Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje

Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje

Data: 2009-03-17 19:00:44
Autor: Dyrektour
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
Heja.

Pojawily sie nowe hamulce szosowe gdzie spokojnie wejdzie opona crossowa i pewnie blotnik:

http://www.allegro.pl/item572926998_hamulce_do_szosowego_dlugie_ramiona_komplet.html

oraz zastosowanie:

http://www.allegro.pl/item582158964_nowy_rower_szosowy_z_prosta_kierownica_449zl.html

Data: 2009-03-17 11:10:55
Autor: Saurus
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
On 17 Mar, 19:00, "Dyrektour" <d...@d.polend> wrote:
Heja.

Pojawily sie nowe hamulce szosowe gdzie spokojnie wejdzie opona crossowa i
pewnie blotnik:

http://www.allegro.pl/item572926998_hamulce_do_szosowego_dlugie_ramio...

oraz zastosowanie:

http://www.allegro.pl/item582158964_nowy_rower_szosowy_z_prosta_kiero...

Żadna nowość. A za 50 zł można kupić mini v-brake Tektro dla klamek
szosowych/canti.

Data: 2009-03-17 19:14:55
Autor: Dyrektour
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje


Żadna nowość. A za 50 zł można kupić mini v-brake Tektro dla klamek
szosowych/canti.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

wiem ale ludziska z grupy niezbyt sobie chwalili wlasnie z powodu prowadzenia linki.
zrobmy sciepe na ten rower ja zaloze klamkomanetki szosowe i przetestujemy skutecznosc hamulcow.

Data: 2009-03-17 12:33:46
Autor: Michał Wolff
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
On 17 Mar, 19:00, "Dyrektour" <d...@d.polend> wrote:
Heja.

Pojawily sie nowe hamulce szosowe gdzie spokojnie wejdzie opona crossowa i
pewnie blotnik:

Tylko co to da - skoro nie ma prawie takich ram i widelców? Do
szosowego roweru starczą zwykłe hamulce, natomiast do crosowego tego
raczej nie założysz - bo nie ma mocowań, lub są za wyskoko (widelec).
Zresztą obawiam się że nawet 75mm to będzie za mało, szczególnie w
mokrych warunkach. Niestety to rozwiązanie będzie alternatywą dla
bardzo niewielu modeli ram, zresztą jest już nie od dzisiaj - np.
Tektro robi hamulce o takim zasięgu, tylko sporo lepsze i lżejsze od
tych z allegro:
http://www.bikeparts.com/search_results.asp?ID=BPC329559

Mini V to też średnia alternatywa, na opony 622-42mm już raczej nie
starczy. Ja używam konwerterów - i z perspektywy niemal dwóch lat
używania mogę stwierdzić, że nie jest to złe rozwiązanie, pozwala na
normalne używanie V (w sensie modulacji), trzeba tylko cześto to
regulować. Jak dla mnie dużo sensowniejszą alternatywą dla konwerterów
są szosowe hamulce tarczowe, gdzie nie ma żadnych problemów z uciągiem
linki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-18 20:11:54
Autor: Dyrektour
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
Jak dla mnie dużo sensowniejszą alternatywą dla konwerterów
są szosowe hamulce tarczowe, gdzie nie ma żadnych problemów z uciągiem
linki.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ja caly czas o takim rozwiazaniu mysle:-))
15 lat jazdy po szosie na szosie utwierdzilo mnie w przekonaniu ze stary "prymitywny" baranek jest najlepsza z mozliwych wymyslonych kierownic na jazdy dlugodystansowe.
Co do hamulcow to jestem ciekaw - organoleptycznie - jak sie spisuja ( avidy wersja ROAD ).
Gdyby wszystko bylo cacy jestem sklonny wywalis 2 kafle na dedykowana rame u ORLA. Reszte czesci mam az w nadmiarze.
Kusi mnie jeszcze zalozyc "holenderska kierownice" taka od jakiejs kozy i pojezdzic w wyprostowanej pozycji moze to jest rozwiazanie???

Data: 2009-03-18 13:04:27
Autor: Saurus
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
On 18 Mar, 20:11, "Dyrektour" <d...@d.polend> wrote:

Kusi mnie jeszcze zalozyc "holenderska kierownice" taka od jakiejs kozy i
pojezdzic w wyprostowanej pozycji moze to jest rozwiazanie???

Ale rozwiązanie czego? Problemów z klamkami? :P
Wiem tylko że odwrócona (tak żeby schodziła w dół) i nieco skrócona
"jaskółka" się nie sprawdza (eksperymentalnie ją założyłem jako że
zazwyczaj i tak tylko z 1 chwytu korzystam - na klamkach na baranku).
Wygląda ekstra, ale miałem nieszczęście testować to nie tak dawno na
100 km trasie, naciska na dłoni nie tam gdzie trzeba i minęło trochę
czasu, zanim wróciło mi czucie w serdecznym i małym palcu i minął ból
nadgarstków ;) Skończyło się na tym, że wróciłem do baranka.

Data: 2009-03-18 13:56:35
Autor: Michał Wolff
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje
On 18 Mar, 20:11, "Dyrektour" <d...@d.polend> wrote:

Co do hamulcow to jestem ciekaw - organoleptycznie - jak sie spisuja ( avidy
wersja ROAD ).

Michał Pysz używa ich w przełajówce - i bardzo sobie chwali:
http://tinyurl.com/c4k33g

Gdyby wszystko bylo cacy jestem sklonny wywalis 2 kafle na dedykowana rame u
ORLA. Reszte czesci mam az w nadmiarze.

Na sam przód - to dojdzie tylko koszt widelca, tył - niestety trzeba
zmieniać ramę. Z tego co się orientuję to są i "nieregulaminowe" ramy
i widelce (UCI do przełajów nie dopuszcza tarcz)  do przełajów z
mocowaniami do tarcz, choć pewnie koszt byłby porównywalny z ramą u
Orłowskiego.

Kusi mnie jeszcze zalozyc "holenderska kierownice" taka od jakiejs kozy i
pojezdzic w wyprostowanej pozycji moze to jest rozwiazanie???

Nie sądzę. Baranek daje świetny i wygodny chwyt na klamkach, w każdej
innej kierownicy go stracisz. Nie bez powodu baranka używa się od
prawie 100 lat na szosie - po prostu to najbardziej uniwersalna
kierownica, dająca jednocześnie i bardzo aeorodynamiczne pozycje i
całkiem wygodne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-19 18:03:00
Autor: Dyrektour
Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje


Nie sądzę. Baranek daje świetny i wygodny chwyt na klamkach, w każdej
innej kierownicy go stracisz. Nie bez powodu baranka używa się od
prawie 100 lat na szosie - po prostu to najbardziej uniwersalna
kierownica, dająca jednocześnie i bardzo aeorodynamiczne pozycje i
całkiem wygodne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

z tym sie zgadzam w calosci. przeczytalem post goscia co ma te tarczowki i troche sie napalilem gdyz z racji mojego wieku coraz bardziej mnie i moja druga polowe ( O DZIWO:-))) ) interesuje turystyka rowerowa.
najdluzsza trase i zarazem dziewicza z sakwami wykonalisMY w ub roku. byly to 4 dni po 100 km z przerwami 1 dniowymi na campingach na zwiedzanie i odpoczynki.
Wobec takiego przebiegu trudno tu mowic o jakichs niewygodach. Jednak rozbudowy lub przebudowy trekingow nas interesuja.
15 lat jazdy na szosie w tym 5 lat POD BATEM przekonalo mnie o trafnosci wyboru baranka i klamkomanetek oraz rpoweru szosowo-trekingowego jako srodka transportu turystycznego.
Jednak zalozywszy sakwy ( takie byle jakie za 60 zl komory i gora w jednej calosci nie inwestowalismy gdyz nie wiedzielismy czy nam sie spodoba )) zauwazylismy ze ciezko sie wsiada na taki rower.
Teraz sie zastanawiamy czy nie przesiasc sie na rowery "damskie" takie z niskim wejsciem. Widzielismy na Slowacji pare osob na takich rowerkach z sakwami i to w starszym wieku.

Czy zainwestowal bys w  te tarczowki?????

Koniec klopotow z konwerterkami baranek-vki i tym podobne kombinacje

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona