Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?

Data: 2011-07-01 10:56:52
Autor: raff
Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?
Spółka Gremi Media, należąca do krakowskiego przedsiębiorcy Grzegorza Hajdarowicza zawarła umowę nabycia spółki Mecom Poland Holdings S.A., do której należy 51,01 proc. udziałów spółki Presspublica, wydającej m.in. gazetę "Rzeczpospolita". W piątkowym komunikacie przesłanym PAP, spółka Gremi Media poinformowała, że ustalona kwota transakcji wynosi 80 mln zł. Transakcja będzie zamknięta po uzyskaniu akceptacji przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Presspublica to wydawca między innymi dziennika "Rzeczpospolita" (sprzedaż około 140 tys. egz.), gazety "Parkiet" (sprzedaż około 9 tys.), tygodnika "Uważam Rze" (sprzedaż około 130 tys.) oraz portali internetowych w tym portalu www.rp.pl. Przychody grupy Presspublica spółka z o.o. wyniosły w 2010 roku 220,9 mln zł, a zysk netto 8,1 mln złotych. Jak podkreślił nabywca w komunikacie, dziennik "Rzeczpospolita" to nie tylko jeden z liderów prasy codziennej w Polsce. To przede wszystkim gazeta opiniotwórcza, od której dzień zaczyna większość szefów firm, menadżerów czy polityków". Grupa Gremi jest od prawie dwóch lat właścicielem tygodnika "Przekrój" i miesięcznika "Sukces". Założyciel i główny udziałowiec Grupy Gremi Grzegorz Hajdarowicz tłumaczy, że transakcja jest elementem ogłoszonej ponad rok temu strategii rozwoju. - Z udziałem NFI Jupiter zamierzamy stworzyć znaczącą na polskim rynku grupę medialną. W oparciu o posiadane przez nas tytuły prasowe będziemy rozwijać grupę w kierunku najnowocześniejszego w Polsce koncernu medialnego wykorzystującego w swoim działaniu zaawansowane technologie. Koncepcja ta była opracowywana w grupie już od kilku lat i jest konsekwentnie realizowana - zapowiedział Hajdarowicz. - Jestem przekonany, że wykorzystując ogromny potencjał najbardziej prestiżowych w Polsce tytułów prasowych cenionych od lat przez Polaków stworzymy najnowocześniejszy w tej części Europy koncern medialny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych - dodał. Informacja o sprzedaży dziennika "Rzeczpospolita" i całego wydawnictwa Presspublica jest dla wielu ekspertów wielkim zaskoczeniem. Po pierwsze konserwatywne medua kupuje człowiek uważany, za lewicowca. - O mój Boże - zareagowała na wieść o sprzedaży "Rzeczpospolitej" Janina Jankowska, wieloletnia dziennikarka radiowa, obecnie członek zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. - Ja jestem przerażona. To jest burzenie pluralizmu w polskich mediach. Będziemy mieć bardzo podobne dzienniki, w których wszystko informacje będą takie same. Boję się, że skończy się jak z tygodnikami gdzie "Polityka", "Newsweek" i "Wprost" są niemal identyczne - dodaje dziennikarka, która od Wirtualnej Polski dowiedziała się o transakcji. Medioznawcy zwracają też uwagę na stosunkowo niską cenę za jedno z największych polskich koncernów medialnych.
- Dziś rynek prasy jest jednym z najtrudniejszych rynków medialnych. Stale spada nakład, gazeta przegrywają z internetem. Pomimo to cena 80 mln zł za jedną z największych gazeta w Polsce, najlepiej sprzedający się tygodnik opinii jakim jest obecnie "Uważam Rze" to nie są wielkie pieniądze. Kiedyś mówiono, że sama "Rzeczpospolita" jest warta 150-250 mln zł - mówi prof. Tadeusz Kowalski z Instytutu Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. http://finanse.wp.pl/kat,104130,title,Gremi-Media-kupuja-ponad-51-proc-udzialow-w-Presspublice,wid,13557710,wiadomosc.html

Tusk zrobil co chcial. Nie batem go, to kijem. Witaj Putinlandzie !

R.

Data: 2011-07-01 11:08:12
Autor: boukun
Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?
Mało to żydowskich gadzinówek?

boukun

Data: 2011-07-01 13:19:03
Autor: Marek Czaplicki
Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?
raff pisze w wiadomości iuk24r$p1m$1@news.onet.pl na pl.soc.polityka w dniu piątek 01 lipiec 2011 10:56:

[...]

Wg mnie wymienione tygodniki są niemal identyczne w treści, bo są skierowane do podobnych grup czytelniczych. Nastąpiła bowiem homogenizacja kultury wydawania gazet w kierunku grup tzw "opiniotwórczych". Szarzy ludzie kupują i czytają "Fakt", "Superexpress".

Data: 2011-07-01 14:38:32
Autor: Zennon
Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?

Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:iuk24r$p1m$1news.onet.pl...
[...]

Grzesio lewicowcem ;)))) Buchacha...  To jest stosunkowo normalny umiarkowany prawicowiec ;)

Zennon

Koniec Rzepy i Uwazam Rze ?