Koniec jazgotu nt "obrażania uczuć religijnych" ?

Data: 2009-10-27 14:07:24
Autor: Grzegorz Z.
Koniec jazgotu nt "obrażania uczuć religijnych" ?
Amerykańska sekretarz stanu Hillary Clinton skrytykowała w poniedziałek
dążenie państw muzułmańskich, aby ustanowić międzynarodowe przepisy
zakazujące wszelkich krytycznych wypowiedzi na temat religii. Jak
powiedziała, inicjatywa ta zagraża wolności słowa.

Clinton podkreśliła, że USA sprzeciwiają się stawianiu religii w negatywnym
świetle, a także dyskryminacji ludzi ze względu na wyznanie. Jak jednak
zauważyła, ustanowienie przepisów chroniących religie przed zbyt szeroko
rozumianym "zniesławieniem" nie jest dobrą metodą walki z tymi zjawiskami,
uderza bowiem w wolność słowa.

- Ochrona swobody wypowiadania się na temat religii jest szczególnie ważna,
ponieważ ludzie odmiennych wyznań siłą rzeczy mają inne poglądy na kwestie
religijne. Te różnice powinny się spotykać z tolerancją, a nie z
ograniczaniem dialogu - tłumaczyła szefowa amerykańskiej dyplomacji.

Clinton swoją wypowiedzią nawiązała do zabiegów Organizacji Konferencji
Islamskiej, zrzeszającej 56 państw muzułmańskich, aby przeforsować na forum
oenzetowskiej Rady Praw Człowieka rezolucję potępiającą zniesławianie
religii. Inicjatywę tę postrzega się jako reakcję na opublikowane przed
kilku laty w europejskiej prasie karykatury Mahometa, które spowodowały
wstrząs w świecie muzułmańskim.

- Przekonanie, że religia może zostać zniesławiona i że każdy krytyczny
komentarz na jej temat może być uznany za pogwałcenie praw człowieka,
według nas narusza podstawową zasadę wolności słowa - wtórował Clinton
Michael Posner, zastępca sekretarza stanu USA ds. praw człowieka.

Posner podkreślił, że trzeba wyraźnie odróżnić dyskryminację oraz
prześladowania religijne od "zniesławienia" religii zdefiniowanego tak
szeroko, że obejmuje wszelkie negatywne wypowiedzi na ten temat. (...)

http://wiadomosci.onet.pl/2067159,12,1,1,,item.html

Data: 2009-10-27 14:35:05
Autor: Piotr
Dnia Tue, 27 Oct 2009 14:07:24 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Posner podkreślił, że trzeba wyraźnie odróżnić dyskryminację oraz
prześladowania religijne od "zniesławienia" religii zdefiniowanego tak
szeroko, że obejmuje wszelkie negatywne wypowiedzi na ten temat. (...)

No, to teraz podobnej odwagi oczekujemy od Clintonowej w sprawie swobody
wyrażania swojej dezaprobaty dla wszelakiego asortymentu zboków.
Bo jak swoboda, to swoboda!
Piotr

Data: 2009-10-27 13:49:46
Autor: Hans Kloss
Koniec jazgotu nt
Piotr <pnat@wp.pl> napisał(a):
No, to teraz podobnej odwagi oczekujemy od Clintonowej w sprawie swobody
wyrażania swojej dezaprobaty dla wszelakiego asortymentu zboków.
Bo jak swoboda, to swoboda!

No i nieskrepowana swoboda wyrażania dezaprobaty dla złodziejskich zapędów
żydowskich hucpiarzy. Oraz  ubolewania nad inteligencją czarnuchów, nawet tych
sprawujących wysokie urzędy państwowe ;). Ja tez jestem za wolnością wyrażania
swoich poglądów,  w tym jednym zgadzam się z klintonicą.. tylko czy aby na pewno?
J-23

Data: 2009-10-27 14:52:25
Autor: Polok_Prawdziwy
> [...]

No, to teraz podobnej odwagi oczekujemy od Clintonowej w sprawie swobody
wyrażania swojej dezaprobaty dla wszelakiego asortymentu zboków.

Pietrosku GUPOTY beblos...!!!

- tukej wolność i tulerancjem pełnom momy....

Niesłysys, ze łotwarcie ABECADŁOWI godom, coby swojom sparkem nadstawił, abo sem
po inksych fratrach poskokoł, jak smak mo...!?

Zrestom...,
- ty tes chopcykuw wolis, boś nieroz jus zagadywoł.

Coprowdem niełodpedziołem ci, bo Maryny wilgotne wolem, ale popats jakom
tulerancjem mom - jak tak lubis, to cyścić ABECADŁOM kominy mozes - nic pseciwko
nimom...

--

Koniec jazgotu nt "obrażania uczuć religijnych" ?