Koniec Góraszki?

Data: 2010-11-23 21:47:56
Autor: Delfino Delphis
Koniec Góraszki?
Szuwaks wrote:

Czy możecie potwierdzić lub zaprzeczyć informacji o tym, że
w Góraszce na terenie lotniska powstanie hipermarket i
osiedle?

Dla mnie to niepojęte. Zabita dechami wieś. Kto tam będzie kupował w hipermarkecie? No i przecież pól mają w okolicy pod dostatkiem. Dziwne.

Data: 2010-11-23 21:41:03
Autor: Jarosław Sokołowski
Koniec Góraszki?
Delfino Delphis napisał:

[...]

A w takich Jankach czy innych Markach niby kto kupuje? Tu mogą
kupować tacy sami.

No i przecież pól mają w okolicy pod dostatkiem. Dziwne.

I sklepów całkiemsporopowierzchniowych też w okolicy pod dostatkiem.
Żaden nie cierpi na brak klientów. Nie dziwne więc, że ktoś wpadł na
pomysł, by zainwestować w coś jeszcze większego. Nie wspominając już
o tym, że to znakomita lokalizacja na osiedle mieszkaniowe (a to też
klienci). Ze sprzedaży ziemi pod mieszaknia kasa jest trochę lepsza
niż z organizowania pikników, tak brutalnie mówiąc.

--
Jarek

Data: 2010-11-23 22:59:05
Autor: Delfino Delphis
Koniec Góraszki?
Jarosław Sokołowski wrote:

A w takich Jankach czy innych Markach niby kto kupuje? Tu mogą
kupować tacy sami.

Ale Marki to prawie Warszawa, Janki niewiele dalej. Góraszka to jednak spory kawałek.

[...]

Hmm. Chciałbyś tam mieszkać? W sumie jakie plusy? Przy samej drodze krajowej, hałas, tiry, a dojazd do Warszawy beznadziejny (PKS czasem raz na parę godzin), no chyba, że samochodem - po pół godzinie jazdy jesteśmy w tej samej sytuacji, co mieszkańcy Tarchomina tj. następna godzina w korkach. Absurd.

Data: 2010-11-23 23:16:21
Autor: /dev/SU45
Koniec Góraszki?
[...]

Absurd to fakt, ale autobus jest miejski i znacznie częściej, względnie łatwo też dojechać do kolei otwockiej. Nie zmienia to faktu że to wyjątkowo idiotyczna lokalizacja osiedla, i niestety prawdę powiedziawszy lotniska także...

Data: 2010-11-23 23:41:33
Autor: Jarosław Sokołowski
Koniec Góraszki?
/dev/SU45 napisało:

Absurd to fakt, ale autobus jest miejski i znacznie częściej,
względnie łatwo też dojechać do kolei otwockiej. Nie zmienia
to faktu że to wyjątkowo idiotyczna lokalizacja osiedla,

Wielkie miasta w ogóle są idiotyczne. Ale cóż zrobić, gdzieś
trzeba mieszkać.

i niestety prawdę powiedziawszy lotniska także...

Prawdę powiedziawszy, to w ogóle nie jest lotnisko. Z tego co wiem,
ze względu na ptaszki mieszkające w okolicach, zgoda na użytkowanie
terenu w charakterze lotniska wydawana jest raz do roku na czas
pikniku.

--
Jarek

Data: 2010-11-23 23:39:45
Autor: Jarosław Sokołowski
Koniec Góraszki?
Delfino Delphis napisał:

A w takich Jankach czy innych Markach niby kto kupuje? Tu mogą
kupować tacy sami.

Ale Marki to prawie Warszawa, Janki niewiele dalej. Góraszka to
jednak spory kawałek.

Za to z w miarę normalnym dojazdem. A po drodze do Janek, to się
głównie stoi w Al. Krakowskiej (sam staram się stania unikać i na
przykład do Krakowa jeżdżę przez Góraszkę). Domy w Nadarzynie też
się nieźle sprzedają, a ludzie mówią o nich "to prawie Warszawa".
Z Góraszki jedzie się prawie bez świateł aż do Czerniakowskiej.

[...]

Hmm. Chciałbyś tam mieszkać?

Mieszakam. Sam chciałem. Znaczy nie w Góraszce, w Warszawie mieszakm.
Ale do Góraszki mam niedaleko. I przejeżdżam często obok. Lotnisko
znam nie tylko z piknikowej perspektywy.

W sumie jakie plusy? Przy samej drodze krajowej, hałas, tiry,

No tak, bo plusem mieszkania w Warszawie jest to, że obok nie ma żadnej
drogi. Obszar lotniska ma w najszerszym miejscu pół kilometra. To tak
jak od Marszałkowskiej do Jana Pawła. Albo ze Świętokrzyskiej do Alej
Jerozolimskich. Całkowita powierzchnia, to prawie tyle, co kwartał
ulic, na którym stoi Pałac Kultury, Złote Tarasy i Dworzec Centralny.
Pojęcia "obok", "przy samej" są względne. A jak się wraz z osiedlami
wybuduje nawet niewielki Srebrny Tarasik, to jeden z powodów jeżdżenia
do centum ubywa.

[...]

No nie, z całym szacunkiem, ale w życiu by mi do głowy nie przyszło
porównywać swoją sytuację z mieszkaniem, za przeproszeniem, na
Tarchominie. W Góraszcze też bym wolał niż tam. (Uprzedzając pytania:
na Tarchominie bywam).

Jarek

--
Przystanek koło zoo
Przystanek koło zoo

Data: 2010-11-24 02:58:16
Autor: Delfino Delphis
Koniec Góraszki?
Jarosław Sokołowski wrote:

[...]

A ja Tarchominie chętnie (autobusem 15 minut do metra). Poza tym nie rozumiem dlaczego akurat na lotnisku? Dookoła są tysiące hektarów pól, nieużytków itd., przecież to teren wiejski. Trochę mi się to nie mieści w głowie co akurat na tej polance z hangarami jest takiego kuszącego, czego nie ma po drugiej stronie ulicy...

Data: 2010-11-24 07:20:14
Autor: Mikolaj Machowski
Koniec GĂłraszki?
Delfino Delphis napisał:
Jarosław Sokołowski wrote:

[...]

Np. - nie wiem czy prawdziwe, ale przychodzi na myśl:

-  warunki zabudowy (lotnisko to zapewne obszar przemysłowy, zamiana na
   budowlany to betka, z odrolnieniem bywają problemy)
-  jasne kwestie własności (jeden właściciel duĹźego terenu,
   rozdrobnienie terenĂłw rolniczych to duĹźo upierdliwych negocjacji)

m.

Data: 2010-11-24 07:22:51
Autor: Jarosław Sokołowski
Koniec Góraszki?
Delfino Delphis napisał:

[...]

Poczułem się co najmniej dwadzieścia lat młodszy. "Zamiast tych małych
domków, powinni postawić kilka bloków, jak na Tarchominie. Tyle miejsca
się marnuje na jakieś ogródki. Powinni jeszcze zrobić sklep z gwoźdzami,
i żeby piekarnia tu była." Niektórym do dzisiaj nie może się w głowie
pomieścić, że każdy może budować i urządzać lotniska tylko na własnej
ziemi. Choćby nie wiem jak kusząca była działka sąsiada po drugiej
stronie ulicy.

Tak sobie myślę, że z tym lotniskiem, to wszystko mogło być od samego
pocztku w genialny sposób zaplanowane. Piętnaście lat pikników nie
poszło na marne. Łatwiej teraz będzie sprzedawać mieszkania czy działki
"na byłym lotnisku Góraszka", niż gdzieś na wsi, której nazwa nikomu
nic nie mówi. Nie tylo łatwiej, ale i drożej. A o to przecież chodzi.

--
Jarek

Data: 2010-11-24 11:04:31
Autor: grzech
Koniec Góraszki?
[...]

Jak na razie jest to pomysł kilku osób luźno z lotniskiem związanych. Jest to ich "wkład intelektualny" w projekt planu zagospodarowania przestrzennego. Decydujący głos będzie należał do właściciela terenu. Co on planuje to trudno powiedzieć. Chwilowo bym się tym nie podniecał.

Data: 2010-11-24 09:49:48
Autor: JasiekS
Koniec Góraszki?

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w
wiadomości news:ichdfb$pu3$1news.onet.pl...

[...]

W trójkącie między kolejką otwocką a traktem lubelskim jest sporo
CICHEGO zalesionego miejsca. Właśnie w tym otoczeniu powstają nowe
osiedla. Moi znajomi przeprowadzili się tam późnym latem. Oni mogli
(luźniejszy związek z centrum Warszawy), ja - nie.

--
JasiekS

Data: 2010-11-24 09:53:15
Autor: JasiekS
Koniec Góraszki?

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w
wiadomości news:ich99t$bk7$1news.onet.pl...

> [...]

Dla mnie to niepojęte. Zabita dechami wieś. Kto tam będzie kupował w
hipermarkecie? No i przecież pól mają w okolicy pod dostatkiem.

Był wątek tuż przed ZESZŁOROCZNĄ Góraszką (mój post z 2009-06-03). Ktoś
nawet podał link do lokalnego planu zagospodarowania. To już nie jest
pustynia. W okolicach Wiązowny (podobno to jest prawidłowa odmiana)
powstają nowe osiedla dla emigrantów z Warszawy.

--
JasiekS

Data: 2010-11-24 19:17:16
Autor: robertcb
Koniec Góraszki?
Szuwaks wrote:

> Czy mo&iquest;ecie potwierdzi&aelig; lub zaprzeczy&aelig; informacji o tym, &iquest;e
> w Góraszce na terenie lotniska powstanie hipermarket i
> osiedle?
> Dla mnie to niepoj&ecirc;te. Zabita dechami wie&para;. Kto tam b&ecirc;dzie kupowa&sup3; w hipermarkecie? No i przecie&iquest; pól maj&plusmn; w okolicy pod dostatkiem. Dziwne.

Wieś, ale przy drodze krajowej Warszawa-Lublin-Hrebenne.

W podobnej sytuacji jest CH Janki.

Piknik to tylko 2 dni w roku, lotnisko poza tym rzadko jest używane, wiec chyba nic nie stoi na przeszkodzie budowy CH Góraszka.

Data: 2010-11-24 20:39:36
Autor: Roman
Koniec Góraszki?

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1195.0000002e.4ced56acnewsgate.onet.pl...
Szuwaks wrote:

> [...]

Piknik to tylko 2 dni w roku, lotnisko poza tym rzadko jest używane, wiec
chyba nic nie stoi na przeszkodzie budowy CH Góraszka.

Janki to chyba jedyny taki punkt w Polsce. Wylot na: Radom, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław i parę mniejszych miasteczek
Prawie dla 1/4 kraju. Korek stały od lat ze zwężeniem w Raszynie do 2 pasów z 4 pasów w Jankach (2+2).
Nie porównuj Góraszki do Janek.
Pzdr
Roman

Data: 2010-11-24 22:42:34
Autor: Dariusz K. Ładziak
Koniec Góraszki?
Szuwaks wrote:

[...]

Ale już niedługo. Jeszcze rok - półtora i Janki będą sennym rozwidleniem dróg lokalnych...

--
Darek

Data: 2010-11-25 06:07:07
Autor: Roman
Koniec Góraszki?

Szuwaks wrote:

[...]

Jeśli napisałbyś 10-15 lat to bym się może zgodził. Mnie i wielu mieszkających w pobliżu powstające drogi niewiele zmienią.
Każdego roku aut bedzie przybywało. Stare przyzwyczajenia pozostaną. Janki długo będą jednym z najruchliwszych miejsc w Polsce.
Chyba że drogowcy zamkną tę drogę.

Roman

Data: 2010-11-25 13:25:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Koniec Góraszki?
Użytkownik Roman napisał:

[...]

Przecież już idą roboty dwóch obejść Raszyna i Janek - wylot na Kraków i Katowice będzie poprowadzony poza osią Alei Krakowskiej - przez Raszyn i Janki w końcu będzie szedł tylko ruch lokalny (znaczy te pół Warszawy co na zakupy w Jankach jadą...)

--
Darek

Data: 2010-11-25 15:31:28
Autor: Michal Jankowski
Koniec Góraszki?
"Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> writes:

[...]

Na razie to idą - jak po grudzie (jeden krok w przód, dwa w tył)-
papierki na przygotowanie do robót. Jeśli _zaczną_ budować te nowe
wyloty w 2013 to będzie sukces.

  MJ

Koniec Góraszki?