Koniec balu panno Lalu?

Data: 2019-11-10 13:54:52
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Data: 2019-11-10 23:27:41
Autor: z
Koniec balu panno Lalu?
To chyba dobrze? Unia rządzi unia radzi unia nigdy cię nie zdradzi ;-)

Data: 2019-11-11 00:19:34
Autor: collie
Koniec balu panno Lalu?

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zerowy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70b8

"Na ten moment to tylko pomysł ETSC..."
Czyli jeszcze długo, długo nie a potem wcale. Od Hiszpanii, poprzez Francję, Włochy po Grecję.

Data: 2019-11-10 15:45:10
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Moment to miara czasu. Do tego krótkiego odcinka czasu. Raptem półtorej minuty trwa moment i ani wiecej ani mniej. Zebys tym momentem nie wykrakal szybkiego wprowadzenia nowego niezwykle ciekawego rozwiązania. Kierowcy po spożyciu nie generują dużo wypadków. Ale jakieś robia. Wprowadzenie 0,00 nie spowoduje spadku ilości wypadków, a jeśli spowoduje to tak mały spadek ze w europejskiej statystyce nic nie drgnie. Ale medialnie będzie dobrze taka zmiana na 0,00 wyglądała. Z tymi co ich wymienilem nikt liczyl się nie będzie. Polacy w jakiś tajemniczy sposób stracili jaja i przyjmą z pokorą nowe limity. A tam gdzie ludzie mają jaja wyślą na protestujacych Robokopow i sprawę protestow szybko zakończą.

Data: 2019-11-11 09:09:14
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Sun, 10 Nov 2019 15:45:10 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

Kierowcy po spożyciu nie generują dużo wypadków.

Zenuś błysnął rozumem :) Tak trzymać, ewolucja też musi mieć na czym
pracować :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-11 12:23:58
Autor: heby
Koniec balu panno Lalu?
On 11/11/2019 00:45, Zenek Kapelinder wrote:
Kierowcy po spożyciu nie generują dużo wypadków.

Kilka lat temu było to coś koło 12%.

Oczywiście otwarte jest pytanie czy jak by byli trzeźwi to by wypadek spowodowali czy nie. Nie wiadomo. Czyli można UE hejtować :D

Data: 2019-11-11 03:39:47
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Nie ma żadnych otwartych pytań bo zadnych odpowiedzi nie będzie. Maja pomysla na wprowadzenie 0,00 i wprowadza.

Data: 2019-11-11 15:49:32
Autor: Uncle Pete
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-11 12:39, Zenek Kapelinder wrote:
Nie ma żadnych otwartych pytań bo zadnych odpowiedzi nie będzie. Maja pomysla na wprowadzenie 0,00 i wprowadza.

Za "mają pomysła" masz u mnie dodatkowe punkty.

MSPANC ;)

Data: 2019-11-11 16:46:53
Autor: collie
Koniec balu panno Lalu?

On 2019-11-11 12:39, Zenek Kapelinder wrote:
Maja pomysla na wprowadzenie 0,00 i wprowadza.

Za "mają pomysła" masz u mnie dodatkowe punkty.

Za zrzynanie. Od Ferdynanda Kiepskiego. Też suwerena.

Data: 2019-11-12 15:58:04
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qqbgcf$5r1$1@dont-email.me...
On 11/11/2019 00:45, Zenek Kapelinder wrote:
Kierowcy po spożyciu nie generują dużo wypadków.

Kilka lat temu było to coś koło 12%.

Bynajmniej. Policja od lat podaje "ilosc wypadkow z udzialem osob pijanych".
Pijany pieszy wejdzie na czerwone - wypadek.
Pijany pasazer siedzi z tylu ... kto wie.
Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.

W 2018 to bylo 2779 wypadkow (8.8%), w tym 370 ofiar smiertelnych (12.9%).
Ale jak sie wczytac w raport, to z winy kierujacych
-samochodami osobowymi   1050 wypadkow/ 161 zabitych,
-motocyklem - 109/17
-rowerem 216/6
itp

Przy ogolnej liczbie 31764 wypadkow i 2862 o.s.  to jest 3.3% i 5.6% jesli chodzi o samochody osobowe.

dalej dodajac ze "Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu" to 822/123  z tych wypadkow ...polowa krzywdy nie czyni, tylko rozbija sie sama na drzewie ?
Owszem, bywa tak, ze kierowca przezywa, a ginie 4 pasazerow ...

Z drugiej strony jak sie czasem wczytac w akcje "trzezwy poranek", gdzie lapia jakis promil ... taki pijany kierowca jest rzeczywiscie niebezpieczny.
Ale z 0.2, 0.5 czy 2.0 promila ? Tego juz policja nie ujawnia ...

J.

Data: 2019-11-12 17:47:19
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 12.11.2019 o 15:58, J.F. pisze:

Kilka lat temu było to coś koło 12%.

Bynajmniej. Policja od lat podaje "ilosc wypadkow z udzialem osob pijanych".
Pijany pieszy wejdzie na czerwone - wypadek.
Pijany pasazer siedzi z tylu ... kto wie.

Wiadomo - był pijany uczestnik.

Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.

Taksówka wjedzie pod autobus nocny w warszawie... alkomedon:P

--
Shrek

Data: 2019-11-12 18:05:06
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dcae215$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest szansa, ze policja nie sprawdzi, wiec nie zakwalifikuje.
Ale ... ma prawo sprawdzic takze pasazerow, i wtedy bedzie pijany uczestnik.

Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.
Taksówka wjedzie pod autobus nocny w warszawie... alkomedon:P

Szczegolnie gdy pasazer poszkodowany, no to juz nie ma bata - trzeba sprawdzic :-)

J.

Data: 2019-11-12 18:20:25
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 12.11.2019 o 18:05, J.F. pisze:

Pijany pasazer siedzi z tylu ... kto wie.

Wiadomo - był pijany uczestnik.

Jest szansa, ze policja nie sprawdzi, wiec nie zakwalifikuje.
Ale ... ma prawo sprawdzic takze pasazerow, i wtedy bedzie pijany uczestnik.

No na takiej zasadzie to jak jest pijany kierowca, to jest szansa, że spierdoli;)

Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.
Taksówka wjedzie pod autobus nocny w warszawie... alkomedon:P

Szczegolnie gdy pasazer poszkodowany, no to juz nie ma bata - trzeba sprawdzic :-)

Nie ma co sprawdzać - z nocnego jak dmuchną to wszyscy będą pijani łącznie z kierowcą - tam jest po prostu pół promila w atmosferze - jak tym oddychasz, to tyle samo wydmuchniesz;)

--
Shrek

Data: 2019-11-11 14:09:27
Autor: z
Koniec balu panno Lalu?
Czyli nic nowego. Unia w praktyce. Były odkurzacze, RODO, banki ...

Data: 2019-11-12 15:39:17
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:383963c4-23b3-4d5f-bfab-c55860640d4e@googlegroups.com...
[...]

U nas nie duzo, ale w takiej Anglii czy Szwecji byc moze duzo.
Bo na trzezwo i przestrzegajac przepisow, to trudno spowodowac wypadek smiertelny :-)

Wprowadzenie 0,00 nie spowoduje spadku ilości wypadków, a jeśli spowoduje to tak mały spadek ze w europejskiej statystyce nic nie drgnie.
Ale medialnie będzie dobrze taka zmiana na 0,00 wyglądała.

Ale moze cos drgnac - liczba/procent wypadkow spowodowana przez "pijanych kierowcow".
I trzeba bedzie cos z nimi zrobic :-)

Z tymi co ich wymienilem nikt liczyl się nie będzie.
Polacy w jakiś tajemniczy sposób stracili jaja i przyjmą z pokorą nowe limity.

No coz - przyjelismy z pokora stare.
Mimo, ze to przeciez komunistyczna wladza narzucila.
Hm, przypomniec Macierewiczowi o tym fakcie ? :-)

W dodatku z polowa spoleczenstwa w to uwierzyla.

Ale jak widac Polakow z jajami ciagle sporo, skoro ponad 50 tys daje sie co roku zlapac :-)

J.

Data: 2019-11-11 12:50:09
Autor: Jacek
Koniec balu panno Lalu?
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zerowy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70b8
Jak obserwuję zmiany w Europie i schyłek cywilizacji łacińskiej to dochodzę do wniosku, że jakaś inna cywilizacja musi ją zastąpić.
A. cywilizacja arabska ma już spore przyczółki, a u nich zero alkoholu, więc przygotówka idzie we właściwym kierunku
B. NWO - nie wiem, jak w tej nowej cywilizacji miałby wyglądać temat alkoholu, ale chyba niewolnik musi wypić, żeby za dużo nie myśleć, więc to mi nie pasuje.
Jacek

Data: 2019-11-12 15:59:52
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qqbhtg$6c7$1$Jacek@news.chmurka.net...
[...]

Prorok nie zakazal opium, haszyszu czy innych.

Biegli w Koranie niech moze powiedza - zabronil alkoholu, czy tylko wina ? :-)

J.

Data: 2019-11-12 07:31:37
Autor: WS
Koniec balu panno Lalu?
On Tuesday, November 12, 2019 at 4:03:35 PM UTC+1, J.F. wrote:

Biegli w Koranie niech moze powiedza - zabronil alkoholu, czy tylko wina ? :-)

nie znam sie ;) ale przedostatnie wakacje spedzilem w Maroku (~3 tyg) i z kupnem wina nie bylo najmniejszego problemu. Nie tylko knajpy, ale i sklepy, jakies lokalne i np. Carrefoury (gdzie byla tez szynka ;) )
BTW Maroko jest zdaje sie znaczacym producentem wina, w tym tamtejszego slynnego "szarego"...

Data: 2019-11-12 18:15:34
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14f03dc8-6755-402c-8a3c-196011017e6d@googlegroups.com...
On Tuesday, November 12, 2019 at 4:03:35 PM UTC+1, J.F. wrote:
Biegli w Koranie niech moze powiedza - zabronil alkoholu, czy tylko
wina ? :-)

nie znam sie ;)

Wodki chyba nie znali, piwa byc moze tez nie ...

[...]

Prorok zakazuje spozycia, nie produkcji :-)

https://ciekawostkihistoryczne.pl/2018/05/30/dlaczego-muzulmanom-nie-wolno-pic-alkoholu/

J.

Data: 2019-11-12 18:37:24
Autor: collie
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 12.11.2019 o 18:15, J.F. pisze:

Prorok zakazuje spozycia, nie produkcji :-)

Ale za to w raju będzie można już spożywać do oporu -
bezpośrednio z rzek winem płynących. I to w towarzystwie
wiecznie młodych i pięknych dziewic co rusz(anie)
odnawialnych.

Data: 2019-11-11 14:33:45
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 11.11.2019 o 12:50, Jacek pisze:
[...]

Cywilizacja łacińska to nie tylko etyka chrześcijańska. Ale w pewnym sensie masz rację, laicyzacja w Europie postępuje. W ostatnich latach najszybciej w Polsce (na szczęście).

A. cywilizacja arabska ma już spore przyczółki, a u nich zero alkoholu, więc przygotówka idzie we właściwym kierunku

Mam kolegę Araba (z Tunezji), który jest ateistą i normalnie pije alkohol. Jego znajomi również piją alkohol.

A jeżeli chodzi ci o przyczółki w sensie, że inna religia zastąpi katolicyzm, to jest na to spora szansa, bo katolicy bardzo mocno przygotowują grunt, próbując tworzyć państwo wyznaniowe wprowadzając religijne prawa do prawodawstwa państwowego. Religianci innych wyznań przyjdą na gotowe.

B. NWO - nie wiem, jak w tej nowej cywilizacji miałby wyglądać temat alkoholu, ale chyba niewolnik musi wypić, żeby za dużo nie myśleć, więc to mi nie pasuje.

Hmmm... czy z tego wynika, że "cywilizacja arabska (...), a u nich zero alkoholu" ma najmniej niewolników i najwięcej ludzi myślących?
Katolicy dużo piją, muzułmanie wcale (przynajmniej w teorii...), a nie widzę specjalnej różnicy między nimi.
To nie zerowy limit alkoholu dla kierowców tworzy przyczółki dla "innej cywilizacji". Pijany Arab za kierownicą jest tak samo niebezpieczny jak pijany Słowianin za kierownicą.

I dla jasności: nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina powoduje, że człowiek jest pijany. Na drogach są pilniejsze problemy do rozwiązania, np. zapierdalacze. A to już dużo trudniej powiązać z "cywilizacją arabską" i upadkiem "cywilizacji łacińskiej" i do koniecznych zmian na drogach wmieszać wojny ideologiczne, które "usprawiedliwiałby" wprowadzenie (bądź zaniechanie) zmian.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 00:41:47
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-11 14:33, Kviat wrote:
W dniu 11.11.2019 o 12:50, Jacek pisze:

I dla jasności: nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina powoduje, że człowiek jest pijany. Na drogach są pilniejsze problemy do rozwiązania, np. zapierdalacze.

Gdzie tu problem?

Data: 2019-11-13 10:13:01
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 00:41:47 +0100, kk napisał(a):

I dla jasności: nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina powoduje, że człowiek jest pijany.

Wiesz co? Umiesz jeżdzić na rowerze? Zrób sobie ciasny slalom z butelek,
taki żebyś  się musiał wysilić by przejechać na trzeźwo. Potem spróbuj
po piwie :) A dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 11:46:04
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 00:41:47 +0100, kk napisał(a):

I teraz nie wiem, czy to pytanie do mnie, czy do kk...

I dla jasności: nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina
powoduje, że człowiek jest pijany.

Wiesz co? Umiesz jeżdzić na rowerze?

Umiem.

Zrób sobie ciasny slalom z butelek,
taki żebyś  się musiał wysilić by przejechać na trzeźwo. Potem spróbuj
po piwie :)

Wiesz co? Napisałem, że nie uważam, że wypicie jednego piwa czy lampki wina powoduje, że człowiek jest pijany, a nie, że powinien po alkoholu jeździć slalomem między butelkami.

A dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.

Czytaj uważnie uwzględniając kontekst, a dopiero potem zabieraj tu głos na ten temat.
W cywilizowanych krajach limit na alkohol jest większy niż 0, bo to prędkość zabija, a nie butelka piwa. Normalny człowiek po wypiciu jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie, a nawet będzie bardziej uważał, a zapierdalacz będzie zapierdalał niezależnie od tego czy wypił piwo, czy nie. Zmniejszenie limitu do 0 w książeczce z przepisami to najłatwiejsze pozorowanie, że coś się robi dla bezpieczeństwa, zamiast realnego działania.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 12:30:54
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 11:46:04 +0100, Kviat napisał(a):

Normalny człowiek po wypiciu jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie

I tu się mylisz.
 A poza tym, jest oczywiste że:
1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 12:54:07
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 11:46:04 +0100, Kviat napisał(a):

Normalny człowiek po wypiciu
jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie

I tu się mylisz.

Może.

https://autempoeuropie.pl/aktualnosci/dopuszczalne-limity-alkoholu-we-krwi-w-europie

"Coraz częściej zwraca się uwagę na fakt, że pijani kierowcy z wysoką zawartością alkoholu we krwi uczestniczyli w niewielkim procencie wszystkich wypadków. Wynika z tego, że tylko nieliczne jednostki decydują się na tak skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie. Natomiast ci, którym alkomat wskazywał na 0,5?, częściej stawali się ofiarami kolizji, niż ich sprawcami. To może sugerować, że kierowcy po wypiciu lampki wina baczniej zwracają uwagę na otoczenie, obawiając się wywołania wypadku."

  A poza tym, jest oczywiste że:
1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).

Ale po jakim alkoholu? Przecież nawet w krajach gdzie limit jest większy niż 0 nikt normalny nie postuluje zwiększenia limitu do 3 promili.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 13:12:59
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 12:54:07 +0100, Kviat napisał(a):

[...]

Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
ponieważ takich badań brak. W zawiązku z tym trudno ocenić o ile wzrasta
prawdopodobieństwo spowodowania wypadku w porównaniu do trzeźwych jak i
trudno ocenić ilość wypadków w funkcji zawartości alkoholu.
Ale jest mnóstwo badań kondycji psychofizycznej innej niż prowadzenie
auta, wykonywanych prze kompetentne osoby w warunkach odpowiadających
standardom naukowym. Tam sięgnij. Sugerujesz że osoba pijana nadrobi wzmożoną uwagą braki koncentracji? I
czym większy stopień spicia tym większa koncentracja? LOL

Ale po jakim alkoholu? Przecież nawet w krajach gdzie limit jest większy niż 0 nikt normalny nie postuluje zwiększenia limitu do 3 promili
Po każdej ilości alkoholu.
https://www.parpa.pl/index.php/zagrozenia-zycia-publicznego/nietrzezwosc-kierowcow

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 07:21:10
Autor: sczygiel
Koniec balu panno Lalu?
W dniu środa, 13 listopada 2019 06:13:01 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
ponieważ takich badań brak.

A po co badac. Starczy poczytac ilu skontrolowano a ilu zlapano podczas rutynowych kontroli gdzie bada sie wszystkich jadacych dana droga.

Wychodzi w poniedzialek rano w okolicy 2%
I to jest tylko ci co maja wiecej niz te 0.2 promila.
Podobnie w statsach. Skoro w wypadkach jest ich coraz mniej (2018 - 8.8% uczestniczylo w wypadku bedac pod wplywem) A winnymi wypadkow bylo w 6.7%. I w tym jest prawie polowa innych niz samochodziarze.

Ergo pi*oko mamy 4% pijanych co spowodowali wypadek samochodem osobowym. Troche wiecej jakby liczyc ilosc zabitych, ale nieduzo. http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/Wypadki2018.pdf

Data: 2019-11-13 16:50:46
Autor: Akarm
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 2019-11-13 o 16:21, sczygiel@gmail.com pisze:

Ergo pi*oko mamy 4% pijanych co spowodowali wypadek samochodem osobowym. Troche wiecej jakby liczyc ilosc zabitych, ale nieduzo.

http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/Wypadki2018.pdf

Jaki stąd wniosek?
Proste: zabronić jeżdżenia trzeźwym kierowcom, jako że to trzeźwi są sprawcami prawie wszystkich wypadków.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-11-13 17:43:26
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 16:50:46 +0100, Akarm napisał(a):

Jaki stąd wniosek?
Proste: zabronić jeżdżenia trzeźwym kierowcom, jako że to trzeźwi są sprawcami prawie wszystkich wypadków.

Nie szkoda ci było prądu na taką głupotę?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 10:26:52
Autor: sczygiel
Koniec balu panno Lalu?
W dniu środa, 13 listopada 2019 10:43:29 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

Nie szkoda ci było prądu na taką głupotę?

Chyba nie wylapales ironii i nie podazasz za sugestiami.

Wiec wprost:
Pijany kierowca to jak muleta na byka. Byk przestaje widziec wszystko inne.

A przyczyny wypadkow sa rozne rozniste i warto na temat patrzec calosciowo.

Wytniemy _WSZYSTKICH_ pijanych. _WSZYSTKICH_! statsy spadna o te 5-10%.

Poprawimy stan pojazdow, drog, zmienimy tryb zycia, spadna o 50% lub wiecej..
Tak sie dzialo od parunastu lat. Tyle ze zeby to widziec trza przestac byc bykiem i przestac sie nabierac na mulete serwowana przez durne media.

Data: 2019-11-13 19:44:27
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 10:26:52 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):

[...]

Nie, nie wyłapałem.

A przyczyny wypadkow sa rozne rozniste i warto na temat patrzec calosciowo.

Wytniemy _WSZYSTKICH_ pijanych. _WSZYSTKICH_! statsy spadna o te 5-10%.
Cacy, tylko że o 20%. To jest gra warta świeczki. I nie mówię że należy
zaniedbywać inne przyczyny wypadków. Nie ma przeszkód żeby np. we
wszystkich brykach był rejestrator czasu jazdy. Elektronika kosztuje
grosze. Nie ma przeszkód by skończyć z pobłażaniem na Stacjach Kontroli
Pojazdów. Nie ma przeszkód by mandat za 50+ wynosił średnią krajową
wypłatę, itd.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 11:32:46
Autor: sczygiel
Koniec balu panno Lalu?
napisał(a):

Nie, nie wyłapałem.

> A przyczyny wypadkow sa rozne rozniste i warto na temat patrzec calosciowo.
Cacy, tylko że o 20%.

Nie.
http://www.statystyka.policja.pl/download/20/308515/Wypadki2018.pdf

W 2018 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie), będący pod
działaniem alkoholu, uczestniczyli w 2 779 wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków),
śmierć w nich poniosło 370 osób (12,9% ogółu zabitych),

udzial. nie sprawstwo.

Wiec jak odalkoholisz _WSZYSTKICH_ na drogach to dostaniesz 9-13%.

 To jest gra warta świeczki. I nie mówię że należy
zaniedbywać inne przyczyny wypadków. Nie ma przeszkód żeby np. we
wszystkich brykach był rejestrator czasu jazdy. Elektronika kosztuje
 13%. Tylko raz. Potem ci zostanie plakanie na ksiezyc jak sie nikt za drogi, dostatek populacji, potrzebe jezdzenia za chlebem nie zabierze.
No chyba ze znajdzie sie kolejny winny: telefon, brak snu, tabletki jakies, millenialsy czy co tam ktos wymysli aby tylko temat pompowac.

grosze. Nie ma przeszkód by skończyć z pobłażaniem na Stacjach Kontroli
Pojazdów. Nie ma przeszkód by mandat za 50+ wynosił średnią krajową
wypłatę, itd.

O juz widze ze biegniesz przed karawana. Podaj z laski swojej ile tych wypadkow bylo spowodowanych stanem pojazdu.
Hint: w tym raporcie ktory zalinkowalem jest naniesione. PS. Jestem w stanie wymienic przynajmniej 3 sposoby na poprawe bezpieczenstwa ktora rzeczywiscie cos zmieni ale narazie nie trafiles w ani jedno. Zajmujesz sie muleta.

Data: 2019-11-13 14:19:49
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 12:54:07 +0100, Kviat napisał(a):

Dnia Wed, 13 Nov 2019 11:46:04 +0100, Kviat napisał(a):

Normalny człowiek po wypiciu
jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie

Wyciąłeś to: a nawet będzie bardziej uważał.

[...]

Bo to nie ma znaczenia w kontekście wyżej cytowanego cytatu.
Słowo klucz: częściej.

ponieważ takich badań brak. W zawiązku z tym trudno ocenić o ile wzrasta
prawdopodobieństwo spowodowania wypadku w porównaniu do trzeźwych jak i
trudno ocenić ilość wypadków w funkcji zawartości alkoholu.

No to skoro trudno i się nie da, bo brak badań, to nie ma sensu dyskutować, czy limit 0 jest lepszy niż limit 0,2.

Za to wiadomo, że prawdopodobieństwo zabicia kogoś trafiając tego kogoś samochodem z prędkością 150 km/h po mieście na trzeźwo jest większe, niż trafiając go jadąc 30 km/h po jednym piwie.

Ale jest mnóstwo badań kondycji psychofizycznej innej niż prowadzenie
auta, wykonywanych prze kompetentne osoby w warunkach odpowiadających
standardom naukowym.

To fajnie.

Tam sięgnij.

Pominę to milczeniem, bo to kompletnie bez związku.

[...]

Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką sugestię, skoro napisałem coś wręcz przeciwnego. LOL

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 14:55:52
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 14:19:49 +0100, Kviat napisał(a):

Normalny człowiek po wypiciu
jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie

Wyciąłeś to: a nawet będzie bardziej uważał.

Co mu się i tak na nic nie zda. I jeśli uważasz że badania
psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
toś głąb niewart rozmowy.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 10:11:10
Autor: WS
Koniec balu panno Lalu?
On Wednesday, November 13, 2019 at 2:55:54 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

Co mu się i tak na nic nie zda. I jeśli uważasz że badania
psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
toś głąb niewart rozmowy.

Gdzies widzialem prace, wynikiem ktorej bylo stwierdzenie ze male ilosci marihuany albo amfetaminy wplywu na prowadzenie pojazdow nie maja (zeby nie powiedziec, ze poprawiaja bezpieczenstwo ;) )

A badania psychofiz. po alko? Wg mnie nie maja zbyt duzo wspolnego z realnymi sytuacjami i sa robione w celu potwierdzenia z gory zalozonej tezy...
Jesli takie badanie trwa kilka(nascie) minut, to ma sie to nijak do normalnej jazdy samochodem, ktora absorbuje kierowce w malym stopniu... Taki test odpowiada raczej sportowej/wyczynowej jezdzie... wystarczy isc na tor gokartowy, gdzie po jezdzie typu 15 minut jednym ciurem jestem wykonczony fizycznie i psychicznie-jadac na maxa wymaga to koncentracji 100%... samochodem spokojnie moge jechac (no, moze z 5min przerwa na WC i kawe) ponad ~1000km (do tankowania) i jeszcze troche...

Data: 2019-11-13 19:38:04
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-13 19:11, WS wrote:
[...]

Nie wiem jak ludzie mogą tyle jechać. Mnie po 2h odechciewa się. A często to nie jest połowa.

Data: 2019-11-13 10:42:26
Autor: WS
Koniec balu panno Lalu?
On Wednesday, November 13, 2019 at 7:38:17 PM UTC+1, kk wrote:

Nie wiem jak ludzie mogą tyle jechać. Mnie po 2h odechciewa się. A często to nie jest połowa.

Pewnie kwestia przyzwyczajenia, ja co roku (albo i ze 2x) jade na narty gdzies do Tyrolu w Au, wyjazd ~22, tankowanie za Insbrukiem i dojazd na miejsce ~8-9 godz + dzien na nartach. Czasem Dolomity, to jeszcze z 200-300km dochodzi, nigdy nie bylo problemu. Zona byla nawet chetna na zmiane, ale sensu to nie ma, bo w samochodzie jakos nie udaje mi sie spac...

Data: 2019-11-13 15:42:04
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 14:19:49 +0100, Kviat napisał(a):

I jeśli uważasz że badania
psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
toś głąb niewart rozmowy.

I jeśli nie zrozumiałeś, że nie twierdzę, że nie warto przedyskutować zmiany (czy chociażby ujednolicenia) limitu alkoholu (bo warto), lecz twierdzę, że to temat zastępczy i trzecia kolejność odśnieżania jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach, toś głąb niewart rozmowy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 16:50:40
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 15:42:04 +0100, Kviat napisał(a):

[...]

Poczytaj sobie:

http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-problemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html
https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-sprawnosc-kierowcy.html

Jesteś zwolennikiem dopuszczalności umiarkowanego stopnia spicia
kierowcy, ja jestem zwolennikiem całkowitej trzeźwości, więc się nie
dogadamy, jeśli te artykuły nie dadzą ci nic do myślenia.
Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,
niestety. Niezależnie od tego, wypadki mają mnóstwo innych przyczyn i
tego też nie należy zaniedbywać tylko rzecz poprawiać we właściwy
przyczynie sposób.
Co do pijanych kierowców, uważam że znaczne podniesienie sankcji za
pijaństwo ma tu sens jak rzadko w innych gałęziach prawa karnego. Za 0,5
promila utrata prawka na zawsze, za 1 promil - konfiskata bryki i
prawka. Za zabójstwo po pijaku samochodem - odsiadka min. 5 lat plus
powyższe plus obowiązek alimentacyjny rodzinie zabitej osoby. Klacz za
capa daję że w kilka lat byśmy wyszli na prostą z tym zagrożeniem. A ile
fajnych bryk by można kupić u komornika :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 17:37:31
Autor: 'TomN'
Koniec balu panno Lalu?
Jacek Maciejewski w <news:kady47ybvy36.1v9qyr88lt32t$.dlg40tude.net>:

Poczytaj sobie:

http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-problemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html

2001 rok super źródło, na które się zreszta ponizej powołujesz.

https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-sprawnosc-kierowcy.html

Nigdy po pijaku nie "dziabnąłem" samochodu parkując w garażu na własnym
podwórku, a zdarzało się, że po dobrze zakrapianym grillu była potrzeba
usunięcia samochodu.

A tu masz, "dziabnąłem" na trzeźwo, bo akurat zmęczony byłem długą podróżą,
pośpiechem...

Więc niekoniecznie tylko alkohol ma wpływ na sprawnośc, ale to o nim
perorują, bo łatwo sie wykazać...

Jesteś zwolennikiem dopuszczalności umiarkowanego stopnia spicia
kierowcy, ja jestem zwolennikiem całkowitej trzeźwości,

Jestes również za całkowitym wypoczęciem kierującego zanim wsiądzie za
fajerę?

Tak, to zaproponuj metody pomiaru tego wypoczęcia, nie, to zostaw margines
wypoczętym, na spożycie piwa do obiadu ("Powoduje łagodne uniesienia, relaks
i przyjemność.")

Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,

20% gdzie? Bo wg policji w 2018 to było "W 2018 roku uczestnicy ruchu,
będący pod działaniem alkoholu, spowodowali 2 134 wypadki (6,7% ogółu)"

Za 0,5 promila utrata prawka na zawsze,

Za niewyspanie się powyżej 2 nocy ile dajesz? Rok, czy dwa?

za 1 promil - konfiskata bryki i prawka.

LOL

Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów  w lizingu.

Za zabójstwo

No i tego sie można było spodziewać, jazdy po bandzie na całego...

--
'Tom N'

Data: 2019-11-13 09:37:32
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Francuzi maja obcykana konfiskata pojazdów za razace naruszenie przepisów. Mozesz u nich sprawdzić co z pojazdami w lizingu, pożyczonymi, udostępnionymi pracownikom. Najprosciej to nowy produkt u ubezpieczycieli. Wypożyczalnia samochodów kupuje ubezpieczenie od konfiskaty na skutek promili. W umowie najmu może ale nie musi być o tym informacja. Lapia po promilach i konfiskuja samochód. Ubezpieczyciel wypłaca właścicielowi kase i występuje o zwrot do tego co narozrabial.

Data: 2019-11-13 21:26:52
Autor: Mateusz Viste
Koniec balu panno Lalu?
2019-11-13 o 09:37 -0800, Zenek Kapelinder napisał:
Francuzi maja obcykana konfiskata pojazdów za razace naruszenie
przepisów.

Nie tylko u nich to jest. We Włoszech też można w ten sposób pozbyć się
samochodu, i o ile mi wiadomo w USA podobnie. I pewno w kilku innych
krajach.

Mozesz u nich sprawdzić co z pojazdami w lizingu, pożyczonymi

Nie są konfiskowane. Za to kara pieniężna jest stosownie wyższa.
Konfiskata samochodu to po prostu łatwiejsza i pewniejsza opcja w
kwestii wypłacalności delikwenta.

Mateusz

Data: 2019-11-13 12:55:54
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Po co mnie odpowiadasz. Pytającego odeslalem na bambus bo mnie sprawa jezdzenia na promilach i koksie raczej nie dotyczy. W sumie ciekawe informacje dales. Wynika z nich ze jezdzacy nie swoimi pojazdami nie są bezkarni jeśli grozi konfiskata. Państwu nie jest obojętne czy zarekwiruje samochód i bedzie sie bujalo zeby go sprzedać czy ściągnie równowartość w gotowce nawet jak by w ratach miało dostawac.

Data: 2019-11-17 20:15:09
Autor: t-1
Koniec balu panno Lalu?
[...]

Pojawia się pytanie, dlaczego pozbywają się strucli a nie wykorzystują na takie okazje?

Data: 2019-11-17 14:29:05
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Rekwiruja taki co w nim zlapali a nie taki co za kurnik robi. Konfiskata jest na miejscu.

Data: 2019-11-13 09:51:37
Autor: WS
Koniec balu panno Lalu?
On Wednesday, November 13, 2019 at 5:37:34 PM UTC+1, TomN wrote:

Nigdy po pijaku nie "dziabnąłem" samochodu parkując w garażu na własnym
podwórku, a zdarzało się, że po dobrze zakrapianym grillu była potrzeba
usunięcia samochodu.

rozumiem, ze to kilkanascie lat temu bylo i sie przedawnilo juz ;) bo zapewne wiesz, ze nawet po wlasnym podworku po pijaku jezdzic oficjalnie nie wolno...

BTW jak wracalem po jednym piwku i zona prowadzila, to tez musialem do garazu sam wjechac, bo bylo to znacznie bezpieczniejsze dla samochodu ;), tez daaaaawno temu ;)

Data: 2019-11-13 18:25:29
Autor: JacKor
Koniec balu. Konfiskować.
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
Jacek Maciejewski w

za 1 promil - konfiskata bryki i prawka.

Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów  w lizingu.

-- 'Tom N'

Też konfiskować pojazdy w leasingu.

Data: 2019-11-13 18:28:07
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu. Konfiskować.
Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:25:29 +0100, JacKor napisał(a):

[...]

Już było. Konfiskować. Niech pożyczający nie pożyczają byle komu, niech
robią wywiad, niech kupią se alkomaty i niech ubezpieczą się od wpadki.
A jak się nie podoba, to zająć się produkcją frytek.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 18:59:49
Autor: kk
Koniec balu. Konfiskować.
On 2019-11-13 18:28, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Zdecydowanie powinni Cię zamknąć w więzieniu.

Data: 2019-11-13 19:38:57
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu. Konfiskować.
Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:59:49 +0100, kk napisał(a):

Zdecydowanie powinni Cię zamknąć w więzieniu.

Do dziś leży w Sejmie projekt ustawy przewidującej obligatoryjną
konfiskatę. Ba, nawet w dzisiejszym stanie prawa konfiskata jest
możliwa. Tylko pijackiemu lobby w Sejme zawdzięczamy że ustawy nie
uchwalono a łagodności sądów że konfiskata nie jest orzekana. Tak oto
wychodzisz na głupa.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 20:32:32
Autor: kk
Koniec balu. Konfiskować.
On 2019-11-13 19:38, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

A złodziej to złodziej.

Data: 2019-11-15 08:45:12
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 17:37:31 +0100, 'TomN' napisał(a):
Jacek Maciejewski w
Ok. 20% wypadków przypisanych alkoholowi to nie jest trzecia kolejność,

20% gdzie? Bo wg policji w 2018 to było "W 2018 roku uczestnicy ruchu,
będący pod działaniem alkoholu, spowodowali 2 134 wypadki (6,7% ogółu)"

Wliczajac pieszych.

za 1 promil - konfiskata bryki i prawka.
LOL
Proszę napisz jak chcesz rozwiazać temat pojazdów  w lizingu.

Akurat chyba najprosciej - pojazd sie skonfiskuje, a raty trzeba
bedzie placic dalej.

Gorzej, jak rat juz nie moze splacac ... to bedie placil tyle ile
moze, dopoki nie zwroci pojazdu - przez 5 czy 10 lat ... a zaleglosci
stale rosna :-)

J.

Data: 2019-11-13 18:57:12
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-13 16:50, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ty chcesz kogoś okraść a nie ukarać. Powinmieneś w więzieniu siedzieć.

Data: 2019-11-13 10:08:09
Autor: Zenek Kapelinder
Koniec balu panno Lalu?
Mnie też dopisz do listy tych co chcą okrasc a nie ukarać. Teraz jest nas dwóch i zgodnie z zasadami demokracji wypierdalaj do piwnicy.

Data: 2019-11-13 19:35:44
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-13 19:08, Zenek Kapelinder wrote:
Mnie też dopisz do listy tych co chcą okrasc a nie ukarać. Teraz jest nas dwóch i zgodnie z zasadami demokracji wypierdalaj do piwnicy.

Poczekaj poczekaj aż ludzie znajdą czas by zająć się Tobą.

Data: 2019-11-13 19:07:03
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?

Poczytaj sobie:

http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-problemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html

"Jak określa się skalę problemu prowadzenia pod wpływem alkoholu?
- Istnieje kilka metod oceny. Najprostsza i najczęściej stosowana to analiza statystyk wypadków, która pozwala określać, jaki procent ogółu wypadków można przypisać nietrzeźwym użytkownikom dróg. W Polsce w ostatnich latach byli oni sprawcami około 18-20% ogółu wypadków drogowych"

Przecież to bzdura. - "W 2018 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie), będący pod działaniem alkoholu, uczestniczyli w 2 779 wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków)" - z udziałem - a nie sprawstwem. Jak już pisałem wliczają to nawet paxów w taksówce czy autobusie nocnym. Źródełko:

http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

Dalej nawet nie chcę czytać, skoro mylą się na oko conajmniej trzykrotnie.

https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-sprawnosc-kierowcy.html

Według WHO w krajach wysokorozwiniętych około 20% poważnie rannych kierowców miało przekroczony dozwolony limit alkoholu we krwi. Badania WHO pokazały, że w krajach nisko i średniorozwiniętych między 33 a 69% poważnie rannych kierowców i pomiędzy 8 a 29% lekko rannych kierowców spożywało alkohol przed spowodowaniem wypadku drogowego.

Znów ma się to nijak do statystyk - źródełko to samo...

--
Shrek

Data: 2019-11-13 19:39:06
Autor: Kviat
Koniec balu panno Lalu?
[...]

Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo występuje.
Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5 promila?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-13 19:55:24
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 19:39:06 +0100, Kviat napisał(a):

Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo występuje.
Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5 promila?

Usiłujesz powiedzieć że stopień zagrożenia przez pijanego kierowcę jest
mniej więcej proporcjonalny do ilości promili we krwi. To chyba tak
oczywiste że nie trzeba ani o to pytać ani odpowiadać. Ale stosunkowo
łatwo jest wyeliminować pijanych w każdym stopniu z dróg więc nie ma co
dzielić włosa na czworo. A *każdy* stopień upicia i jest szkodliwy i
jest zbędny.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 20:09:35
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 13.11.2019 o 19:39, Kviat pisze:

Nadal nie rozumiesz. Nie twierdzę, że problem alkoholu nie występuje, bo występuje.
Ile z tych 20% jest przypisanych do np. "po jednym piwie", a do np. 1,5 promila?

Zacznijmy od że są to dane z dupy. Nie ma 20% sprawców wypadków po alkoholu. Wszystko co dalej to gówno na wejściu - gówno na wyjsciu.

--
Shrek

Data: 2019-11-13 18:56:00
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-13 14:55, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ale przy 0,5%? To może mieć mniejszy wpływ niż inne niedyspozycje, zaparowane szyby itp Chyba o to chodziło.

Data: 2019-11-13 18:54:52
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?
On 2019-11-13 14:19, Kviat wrote:

Za to wiadomo, że prawdopodobieństwo zabicia kogoś trafiając tego kogoś samochodem z prędkością 150 km/h po mieście na trzeźwo jest większe, niż trafiając go jadąc 30 km/h po jednym piwie.

Ale nie chodzi o prawdopodobieństwo.

Data: 2019-11-13 18:55:59
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?

Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
ponieważ takich badań brak.

I tu jest pies pogrzebany - jak chcesz się naukowo zabrać do tematu, to zamiast robić ruchy na oślep należy zacząć od takiej statystyki - lie jeżdzi na bani i jak na bani (ile promili), a potem porównać to ze statystykami wypadków. Potem optymalnie byłoby znormalizować, żeby wykluczyć inne czynniki i porównać. Wtedy wiemy na czym stoimy i na czym się koncentrować. Ponieważ takich danych nie ma, a wręcz można odnieść wrażenie że są ukrywane, to należy domniemywać, że para idzie w gwizdek.

[...]

Paprpa to ci, co jak rozwiążesz test to wychodzi, że masz problem z alkoholem? Też żeś sobie znalazł źródełko - przecież oni z definicji są zainteresowani tworzeniem problemu;)

--
Shrek

Data: 2019-11-13 19:49:45
Autor: Jacek Maciejewski
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 18:55:59 +0100, Shrek napisał(a):

 Ponieważ takich danych nie ma, a wręcz można odnieść wrażenie że są ukrywane, to należy domniemywać, że para idzie w gwizdek.
No to zlecić i ujawnić. Metody są. Są też dane porównawcze z innych
krajów, gdzie takie badania zrobiono.

Paprpa to ci, co jak rozwiążesz test to wychodzi, że masz problem z alkoholem? Też żeś sobie znalazł źródełko - przecież oni z definicji są zainteresowani tworzeniem problemu;)
Że co?? Jaki test?? I skąd zainteresowanie tworzeniem problemu? Przecież
problem zaistniał dużo przed powołaniem jakiejkolwiek instytucji tym się
zajmującej. Mylisz przyczyny ze skutkami. Shrek, czasem piszesz cos do
rzeczy ale tym razem dajesz d...

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-11-13 20:28:46
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?

  Ponieważ takich danych nie ma, a wręcz można odnieść
wrażenie że są ukrywane, to należy domniemywać, że para idzie w gwizdek.
No to zlecić i ujawnić. Metody są.

No to zleć i ujawnij. Policja je gmatwa, żeby nadmuchać problem.

Są też dane porównawcze z innych
krajów, gdzie takie badania zrobiono.

Dawaj - pogadamy.

Paprpa to ci, co jak rozwiążesz test to wychodzi, że masz problem z
alkoholem? Też żeś sobie znalazł źródełko - przecież oni z definicji są
zainteresowani tworzeniem problemu;)

Że co?? Jaki test??

http://www.parpa.pl/images/file/Autodiagnoza_1.pdf

Załóżmy klienta co pije dwa czasem trzy piwa w piątek i sobotę z kolegami. Powiedzmy, że dwa razy do roku napije się po 0,7 na dwóch i się nawali (bo mało trenuje). Nazwijmy go Januszem. Janusz zbiera punkty

3+2+3+0(ale pytanie jest tendencyjne)+1+1+1+0+0.

11 punktów - ryzykowne spożycie;)

I skąd zainteresowanie tworzeniem problemu?

Z nazwy - zajmują się rozwiązywaniem problemów alkoholowych:P Więc ich sensem istnienia jest istnienie takich problemów.

Shrek, czasem piszesz cos do
rzeczy ale tym razem dajesz d...

Nie wydaje mi się. Kiedyś pisałem. 50% pijanych to byli rowerzyści, z pozostałych 30% to byli poniżej 0,5. Co oznacza, że około 2/3 co wydmuchali u nas i zostali zauważeni przez system w statystykach po drugiej stronie odry byliby... trzeźwi. Jeśli to nie jest sztuczne dmuchanie problemu, to nie wiem co jest. Jeszcze raz napiszę - 2/3 "pijanych kierowców" wedle cywilizowanych norma było trzeźwych!

--
Shrek

Data: 2019-11-15 09:05:55
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 13:12:59 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

Albo po prostu zmniejszeniem predkosci. A potem stoi policja ... "prosze dmuchnac, bo pan dziwnie wolno
jedzie" :-P

I czym większy stopień spicia tym większa koncentracja? LOL

Nie "czym wiekszy", tylko te 0.5 promila.

[...]

Ale tu danych statystycznych nie ma.

Tymczasem sa kraje, gdzie limit jest 0.5, 0.8 czy 1.0 promila ... no i
tak stopniowo zmniejszaja ....

J.

Data: 2019-11-15 09:01:26
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
[...]

Ale do tego trzeba wysokiej kary za przekroczenie limitu :-)

No i ciekawe jak to z tymi kolizjami ... a nie maja ich jednak wiecej?

Bo tak dwuznacznie mozna to "czesciej" interpretowac.

Moze tak sie skupiaja na tym, zeby nie spowodowac, ze na nich
powoduja?

J.

Data: 2019-11-13 18:43:42
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?

I tu się mylisz.
  A poza tym, jest oczywiste że:
1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).

Przy czym pilnie strzeżoną tajemnicą jest z jaką zawartością alkoholu, przy czym epatuje się nawet w oficjalnych opracowaniach ilością wypadków _z_udziałem_ nietrzeźwych. Przy czym pomijając już czy alkohol był przyczyną, to wlicza się również... pijanych paksów i kiedy "pijany uczestnik" tak naprawdę nie był w ruchu drogowym (na przykład trzeżwy kierowca wyleciał z drogi i trafił pijanego na chodniku). Ogólnie manipuluje się i sztucznie (nomen omen) dmucha problem.

--
Shrek

Data: 2019-11-13 18:51:07
Autor: kk
Koniec balu panno Lalu?

[...]

Ależ ... to zapierdalacz będzie bardziej uważał a po butelce piwa bardziej uważał na pewno nie będzie bo taka jest natura spożywania alkoholu, że zawsze mniej się uważa. Kwestia jest tylko jak bardzo mniej. No i jest kwestia osobnicza do jakiego dokładnie stanu alkohlo doprowadza bo co innego rozluźnić się a co innego nabrać wigoru.

Data: 2019-11-15 08:57:57
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Dnia Wed, 13 Nov 2019 10:13:01 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

A musi byc ciasny slalom z butelek ? Nie moze byc "normalny" ?

Zreszta nie ma sprawy - ja ustawie, ty przejedziesz na trzezwo ... a
jak nie, to oddajesz PJ, bo utraciles zdolnosci :-)

No coz kiedys w wesolym miasteczku zrobilismy eksperyment - kufelek, strzelnica, kufelek, strzelnica ... po jednym piwie to nie ma
co gadac, fachowcy twierdza nawet, ze pomaga.
A po wielu ... celnosc nadal dobra, tylko ze lufa to sobie chodzila
szeroko, i czas do oddania strzalu rosl.
Rower nie samochod ... ale nawet w samochodzie na drodze by sie to
raczej nie sprawdzilo ... a dodaj ryzyko zasniecia za kierownica. Ale spojrz tez na doniesienia prasowe - policja zatrzymuje takiego z 2
promilami ... a on normalnie jechal, wpadl na przypadkowej kontroli.
Nietorzy maja mocne glowy (wytrenowane?), niektorzy faktycznie
slabiutkie.

J.

Data: 2019-11-15 17:01:06
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 15.11.2019 o 08:57, J.F. pisze:

No coz kiedys w wesolym miasteczku zrobilismy eksperyment -
kufelek, strzelnica, kufelek, strzelnica ... po jednym piwie to nie ma
co gadac, fachowcy twierdza nawet, ze pomaga.

W colina makreja to najlepsze czasu po drugim piwie;)

Ale tak na poważnie - Na kasprowicza (tej krzyzującej się ze słynnym skoratesem) kręcili kiedyś jakiś odcinek o bezpieczenj jeździe (korzystając z tego, że nie była otwarta. Zakładali alkogogle "pół promija" i dawaj śledzić węża. Mój instruktor od jazdy twierdził, że brał udział w tym przedsiewzięciu i zrobili potem pól litra na dwóch i poszło im o wiele lepiej niż w tych goglach. Może i zmyślał, ale kto przymierzał te gogle na festynach to wie jak przeginka - ludzie się przewracają na półpromilowych - zna ktoś kogo kto po dwóch piwach nie jest w stanie na nogach ustać?

--
Shrek

Data: 2019-11-15 17:14:33
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dcecbc1$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale swoja droga ciekawy wynalazek te alkogogle.
Na oczy zakladasz, a rownowage tracisz :-)

J.

Data: 2019-11-15 21:52:02
Autor: Shrek
Koniec balu panno Lalu?
W dniu 15.11.2019 o 17:14, J.F. pisze:

Ale swoja droga ciekawy wynalazek te alkogogle.
Na oczy zakladasz, a rownowage tracisz :-)

Jakby piwo z pół promila tak z nóg zwalało...

--
Shrek

Data: 2019-11-12 15:33:05
Autor: J.F.
Koniec balu panno Lalu?
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2bdeda7d-84e4-4b8e-b7d6-16c97e39aacf@googlegroups.com...
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zerowy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70b8

spoko spoko - zanim wprowadza, to pare lat minie, szczegolnie ze opor Niemcow moze byc spory :-)

Poza tym limit to jedno, a kary to drugie - jak sie okaze, ze za 0.1% bedzie 50zl mandatu, za 0.2 100, a zakaz prowadzenia dopiero za 0.5 ....

Za to cos slysze, o systemach automatycznego ograniczania predkosci .... i nie  wiem - pismaki odgrzebaly temat sprzed pol roku, czy przepis wszedl w kolejna faze rozwoju ?

J.

Data: 2019-11-13 10:58:31
Autor: t-1
Koniec balu panno Lalu?