Data: 2013-04-14 21:51:04 | |
Autor: abc | |
Koniec bia³ego cz³owieka | |
Kulturoznawca, historyk i ekonomista, prof. Manfred Pohl (...) to autor
ksi±¿ki Koniec bia³ego cz³owieka (Das Ende des weißen Mannes, Westkreuz-Verlag, Berlin/Bonn 2007). Dowodzi w niej, ¿e bia³y cz³owiek, który na kilka stuleci zdominowa³ ¶wiat politycznie i ekonomicznie, jest dzi¶ w defensywie, ju¿ choæby z przyczyn demograficznych, i z pozycji gatunku panuj±cego nad ¶wiatem spada do statusu zagro¿onej mniejszo¶ci, któr± stanie siê oko³o roku 2050. Mo¿na przewidywaæ, ¿e od tego mniej wiêcej momentu pewne istniej±ce wcze¶niej tendencje zaczn± siê intensyfikowaæ, nabieraæ tempa i w istotny sposób kszta³towaæ sytuacjê spo³eczn±. W³adze przejm± imigranci i ludzie pochodzenia pozaeuropejskiego: Kiedy dzieci, które dzisiaj w Niemczech rodz± siê jako klasyczni biali bez pochodzenia imigranckiego, dotr± do kresu swojej ¿yciowej drogi, w wiêkszo¶ci miast i regionów bêd± tylko mniejszo¶ci±. Europa w jej dotychczasowym kszta³cie przestanie istnieæ, bia³ego cz³owieka - wieszczy Pohl - zast±pi "Multi-Colour-Man", to on bêdzie okre¶laæ przysz³o¶æ Niemiec i Europy, a tak¿e USA. Jak zauwa¿yli niektórzy recenzenci ksi±¿ki, wizja Pohla przypomina przepowiedniê Richarda Coudenhove-Kalergiego wyra¿on± ju¿ w 1925 roku w jego ksi±¿ce Praktyczny idealizm: Cz³owiek dalekiej przysz³o¶ci bêdzie mieszañcem. Dzisiejsze rasy i kasty padn± ofiar± coraz szybszego procesu przezwyciê¿ania przestrzeni, czasu i uprzedzeñ. Eurazyjsko-negroidalna rasa przysz³o¶ci, z wygl±du podobna do staroegipskiej, zast±pi wielo¶æ narodów wielo¶ci± osobowo¶ci. Pohla, podobnie jak Coudenhove-Kalergiego, nie przera¿a perspektywa nadej¶cia "wielokolorowego cz³owieka", on apeluje tylko, ¿eby ju¿ dzi¶ na to siê przygotowywaæ, tak, aby przej¶cie do nowej epoki dokona³o siê bezkonfliktowo. Nale¿y wiêc, jego zdaniem, propagowaæ i urzeczywistniaæ pokojowe wspó³¿ycie religii, ras i narodów, budowaæ spo³eczeñstwo wielokulturowe. Zachód musi pozostaæ zachodni, nawet je¶li ju¿ nie bêdzie nim w sensie etnicznym. Nale¿y staraæ siê, aby ci, którzy posi±d± Europê, przejêli warto¶ci zachodniej cywilizacji, przyswoili sobie zasady tolerancji, pañstwa prawa, praw cz³owieka itd., a wówczas ostatni biali Europejczycy bêd± mogli pêdziæ spokojny ¿ywot po rz±dami nowych "wielokolorowych" panów. Krytycy Pohla zarzucili mu, ¿e jego prognozy s± nazbyt optymistyczne, a po czê¶ci naiwne, dlaczego bowiem zak³adaæ, ¿e nowi panowie nie zechc± wzi±æ odwetu za "kolonialny wyzysk", o którym tyle uczy siê w szko³ach. W odpowiedzi na te zarzuty Pohl odpowiedzia³, ¿e w historii nie ma nic pewnego, i ¿e zdaje sobie sprawê, i¿ wydarzenia mog± siê potoczyæ w niekorzystnym dla Europejczyków kierunku. Mo¿na wiele mówiæ o dialogu, tolerancji i rz±dach prawa i tolerancji, ale w dniu kiedy zdobywa siê w³adzê, sytuacja siê zmienia i pojawia siê pokusa panowania nad innymi, dlatego nie ma gwarancji, ¿e kiedy "Multi-Colour-Man" zacznie zdobywaæ przewagê, doj¶æ mo¿e do uwolnienia potencja³u przemocy, a wówczas biali ludzie nie maj± co liczyæ na ³askawo¶æ. Nie jest zatem, zdaniem Pohla, ca³kiem wykluczone, ¿e kiedy zmieni± siê stosunki w³adzy, ostatni biali ludzie bêd± ¿yli w swoich "rezerwatach", wedle zasad, jakie narzuc± im nowi w³adcy. Jest zupe³nie mo¿liwe, ¿e historia potoczy siê inaczej, i ¿e zamiast pokojowego spo³eczeñstwa wielokulturowego, zdominowanego przez "wielokolorowych", czeka nas powstanie równoleg³ych - "bia³ych" i "kolorowych" - spo³eczeñstw, rozkwit fundamentalizmów, walki uliczne, przestêpczo¶æ, terroryzm, a w koñcu co¶ w rodzaju wojny domowej. Wiêcej http://www.opcjanaprawo.pl/index.php/aktualny-numer/item/4307-upadek-zachodu-w-sto-lat-po-"upadku-zachodu"-spenglera -- Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny. |
|
Data: 2013-04-19 22:48:02 | |
Autor: jr | |
Koniec bia³ego cz³owieka | |
U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:516b08b2$0$26708$65785112news.neostrada.pl... | Kulturoznawca, historyk i ekonomista, prof. Manfred Pohl (...) to autor | ksi±¿ki Koniec bia³ego cz³owieka (Das Ende des weißen Mannes, | Westkreuz-Verlag, Berlin/Bonn 2007). | | Dowodzi w niej, ¿e bia³y cz³owiek, który na kilka stuleci zdominowa³ ¶wiat | politycznie i ekonomicznie, jest dzi¶ w defensywie Czemu sie dziwic? Bialy Europejczyk skompromitowal sie totalitarnymi ideologiami, ktorymi zarazil reszte swiata. Od roku 1917 Europa nie posiada wlasnej tozsamosci. Albo zaczela ulegac totalitarnym wirusom (ktore sama wyprodukowala), albo bronic sie przed nimi dzieki amerykanskiej dominacji militarnej i kulturowej. j , ju¿ choæby z przyczyn | demograficznych, i z pozycji gatunku panuj±cego nad ¶wiatem spada do statusu | zagro¿onej mniejszo¶ci, któr± stanie siê oko³o roku 2050. | | Mo¿na przewidywaæ, ¿e od tego mniej wiêcej momentu pewne istniej±ce | wcze¶niej tendencje zaczn± siê intensyfikowaæ, nabieraæ tempa i w istotny | sposób kszta³towaæ sytuacjê spo³eczn±. | | W³adze przejm± imigranci i ludzie pochodzenia pozaeuropejskiego: Kiedy | dzieci, które dzisiaj w Niemczech rodz± siê jako klasyczni biali bez | pochodzenia imigranckiego, dotr± do kresu swojej ¿yciowej drogi, w | wiêkszo¶ci miast i regionów bêd± tylko mniejszo¶ci±. Europa w jej | dotychczasowym kszta³cie przestanie istnieæ, bia³ego cz³owieka - wieszczy | Pohl - zast±pi "Multi-Colour-Man", to on bêdzie okre¶laæ przysz³o¶æ Niemiec | i Europy, a tak¿e USA. | | Jak zauwa¿yli niektórzy recenzenci ksi±¿ki, wizja Pohla przypomina | przepowiedniê Richarda Coudenhove-Kalergiego wyra¿on± ju¿ w 1925 roku w jego | ksi±¿ce Praktyczny idealizm: Cz³owiek dalekiej przysz³o¶ci bêdzie | mieszañcem. Dzisiejsze rasy i kasty padn± ofiar± coraz szybszego procesu | przezwyciê¿ania przestrzeni, czasu i uprzedzeñ. | | Eurazyjsko-negroidalna rasa przysz³o¶ci, z wygl±du podobna do | staroegipskiej, zast±pi wielo¶æ narodów wielo¶ci± osobowo¶ci. | | Pohla, podobnie jak Coudenhove-Kalergiego, nie przera¿a perspektywa | nadej¶cia "wielokolorowego cz³owieka", on apeluje tylko, ¿eby ju¿ dzi¶ na to | siê przygotowywaæ, tak, aby przej¶cie do nowej epoki dokona³o siê | bezkonfliktowo. | | Nale¿y wiêc, jego zdaniem, propagowaæ i urzeczywistniaæ pokojowe wspó³¿ycie | religii, ras i narodów, budowaæ spo³eczeñstwo wielokulturowe. Zachód musi | pozostaæ zachodni, nawet je¶li ju¿ nie bêdzie nim w sensie etnicznym. | | Nale¿y staraæ siê, aby ci, którzy posi±d± Europê, przejêli warto¶ci | zachodniej cywilizacji, przyswoili sobie zasady tolerancji, pañstwa prawa, | praw cz³owieka itd., a wówczas ostatni biali Europejczycy bêd± mogli pêdziæ | spokojny ¿ywot po rz±dami nowych "wielokolorowych" panów. | | Krytycy Pohla zarzucili mu, ¿e jego prognozy s± nazbyt optymistyczne, a po | czê¶ci naiwne, dlaczego bowiem zak³adaæ, ¿e nowi panowie nie zechc± wzi±æ | odwetu za "kolonialny wyzysk", o którym tyle uczy siê w szko³ach. | | W odpowiedzi na te zarzuty Pohl odpowiedzia³, ¿e w historii nie ma nic | pewnego, i ¿e zdaje sobie sprawê, i¿ wydarzenia mog± siê potoczyæ w | niekorzystnym dla Europejczyków kierunku. Mo¿na wiele mówiæ o dialogu, | tolerancji i rz±dach prawa i tolerancji, ale w dniu kiedy zdobywa siê | w³adzê, sytuacja siê zmienia i pojawia siê pokusa panowania nad innymi, | dlatego nie ma gwarancji, ¿e kiedy "Multi-Colour-Man" zacznie zdobywaæ | przewagê, doj¶æ mo¿e do uwolnienia potencja³u przemocy, a wówczas biali | ludzie nie maj± co liczyæ na ³askawo¶æ. | | Nie jest zatem, zdaniem Pohla, ca³kiem wykluczone, ¿e kiedy zmieni± siê | stosunki w³adzy, ostatni biali ludzie bêd± ¿yli w swoich "rezerwatach", | wedle zasad, jakie narzuc± im nowi w³adcy. | | Jest zupe³nie mo¿liwe, ¿e historia potoczy siê inaczej, i ¿e zamiast | pokojowego spo³eczeñstwa wielokulturowego, zdominowanego przez | "wielokolorowych", czeka nas powstanie równoleg³ych - "bia³ych" i | "kolorowych" - spo³eczeñstw, rozkwit fundamentalizmów, walki uliczne, | przestêpczo¶æ, terroryzm, a w koñcu co¶ w rodzaju wojny domowej. | | Wiêcej | http://www.opcjanaprawo.pl/index.php/aktualny-numer/item/4307-upadek-zachodu-w-sto-lat-po-"upadku-zachodu"-spenglera | | -- | Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ | katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny. | |
|