Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Koniec budowania tzw. "autostrad"

Koniec budowania tzw. "autostrad"

Data: 2012-06-07 08:27:00
Autor: Przemysław W
Koniec budowania tzw. "autostrad"
Do 2013 roku powstaną tylko dwie inwestycje drogowe


Tylko dwie nowe inwestycje drogowe mają szansę na realizację do 2013 roku. Ministerstwo Finansów zaakceptowało budowę drogi Salomea-Wolica i mostu Grota-Roweckiego – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Rok temu rząd przyjął program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015,
w którym na dokończenie rozpoczętych w latach 2010-2013 inwestycji miała zostać przeznaczona kwota 82,8 mld zł. Z kolei wydatki w latach 2011-2013 ustalono na 72,4 mld zł.


Rządowy program obejmował również listę zadań, które mogłyby rozpocząć się do 2013 roku pod warunkiem znalezienia funduszy. Była to szansa na dokończenie przetargów, które zostały wstrzymane przez GDDKiA w momencie ograniczenia limitu wydatków na budowę dróg jesienią 2010 roku.


Nadzieja pojawiła się pod koniec 2011 roku, gdy GDDKiA poinformowała o 3 mld zł oszczędności. Wiosną Ministerstwo Transportu zwróciło się do resortu finansów o zgodę na przebudowę warszawskiego mostu Grota-Roweckiego, na budowę 14-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 Salomea-Wolica, mostu na Popradzie, dokończenie S11 w Poznaniu oraz budowę dwóch odcinków S8 z Marek w Warszawie.


Zgoda Ministerstwa Transportu objęła do tej pory most Grota-Roweckiego i S8 Salomea-Wolica. Inwestycje te szacuje się na 2,3 mld zł. Decyzja związana była z zapisanym w programie budowy dróg limitem ogólnym wydatków oraz planowanymi wydatkami na ten rok, które wynoszą 23,8 mld zł. Z kolei 17,6 mld zł przewidziano do wydania na lata 2013-2017.


Decyzja Ministerstwa Finansów może nie spodoba się mieszkańcom Krakowa, gdzie budowa w pełni przygotowanej obwodnicy S7 została zawieszona. Poseł Ireneusz Raś zapewniał jeszcze w styczniu, że inwestycja nie spadnie na listę zadań, które będą zrealizowane po 2014 roku. Jednak Ministerstwo Transportu twierdzi, że nie wystąpiło do resortu finansów o realizację tej inwestycji przed 2013 rokiem.


Pieniądze przydałyby się również w Poznaniu, gdzie dwa odcinki drogi ekspresowej S11 kosztujące 1 mld zł są niepołączone. Brakujący 5-kilometrowy odcinek, na który potrzeba 200-300 mln zł nie został zatwierdzony przez Ministerstwo Finansów.

źródło: Gazeta Wyborcza

--

"Główną motywacją mojej aktywności publicznej była potrzeba władzy
i żądza popularności. Ta druga była nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej próżny, niż spragniony władzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15–16 października 2005

Koniec budowania tzw. "autostrad"

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona