.

tylko co tak naprawdę znaczy prawidłowo? Toż to kwestia indywidualna. dajmy na to:  pozytywna>negatywna - widelec jest mniej czuły ale ma większy skok i lepiej
daje sobie radze na większych nierówno¶ciach pozytywna<negatywna - jest zdecydowanie bardziej czuły, wybiera li¶cie,
ale ma znacznie wiekszy sag i co za tym idzie efektywny skok sie mniejsza. kwestia tego co chce użytkownik.
Czy rzeczywi¶cie producent kieruje się takimi głosami, zakładam, że nie tylko z Polski? Wprowadzane jest już elektroniczne sterowanie zawieszeniem. Czy dojdzie do tego, że nie będziemy mogli sami ustawić amortyzatora tylko będziemy zdani na ewentualny upgrade firmware? I w końcu pytanie fundamentalne: czy głupiejemy?

najbardziej mnie dziwi tedy - czym reba w użytkowaniu będzie sie różnić od
takich reconów ze złotymi ¶lizgami?   (poza nico mniejsz± wag±)
Przecież recony to były widelce które w swej najwyższej opcji (z tłumikiem
MC) różniły sie od reby tylko tym ze były solo air. No ale widać iż RS chce pozycjonować swe widelce tylko na podstawie wagi a
nie budowy wewnętrznej i działania.

Data: 2012-11-16 21:44:51
Autor: biodarek
Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox
W dniu 2012-11-15 08:26, ...::QRT::... pisze:
Dnia Wed, 14 Nov 2012 21:27:19 +0100, biodarek napisał(a):

Już od jakiegoś czasu wiadomo o tym, że Reba od rocznika 2013 będzie
tylko ze sprężyną powietrzną Solo Air. Czyli komora negatywna pozostaje,
ale jest ona pompowana wraz z komorÄ… pozytywnÄ….
http://www.sram.com/rockshox/products/reba-rlt
Dla świadomego użytkownika jest to pozbawienie możliwości indywidualnego
ustawienia amortyzatora do konkretnych warunkĂłw jazdy. Ale na decyzjÄ™
pewnie wpłynęła przeważająca liczba osób mówiących, że nie potrafi sobie
prawidłowo ustawić widelca z osobno pompowanymi komorami powietrznymi.

tylko co tak naprawdę znaczy prawidłowo?
ToĹĽ to kwestia indywidualna.

Tak piszą na forum: "-Nie potrafię ustawić prawidłowo ciśnienia."

dajmy na to:
pozytywna>negatywna - widelec jest mniej czuły ale ma większy skok i lepiej
daje sobie radze na większych nierównościach
pozytywna<negatywna - jest zdecydowanie bardziej czuły, wybiera liście,
ale ma znacznie wiekszy sag i co za tym idzie efektywny skok sie mniejsza.

kwestia tego co chce uĹĽytkownik.

Zgadza się. Ja potrzebuję ze trzy ustawienia: do lajtowych, komfortowych wycieczek, do ścigania i w góry. Solo Air już mi na to nie pozwoli.


Czy rzeczywiście producent kieruje się takimi głosami, zakładam, że nie
tylko z Polski? Wprowadzane jest juĹĽ elektroniczne sterowanie
zawieszeniem. Czy dojdzie do tego, że nie będziemy mogli sami ustawić
amortyzatora tylko będziemy zdani na ewentualny upgrade firmware? I w
końcu pytanie fundamentalne: czy głupiejemy?

najbardziej mnie dziwi tedy - czym reba w użytkowaniu będzie sie różnić od
takich reconĂłw ze zĹ‚otymi Ĺ›lizgami?   (poza nico mniejszÄ… wagÄ…)
Przecież recony to były widelce które w swej najwyższej opcji (z tłumikiem
MC) różniły sie od reby tylko tym ze były solo air.

No ale widać iż RS chce pozycjonować swe widelce tylko na podstawie wagi a
nie budowy wewnętrznej i działania.

Tym ruchem rzeczywiście zjechali na wadze. Przy okazji sprawdziłem tabelkę z ilością oleju i chyba jest niezmieniona. To znaczy, że sam tłumik jest ten sam i nadal potrzebuje solidne pół szklanki oleju do działania. Bo kiedyś w ten sposób zszedł z wagi Fox, wprowadzając tłumik FIT z mniejszą ilością oleju.

--
biodarek

Koniec Dual Air w amortyzatorach RockShox

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona