Koniec aut z kratką - czyli kolejny absurd.

Data: 2009-07-07 19:00:54
Autor: krzyss
Koniec aut z kratką - czyli kolejny absurd.
CUT_INZ pisze:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/MF-od-2010-r-koniec-samochodow-z-kratka-1982785.html http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/53378/__Koniec-z-kratk%C4%85-komunikat-rzecznika-Ministerstwa-Finans%C3%B3w.html

Czegos nie rozumiem, to wszystkie pickupy tez straca mozliwosc odliczania VAT od paliwa ? Bo pisza ze wszystkie auta o masie do 3,5T

Ogolnie jakos tego nie rozumiem co oni tam napisali:

"Jeśli podatnik (osoba fizyczna, osoba prawna), który nie wskaże pracownika wykorzystującego samochód, zadeklaruje, że samochód będzie wykorzystywany do celów prywatnych pracowników, będzie zobowiązany doliczyć do swojego przychodu wartość świadczenia w wysokości 1 % wartości samochodu miesięcznie. "

Czy ktos mi moze to przetlumaczyc ? bo ja to przeczytalem 10 razy i chyba jestem zbyt glupi zeby zrozumiec to zdanie.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-07-07 19:10:31
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 07 Jul 2009 19:00:54 +0200, krzyss napisał(a):

Czegos nie rozumiem, to wszystkie pickupy tez straca mozliwosc odliczania VAT od paliwa ? Bo pisza ze wszystkie auta o masie do 3,5T

 Najwyraźniej tak. Bo do tego im będzie potrzebne ustępstwo ze strony UE.

Czy ktos mi moze to przetlumaczyc ? bo ja to przeczytalem 10 razy i chyba jestem zbyt glupi zeby zrozumiec to zdanie.

 O ile dobrze rozumiem, to dotyczy to pracowników wykorzystujących
samochody firmowe. Firmy są dalej w plecy o część VAT.

 Jeśli wskażesz pracownika, który ujeżdża auto, to ma on nieodpłatne
świadczenie do opodatkowania w wysokości 0.5% początkowej wartości auta
miesięcznie. Jeśli nie ma wskazanego konkretnego pracownika - to firma
odprowadza podatek od 1% początkowej wartości auta miesięcznie. To wszystko
rzecz jasna jeśli zadeklarujesz, że auta są wykorzystywane również do celów
prywatnych.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Koniec aut z kratką - czyli kolejny absurd.